Resultat 1 till 59 av 59

Ämne: Joakim Berg - Jag Fortsätter Glömma (2022-05-27)

  1. #1
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran

    Joakim Berg - Jag Fortsätter Glömma (2022-05-27)


  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Noterat redan och satt mig på infolistan för vinylen... då hinner man kanske höra om det är nå't att ha och/eller om bitterheten nått full blom.

  3. #3
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Jag tror detta kan bli hur bra som helst. Min hustru lär bli överlycklig i alla fall. I "normala" fall borde en singel släppas vilken dag som helst?!

  4. #4
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Skönt att Jockiboi äntligen gått över till musiken efter alla såpor och bröllopsprogram!
    https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nya-tv-program

  5. #5
    mathsmr
    mathsmr är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det här var extremt oväntad, särskilt eftersom Jocke (som han själv medger) tidigare uttryckt att en soloskiva från honom aldrig kommer att hända. Dessutom verkar det ju som att han var trött på att bli exponerad i media osv, och att detta utgjorde en av anledningarna till att han gav upp Kent (det har väl inte sagts explicit, men så tolkade jag i alla fall honom i den där dokumentären som gjordes under Kents sista år). Hur som helst: en välkommen nyhet i mitt tycke, jag har saknat Jockes texter på svenska.

  6. #6
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Liten ljudsnipp, hade hoppats på en hel låt.

    https://youtu.be/hNmZnJsfgik

  7. #7
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Detta tyckte jag var jävligt trevligt. Det låter Kent och sköna Jocke Berg klyschor.


    https://youtu.be/9CQprTYz6M4
    Senast redigerat av Kloon den 2022-05-18 klockan 17:33.

  8. #8

    Veteran
    Det blir här bra !

  9. #9
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Kommer bli mycket guilty pleasure-lyssning av detta för mig känner jag!

    För jag tycker liksom inte att det är superbra. Men jag är också 15 igen och känner saker i magen och i bröstet när jag hör Jocke Bergs röst.

  10. #10
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag får lite "Johan efter Lustans-vibbar" och "Olle efter Reeperbahn-känslor". Det är inte dåligt. Det är bra, men det är lite som en pastisch på sig själv utan de sista 50 procenten som murar ihop det till en helhet.

    Jag hoppas verkligen det kommer spår som inte bara är en medelålders Kungsholmsman som ser tillbaka på sitt liv.

    *duckar och rymmer bort till hörnet där alla Kentplattorna står*

  11. #11
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag får lite "Johan efter Lustans-vibbar" och "Olle efter Reeperbahn-känslor". Det är inte dåligt. Det är bra, men det är lite som en pastisch på sig själv utan de sista 50 procenten som murar ihop det till en helhet.

    Jag hoppas verkligen det kommer spår som inte bara är en medelålders Kungsholmsman som ser tillbaka på sitt liv.

    *duckar och rymmer bort till hörnet där alla Kentplattorna står*
    Jag håller med. Förutom att jag tycker Olle solo var helt brilliant på alla sätt. Mycket tack vare Heinz också såklart.

    Ja, blir det bara elgitarrplink så kommer det bli sjukt tjatigt.

  12. #12

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kommer bli mycket guilty pleasure-lyssning av detta för mig känner jag!

    För jag tycker liksom inte att det är superbra. Men jag är också 15 igen och känner saker i magen och i bröstet när jag hör Jocke Bergs röst.
    Kanske blir det mer Kent än vad det är kött i en Denniskorv?
    Det är inte så illa eller?

  13. #13
    mathsmr
    mathsmr är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    För min del känns det för tidigt att bedöma hur bra (eller inte bra) det här är, efter de två små klippen på Youtube. Jag tycker såhär långt att det låter fint. Lovande. Mer har jag inte att säga (ännu, i alla fall).

    Off Topic (eftersom det nämndes här): Olle Ljungströms storhetstid var på 90-talet, tycker jag. Han och Heinz fick ihop en drös sjukt bra låtar under de åren. Reeperbahn-skivan Peep-Show är dock också otroligt bra.

  14. #14

  15. #15
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Åh. Fint med kulning! Får Björn J:son och Ralph Lundsten-vibbar. Hoppas det är mer sånt på skivan och inte bara en del av kortfilmen/videon!

  16. #16
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Idag får Jocke ge tröst. Albumet ute nu.


    https://youtu.be/gHFAK_ektLU

  17. #17
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Nu har jag hört hela albumet albumet. Det låter Kent! Jag hör inte en enda dålig låt.

  18. #18
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Riktigt bra album tycker jag, precis vad jag behövde idag Lättsamt, luftigt arrangemang och texter som bara Jocke kan skriva, jag gillar det

  19. #19
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag hört hela albumet albumet. Det låter Kent! Jag hör inte en enda dålig låt.
    ”Var vi kom ifrån” känns som en ren Kent låt, som hade platsat på valfritt album , ja det här var riktigt bra

  20. #20

    Veteran
    Det här blir dagens lyssning, spännande!

  21. #21
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Låter bra. Fin Jockelyrik och receptet känns igen. Dock bitvis lite för jämn ljudbild mellan låtarna och "trött" efter en lyssning. Samma känsla som jag hade när jag hörde "En plats i solen" första gången. Maskinrytmen känns lite för statisk för det som poeten vill förmedla...

    Men, jag kommer att lyssna igen och har alla chanser att ändra mig ju.

  22. #22
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Riktigt bra skiva som skärmar bort verkligheten ett tag. Behövs just nu som andrum med alla för tidiga dödsfall / dödskjutningar och kriget som som gör världen till en tråkigare plats.

  23. #23
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Det var inte så tokigt. En del slätstrukna spår men också några klockrena Kentlåtar . Jag känner mig nästan lurad när jag lyssnar - Kent skulle ju lägga av...

  24. #24
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Efter första lyssningen är jag inte helt imponerad. Tyckte det lät mycket autotune, vilket Jocke verkligen inte behöver.
    Men det är säkert ett stilistiskt grepp!

  25. #25
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    [Egen Musik]

    Hej Joakim och välkommen till 99musik! Hoppas du ska trivas i gemenskapen!

    Det är en riktigt snyggt album du presenterar Proffsigt och välproducerat med ett modernt sound! Kul med fler som jobbar i Logic dessutom. Mycket vackert är det också, med ett stort atmosfäriskt sound - "reverb-pop" skulle man kunna kalla det med en inspiration från postrocken, men med starkare melodier! Faktiskt en helt egen stil, i kombination med din vackra röst! Möjligen skulle du kunna backa av lite på "värmen" du lägger på rösten då disten gärna går överstyr på vissa vokaler - jag tror du förstår vad jag menar om du lyssnar noga.

    Några personliga synpunkter dock... Det känns lite för safe generellt - du har en jättebra och väl uttänkt formel men du skulle vinna på att söka mer variation. Var för sig är varje låt mycket fin, men ett helt album blir lite för mycket av samma "måltid" om du förstår min metafor. Melodierna påminner om varandra, likaså arren och instrumenteringen. En viss mekanisk känsla gör det hela lite kyligare än det borde vara. "Rubicon" är den låt där du tar ut svängarna mer på det sätt jag uppskattar, både i arret (med stämsången) och i uppbyggnaden. Skulle jag välja två låtar från albumet skulle det vara "Rubicon" och därefter vilken som helst av de andra.

    Texter bryr jag mig inte så mycket om, men en eloge till att du lyckas få orden att falla så bra in i musiken. Svenska är inte så lätt att få "sväng" i - inte lika illa som tyska, men jag tror du förstår vad jag menar.

    Ryktet säger att du varit medlem i en ganska känd popgrupp förut tidigare. Det ska bli kul att lyssna in vad ni gjort. Än en gång välkommen!

    [/Egen Musik]

  26. #26
    poppops avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    ^

  27. #27
    CJake
    CJake är inte uppkopplad
    CJakes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Kul inlägg Hasse_Fx! Håller med i allt.

    Som vanligt jättebra låtar, men det varit roligt med några låtar i högre tempo och lite "Ola Englund- Will it chug?" eller nåt, emellanåt.

    Snyggt mixat. Och bra låtar, sa jag det? Bra jobbat KungholmstorgsJocke70!

    Några frågor:
    Tror ni att det är Logics egna trummor eller extern trummis, typ Syntakt eller vad?
    Vilka synthar verkar vara rådande, går det att siga nåt om detta? Hör man något Juno- liknande?
    Senast redigerat av CJake den 2022-05-27 klockan 18:42.

  28. #28
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Som vanligt lyssnar man på texterna och har svårt att tro att han var kär i Betty Blue samtidigt som Palme mördades .
    Annars har yngsta sonen kört denna hela dagen på repeat och det är något märkligt med ett band som spänner över generationerna. Jag och min fru såg några av Kent's allra första spelningar när vi bodde i huvudstaden på 90-talet och vår äldsta dotter såg den sista.

  29. #29
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som vanligt lyssnar man på texterna och har svårt att tro att han var kär i Betty Blue samtidigt som Palme mördades .
    Annars har yngsta sonen kört denna hela dagen på repeat och det är något märkligt med ett band som spänner över generationerna. Jag och min fru såg några av Kent's allra första spelningar när vi bodde i huvudstaden på 90-talet och vår äldsta dotter såg den sista.
    Tru dat!

    Jag tänkte samma om Betty Blue, men Jocke kanske läste boken?

  30. #30
    mathsmr
    mathsmr är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Lyssnat på hela skivan 2 gånger nu. Det är definitivt en fin skiva, väldigt bra pophantverk, och jag gillar den något "lättsamma" produktionen som någon omtalade här. Precis den ljudbild som jag kände för att lyssna på nu. Jag kan möjligen hålla med de som säger att låtarna, såhär långt, låter något "lika" varandra, men det kan mycket väl ändra sig eftersom de med tiden sjunker in mer.

  31. #31
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Lyssnade igenom i bilstereon på väg genom Sverige.
    Positivt, tydligt mixad sång.
    Negativt, allt övrigt. Bleka låtar, bleka arrangemang, låter daterat utan att vara charmigt daterat.
    Räckte med en lyssning, check på den.

  32. #32
    mathsmr
    mathsmr är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tycker såhär långt bäst om "Barn av vår tid" och "Mer än ingenting." Väldigt fina låtar.
    Det är överhuvudtaget en ganska fin skiva tycker jag. Kommer nog fortsätta växa. Men kan inte komma ifrån att jag fortfarande tycker att det låter litegrann för... likadant hela vägen.

  33. #33
    brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    Men jesuchristo! Varför så mycket autotune? Passar inte alls in!

    Har aldrig varit nåt Kent-fan men nog har man hört en del. Och autotune känns helt malplacerat. Lite som ABBAtarernas halvstela försök att imitera mänskliga rörelser. Ok att allt allt allt "måste" autotunas nuförtiden men det kan ju göras mer subtilt än så här.

    I övrigt småmysiga låtar, arr och mixar.

    Tiden är en skåningslös konstant. Ok.
    Senast redigerat av brynolf den 2022-05-30 klockan 00:03.

  34. #34
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [Egen Musik]

    Hej Joakim och välkommen till 99musik! Hoppas du ska trivas i gemenskapen!

    Det är en riktigt snyggt album du presenterar Proffsigt och välproducerat med ett modernt sound! Kul med fler som jobbar i Logic dessutom. Mycket vackert är det också, med ett stort atmosfäriskt sound - "reverb-pop" skulle man kunna kalla det med en inspiration från postrocken, men med starkare melodier! Faktiskt en helt egen stil, i kombination med din vackra röst! Möjligen skulle du kunna backa av lite på "värmen" du lägger på rösten då disten gärna går överstyr på vissa vokaler - jag tror du förstår vad jag menar om du lyssnar noga.

    Några personliga synpunkter dock... Det känns lite för safe generellt - du har en jättebra och väl uttänkt formel men du skulle vinna på att söka mer variation. Var för sig är varje låt mycket fin, men ett helt album blir lite för mycket av samma "måltid" om du förstår min metafor. Melodierna påminner om varandra, likaså arren och instrumenteringen. En viss mekanisk känsla gör det hela lite kyligare än det borde vara. "Rubicon" är den låt där du tar ut svängarna mer på det sätt jag uppskattar, både i arret (med stämsången) och i uppbyggnaden. Skulle jag välja två låtar från albumet skulle det vara "Rubicon" och därefter vilken som helst av de andra.

    Texter bryr jag mig inte så mycket om, men en eloge till att du lyckas få orden att falla så bra in i musiken. Svenska är inte så lätt att få "sväng" i - inte lika illa som tyska, men jag tror du förstår vad jag menar.

    Ryktet säger att du varit medlem i en ganska känd popgrupp förut tidigare. Det ska bli kul att lyssna in vad ni gjort. Än en gång välkommen!

    [/Egen Musik]

    spot on
    för "snälla" mixar för mig, samt autotune..

  35. #35
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Skönt att jag läste här att det var hörbart autotunat så slipper jag förstöra hjärnan med att lyssna på denna platta. Ni vet väl att en halv miljon hjärnceller dör av varje autotuneartefakt som når hörselcentrum?

  36. #36
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hej!

    Jag har kört denna platta ett par gånger nu. Vad är egentligen skillnaden mot en ny Kentskiva?

  37. #37
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av johkar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej!

    Jag har kört denna platta ett par gånger nu. Vad är egentligen skillnaden mot en ny Kentskiva?
    Trummorna, basen, variationen, autotunen?

  38. #38
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trummorna, basen, variationen, autotunen?
    Körde inte Jocke autotune på sista Kent-skivan också?

  39. #39
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Körde inte Jocke autotune på sista Kent-skivan också?
    Säkert, men det beror ju på hur mycket det hörs i arret också förmodar jag.

    Här tycker jag mest det är den totala ljudbilden som skiljer. Jag föreställer mig att mer polerade Kentdemospår kunde låta så här.

  40. #40
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hej!

    Ja det är inte lika synthpoppigt som sista kentskivorna men jag tyckte inte det var så stor skillnad direkt.

  41. #41
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ja, det är ju sångaren och primäre låtskrivaren solo, så inte konstigt. Men som jag skrev i min första reflektion; Johan tappade det stiliga skimret i Lustans ljudbild och Olle den pretentiösa ruffigheten i Reeperbahn. Det är nåt liknande fenomen här…

  42. #42
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Håller med om att det låter Kent. Vilket väl är föga förvånande. Låter som en direkt fortsättning på de sista Kent-skivorna men utan någon riktig edge. Ingen som sticker ut eller riktigt tar fart liksom. All in all typ precis vad jag förväntat mig.
    Gällande autotune: Jag hör det på sina ställen men där jag hör det låter det väldigt medvetet. Kanske är mycket mer än vad jag hör och att jag är riktigt usel på att höra det. Tycker dock man hör det som en medveten effekt i väldigt mycket musik idag. Kan inte säga att jag älskar det men kan inte heller säga att jag hatar det. Kommer väl vara en grej som man om 20-30 år kommer säga är ett "20-tals"-sound.

  43. #43
    mathsmr
    mathsmr är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tycker också att "Begravningsbål" är väldigt fin, utöver de två låtar jag pekade ut ovanför. Men flera av låtarna "glider över" i varandra på något sätt, jag håller med om att det är få låtar som riktigt sticker ut, även om de allihop är skickligt gjorda hantverksmässigt, förstås.
    För övrigt: låter inte melodin i verserna på "4" extremt likt en specifik Kent-låt? Jag kan bara inte komma på vilken?

  44. #44
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Nä det här var inget roligt, autotune förstör ju allt. Låter ju inte ens som "jocke berg" i vissa lägen. Tråkigt

  45. #45
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Jag måste vara helt omusikalisk eller så har jag otränade öron, för autotunen har gått mig helt förbi, eller så störs jag inte alls av den.
    Har i vilket fall inte lagt märke till det, kan vara att jag är förblindad (döv) inför jocke bergs låtskrivarkunskaper, eftersom jag är ett Kent fan sen tidigare.
    Underbar skiva från Jocke tycker jag, härligt soundtrack att möta sommaren med

  46. #46
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Jag gick på tre spelningar av avskedsturnén, så jag ser mig som ett Kentfan… åtminstone på denna sida millennieskiftet. Men detta var inte roligt enligt min mening. Jag tycker det låter slätstruket, kanske till och med tråkig. Många av texterna träffar mig inte alls och framstår snarare som klumpiga och dåligt rimmade. Det här var tyvärr en besvikelse för mig vid första lyssningen. Jag hoppas, men är tveksam, till en bättre upplevelse nästa gång.

  47. #47
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av kombatsanta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä det här var inget roligt, autotune förstör ju allt. Låter ju inte ens som "jocke berg" i vissa lägen. Tråkigt
    +1, efter ett par lyssningar så blir öronen trötta

  48. #48
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Det här är väl guld för alla Kent-fans därute? Tyckte albumet var ganska bra och jämnt, men stör mig på autotunen även om den inte går för högtryck. Plus för The Cure-gitarren på spår 2 och att det är en riktig albumrelease (inga utfyllnadslåtar).

  49. #49
    mathsmr
    mathsmr är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här är väl guld för alla Kent-fans därute? Tyckte albumet var ganska bra och jämnt, men stör mig på autotunen även om den inte går för högtryck. Plus för The Cure-gitarren på spår 2 och att det är en riktig albumrelease (inga utfyllnadslåtar).
    Möjligen lite Off Topic, men vad menas egentligen med utfyllnadslåtar, i allmänhet? Är det "stämningslåtar" på ungefär en halv minut och så, som så många album innehåller nu för tiden?

  50. #50
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mathsmr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Möjligen lite Off Topic, men vad menas egentligen med utfyllnadslåtar, i allmänhet? Är det "stämningslåtar" på ungefär en halv minut och så, som så många album innehåller nu för tiden?
    Förr ”tvingades” band och artister att släppa fullängdare trots att de bara hade en eller någon vettig singel att släppa. Resultatet blev att albumen fylldes ut med låtar som kanske inte höll samma ”kvalitet”.

    Dessa singlar lades oftast i början av sida A och B där kvalitén på en LP är bättre.

    Har även för mig att jag läst att i USA var ett album tvunget att ha mist ett visst antal låtar. Det ska t ex vara anledningen till att King Crimson som oftast har få låtar på sina album har låtar som heter Moonchild (including the dream and the illusion), där då inclouding funkar som en ny låttitel för att komma upp i antalet som behövs…
    Senast redigerat av mad.gibbon den 2022-06-02 klockan 21:51.

  51. #51
    mathsmr
    mathsmr är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ok, tack för svar. Jag har aldrig riktigt förstått om man främst syftat på låtar som håller lägre kvalitet, eller låtar som enbart är några sekunder långa och som väl knappast kan kallas låtar (men som förstås ändå kan göra mycket för att etablera en "stämning" på albumet).

  52. #52
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mathsmr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, tack för svar. Jag har aldrig riktigt förstått om man främst syftat på låtar som håller lägre kvalitet, eller låtar som enbart är några sekunder långa och som väl knappast kan kallas låtar (men som förstås ändå kan göra mycket för att etablera en "stämning" på albumet).
    Avsåg/min definition av en riktig albumrelease är att alla, eller de flesta, låtarna håller en hög klass. (Och vidare det som mad.gibbon utvecklat ovan.) Förutom intros och outros (som även kan vara längre) har jag inte stött på "stämingslåtar" i någon större omfattning, kommer inte på något typiskt album just nu. Det beror väl mest på de genrer jag lyssnar på samt att det mesta är relativt gammalt material.

  53. #53
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Både jag och min hustru gillar plattan. Jag hörde någon säga att man kan höra att det är Jocke Berg men att det inte är Kent. Det kan inte vi. Användningen av autotune är smakfull och modern, jag reagerar sällan. Tycker att den används hårdare på stämmorna, vilket är ganska snyggt faktiskt. Albumet tar en liten dipp efter låt 6, annars är det på snudd perfekt. Svårt att kommentera arrangemang. Jag lyssnar på helheten och jag tycker det låter som det skall.

    Joakim Berg - Jag Fortsätter Glömma, 8.5/10

    1. Barn av vår tid 10/10
    2. Begravningsbål 10/10
    3. Aniara 9/10
    4. Låtsasvärlden 9/10
    5. Legender 10/10
    6. Ingenmansland 10/10
    7. Var vi kom ifrån 8/10
    8. Då var allt 8/10
    9. 4 7/10
    10. Mer än ingenting 6/10
    11. Rubicon 8/10
    Senast redigerat av Kloon den 2022-06-03 klockan 06:53.

  54. #54
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Lite off/ontopic har jag tänkt i flera år jag skulle googla vem som sjöng på svenska versionen av låten mitt i Bilar 2, för det lät så Kent så jag blev nyfiken...

  55. #55
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Joakim har lagt upp en avskalad 4:a.


    https://youtu.be/o3PwShPeTFc

  56. #56
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Joakim har lagt upp en avskalad 4:a.


    https://youtu.be/o3PwShPeTFc
    Lite mer reverb på den där så...

  57. #57
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kombatsanta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite mer reverb på den där så...
    Tyckte väl det lät bekant...
    https://www.youtube.com/watch?v=jMZ2kpXTN88&t=0m53s

  58. #58
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Seklets märkligaste val av bildformat?


    https://youtu.be/CLyTlbOpMks
    Senast redigerat av Kloon den 2022-09-09 klockan 18:57.

  59. #59
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Ser ut som någon som försökt få till en 2.76:1-look med anamorfisk lins men glömt att konvertera materialet…

Liknande ämnen

  1. Logotyper vi minns! (eller vill glömma)
    Av machinepop i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2014-01-21, 13:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •