Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Reparation av Verbos Multistage

  1. #1
    dvbvb
    dvbvb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Reparation av Verbos Multistage

    Efter Verbos totala tystnad efter min förfrågan om reparation av min multistage så tänkte jag testa här om det är någon som skulle kunna ta sig an min VMS och laga den? Mot betalning förstås och helst Stockholm.

    Den är helt fryst, alltså jag startar caset och alla lampor bara står och lyser men ingenting händer när jag trycker start osv, testat i olika case.. kan förklara mer i DM.

    Tack på förhand!

  2. #2
    303infinity
    303infinity är uppkopplad nu
    303infinitys avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dvbvb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är helt fryst, alltså jag startar caset och alla lampor bara står och lyser men ingenting händer när jag trycker start osv, testat i olika case.. kan förklara mer i DM.
    Jag har märkt att sådant här kan hända med eurorack-moduler när man har en (oftast digital) modul som råkar komma åt jord på kåpan runt strömaggregatet. Då påverkar det moduler baklänges från den modulen. Kan det vara något sådant som strular?

    Det rör sig då längst nedifrån från höger till vänster, sedan upp längst till höger på nästa rad och vänster igen och så vidare. Om man tar bort modulen som skapar problemet så brukar det lösa sig.

  3. #3
    dvbvb
    dvbvb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av 303infinity Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har märkt att sådant här kan hända med eurorack-moduler när man har en (oftast digital) modul som råkar komma åt jord på kåpan runt strömaggregatet. Då påverkar det moduler baklänges från den modulen. Kan det vara något sådant som strular?

    Det rör sig då längst nedifrån från höger till vänster, sedan upp längst till höger på nästa rad och vänster igen och så vidare. Om man tar bort modulen som skapar problemet så brukar det lösa sig.
    Lite sen på bollen här men det slutade med att jag skickade in den till Verbos och fick lagad.

  4. #4
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dvbvb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite sen på bollen här men det slutade med att jag skickade in den till Verbos och fick lagad.
    Vad var det för fel?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •