Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: SubmitHub - Hot or Not

  1. #1
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran

    SubmitHub - Hot or Not

    https://www.submithub.com/hot-or-not

    Nån som testat? Man lägger upp sin låt sen får andra betygsätta, nästan lika kul få en sågning som en hyllning, tycker jag.

    Brukar välja 100 recensioner till varje låt, vilket gör att man måste lyssna på 200 låtar (minst 30 sekunder) själv eller färre om man skiver kommentarer vilket jag gör ibland om det är nåt jag diggar

    Lyssnade precis på min 2000onde pust

    Senaste låten jag fick recenserad:
    "I don't even know what the fuck I just heard, everything just sounds like trash"

  2. #2
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Men om man bara måste lyssna i 30 sekunder så faller idén ju. Mina låtar kan ha fullkomligt aparta intron i 30 sekunder. Speak to Me / Breathe (Dark SIde Of The Moon - Pink Floyd) skulle inte ha en chans liksom

    Hela låtar, or it didn´t happen. Men grundtanken är bra.

  3. #3
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men om man bara måste lyssna i 30 sekunder så faller idén ju. Mina låtar kan ha fullkomligt aparta intron i 30 sekunder. Speak to Me / Breathe (Dark SIde Of The Moon - Pink Floyd) skulle inte ha en chans liksom

    Hela låtar, or it didn´t happen. Men grundtanken är bra.
    Ja är nog bäst ladda upp låtar med korta intron

  4. #4
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Hela låtar, i 30-sekundersformat!

    Jag föredrar nog kvalitet framför kvantitet när det gäller att kommentera andras låtar. Och varför överhuvud taget tilldela dem siffror när låtar alltid är mångsidiga saker som kan vara bra på vissa sätt och dåliga på andra, för att inte tala om hur låten förhåller sig till intentionen?

  5. #5
    Sesam
    Sesam är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    30 sek, låter som gränsen för vad som räknas som en lyssning, kan kanske ha att göra med antal visningar och sånt? Den dära ekonomin i det hela...?

  6. #6
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sesam Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    30 sek, låter som gränsen för vad som räknas som en lyssning, kan kanske ha att göra med antal visningar och sånt? Den dära ekonomin i det hela...?
    Går att lyssna i 20 sekunder eller 5 minuter också men snittet måste ligga på minst 30 sekunder annars höjer de tiden man måste lyssna för att spara ihop till 30sekunder snitt

  7. #7
    70Norr
    70Norr är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Har provat Submithub, men det är mycket jobb för litet. Många av playlisterna har litet eller inget engagemang, så om du kommer på nån är det inget garanti för många spelningar. Feedback ger jag skiten i, alle har någon mening om musik, och det som gäller är om spåret blir spelat av reguljära musik älskare och inte dom som kan höra om det är för mycket 3khz på basen.

  8. #8
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 70Norr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har provat Submithub, men det är mycket jobb för litet. Många av playlisterna har litet eller inget engagemang, så om du kommer på nån är det inget garanti för många spelningar. Feedback ger jag skiten i, alle har någon mening om musik, och det som gäller är om spåret blir spelat av reguljära musik älskare och inte dom som kan höra om det är för mycket 3khz på basen.
    Har också testat skicka in till spellista, rekommenderar inte att skicka in till de som är lätt att komma med i då allafall de jag testat verkar som de svarar med "auto svar" förskriven text och "glöm inte följa spellistan". Tror ingen alls lyssnade på den låten jag skickade in

    Jag kör bara med "hot or not" kul samla på citat om ens låtar, ibland får man vettig kritik och ibland inte men kan vara intressant att det som en tycker är en bra mix kan en annan tycka är dålig osv

  9. #9
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Kör en ”kampanj” för en singel på submithub, det är en betald premium till curators för spotify, youtube, bloggar mm. Tickade i att jag gärna ville ha personlig feedback, vilket har funkat bra, däremot är det få av dessa som vill lägga till låten till sin spellista på Spotify, eftersom de anser att den inte passar deras stil, trots att min genre matchar deras 10/10. Men responsen för låten har ändå varit positiv, att den är bra, men tyvärr inte passar deras stuk. Av 18st har jag just nu fått svar av 12st, Fyra av dessa lägger till i sin Spotify playlist, en av dessa är zero musicmagazine, som ville skriva en liten rad om låten! Resten är ”declined”, så min slutsats är hittills (av den här funktionen) är att det funkar, men att man bör ha lite bättre efterforskningar för att veta till vilka man ska pitcha sin musik.

  10. #10
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Hej!

    I min erfarenhet kan SubmitHub vara bra. Det är låg beviljandegrad även om det ökar något med bra säljbrev och många lyssnare. Du måste kolla upp allting innan du skickar, matchningen säger ofta ingenting.

    Submit hub är relativt stark för EDM och pop, mindre bra för alternativa musikstilar. Funkar bäst när jag köpt krediter då det är för tidsödande att lyssna och kommentera andras musik för några få krediter + bett om feedback, på det sättet lyssnar de på hela låten och inte bara 30 sekunder i början innan de klickar vidare.

    Även om formen för återkopplingen ofta följer en mall, så brukar den som får musiken skickad till sig ändå anstränga sig lite. Med de artister jag arbetat med har snarare problemet varit att de ansett sig färdiga med en låt när de mixat färdigt och mastrat den och inte tagit in relevant feedback som de fått.

    Tänker att det inte är enda delen i en marknadsföringsstrategi, helt okej som komplement till övriga insatser

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •