Resultat 1 till 57 av 57

Ämne: Det händer inte så mycket nytt

  1. #1
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran

    Det händer inte så mycket nytt

    Inget verkar hända. alla nya syntar är bara iterationer av den förra. Är vi i den låga fasen av sinusvågan där allt går upp och sen ner igen?

    Just nu har jag svårt att motivera ett enda köp inom synt, det gäller modularer och allt.

    Funderar dock på att köpa en Trombon. Eller ett till piano.

  2. #2
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Det är väl egentligen nåt att vara glad över. Jag vill inte heller ha en till synt, för på många sätt är ju en synt redan en synt Bara att gratulera.

    Trombon dock, det är en best att ta sig an! Kräver sina stunder av avskildhet dock. Ingen här i huset gillar när jag tar fram trombonen och försöker träna upp kontrollen (är väl ändå halvvägs...). Man får söka sig till ett annat hus eller skicka de till badet

  3. #3
    DMX
    DMX är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inget verkar hända. alla nya syntar är bara iterationer av den förra. Är vi i den låga fasen av sinusvågan där allt går upp och sen ner igen?

    Just nu har jag svårt att motivera ett enda köp inom synt, det gäller modularer och allt.

    Funderar dock på att köpa en Trombon. Eller ett till piano.
    köp bongos!

  4. #4
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Korg OpSix känns ändå som något nytt!
    Man kan ta en FM operator med komplex vågform genom effekter som tex flanger, och modulera flera andra operatorer med den.
    Samt ha filter FM i en FM algoritm med ett filter inuti algoritmen etc, sen filter igen efter det och sen tex decimator och avancerade reverb efter det.
    Man kan definitivt få till ljud som aldrig hörts innan.

  5. #5
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Är rätt säker på det är mättnad. Du har liksom många andra been there done that, men då är det dags att skapa nåt unikt ur det.
    Låta din ansenliga maskinpark bli en högre enhet. Det är där det nya är.

  6. #6
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Dags att nörda ner i modularen

  7. #7
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Eller just vinkla om och fokusera på trombon Eller sitar. Enkel harpa öppnar upp för spännande skalstämningar. Eller vanlig jävla melodika är sjukt inspirerande och uttrycksfullt, och kul att ha med sig på promenad.

    Allt är inte gamla/nya syntar här i världen

  8. #8
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Det är inte så mycket tal om det på forumet, men skulle vilja slå ett slag för att lära sig wind controller som ger en annorlunda, i mitt tycke bättre och mer dynamisk känsla när man spelar melodilinjer. Är visserligen själv hyfsad klaviaturspelare men det spelsättet handlar ändå väldigt mycket om att trigga toner. Visst kan man trixa med amplitud och tonhöjd via olika hjul men på en wind controller är allt sådant integrerat, så att säga.

  9. #9
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Elektroniska expressioninstrument och -kontrollrar är var jag tror tillverkarna snart slåss om. Det har redan börjat, men inte slutat.

  10. #10
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag har lagt trumpeten på hyllan, iaf temporärt, verkar lättare med trombon. I övrigt så har öronen börjat intressera sig för tvärflöjt. Trodde aldrig att det skulle ske. Och väldigt sant @Ambulansen, allt kretsar inte kring eldrivna apparater, finns så mycket mer fint att upptäcka.

    Tåls att tänkas på kanske när vi är på väg rakt in i WW3 ;-P

  11. #11
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har lagt trumpeten på hyllan, iaf temporärt, verkar lättare med trombon. I övrigt så har öronen börjat intressera sig för tvärflöjt. Trodde aldrig att det skulle ske. Och väldigt sant @Ambulansen, allt kretsar inte kring eldrivna apparater, finns så mycket mer fint att upptäcka.

    Tåls att tänkas på kanske när vi är på väg rakt in i WW3 ;-P
    Tvärföljt har ju fördelen framför brassintrument att det typiskt går snabbare att nå en nivå där det blir en positiv upplevelse för andra att lyssna. Dessutom så är det samma klaffsystem som på en wind controller.

  12. #12
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Elektroniska expressioninstrument och -kontrollrar är var jag tror tillverkarna snart slåss om. Det har redan börjat, men inte slutat.
    Jag har tänkt exakt samma sak. Hoppas giganterna med muskler gör nya ergonomiska kontrollytor. En av dom profilerar sig gärna med handikappade. Jamen gör vettiga grejer till dom då, tänk nytt. Gynnar alla.

  13. #13
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tvärföljt har ju fördelen framför brassintrument att det typiskt går snabbare att nå en nivå där det blir en positiv upplevelse för andra att lyssna. Dessutom så är det samma klaffsystem som på en wind controller.
    Hur ser dina windcontrollers ut? Jag har stött på både klarinett- och sacofongrepp, men för tvärflöjtsgrepp får jag ta fram flöjten.

  14. #14
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Om/när Osmose kommer blir denna tråd invalid.

  15. #15
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funderar dock på att köpa en Tubon. Eller ett till piano.
    99fix’d. Och, detvarsåjagförstlästefix’d.

  16. #16
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur ser dina windcontrollers ut? Jag har stött på både klarinett- och sacofongrepp, men för tvärflöjtsgrepp får jag ta fram flöjten.
    Jag hade tidigare en Yamaha WX5 men använder nu mest WX11, har dock även en Akai EWI USB och i alla fall den har flera alternativ vad gäller grepp, inklusive flöjt. Detsamma gäller åtminstone EWI5000.

    Configuring your EWI is simple with multiple fingering modes available including saxophone, traditional EWI, flute, oboe, and EVI(Brass).
    Senast redigerat av Olof B. den 2022-07-01 klockan 22:09.

  17. #17
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Der här är i alla fall (nåja, relativt) nytt, från Yamaha. Tycks vara ett stycke bockad vit PVC-slang som låter saxofon. Eller i alla fall något ditåt, tror inte att jag säljer min Yanagisawa sopransax direkt i alla fall. Men på något sätt är det ändå kul när man inte bara gör gamla saker.

    https://youtu.be/kYLoUi0Ldhk

  18. #18
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator

  19. #19
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Aha, tack! Var inte aktiv på forumet då så jag hade missat den tråden.

  20. #20
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade tidigare en Yamaha WX5 men använder nu mest WX11, har dock även en Akai EWI USB och i alla fall den har flera alternativ vad gäller grepp, inklusive flöjt. Detsamma gäller åtminstone EWI5000.

    Configuring your EWI is simple with multiple fingering modes available including saxophone, traditional EWI, flute, oboe, and EVI(Brass).
    Aha, så'na digitala härken. Jag har haft ett helt gäng EWI, men inga så nya. Vissa har "liknande" sättning, men det blir keff när klaffarna inte sitter där de ska. Närmast kommer jag nu med min Sting, som enligt uppgift har klarinettfattning. Men det känns iaf mest rätt för flöjtisten djupt inuti.

  21. #21
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Sting? Intressant, det var ett nytt märke för mig.

  22. #22
    deleted user
    Det finns massa gömda låtar där inne i varje instrument.

  23. #23
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sting? Intressant, det var ett nytt märke för mig.
    Anode är märket, Sting är modellen, men den har jag nog postat i tråden om mest ovanliga syntar. Det är näst intill omöjligt att hitta något om den online. Min tolkning av den är att det är en japansk klon-ish av Lyricon II.

  24. #24
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag är helt inne på att gå på 100% orginal nu, inga EWI eller liknande. Tror att jag bygger skills bäst genom att spela det riktiga instrumentet. Sen om man måste så kan man gå in på digitalt blås, men inte min grej nu. Provade det ett kort tag men jag märkte att saxofonen lät mer som en saxofon än det jag fick till genom EWI MIDI -> Dator -> Ljud ut. Med Mr Sax plugin.

  25. #25
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror att jag bygger skills bäst genom att spela det riktiga instrumentet.
    Släng ut syntarna också. De är inte ”riktiga” instrument!

    P.S. Jag kör inte blås via dator och mjukvarutjafs. Ville bara ha det sagt.

  26. #26
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    tänk om de som spelar fagott eller valthorn krävde att få köpa nya spännande modeller flera gånger om året (de är iofs tråkiga musiker men ändå om en syntlirare redan har subtraktiv syntes, fm, sampling, wavetables, nåt modulärt så kan en vara nöjd och bara göra musik?)

  27. #27
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är helt inne på att gå på 100% orginal nu, inga EWI eller liknande. Tror att jag bygger skills bäst genom att spela det riktiga instrumentet. Sen om man måste så kan man gå in på digitalt blås, men inte min grej nu. Provade det ett kort tag men jag märkte att saxofonen lät mer som en saxofon än det jag fick till genom EWI MIDI -> Dator -> Ljud ut. Med Mr Sax plugin.
    Naturligtvis låter det mest intressant om, och är framför allt roligast att spela på, riktiga instrument. Jag lyssnar själv i huvudsak på klassisk musik och var under uppväxten en sådan där weirdo som övade klarinett ett par timmar om dagen. Med det sagt så skulle jag ändå säga att, som ett alternativ till att hamra på tangenter, ett digitalt härke som en WX eller EWI kan blåsa nytt liv i såväl mjuk- som hårdvarusyntar om man lär sig att programmera patchar.
    Programmerade en oboe utifrån de samplingar som följer med Kontakt. Blir inte bara mycket roligare att spela utan ger i mina öron lika bra resultat som allt annat än en riktig oboist. Stycket skrev jag mest för att ha något att spela och är förstås 180° från den musik som brukar läggas upp här, betrakta det som ett slags "proof of concept".

    https://soundcloud.app.goo.gl/YHQrK
    Senast redigerat av Olof B. den 2022-07-03 klockan 15:18.

  28. #28
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Papegojan tillägger: gamla EWI-modeller är analoga. CV i kabeln och curtischip i rackdelen.

  29. #29
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Ja. Hade en 3020m-modul men den lät för jäkligt via midi (konstant blixtlås) så jag antar att man måste spela den via frontingången.

  30. #30
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja. Hade en 3020m-modul men den lät för jäkligt via midi (konstant blixtlås) så jag antar att man måste spela den via frontingången.
    Japp, tyvärr. Du har inte en EWI-kabel över?

  31. #31
    70Norr
    70Norr är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    När artisterna dör, då dör också marknaderna, och det är nog den vägen vi är på nu..

  32. #32
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, tyvärr. Du har inte en EWI-kabel över?
    Hmmm. Är ju en fullständigt icke-standard 13-pinskoppling vad jag kan se, men det borde väl gå att byta kopplingarna till 10-pin i både controllern och modulen och bara använda en annan kabel?

  33. #33
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    när det gäller ny teknologi inom syntes känner jag att physical modeling är ett område som fortfarande är ganska långt från att ha nått sin fulla potential

  34. #34
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmmm. Är ju en fullständigt icke-standard 13-pinskoppling vad jag kan se, men det borde väl gå att byta kopplingarna till 10-pin i både controllern och modulen och bara använda en annan kabel?
    Ja, det är min plan också, men original är ju annars mysigast.

  35. #35
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    när det gäller ny teknologi inom syntes känner jag att physical modeling är ett område som fortfarande är ganska långt från att ha nått sin fulla potential
    Jag med. För tjugofem år sedan sågs det ju som den nya, revolutionerande syntesmetoden men den slog aldrig igenom riktigt. Tror personligen att en del av förklaringen (förutom allmän komplexitet) är att syntes av de flesta instrument lämpar sig rätt så dåligt för att spelas från en klaviatur. Men piano (Pianoteq) är väl ett exempel i alla fall, det går ju bra att spela från en klaviatur...

  36. #36
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag med. För tjugofem år sedan sågs det ju som den nya, revolutionerande syntesmetoden men den slog aldrig igenom riktigt. Tror personligen att en del av förklaringen (förutom allmän komplexitet) är att syntes av de flesta instrument lämpar sig rätt så dåligt för att spelas från en klaviatur. Men piano (Pianoteq) är väl ett exempel i alla fall, det går ju bra att spela från en klaviatur...
    haha, pianoteq var exemplet jag tänkte på asså. Version 7 och det känns ändå fortfarande som ett WIP-instrument

  37. #37
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 70Norr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När artisterna dör, då dör också marknaderna, och det är nog den vägen vi är på nu..
    Jag tror så också. Finns inte nog kraft för att föra det gamla vidare. Inte alltid bättre. Inom populärmusik så gråter jag inte, men det är trist att tappa blås och alla andra akustiska instrument, förutom vissa som inte tappas, gitarr, piano och bas, på vägen. Lycka till att hitta en trumpetare om 5 år i ett band med medelålder 17. Musikskolan som Sverige var så bra på 80-90talet har minskat till att det i princip är omöjligt att få in ditt barn på ett instrument. Jag fick spela alla, det fanns platser öppna för allt. Som tur för min mor valde jag inte fiol på den tiden.
    Senast redigerat av tinybox den 2022-07-05 klockan 00:51.

  38. #38
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Här ute på vyschan finns det instrumentplatser för alla i Kommunala. Vet inte om det är speciellt för vår kommun eller Dalarna eller hur det är i resten av Sverige. Men här spelas det många instrument verkar det som och platser verkar finnas.

  39. #39
    skrotis
    skrotis är inte uppkopplad
    skrotiss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl egentligen nåt att vara glad över. Jag vill inte heller ha en till synt, för på många sätt är ju en synt redan en synt Bara att gratulera.

    Trombon dock, det är en best att ta sig an! Kräver sina stunder av avskildhet dock. Ingen här i huset gillar när jag tar fram trombonen och försöker träna upp kontrollen (är väl ändå halvvägs...). Man får söka sig till ett annat hus eller skicka de till badet
    Bra initiativ. Ett fantastiskt instrument.

  40. #40
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Apropå det...lyssnade på NRJ, det nya soundet verkar bli 90-tal...jösses...då var 80 bättre...

  41. #41
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Ugg. Det förklarar kanske varför en JV-30 snart kostar tio tusen...

  42. #42
    Raj
    Raj är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Jag skaffade nyligen en UDO Super 6.
    Digital men låter analog. Fantastisk modern synth med gammal känsla.
    Warm rekomenderar.

  43. #43
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Raj Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skaffade nyligen en UDO Super 6.
    Digital men låter analog. Fantastisk modern synth med gammal känsla.
    Warm rekomenderar.
    Den är jag jävligt sugen på. Demona från utvecklaren är förtrollande!

  44. #44
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    haha, pianoteq var exemplet jag tänkte på asså. Version 7 och det känns ändå fortfarande som ett WIP-instrument
    Ja. Jag minns när första versionen kom. Ett intressant koncept (särskilt som laddtiderna för samplade flyglar var evighetslånga innan SSD blev ett alternativ) även om själva ljudet var smått syntetiskt som du skriver. Det känns tyvärr som att projektet helt tappat fokus och att varje ny version bara lägger till några nya pianomodeller medan grundljudet förblir lika artificiellt. "Nu kan du även få en smått syntetisk Erard från 1854!"

  45. #45
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ugg. Det förklarar kanske varför en JV-30 snart kostar tio tusen...
    Då blir jag glad, som har hittat en i ett soprum Den har två pianon som är riktigt jävla bra faktiskt, och är utmärkt som midikeyboard. Bara det borde ju vara guld värt

  46. #46
    brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här ute på vyschan finns det instrumentplatser för alla i Kommunala. Vet inte om det är speciellt för vår kommun eller Dalarna eller hur det är i resten av Sverige. Men här spelas det många instrument verkar det som och platser verkar finnas.
    Jorå, platser finns även i stokkolm. Men ingen vill spela blås. Utom i Järfälla av någon anledning. Jag garanterar att nästa svenska världsblåsare kommer från Jakobsberg.

  47. #47
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apropå det...lyssnade på NRJ, det nya soundet verkar bli 90-tal...jösses...då var 80 bättre...
    +1

  48. #48
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av brynolf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jorå, platser finns även i stokkolm. Men ingen vill spela blås. Utom i Järfälla av någon anledning. Jag garanterar att nästa svenska världsblåsare kommer från Jakobsberg.
    Järfälla Musikkår (om den finns kvar) är väl tungt förankrad i musikskolan där... Säkert en del telningar som lockas av möjligheten att få vara med där

  49. #49
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Syntar i all ära, när man kan vrida skiten ur en ljudprofil. Men kvalitén har bara ramlat i så många år nu förutom deluxinstrumenten som kostar 20k+. Sen har vi Vintage. Synt har aldrig varit mitt första val, bara en sidogrej så jag har återgått till riktiga instrument och är helnöjd med en taskig stråke eller gitarr av sort. Sen finns ju bord och golv.
    Senast redigerat av tinybox den 2022-07-19 klockan 18:13.

  50. #50
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Kvalitetsinstrument har väl å andra sidan alltid kostat en hel del. En JX-8P (utan PG-800) kostade t ex över 40 000 kronor i dagens penningvärde när den kom 1985.
    Senast redigerat av Olof B. den 2022-07-19 klockan 19:18.

  51. #51
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [...]återgått till riktiga instrument och är helnöjd med en taskig stråke eller gitarr av sort[...]
    När ska en riktig synthesizer få komma in i instrumentfinrummet, undrar jag då?

  52. #52
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När ska en riktig synthesizer få komma in i instrumentfinrummet, undrar jag då?
    +mycket på denna

    Riktigt instrument? : o
    *tappar nästan monokeln* : D

  53. #53
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När ska en riktig synthesizer få komma in i instrumentfinrummet, undrar jag då?
    Det är vårat fortgående samtal :-)

  54. #54
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är vårat fortgående samtal :-)
    Jag föreslår: Nu.

  55. #55
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Klart syntar har sin plats i musiken som riktiga instrument. Jag borde ha använt ordet akustiska istället för riktiga för det var det jag menade. Instrument som i sig själv alstrar ljud utan dator och förstärkare.

    På syntsidan blir det å ena sidan bara tråkigare och tråkigare och å andra sidan bara extremt mycket dyrare. Jag har valt att stå på det jag ser som grundinstrumentens ben, dvs Sax, Trumpet, Trombon, Bas, Gitarr, Piano etc. Rimliga priser och många möjligheter.

  56. #56
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... Jag har valt att stå på det jag ser som grundinstrumentens ben, dvs Sax, Trumpet, Trombon, Bas, Gitarr, Piano etc. Rimliga priser och många möjligheter.
    Finns väl i Garageband?

  57. #57
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns väl i Garageband?
    Hahaha :-D

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-01-07, 10:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •