Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Touchstrip controllers

  1. #1
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran

    Touchstrip controllers

    Använde en Novation Twitch väldigt länge, och gillade skarpt upplägget med touchstrips och rattar för spolande och pitchande. Kändes som att man kunde vara mycket mer precis jämfört med jogwheels och faders, som verkar vara standarden för controllers. Tyvärr dog twitchen, och tydligen går det inte att fixa enligt internet.

    Den enda andra liknande controllern jag sett är NI Traktor Kontrol S8, men den verkar ha slutat tillverkas, precis som twitchen.

    Finns det någon annan controller där ute som har ett liknande upplägg?

  2. #2
    brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    Stanton hade några modeller som hette typ scs.d1 eller nåt sånt, med touchstrips istället för faders. Men det var nog tio år sen nu. Sen dess har jag inte sett det på någon controller. Blev nog ingen hit.

  3. #3
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av brynolf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stanton hade några modeller som hette typ scs.d1 eller nåt sånt, med touchstrips istället för faders. Men det var nog tio år sen nu. Sen dess har jag inte sett det på någon controller. Blev nog ingen hit.
    hehe dags att uppdatera den här döda tråden
    Touschstrips istället för faders låter superdumt, det jag snackade om är alltså touchstrips istället för jogwheels.

    ...och jag insåg precis att Native Instruments tillverkar ju faktiskt såna. Deras gulliga små modulära dj-prylar har bland annat exakt en sån, köper man alla tre moduler får man praktiskt taget en novation Twitch med extra allt

Liknande ämnen

  1. Bluetoothkeyboard-controllers?
    Av PF i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2021-03-23, 11:37
  2. Svar: 483
    Senaste inlägg: 2018-02-02, 16:30
  3. Ribbon controllers?
    Av tmcnvs i forum Modularer & sånt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-02-10, 22:59
  4. foot controllers
    Av altemark i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 22:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •