Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 68

Ämne: Prylar du ångrar att du köpte

  1. #1
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator

    Prylar du ångrar att du köpte

    Som svar på samlartråden https://www.99musik.se/showthread.ph...r-att-du-sålde kommer här eftertankens kranka blekhet-tråden.

    Vad har du köpt och ångrat? Säkert mycket, men vilka är dina riktiga ångestladdade bojsänken? Berätta gärna om de där dyra skräpsakerna som dessutom var hopplösa att bli av med och som du fick sälja med vrålförlust på blocket till slut...

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag börjar med Alesis 1622. En riktig skitmixer. Dyr var den också. Jag behövde inte alla sexton kanalerna och hade klarat mig bra med nå't enklare under sent 90-tal. Den kostade runt 6000 begagnad och var extremt kexigt byggd. Lät väl okej, men kolbanor på kretskort för de pengarna är inte okej...

    Såldes för under tusenlappen fem år senare.

    Man ser dem aldrig längre. Go figure...

  3. #3
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    roland MC-500, såg så cool ut. Fattade ingenting... typ

  4. #4
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Roland MC-303. Var inte alls som utannonserad.. å dyr var den för en fattig pöjkspoling. Konstiga är att jag kan sakna den ibland, skumt.

  5. #5
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Alesis Ion ångrade jag rätt kvick. MS2000 likaså, även om den i varje fall hade träsidor till skillnad från Ion som både var ful som stryk och var omöjlig att få att låta som om man inte hängt ett tygstycke över högtalaren.

  6. #6
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Många instämmer i Poly-800, och jag har också haft en sån. Slet som ett djur att få nåt kul ur den, men den gav bara en oformlig grå smet som svar. Gick back på försäljning men inte så farligt mycket.

    Ångrade fort att jag skaffade nån av de tidiga Behringer multiFX. Trodde inte det var möjligt att skapa en fullständigt obrukbar digitaleffekt, men jo, det gick. Urk.

  7. #7
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Ensoniq ASR-X.

    Samtidigt har jag aldrig varit så kreativ med en enda pryl jag ägt, men det var mycket pengar för obefintlig support och katastrofala buggar. Skräp som jag dessutom förlorade en hel del pengar på.

    Korg Karma var också en stor besvikelse. Trodde den skulle vara Wavestation 2.0 men det fick man vänta på fram till nu.

    Annars var nog min sämsta investering en Yamaha CX5M musikdator. Den står fortfarande i garderoben, med lite tur blir väl den också exponerad för retrovågen vad det lider. Men mina besparingar som pojke får jag aldrig tillbaks.

  8. #8
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    CX5M var ju såååååå hypad. Visst sitter där en TX7 i den?

  9. #9
    just uMan
    just uMan är inte uppkopplad
    just uMans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Nord Lead. Från det jag kom hem med den så tog det exakt sju timmar innan den var såld igen. Vilket misstag och vilken lättnad. Det måste vara den mest själlösa synth jag någonsin ägt.

  10. #10
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av just uMan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...tog det exakt sju timmar innan den var såld igen
    JP-8080 för mig. På pappret världens bästa grej. Men med den 250-sidiga manualen framför mig och världens mest o-intuitiva interface flimrande i den minimala skärmen, så kapitulerade jag nästan omedelbums.

    Att de 200 preset-ljuden jag scrollade igenom alla lät "njaää" bidrog absolut...

    Kanske inte 7 timmar, men inom 48 timmar var den nerpackad igen.

  11. #11
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Att jag försökte bota min Buchla/Easel-G.A.S med eurorack, det hade blivit så mycket bättre och billigare om jag bara köpt en Easel direkt.

  12. #12
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av just uMan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nord Lead. Från det jag kom hem med den så tog det exakt sju timmar innan den var såld igen. Vilket misstag och vilken lättnad. Det måste vara den mest själlösa synth jag någonsin ägt.
    Jag hann uppleva det i musikaffären. Den var inget för mig heller.

  13. #13
    KonDition
    KonDition är inte uppkopplad
    KonDitions avatar
    Senior
    Analog 4. Köpte en ny och sålde rätt fort. Köpte en begagnad men denna gången var inte heller vad jag ville.
    Octatrack. Köpte en ny mk2, inte alls vad jag trodde att det skulle vara.
    Minibrute. Blev bara samma ljud hela tiden...
    Munibrute 2s. Lite som med minibrute, inte min grej.

    Skyller på alla YouTube videos som låter så bra i samtliga fall...

  14. #14
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    CX5M var ju såååååå hypad. Visst sitter där en TX7 i den?
    Nej. Det var det som var den stora bluffen.

    FM-modulen i maskinen var nerfad, så MIDI in fungerade inte. Det upplyste de inte om i något material man kunde tillgå (det här var ju före internet) och musikaffären ljög i god tro. En rolig bieffekt av det hela var att de sålde en svindyr diskettenhet - som jag som tur var inte lockades att köpa - som inte heller fungerade med datorn på grund av nämnda modul!

    Senare släppte de en "uppgraderad" variant där de bytt ut modulen som hette SFG-01 mot SFG-05, och som då fungerade som en FB-01 ungefär, som säljmaterialet utlovat, och som man kunde koppla den dyra diskdriven till. Men då hade redan marknaden försvunnit. Idag finns det en hemkokad uppdatering man kan köpa billigt på eBay och installera, men orka.

    Ja, jag är fortfarande irriterad. Den kunde dock agera sequencer till andra syntar, så det var vad jag använde den till ihop med en loppisköpt grönmonitor i flera år. Jag provade koppla upp allt det där igen i syfte att göra en nostalgisk Youtube-video men jag höll på att bli ett plektrum- jag har ingen mus till den (*) och att styra gränssnittet med tangentbordet som jag gjorde när det begav sig pallar jag inte för längre.

    (*) För att MSX var en helt värdelös standard, där inte ens möss var kompatibla mellan olika MSX-datorer! Lycka till att hitta en mus till den här datorn.

  15. #15
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej. Det var det som var den stora bluffen.

    FM-modulen i maskinen var nerfad, så MIDI in fungerade inte. Det upplyste de inte om i något material man kunde tillgå (det här var ju före internet) och musikaffären ljög i god tro. En rolig bieffekt av det hela var att de sålde en svindyr diskettenhet - som jag som tur var inte lockades att köpa - som inte heller fungerade med datorn på grund av nämnda modul!

    Senare släppte de en "uppgraderad" variant där de bytt ut modulen som hette SFG-01 mot SFG-05, och som då fungerade som en FB-01 ungefär, som säljmaterialet utlovat, och som man kunde koppla den dyra diskdriven till. Men då hade redan marknaden försvunnit. Idag finns det en hemkokad uppdatering man kan köpa billigt på eBay och installera, men orka.

    Ja, jag är fortfarande irriterad. Den kunde dock agera sequencer till andra syntar, så det var vad jag använde den till ihop med en loppisköpt grönmonitor i flera år. Jag provade koppla upp allt det där igen i syfte att göra en nostalgisk Youtube-video men jag höll på att bli ett plektrum- jag har ingen mus till den (*) och att styra gränssnittet med tangentbordet som jag gjorde när det begav sig pallar jag inte för längre.

    (*) För att MSX var en helt värdelös standard, där inte ens möss var kompatibla mellan olika MSX-datorer! Lycka till att hitta en mus till den här datorn.
    Hmm. Jag var med rätt länge i XUG och såg aldrig det här i bulletinerna (har kvar alla) men nånting sa mig ändå att den här skulle bli gammal fort och nog säkrare köpa en QX7 eller QX21 istället, vilket jag gjorde, som tur var

  16. #16
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm. Jag var med rätt länge i XUG och såg aldrig det här i bulletinerna (har kvar alla) men nånting sa mig ändå att den här skulle bli gammal fort och nog säkrare köpa en QX7 eller QX21 istället, vilket jag gjorde, som tur var
    Jag hade faktiskt ett direktnummer till slut till någon på Yamaha som försökte hjälpa mig, men de hade ju inte riktigt koll på sina egna produkter här i lilla Sverige. Har också en samling XUG här i hyllan

    Jag ville också egentligen köpa en QX21 och typ en DX21 för liknande pengar men mina föräldrar förbjöd mig då de benhårt trodde datorn skulle vara bättre. Man ska inte försöka tro man kan mer än sina barn om nördiga saker om man nu verkligen inte kan det...

  17. #17
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Alla mixrar jag någonsin köpt förutom Tascam LM-8ST. Många inputs på ljudkortet vinner över mixer varje dag i veckan i en hemmastudio.

  18. #18
    HomerJSimpsson
    HomerJSimpsson är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Volvo V40, Audi 100e, vilka skitbilar ! Allt jag köpt på Mekonomen ! Tex. ett motorvärmare kabel för 300:-, bara för att det var slut på biltema för 179:-. Ett mikrofonstativ som skulle vika sig även om jag svetsade det ! Ett tamburin med metall 'cymbaler' men som låter plast. En Carlsbro Viper Bass som spontan och slumpmässigt sköt båda sina säkringar ... en dyr glassmaskin vars rotor fryser fast när glassen fortfarande är flytande, jag ska fan sätta in en 3fasmotor, nångång ... Alla lågenergi lampor som kom före LED och som jag nu vet att de är så giftiga att man ska utrymma huset när de går sönder ... och så alla Triss Skraplott, de är bannemej felstavat, det ska vara Trist Skräplott ...

  19. #19
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av HomerJSimpsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Volvo V40, Audi 100e, vilka skitbilar ! Allt jag köpt på Mekonomen ! Tex. ett motorvärmare kabel för 300:-, bara för att det var slut på biltema för 179:-. Ett mikrofonstativ som skulle vika sig även om jag svetsade det ! Ett tamburin med metall 'cymbaler' men som låter plast. En Carlsbro Viper Bass som spontan och slumpmässigt sköt båda sina säkringar ... en dyr glassmaskin vars rotor fryser fast när glassen fortfarande är flytande, jag ska fan sätta in en 3fasmotor, nångång ... Alla lågenergi lampor som kom före LED och som jag nu vet att de är så giftiga att man ska utrymma huset när de går sönder ... och så alla Triss Skraplott, de är bannemej felstavat, det ska vara Trist Skräplott ...
    Du har lika konstiga syntar och samplers som drifter i den andra tråden...

  20. #20
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Mixerbord som sjunkit (i värde) kan ju användas som bojsänken i kanalen/-r (hepp!). Jag köpte en Yamaha sequencer som påminde om TX7 i utseende men kunde inte använda den till något vettigt, det var Gula tidningen som gällde då. Jag köpte en ny Boss MZ-2 (ej att förväxla med MT-2 som kom senare) och delbetalade med en HM-2 MIJ som jag var förste ägare på, det slutade med att jag köpte HM-2 igen men begagnat eftersom den hade mer av det fräsiga fuzz-buzz jag gillade även om alla rattar på max inte var aktuellt.

  21. #21
    Fred99
    Fred99 är inte uppkopplad
    Fred99s avatar
    Senior
    Alesis Ion

  22. #22
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Många instämmer i Poly-800, och jag har också haft en sån. Slet som ett djur att få nåt kul ur den, men den gav bara en oformlig grå smet som svar. Gick back på försäljning men inte så farligt mycket.

    Ångrade fort att jag skaffade nån av de tidiga Behringer multiFX. Trodde inte det var möjligt att skapa en fullständigt obrukbar digitaleffekt, men jo, det gick. Urk.
    Behringer Virtualizer och Modulizer antar jag att du menar? Köpte en Virtualizer när jag skulle komma igång med synthandet igen efter studierna (1998). Hade förväntat mig en SPX-90 men den var så genuint genomusel så man kunde inte ens använda den. Modulizer var t o m ännu sämre. Totalt oanvändbara.

  23. #23
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Dsi tetra utan att ha mopho eller Pro-08.

    Alla Waldorf syntar. Syntar med många möjligheter, men jag funkar inte med dom.

  24. #24

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av just uMan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nord Lead. Från det jag kom hem med den så tog det exakt sju timmar innan den var såld igen. Vilket misstag och vilken lättnad. Det måste vara den mest själlösa synth jag någonsin ägt.
    Nej,! den är fin fin.
    https://m.soundcloud.com/dabene/nordleadrack-dat-pad

  25. #25

    Veteran
    Poly 800
    Roland D110, den fick förvisso ett liv som triggar in i gatar och kompressorer i studion i slutet av sitt liv

  26. #26
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Jag köpte en Palm III i slutet av 90-talet. Jag vet fortfarande inte riktigt varför.

  27. #27
    Nicolai
    Nicolai är inte uppkopplad
    Nicolais avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Gennem de sidste 30 år har der faktisk været enkelte måneder, hvor jeg ikke har købt nyt gear. Jeg tror det var i februar 1997 og september 2006. Det angrer jeg Det var triste måneder….

  28. #28
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Ett av mina första inköp när jag började göra noise var en liten låda från USA som bara gjorde vitt brus (och något enkelt filter). Borde köpt något vettigare...

  29. #29
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer Virtualizer och Modulizer antar jag att du menar? Köpte en Virtualizer när jag skulle komma igång med synthandet igen efter studierna (1998). Hade förväntat mig en SPX-90 men den var så genuint genomusel så man kunde inte ens använda den. Modulizer var t o m ännu sämre. Totalt oanvändbara.
    Ja det var Virtualizer. Det är obegripligt hur man ens kan göra en effektburk vars egenljud är så omusikaliskt.

  30. #30
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Alesis Ion. Nog den enda jag ångrade direkt.

    Allt annat jag köpt har bara varit intressant att testa iaf. =)

  31. #31
    Marlowes
    Marlowes är uppkopplad nu
    Marlowess avatar
    Veteran
    En Rick, förmodligen den sämsta av alla guror jag haft. Sålde den efter någon månad. Var ung och dum. Det är inte jag på bilden.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	NK8_9931.jpg 
Visningar:	13 
Storlek:	1,43 MB 
Id:	104079

  32. #32
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Marlowes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En Rick, förmodligen den sämsta av alla guror jag haft. Sålde den efter någon månad. Var ung och dum. Det är inte jag på bilden.
    12:orna är klassiska annars...

  33. #33
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    En MPC2500 som jag gick back med halva summan på ungefär.

  34. #34
    Mesmerized
    Mesmerized är inte uppkopplad
    Mesmerizeds avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Två Zoom "dist"-pedaler vars namn jag inte minns och inte orkar ändlösa timmar för att söka upp. ZOOM var det ja, och "disten" var helt digital och skulle härma en massa förstärkare på ena. Lät förfärligt. Passade inte in i någon som helst tänkbar mix.

    Lämnade tillbaka dem i butiken där jag köpt. ÄNDÅ KÖPTE JAG DEM BÅDA IGEN(!), år senare, och hatade livet ur dem båda ytterligare ett varv. Sedan SLÄNGDE jag eländet, med stor belåtenhet, ingen ska behöva dras med dessa 2nd hand!

    Det finns absolut inget "one mans trash, is another mans treasure" med dessa Absolut förfärligt öronbedövande digitalt bredbrusigt skit.
    Senast redigerat av Mesmerized den 2021-11-20 klockan 17:15.

  35. #35
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Moog Model 15. En dröm. En vit val. En besvikelse. För mycket pengar och på tok för lite användning.

  36. #36
    slakker
    slakker är inte uppkopplad
    slakkers avatar
    Senior
    Behringer Virtualizer och Modulizer. Som tidigare nämnt totalt oanvändbara.

    Några riktigt pissiga trummaskiner för ~20 år sen, Akai XR-10 och Boss DR 202, lät totalt skit båda två.

    Akai VX90, var bara stor utan att låta bra.

    Akai AX60 var inte mycket bättre den heller, trist som tusan.

    Nord lead 2 som tidigare sagt i tråden själslös, bra beskrivning faktiskt.

  37. #37
    deadbeats avatar
    Veteran
    Ensoniq SQ-1.

    Tama, lama ljud som jag aldrig gillade men som ändå låg som grund i en herrans massa låtar i flera år efter att jag köpt den (den var ju apdyr så jag var tvungen att använda den!). Den agerade även sequencer i det mesta jag gjorde på den tiden, vilket den förmodligen gjorde bättre än alstrade vettiga ljud.

    Jag har börjat misstänka att jag antagligen skulle kunna få ut mer av den i dag, så jag kanske skaffar en igen. Av rent nostalgiska skäl.

  38. #38
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag inser att jag nog haft bra sinne för det här ändå. Jag har ägt mycket skit, men merparten har sålts med vinst. Jag kom på en usel grej till: Ibanez Parrot Box. Den ska simulera olika kabinett och är mest sämst på det. Ingen jätteförlust, men det tog tid att bli av med den och den lät fräckare på pappret än i verkligheten.

  39. #39
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Nicolai Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gennem de sidste 30 år har der faktisk været enkelte måneder, hvor jeg ikke har købt nyt gear. Jeg tror det var i februar 1997 og september 2006. Det angrer jeg Det var triste måneder….
    gillar den attityden

  40. #40
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Apropå Ensoniq SQ-1 så vill man nog helst ha 32-rösters varianten, sequencer-minnet var väl lagom stort för en låt och jag vill minnas att multitimbrala midikanaler var lättare att sända än att ta emot på den.

    Teckenfönstret var inte särskilt stort med dagens mått mätt;

    https://youtu.be/-D7Id9XsXsU
    Senast redigerat av RX11 den 2021-11-21 klockan 08:50.

  41. #41
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Triton-Rack och Fantom X6, de var alldeles för dyra och har använts alldeles för lite.

    Det är sedan inget fel på Virtualizers (förutom att några levelrattar saknas). Det är bara ni som sitter i era moderna, fancy studios och producerar autotune-RnB och related som inte gillar dem.

  42. #42
    apaleet
    apaleet är inte uppkopplad
    apaleets avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag inser att jag nog haft bra sinne för det här ändå. Jag har ägt mycket skit, men merparten har sålts med vinst. Jag kom på en usel grej till: Ibanez Parrot Box. Den ska simulera olika kabinett och är mest sämst på det. Ingen jätteförlust, men det tog tid att bli av med den och den lät fräckare på pappret än i verkligheten.
    haha köpte en begagnad för många år sen o kört lite trummor igenom. tycker den e trevlig : ]

  43. #43
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    fixstrix (ett sätt att få plats med fler syntar)
    Citat Ursprungligen postat av Marlowes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En Rick, inte ett kap som jag sågade. Okej, det är inte jag på bilden.

    Senast redigerat av RX11 den 2021-11-21 klockan 06:45.

  44. #44
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Vad har du köpt och ångrat?
    Inget. Egentligen.

    Men om jag ska utveckla. Jag har, eller har haft, ett par saker jag nog inte borde skaffat, men jag känner snarare att jag drar lärdom än känner ånger.

    Pedaler och Eurorack från Strymon t ex. Svårt att veta innan, lätt att bli förförd av marknadsföring och YouTube-videos. Men ingen av dessa prylar "connectade" med mig det minsta. Fanns alltid något digitalt "omagiskt" där som gjorde att jag kopplade ur dem och kopplade in något annat. Nu hade jag vett att sälja dem och till viss del få tillbaka pengarna, så ingen ånger, bara lärdom. Inget mer Strymon för mig.

    NI Maschine 2. Egentligen inget fel på burken, tvärtom. Men det ex jag köpt visade sig vara trasigt/defekt. Och sen tog det en jävla tid innan jag fick ett nytt exemplar. Det var rena komedin faktiskt. Och när jag väl hade ett nytt fungerande ex så hade jag tappat momentum totalt, plus allt som jag pluggat in från manualen hade börjat glömmas och måste läsas in igen. Jag tappade sugen helt. Så nu sitter den här på en hylla och används inte alls. Och andrahandsvärdet är rena skämtet. Skulle släppt den tidigare så hade jag kanske fått tillbaka något litet. Det är nog den enda maskin i dagsläget som jag grämer mig lite över.

    Så egentligen behövs det en tredje tråd:

    "Prylar du ångrar att du inte sålde"

  45. #45
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inget. Egentligen.

    Men… "Prylar du ångrar att du inte sålde"
    Potentiell evighetstråd

  46. #46
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Säkerligen någon euromodul.

  47. #47
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Alesis ION.
    Blofeld, två gånger.

  48. #48
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Jag ångrar faktiskt inget jag köpt. Alls.

    Visst har det sålts en del, men jag har nästan alltid kunnat använda hårdvaran på något vis, i någon låt. Till och med Alesis Ion.

    Det enda jag undantagslöst inte kommit överens med och heller inte haft med på någon inspelning är allt från Elektron. I grunden kanonfina saker, men tyvärr så klickar inte vi alls.

    Men ångra... nä, faktiskt inte - allt har bjudit på spännande resor och upplevelser.

  49. #49
    Linuz
    Linuz är uppkopplad nu
    Linuzs avatar
    Senior
    Arturia Analog factory inkl. midikeyboard - Vart egentligen inget fel på midikeyboarden men mjukvaran buggade sönder de första åren.
    Novation KS-4 - Dåligt låtande VST i stor burk. Dock snygg design.
    Opel Astra Sport -00 - Herregud vilket skit, allt gick sönder och till slut rasade bilen. Toklurad av en firma i Eskilstuna.
    Phonic Firewire-ljudkort - Mardröm att få att funka med drivrutiner och special-firewirekort hit och dit.
    Akai S1000 och S900 - förstår inte hur någon kan orka använda dessa. Visst snyggt lät de i S900, men.........
    Novation Bassstation II - Vill gilla den men kan inte efter två försök och ett med originalet.

  50. #50
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Potentiell evighetstråd
    ...eller tråden "prylar du ångrar du inte köpte"

  51. #51
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad har du köpt och ångrat?
    Eurorack.

  52. #52
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...eller tråden "prylar du ångrar du inte köpte"
    Inget musikrelaterat tror jag, men eftersom bilar tydligen får vara med:
    911 2.7RS -73...

  53. #53
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag har ägt och tråkats ut/plågats av åtminstone ett dussin av apparaterna ni andra nämner.

    Men jag är ändå med Göran här, jag ångrar nog inget köp. Jag har ändå haft åtminstone lite kul med allt, utom möjligen med RSF 140 (men den fick jag lämna tillbaka). Behringer Autocom var också helt jäkla värdelös, men jag är inte säker på att det var jag som ägde den.

  54. #54
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Ångrar verkligen ingenting. Ägt hur mycket grejer som helst.

    Kan inte komma att tänka på någonting alls som skaver egentligen.

  55. #55
    deleted user
    Fyllde en make noise-väska med instruomoduler. Kostade ca 27k. Sålde till 70% efter några veckor.

    Satan stod och log bakom mig när jag beställde. Men kan inte säga att jag ångrar något. Ser det som lärdom.

  56. #56
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Ingen pryl som jag ångrar i sig, däremot att jag köpt så mycket av det nytt på avbetalning istället för att hålla mig till begagnatmarknaden.

  57. #57
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser det som lärdom.
    Fast lärdomar är ju bara bra om man kan omsätta dem i praktik. Vet inte hur det funkar för dig, men på mig biter inte den där typen av lärdomar.

  58. #58
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Hade jag gått på all reklam utan att prova verkligheten hade jag varit storkund i denna tråd. Så mycket bullshit man ska stå ut med. Särskilt på 80talet var det riktigt illa. "Din egen studio"+"Professionellt ljud" = " Jo tjena"

  59. #59
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Jag ångrar mest all infrastruktur jag köpt till studion. Jag har ett stort mixerbord, massa effektenheter (de gillar jag dock) och alla patchbays, kablar, midi-boxar, adat-interface, etc... Hela idéen är att det ska kopplas ihop i en fast setup, men varje gång jag gjort det så vill jag koppla om allt, eller bara ha några av prylarna ihop lätt-tillgängligt. Jag gillar ju modularitet, och därför så använder jag hellre ett litet ljudkort till min macbook och tar upp de maskiner jag vill använda från studion till lägenheten. Jag har inte använt studion till annat än förvaring de sista åren - och det passar mig mycket bättre. Sen att ljudkvaliteten kanske blir lidande gör inget - jag har roligare så här.

    Sen har jag köpt maskiner som kräver att jag lär mig nya arbetssätt - det funkar aldrig för mig. Just Octatrack hatade jag. Spectralis också. Och buggiga maskiner... Usch. Angående Octatrack... Sålde den och var lycklig. Så åtta år senare fick jag en (mer eller mindre, den kostade i stort sett ingenting) - och den funkar fint nu, jag försöker inte använda dess potential fullt ut, men ser den som lite ett multiverktyg som jag kan testa idéer med.

  60. #60
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Digitakt.
    Bytte till mig den, testade några gånger och undrade vad jag skulle med den till när jag redan har en Octatrack.
    Sålde den och så började den förstås krångla hos nya köparen. Det gick nog bra (eller, SunKing?) men jag blev ju avskräckt för all (?) framtid.

    Över huvud taget, saker som inte funkar som de ska blir jag dyster på. Jag är brutalt ohändig själv så jag kan fan inte laga något heller.

Liknande ämnen

  1. Prylar du ångrar att du sålde
    Av drifter7508 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 121
    Senaste inlägg: 2021-11-24, 22:54
  2. Vilken synth ångrar ni att ni inte köpte?
    Av Flipper 2 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2015-09-29, 21:02
  3. Ok att hämta prylar från USA --> Sverige?
    Av PsYcHoGUN i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 12:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •