Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Microfreak klistriga knappar?

  1. #1
    deleted user

    Microfreak klistriga knappar?

    Hej,

    Köpte nyss en beg microfreak i ”nyskick”. Men alla knappar är klistriga. Säljaren säger att de ska vara så, de är gjorda i latex. Nån som kan bekräfta, eller tips på vad jag kan rengöra med utan att något smälter eller missfärgas? Huden fastnar som på gammalt klister just nu. Fett oskönt

  2. #2
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Om det är sånt där jävla rubbergunk så funkar silikonspray till att stoppa processen och härda dom igen. Men ta ut knapparna på en tidning innan du sprayar. Silikonspray vill man inte ha på allt annat.

  3. #3
    Varkyar
    Varkyar är uppkopplad nu
    Varkyars avatar
    Veteran
    Jag köpte en begagnad nyss och har inte klistriga rattar/knappar. Det är ok grepp på dem (= inte slät hårdplast), men absolut inte något fel på dem tycker jag.

  4. #4
    jpl
    jpl är inte uppkopplad
    jpls avatar
    Veteran
    it's a bug, not a feature.

    jag har haft min, köpt begagnad, sedan februari 21. inga klistriga knappar här inte.

  5. #5
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Min var inte heller klistrig.

  6. #6
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Inte så dom har städat av den med nåt inte materialet gillade? Testa dessa ämnen ett och ett, i samma ordning. Matolja, Yes, T-röd, silikonspray.

  7. #7
    bakelit
    bakelit är uppkopplad nu
    bakelits avatar
    Veteran
    Rattarna på min Keystep är kletiga. En del plast blir tyvärr så efter ett tag. Min ena cykelhjälm är också så. Känns tryggt!

  8. #8
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    Om de är plast med vulkaniserad gummibeläggning som satts dit så tror jag det är bindningarna i polymerkjedjorna som börjar släppa/delas, m.a.o åldras eller genom extern påverkan bli dåliga. Kan säkert vara något i processen eller valet av tillsatsmaterial till vulkningen som gjort de icke optimalt. Processen är icke reservibel och går inte att stoppa.

    Kan ha fel, men det är detta jag kommit fram till tidigare när jag undersökt mina kletiga rattar och knappar på andra instrument.

  9. #9
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Linuz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om de är plast med vulkaniserad gummibeläggning som satts dit så tror jag det är bindningarna i polymerkjedjorna som börjar släppa/delas, m.a.o åldras eller genom extern påverkan bli dåliga. Kan säkert vara något i processen eller valet av tillsatsmaterial till vulkningen som gjort de icke optimalt. Processen är icke reservibel och går inte att stoppa.

    Kan ha fel, men det är detta jag kommit fram till tidigare när jag undersökt mina kletiga rattar och knappar på andra instrument.
    Jo det går att stoppa. Helt vanlig silikonspray från Jula/Biltema/Macken gör att ytan stelnar igen, men inte riktigt lika snygg som ny. Är jag den enda som testat?

Liknande ämnen

  1. jakten på den klistriga hi-haten
    Av Kloon i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 14:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •