Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 73 av 73

Ämne: Focusrite köper Sequential

  1. #61
    8_bit
    8_bit är uppkopplad nu
    8_bits avatar
    Senior
    Jag är en Focusrite fanboy (grundat i de gamla grejerna från 90-talet) och tycker att deras förvärvsstrategi är synnerligen lyckad ur ett rent positionerings-perspektiv. Novation, ADAM, Martin och nu Sequential är en fin portfölj. Frågan är hur de ska tjäna pengar på båda synthvarumärkena när de i princip jobbar i samma prissegment med snarlika produkter. Kanske de styr tillbaka Novation till produkter under 10 tkr medan SC får ta det övre.

    Focusrite egen boss Phil Dudderidge börjar också bli till åren.

  2. #62
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Alltså vilken vedervärdig bakgrundsmusik till Daves informationsvideo, undrar vilken åldersgrupp de vänder sig till?

    Komponentbristen är ett faktum i år kan även jag intyga men nog bara en av många orsaker till att de går ihop.
    Novation har varit duktiga på mjukvaruppdateringar (tex Novation Circuit) medans DSI/Sequential inte alltid gått hela vägen.
    Samarbetet med Pioneer på Toraiz AS-1 tycker jag är väldigt lyckat i form av en genomtänkt gediget designad och välljudande produkt (om vi nu bortser från de sista buggfixarna).
    Marknaden översvämmas av nya synthar och inte alla når ända fram, ev samarbeten kanske kan göra något unikt och golva konkurrenterna.
    Eller så blir det bara en trött pannkaka av det hela, för många kockar...

  3. #63
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Novation tror jag tjänar mer än man tror på lågprishrejjerna. Summit är nog en engångsgrej

  4. #64
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Ganska självklart att detta också är ett svar på Behringers agressiva framfart på synthmarknaden. Tror att Uli gärna velat köpa eller kopiera Sequentials produkter men nu inte kommer våga kopiera Sequentials produkter efter Focusrites övertagande och många av Novations innovatiova produkter konkurrerar ju i samma prisklass som Behringers syntar. Interesting times.

  5. #65
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Novation tror jag tjänar mer än man tror på lågprishrejjerna. Summit är nog en engångsgrej
    Peak och Summit känns som en naturlig uppföljare till Ultranova, som i sin tur är en utveckling av hela Nova-legacyn, men det coola med Peak och Summit är ju att de är FPGA-baserade.

    Frågan är väl om Novation har kompetens, på djupet, nu efter Chris, tillräckligt för att följa upp med något som kan ta legacyn ytterligare ett snäpp vidare, eller om det är här jänkarna kommer in i bilden...

    https://novationmusic.com/en/news/ch...ggett-tributes
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2021-04-28 klockan 06:46.

  6. #66
    8_bit
    8_bit är uppkopplad nu
    8_bits avatar
    Senior


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	focus.JPG 
Visningar:	90 
Storlek:	63,2 KB 
Id:	101249

  7. #67
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Peak och Summit känns som en naturlig uppföljare till Ultranova, som i sin tur är en utveckling av hela Nova-legacyn, men det coola med Peak och Summit är ju att de är FPGA-baserade.

    Frågan är väl om Novation har kompetens, på djupet, nu efter Chris, tillräckligt för att följa upp med något som kan ta legacyn ytterligare ett snäpp vidare, eller om det är här jänkarna kommer in i bilden...

    https://novationmusic.com/en/news/ch...ggett-tributes
    Jag tror att Novation kommer fortsätta ha huvudfokus på de mindre/billigare/consumerprylarna (circuitlådor, diverse controllers etc). Sen kommer Sequential fortsätta i det lite "övre" segmentet. Kanske t.o.m börja med FPGA-grejjer. Skott i huvudet om de (efter att nuvarande roadmap avslutats/gjorts om) fortsätter "konkurrera". Men det tar alltid ett litet tag att ställa om & synka såklart

  8. #68
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Hoppas de sköter sig, ingen vill tillbaka till 2010 och detta slut....

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	e-mu-longboard-61.jpg 
Visningar:	60 
Storlek:	28,7 KB 
Id:	101251

  9. #69
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    När jag hör "Focusrite" så tänker jag först på projektorer eller något annat som involverar optik. Focus + Right. Fokusera rätt. Namnet för inte direkt tankarna till musik, produktion och instrument, för mig.

  10. #70
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När jag hör "Focusrite" så tänker jag först på projektorer eller något annat som involverar optik. Focus + Right. Fokusera rätt. Namnet för inte direkt tankarna till musik, produktion och instrument, för mig.

    Jädrans Rupert Neve...


  11. #71
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jädrans Rupert Neve...

    : D

    ...han kanske valde företagsnamnet så han påminner sig själv om att fokusera på företaget för det är det som är det rätta att göra: Focus right! : D

  12. #72
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Jag har alltid tänkt på namnet som att fokusera på rätt saker men en ordlek med att det är en ritual, typ som idrottare kan ha innan de ska tävla.

  13. #73
    jupiterdream
    jupiterdream är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om några år startar han "Dave Smith Instruments" och gör en Evolver Reissue.
    Jag gissar att det kommer att bli en Revolver Issue. Kom ihåg vem som kläckte namnet. ;-)

Liknande ämnen

  1. Focusrite köper Novation
    Av Rizzo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-07-19, 02:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •