Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Älskar Overdrive på Rytm. Värt med Heat?

  1. #1
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior

    Älskar Overdrive på Rytm. Värt med Heat?

    Älskar verkligen Overdriven på min Rytm1. Använder den alltid på varje kick mer eller mindre.

    Kommer det bli mycket variation i flavour om man adderar en Heat oxå? Eller blir det bara kaka på kaka? Är enbart intresserad av dist och overdrive, inte alla andra effekter och funktioner i Heat. Eller är det kanske bättre att satsa på Elektrons distpedal bara då?

  2. #2
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Heat är en otroligt bra burk till trummor. Eller, till allt egentligen, men särskilt för trummor och andra perkussiva ljud tack vare dess envelope follower. Filtret är helt fantastiskt. Att bara köra den som dist/overdrive är lite som att ha en Porsche som epatraktor.

  3. #3
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    https://mtlasm.com/product/too-positive/
    Montreal assembly har en ny stereo overdrive. Kanske kan vara ett billigare alternativ till Porschen

  4. #4

  5. #5
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ja, filtret är verkligen kalas! Ett jäkla bett i det.

  6. #6
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Heat är en otroligt bra burk till trummor. Eller, till allt egentligen, men särskilt för trummor och andra perkussiva ljud tack vare dess envelope follower. Filtret är helt fantastiskt. Att bara köra den som dist/overdrive är lite som att ha en Porsche som epatraktor.
    Jag är typ 30% säker på att jag har sett en porsche suv-epa. På riktigt.

  7. #7
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Kolla min länk ovan oljud…

  8. #8
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kolla min länk ovan oljud…
    Vart fan är världen på väg?

  9. #9
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Håller med om att en bra overdrive borde kunna göra det här jobbet. Är nog inget magiskt i Elektrons.

    Brukar tipsa om Boss ODB-3 så jag gör det nu. Den är bra. Men syntakt har väl inte separata ut? Den interna räcker väl bra tänker jag.

  10. #10
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior
    Jag kör redan Rytm1 enbart för kicken, ingent annat. Samt Analog4 enbart för bas, samt lite synthgrejer ibland... sequensat i PT. Så jag har inget emot att köpa epa porchen faktiskt.

    Gillar Overbridge oxå att man kan recalla settings. Vilket gör den mer överlägsen andra vanliga dist/saturation/ burkar. Har redan en TLA channelstrip med rör som jag crunchar ibland med. EQn är grym. Allt annat ganska kefft.

    Har någon Heat ägare testat Elektrons Analog Drive distpedal? Verkar ha midi så man kan spara settings. Overbridge EPA typ.

  11. #11
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Kalle2000 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör redan Rytm1 enbart för kicken, ingent annat. Samt Analog4 enbart för bas, samt lite synthgrejer ibland... sequensat i PT. Så jag har inget emot att köpa epa porchen faktiskt.

    Gillar Overbridge oxå att man kan recalla settings. Vilket gör den mer överlägsen andra vanliga dist/saturation/ burkar. Har redan en TLA channelstrip med rör som jag crunchar ibland med. EQn är grym. Allt annat ganska kefft.

    Har någon Heat ägare testat Elektrons Analog Drive distpedal? Verkar ha midi så man kan spara settings. Overbridge EPA typ.
    kör både drive o heat. drive mest på gitarr o 03-basar, bra men inte jämförbart med heats overbridge, filter, stereo o PRESET med namn. Heat är ju överlägset även i EPA-läget.

  12. #12
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Haft både heat och drive. Gillade båda men om det är overdrive du vill åt räcker heat gott och väl. Tyckte i alla fall jag. Heat har ju väldigt mycket mer än distorsion att jobba med. Vet att minst en användare här på forumet har två DRIVE för stereodist


    edit: menar så klart drive, inte heat
    Senast redigerat av erko den 2022-05-13 klockan 13:59.

  13. #13
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haft både heat och drive. Gillade båda men om det är overdrive du vill åt räcker heat gott och väl. Tyckte i alla fall jag. Heat har ju väldigt mycket mer än distorsion att jobba med. Vet att minst en användare här på forumet har två heat för stereodist
    Drive menar du eller?!

  14. #14
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med om att en bra overdrive borde kunna göra det här jobbet. Är nog inget magiskt i Elektrons.

    Brukar tipsa om Boss ODB-3 så jag gör det nu. Den är bra. Men syntakt har väl inte separata ut? Den interna räcker väl bra tänker jag.
    edit: täntke syntakt. rytm har väl visst separata ut.
    OBD-3 är mitt tips

  15. #15
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Drive menar du eller?!
    Sorry! Drive menar jag så klart. Och tänkte på dig

Liknande ämnen

  1. Använda Reason med Analog Heat
    Av M i Gbg i forum Reason Studios
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2018-05-01, 20:25
  2. Korg Wavestation med 8 kort värt att köpa?
    Av Roboboi i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 13:53
  3. VST-effekt med bra "drive/overdrive" ?
    Av Haplo i forum Effekter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •