Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 72

Ämne: Vokalister blir nu obsoleta ;)

  1. #1
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    Vokalister blir nu obsoleta ;)

    Nu kan man i princip ha en i fickan...


    https://www.musicradar.com/news/sola...ssional-singer

  2. #2
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Ja med tanke på vad folk är vana vid från söndertrasad autotuneröst osv. så kommer det här säkert fungera hur bra som helst i vissa genres!

  3. #3
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    MYCKET finare än vilken dussinautotunad radioröst som helst. Nästan innerligt Ska bli skönt att slippa A.T.

  4. #4
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det låter ju bedrövligt dåligt? Verkligen anmärkningsvärt orealistiskt. Dessutom verkar de har tagit sikte på värsta sortens bortfixade robot-sång och ändå misslyckats.

    Finns det ingenstans man kan betala för att de inte ska utveckla den?

  5. #5
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MYCKET finare än vilken dussinautotunad radioröst som helst. Nästan innerligt Ska bli skönt att slippa A.T.
    Känner mig lite skadad som automatiskt läser AT som avtändning. (Kan säga att jag lever ett ganska måttfullt och stillsamt liv, ingen anledning till oro.)

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    En av de stora anledningarna till att jag behållt mitt parkeringsgarage av gamla macar är att jag har en mjukvara som gör detta och som utvecklades hårdast under mitten av 90-talet. Den låter helt orealistiskt vilket passar mig utmärkt eftersom jag kan komplettera med min egen realistiskt sett ganska oskolade stämma på ett sätt som blir unikt för mig.

  7. #7
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    På Hoth ville de också slippa AT

  8. #8
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Alltså, nu är ni ju liiiiiite negativa här....

    Kan i princip slå på vilken ost och dunka kanal som helst i bilen på morgonen och lyssna på sång som i princip inte låter ett dugg bättre än detta, kanske sämre i många fall.

    Nej, denna med ett hav av Valhalla eller Blue Sky reverb på. Myspys

  9. #9
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter ju bedrövligt dåligt? Verkligen anmärkningsvärt orealistiskt. Dessutom verkar de har tagit sikte på värsta sortens bortfixade robot-sång och ändå misslyckats.

    Finns det ingenstans man kan betala för att de inte ska utveckla den?
    +1 , Jag är med och pyntar om du hittar vart pengarna ska gå.

  10. #10
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Låter typ som Vocaloid. Det var ju inte så värst spännande.

  11. #11
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På Hoth ville de också slippa AT
    ...men de fick det mångdubbelt (flera AT-AT) + AT-ST!!! 😱

  12. #12
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dessutom verkar de har tagit sikte på värsta sortens bortfixade robot-sång och ändå misslyckats.
    När man trodde att med Autotune var botten nådd... Autotunad talsyntes

  13. #13
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När man trodde att med Autotune var botten nådd... Autotunad talsyntes
    Vänta bara. De 5 låtar som går på repeat på Power, Nrj, mfl under senare hälften av 2022 kommer säker vara fullpackade med denna

  14. #14
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Däremot så finns mycket lovande (eller skrämmande) i Googles AI-teknologi. Tänk att sjunga in en ruff demo, programmet hittar texten direkt och sedan kan du välja Elvis, Michael Jackson eller Whitney Houston eller John Lennon m fl för uppspelningen. Kanske blir så bra att man måste ge en procent av sin låt till dessas dödsbon eftersom man "utnyttjar deras resurser".

  15. #15
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När man trodde att med Autotune var botten nådd... Autotunad talsyntes
    Verkligen bedrövligt.

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Däremot så finns mycket lovande (eller skrämmande) i Googles AI-teknologi. Tänk att sjunga in en ruff demo, programmet hittar texten direkt och sedan kan du välja Elvis, Michael Jackson eller Whitney Houston eller John Lennon m fl för uppspelningen. Kanske blir så bra att man måste ge en procent av sin låt till dessas dödsbon eftersom man "utnyttjar deras resurser".
    Säkert kommer det att gå. Men varför? Det är ju roligare att sjunga själv, om än dåligt.

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 , Jag är med och pyntar om du hittar vart pengarna ska gå.
    Får återkomma! :-)

  16. #16
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Säkert kommer det att gå. Men varför? Det är ju roligare att sjunga själv, om än dåligt.
    Det beror så klart på vad man har för preferenser men jag tycker alla nämnda vokalister där ovan är helt överjordiskt fantastiska på sina egna olika vis. Tänk att testa hur refrängen låter med Michael? Det är säkerligen en tänkbar möjlighet om bara några år. Det man är rädd för är att varje individs ljudsignatur kan hackas och då plötsligt kan någon tjuvringa din pappa och låtsas det är du. "Är du snäll och lägger husnycklarna under tredje stenen från vänster."... eller andra skräckscenarion? "Hello Putin, it's the US president..."

  17. #17
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Däremot så finns mycket lovande (eller skrämmande) i Googles AI-teknologi. Tänk att sjunga in en ruff demo, programmet hittar texten direkt och sedan kan du välja Elvis, Michael Jackson eller Whitney Houston eller John Lennon m fl för uppspelningen. Kanske blir så bra att man måste ge en procent av sin låt till dessas dödsbon eftersom man "utnyttjar deras resurser".
    Tänker mej en hybrid av Elvis och Whitney, "för ett större register har vi använt kombon Elvis Houston till våra senaste låtar"

  18. #18
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Eftersom jag håller på med AI rätt mycket i mitt dagliga arbete så tror jag inte det är så långt kvar innan vi ser en USA-etta helt komponerad av AI (neurala nätverk, machine learning etc.). Det är tur att man mest gillar skev punk så det lär dröja innan det hittar till min musiksmak :-).

  19. #19
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänker mej en hybrid av Elvis och Whitney, "för ett större register har vi använt kombon Elvis Houston till våra senaste låtar"
    Ouch - fick en annan orelaterad bild framför mig!

    "för ett större register har vi använt kombon Eastwood Van Cleef till våra senaste filmer"

  20. #20
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Eller som Vince skulle kunna säga, "Been there, done that" (för 20 år sedan..).

    https://www.macworld.com/article/162326/erasure.html


    https://youtu.be/U4a7URvFH5w

  21. #21
    HomerJSimpsson
    HomerJSimpsson är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Den sjunger bättre än jag, men det gjorde min hund också. Jag antar att den kommer ganska 'snart' >lära sig< sjunga bättre.

  22. #22
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Note to self / gang

    Kolla detta

    https://dreamtonics.com/en/synthesizerv/

  23. #23
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Kan väl funka till att göra demosång, annars låter det ju skit.

  24. #24

    Veteran
    Skönt, trött på att sjunga.

  25. #25
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Det låter väl helt ok i sammanhanget. Tror det absolut går att vara kreativ med sånt här om man jobbar med tekniken och inte bara använder den som en halvkass ersättare för en människa. Finns ju mycket roligt gjort med diverse robotröster och vocoders.

  26. #26
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det beror så klart på vad man har för preferenser men jag tycker alla nämnda vokalister där ovan är helt överjordiskt fantastiska på sina egna olika vis. Tänk att testa hur refrängen låter med Michael? Det är säkerligen en tänkbar möjlighet om bara några år. Det man är rädd för är att varje individs ljudsignatur kan hackas och då plötsligt kan någon tjuvringa din pappa och låtsas det är du. "Är du snäll och lägger husnycklarna under tredje stenen från vänster."... eller andra skräckscenarion? "Hello Putin, it's the US president..."
    Ja. Men de har ju redan gjort egen musik

  27. #27
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ni som tycker att det låter ok, lyssnar ni? Jag hörde massvis med artefakter hela tiden. Och det som lät ”ok” lät som bort-autotunat radioskräp utan själ. Misslyckat på alla vis.

    Det lär ju användas i hissmusik och såna där företagslåtar

  28. #28
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som tycker att det låter ok, lyssnar ni? Jag hörde massvis med artefakter hela tiden. Och det som lät ”ok” lät som bort-autotunat radioskräp utan själ. Misslyckat på alla vis.

    Det lär ju användas i hissmusik och såna där företagslåtar
    Ja alltså det låter ju ok för att vara skit alltså. Jag menar att man kan omfamna artefakter och använda det kreativt. Men om man försöker ersätta en riktig röst är det nog en bit kvar. Vocaloid låter väl i så fall bättre.


    edit: eller äh jag behöver inte vara välvillig. Jag tycker ju inte det låter vackert, det gör jag inte. Men det är ju inte mycket som gör det.

  29. #29
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja alltså det låter ju ok för att vara skit alltså. Jag menar att man kan omfamna artefakter och använda det kreativt. Men om man försöker ersätta en riktig röst är det nog en bit kvar. Vocaloid låter väl i så fall bättre.


    edit: eller äh jag behöver inte vara välvillig. Jag tycker ju inte det låter vackert, det gör jag inte. Men det är ju inte mycket som gör det.
    Ok, gör man experimentell elektronisk musik är det ju klart acceptabelt med artefakter. Autechre har väl en bra samplad "rap"-låt som bara är massa megaklipp. Men det är inte riktigt det det här är tänkt till väl?

    Man kan ju tänka att människor är människor och låter olika. Vissa sjunger renare än andra. Det funkade ju utan autotune förr i tiden liksom.

  30. #30
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som tycker att det låter ok, lyssnar ni? Jag hörde massvis med artefakter hela tiden. Och det som lät ”ok” lät som bort-autotunat radioskräp utan själ. Misslyckat på alla vis.

    Det lär ju användas i hissmusik och såna där företagslåtar
    Jag gillade de knäppa artefakterna. Det jag tyckte lät OK var att det inte lät som en autotunad människa. Det lät som en skev låtsasmänniska, vilket jag föredrar alla dagar i veckan. Själ har mer med helheten att göra, än vilken röstgenerator man använt. Om detta är vad de siktade på så har de lyckats. Siktade de på att låta som en riktig sjungande tjej så kan man lugnt säga att de misslyckades

  31. #31
    lazerkind
    lazerkind är inte uppkopplad
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Nja, jag gillar nog vocaloid och chipspeech bättre.
    Men jag är väl bara gammal...

  32. #32
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Note to self / gang

    Kolla detta

    https://dreamtonics.com/en/synthesizerv/
    Jo, tekniken har kommit långt! Det som kvarstår att få till, är svänget och en mer naturlig, personlig röstkaraktär.
    Men jösses vilka verktyg för kompositörer, i en dator. Jag tänker även på musikaler och körverk, förutom allmän populärmusik.

  33. #33
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillade de knäppa artefakterna. Det jag tyckte lät OK var att det inte lät som en autotunad människa. Det lät som en skev låtsasmänniska, vilket jag föredrar alla dagar i veckan. Själ har mer med helheten att göra, än vilken röstgenerator man använt. Om detta är vad de siktade på så har de lyckats. Siktade de på att låta som en riktig sjungande tjej så kan man lugnt säga att de misslyckades
    Ok, ännu en autechre-tolkning alltså. Jag uppfattade det som att den skulle göra det EZdrummer eller samplade fekjbasister ska göra, och det klarar den ju inte alls i närheten.

  34. #34
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jag hoppas nästan att dom aldrig lyckas. Vi har lyckats trolla bort symfoniorkestern, instrumentalisterna i modern musik och en massa människor i studiovärlden, så är vokalisternas poptron hotad? Det låter inte som det är runt hörnet riktigt än, men dom verkar inte ge sig.

    Folk som skriver körpartiturer kommer få ett fantastisk verktyg att kunna höra hur saker kan låta på riktigt, men låt dom aldrig välja datorrösterna över människorna. Det är det mänskligaste ljudet vi har.

  35. #35
    koenig
    koenig är uppkopplad nu
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså, nu är ni ju liiiiiite negativa här....

    Kan i princip slå på vilken ost och dunka kanal som helst i bilen på morgonen och lyssna på sång som i princip inte låter ett dugg bättre än detta, kanske sämre i många fall.

    Nej, denna med ett hav av Valhalla eller Blue Sky reverb på. Myspys
    hör hör!

  36. #36
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Jag tänker att det skulle kunna användas lite på samma sätt som stråk- eller brass-liknande ljud på synthar. Det är inte meningen att det ska låta som det fysiska instrumentet utan mer fylla samma eller en liknande ljudbild. Röstsyntesen skulle väl kunna fylla samma funktion? Det lär ju funka bra för tex kör-röster, lite som Imogen Heaps Hide And Seek. Man skulle säkerligen också kunna använda det som lead-ljud i många sammanhang, typ som talkbox, vocoder eller formant-filter.

    Synthbas är väl ett annat exempel där den inte konkurrerar speciellt mycket med kontra- eller elbasen utan mer är att man är ute efter ett annat sound bara.

    Brasklapp: jag ser oftast sång som ytterligare ett instrument i mixen istället för som toppen av musikpyramiden eller vad man nu ska säga.

    Edit: Kan tänka mig att den här utvecklingen kan väcka lite samma känslor som när discomusiken kom och spelades ur högtalare i danslokaler istället för av riktiga musikensembler.

  37. #37
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Är förresten bristande tillgänglighet anledningen till att Korg Miku Stomp inte gjort vokalister obsoleta ännu?

  38. #38
    koenig
    koenig är uppkopplad nu
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sonicaddiction Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är förresten bristande tillgänglighet anledningen till att Korg Miku Stomp inte gjort vokalister obsoleta ännu?
    Oh, denna underbara produkt! Du har troligen rätt för bättre än Hatsune Miku finns ju bara inte.

  39. #39
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    "Korg Miku Stomp blir nu obsolet!"

  40. #40
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hoppas nästan att dom aldrig lyckas. Vi har lyckats trolla bort symfoniorkestern, instrumentalisterna i modern musik och en massa människor i studiovärlden, så är vokalisternas poptron hotad? Det låter inte som det är runt hörnet riktigt än, men dom verkar inte ge sig.

    Folk som skriver körpartiturer kommer få ett fantastisk verktyg att kunna höra hur saker kan låta på riktigt, men låt dom aldrig välja datorrösterna över människorna. Det är det mänskligaste ljudet vi har.
    Publiken vill nog gärna se en levande sångerska / sångare, antingen på video eller live. Även om man ersatte med en animering eller humanoid robot skulle folk sakna kändisskvallret.

    Symfoniorkestern är förresten inte helt borttrollad, de är rätt upptagna med att vara souvenirorkester och förvalta det förflutna. Oavsett är det så mycket en musiker kan göra som inte riktigt låter sig ersättas av AI, speciellt när man utnyttjar både instrumentens och människornas fulla potential. Det kan vara udda spelsätt eller inslag av musikteater.

    Och för dem som skriver för kör kanske det är till hjälp för nybörjare, men om man håller på en stund får man en intern ljudbild och kan höra någorlunda bra i huvudet hur det kan tänkas bli. Plus att verkliga sångare alltid överraskar en med att sjunga annorlunda än man hade tänkt.

  41. #41
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sonicaddiction Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänker att det skulle kunna användas lite på samma sätt som stråk- eller brass-liknande ljud på synthar. Det är inte meningen att det ska låta som det fysiska instrumentet utan mer fylla samma eller en liknande ljudbild. Röstsyntesen skulle väl kunna fylla samma funktion? Det lär ju funka bra för tex kör-röster, lite som Imogen Heaps Hide And Seek. Man skulle säkerligen också kunna använda det som lead-ljud i många sammanhang, typ som talkbox, vocoder eller formant-filter.

    Synthbas är väl ett annat exempel där den inte konkurrerar speciellt mycket med kontra- eller elbasen utan mer är att man är ute efter ett annat sound bara.

    Brasklapp: jag ser oftast sång som ytterligare ett instrument i mixen istället för som toppen av musikpyramiden eller vad man nu ska säga.

    Edit: Kan tänka mig att den här utvecklingen kan väcka lite samma känslor som när discomusiken kom och spelades ur högtalare i danslokaler istället för av riktiga musikensembler.
    Sången som låtbärare i populärmu$ik lär nog aldrig dö ut. En bra viral melodi ska kunna sjungas accapella eller spelas på piano utan backup, så för att en dator ska kunna leverera känsla på det sättet tror (hoppas) jag inte jag lever länge nog att uppleva. Åtminstone inte så att jag blir lurad av det.

  42. #42
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    I min erfarenhet så räcker det inte heller bara med att någon lägger på sång. Det är som att låtar alltid placeras när vissa demosångare/sångerskor sjunger på dem. Svårt att sätta fingret på vad det är, men blir alltid rätt. Svårt att se att de nyanserna ska ersättas. Nu är det här såklart teknik under utveckling, men jag tänker att det skulle kunna vara användbart vid förproduktion. Å andra sidan kan ju musikskaparen lägga in alla melodier själv och bara styra med Melodyne

  43. #43
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    OT: Hej bullen, jag är en automatisk språkfascist. Varför blir jag störd av att läsa en försvenskning av ordet obsolete i stället för exempelvis våra ord förlegad, otidsenlig eller önskande en mer svensk rubricering exempelvis: Framtidens sångare kommer att vara elektroniska.

  44. #44
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OT: Hej bullen, jag är en autistisk språkfascist. Varför blir jag störd av att läsa en försvenskning av ordet obsolete i stället för exempelvis våra ord förlegad, otidsenlig eller önskande en mer svensk rubricering exempelvis: Framtidens sångare kommer att vara elektroniska.
    Fixd

  45. #45
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Så trevligt att du håller dig med sunda och vänliga åsikter om de som försöker vara dina kompisar på 99musik, charliecrash.

  46. #46
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så trevligt att du håller dig med sunda och vänliga åsikter om de som försöker vara dina kompisar på 99musik, charliecrash.
    Ja, så brukar jag väl vara, och de flesta av mina vänner inklusive jag själv har autistiska drag, mer eller mindre, så det är inget skällsord om du trodde det, mer en personlig reflektion från min sida. Ta det med en nypa salt

  47. #47
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Obsolet är gammalt och etablerat i svenska. Lär dig äkta språkfaschism, PF

  48. #48
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så trevligt att du håller dig med sunda och vänliga åsikter om de som försöker vara dina kompisar på 99musik, charliecrash.
    (Fixd är ju inte en åsikt utan en skämtform. Slappna av...)

  49. #49
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Dessutom blev ju vokalister obsoleta redan 1961...

    https://youtu.be/41U78QP8nBk
    Senast redigerat av Ambulansen den 2021-05-27 klockan 20:24.

  50. #50
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Obsolet är gammalt och etablerat i svenska. Lär dig äkta språkfaschism, PF
    +1

    https://svenska.se/tre/?sok=obsolet&pz=1

    obsolete är för övrigt en bra skiva.

  51. #51
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Note to self / gang

    Kolla detta

    https://dreamtonics.com/en/synthesizerv/
    What is Synthesizer V?
    - Here check out this 2 hour video..

  52. #52
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ska jag då svara att bara sanna autister använder ord ingen annan använder¿

  53. #53
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Fixd är ju inte en autist utan ett elefantöra. Borsta av...)
    Fixd

    För att ett skämt ska gå fram bör det väl innehålla humor?

    / Spectralist

  54. #54
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Det är ju ett spectra som man man har ett helvete av om man har hela regnbågen, men en del av den är att regler och fyrkantighet är viktigt, och överraskningar och oväntade vändningar är ovälkomna. I mer eller mindre grad förstås.

  55. #55
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Publiken vill nog gärna se en levande sångerska / sångare, antingen på video eller live. Även om man ersatte med en animering eller humanoid robot skulle folk sakna kändisskvallret.
    Hatsune Miku recappad! Svensk EBM-tidning kan avslöja att den japanska artisten har varit inlagd på en recap-klinik efter att ha mått dåligt en tid och hotat publiken med : (){ :|: & };: HM säger sig efter behandlingen inte ha något minne av saken!

  56. #56
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vi har alla något av allt. Med midi, eller till låns. Persona och person är farliga saker att blanda ihop, om man nu råkar vara så radikal att man lyckas med det.

  57. #57
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska jag då svara att bara sanna autister använder ord ingen annan använder¿
    Obsolet används väl mer och mer, pga teknikens intrång i fler delar av livet. Men nog mycket pga engelskans inflytande absolut

  58. #58
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    https://youtu.be/SIaFtAKnqBU

    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Get används väl mer och mer, pga gnisselostens intrång i fler delar av maten. Men nog mycket pga engelskans inflytande honung absolut
    fixd

  59. #59
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fixd

    För att ett skämt ska gå fram bör det väl innehålla humor som jag kan ta till mig?

    / Specialist

  60. #60
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1961 gjordes detta, inte mycket progess efter 70 år


    https://youtu.be/41U78QP8nBk
    ..

Liknande ämnen

  1. Korrekt ersättning till vokalister
    Av Jätten i forum Sång, rap mm.
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-11-05, 12:45
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-10-30, 07:39
  3. Obsoleta diskar
    Av Rotwang i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-08-20, 01:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •