Resultat 1 till 47 av 47

Ämne: Max/MSP/gen~

  1. #1
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran

    Max/MSP/gen~

    Halloj!

    Efter att ha sett fler och fler hårdvaruprylar (t ex Mod Duo och Electrosmith Daisy) med stöd för gen~ så har mitt intresse för det och Max/MSP återkommit kraftigt. Uppgraderade igår min Max/MSP 6 licens till version 8 och ska sätta igång och lära mig igen, med målet att i framtiden fokusera på gen~ och hårdvarulösningar.
    Hittade ingen tråd på ämnet så med pepp från Oljud i ryggen startar jag en tråd. Tar gärna emot tips på tutorials och lätta grejer att börja med

    Startar med några tips jag redan fått:

    https://youtu.be/-AYPW45urqA

    Filterbygge i gen~:
    https://cycling74.com/tutorials/a-wa...-and-filtering

  2. #2
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hur har daisy stöd i gen?

  3. #3
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Huh coolt.

  4. #4
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur har daisy stöd i gen?
    Jag vet inte exakt hur det fungerar tekniskt men Graham Wakefield som verkar beskrivas som gen~s fader har varit med och pillat här så det verkar flyta rätt snyggt att skriva gen~patcher och praktiskt tagit bara ladda upp till Daisy!
    https://github.com/electro-smith/Dai...~-Integration)
    Senast redigerat av Max den 2021-03-12 klockan 16:08.

  5. #5
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    mycket coolt.

  6. #6
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Jag är väldigt intresserad av att lära mig allt om gen~ och har hittills bara gjort enstaka korta sequencers, fmsyntar och lekt med effekter. Mitt mål är att bygga ett större system som jag kan ha bättre användning av och som man kan bygga på allt eftersom..


    https://youtu.be/okkoaKshgss

  7. #7
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är väldigt intresserad av att lära mig allt om gen~ och har hittills bara gjort enstaka korta sequencers, fmsyntar och lekt med effekter. Mitt mål är att bygga ett större system som jag kan ha bättre användning av och som man kan bygga på allt eftersom..


    https://youtu.be/okkoaKshgss
    Fett ju, kul att höra! Låter som att vi har liknande mål just att bygga ett system som hela tiden utvecklas! Vore kul att veta mer om din patchar

  8. #8
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Nice! Jag har bara duttat i max/msp och har otroligt mycket jobb framför mig.

    "toggle" till 2 metros och objektet "transport" för kontroll av BPM och så 2 st "live.grid" för step-sequence är basen sen har jag 2 kicks, 1 cowbell, 1 clap och 2 syntar som går genom olika effekter till output.

    Jag tänkte ta en hel dag bara för att dyka in i gen~ för jag har en bekant som gör musik i max som sa att det är en stor fördel att lära sig gen~ för allt blir så mycket enklare när man patchar fetare system.

    Max är ju ingen vanlig DAW direkt och det tar ett tag att komma in i det men det viktigaste är att veta precis vad man vill bygga.
    Jag kan starkt rekommendera Oliver Thurleys videos om du är ny, han är grymt bra!


    https://youtu.be/PfUn22ghEbo

  9. #9
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Spännande tråd. Blir sugen att skaffa Max själv, men antagligen blir det väl som mycket annat man köpt efter att trollbundits av magiska YT-videos, det hamnar i en låda. :-)

  10. #10
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Tack LFOKringlan, ska spana in

  11. #11
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Har börjat knåpa ihop en slumpsequencer kraftigt inspirerad av Music Thing Modular Turing Machine. Försöker göra så mycket jag kan i gen även om del prototypas i Max. Kul som tusan! Siktar på att ha en gen-modul som man i princip bara ska behöva mata med klocka och hänga på rattar på. Har precis gjort ett första test med den som M4L-modul och den beter sig som jag tänker mig att den ska Ska knåpa ihop den lite bättre så postar jag den här sen.

  12. #12
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Sequencer kan bli knepigt att porta till gen :-) all tidshantering blir annoelunda, och det finns ju inte bangar osv. Men det fixar du nog.

  13. #13
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sequencer kan bli knepigt att porta till gen :-) all tidshantering blir annoelunda, och det finns ju inte bangar osv. Men det fixar du nog.
    Jag har insett det ja. Det är ju en av dom där knixiga grejerna man inte riktigt tänkt på hehe. Men jag ska försöka åtminstone. Tänker att den ska klockas externt så det kanske går att läsa klockpulser och dividera och ha sig på något smart sätt för att avancera sequencern.

  14. #14
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja. Det är faktiskt rätt likt att göra sånt från grunden i Nord Modular, om du har gjort sånt.

    Ja, något sånt får du göra. >0 osv, och så återställa en i-låda när den blir låg igen. Det fixar du :-)

  15. #15
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jaha då hade jag lyckats knåpa ihop en Turing Machine-inspirerad random-sequencer!
    För den som vill ladda ner som Max For Live plugin:
    https://www.dropbox.com/s/nyz4ihj2x8....amxd.zip?dl=0

    Fungerar som MIDI-effekt. M4L tar emot klocka från Ableton och gör om den till sextondelspulsar (och klockdivision i jämna steg ner till 1/1). Klockpulserna går in i gen tillsammans med övriga parametrar och ut kommer sekvensen som numeriskt värde mellan 36 och 85 baserat på inställningarna. M4L gör sen om det till midinoter som går vidare ut. Släng på valfri notskalskvantisering och synth och kör!
    Parametrarna är:
    - Klockdivision - Säger sig självt vad den gör
    - Steps - Ställer antal steg mellan 1-16
    - Scale - Ställer notintervallet. Vid släpps inga toner igenom och ratten går upp till 49 (fyra oktaver alltså).
    - Random - Ställer hur stor sannolik det är vid varje steg att en ton ska slumpas. Ratten är exponentiell då jag upplever den som mest intressant i de lägre spannen, typ mellan 0-5%.
    - Delete - Toggle-knapp som när den är aktiv raderar varje not som spelas från minnet så att de vid nästa cykel är borta.

    Kul projekt för att börja testa!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot 2021-03-18 at 22.40.29.png 
Visningar:	8 
Storlek:	39,4 KB 
Id:	100466

  16. #16
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Fan vad snyggt! Bra jobbat! Någon gång kanske man får intresset för att göra en liten modul för användning i live.

    Vi har inte direkt samma mål men jag tycker det vore nice om mod går med på att ha det här som en officiell Max/Msp tråd för jag håller på med lite projekt också som kan vara kul att dela här så kan vi ju alla dra nytta av alla möjligheter som finns.

  17. #17
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Tack! Det känns perfekt för mig nu när jag utforskar att bygga saker som jag kan göra till en M4L-plugin. Den här sequencern skulle troligtvis vara tämligen enkel nu att porta över till t ex Daisy iom att allt essentiellt är gjort i gen, men det är ju fasligt praktiskt att bygga något som direkt går att implementera i t ex Live.

    För mig får detta gärna bli generell tråd om Max/MSP/gen~. Som du säger så tror jag att även om vi har olika slutmål så kan man ha mycket utbyte och inspirera varandra på vägen!

  18. #18
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    maxmsp-tråd behövs absolut!

  19. #19
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Här kommer en mer Max For Live-relaterad fråga. Jag har gjort ett audio rack i Live med en Channel Strip (EQ, kompressor, utility) som jag använder på dom flesta tracks. Jag har tappat ut det viktigaste på dom 8 macros som finns (har bara live 10) men måste säga att jag tycker macroläget är otroligt oinspirerande att jobba med så jag skulle gärna göra en M4L Device som automatiskt mappar mot ett antal parametrar i sagda effekter på det track den läggs in i. Jag antar att jag måste gå via på Lives API på något sätt men jag vet inte riktigt var jag ska starta.
    Så ett exempel:
    Säg att jag alltid har Utility som första effekt på varje track. Hur gör jag då en ratt i en M4L Device som automatiskt mappar mot gain på Utility om jag lägger M4L Devicen på sagda track?

  20. #20
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Ouf, om det är nånting som är oinspirerande så är det att snacka med API't från m4l, jag gav upp väldigt snabbt men en kompis fick rätt bra koll efter ett tag till en grej vi behövde, även om han beskrev hela projektet med den patchen han gjorde som mer plågsamt än roligt och gärna inte gör om det. Kan tänka mig att det varierar från person till person men för mig förtar det allt som är kul med max att behöva formatera kryptiska anrop, hoppas att saker kommer tillbaks i rätt tid osv. blah. Har nog inte sett nån device som mappar saker av sig självt, men tips kan vara att norpa mapping-Bpatchern från LFO'n den är stabil.

    Edit: Förresten om det är rattar som ändå ska mappas till hårdvara kan det vara värt att gräva lite djupare i remote scripts: https://structure-void.com/ableton-l...-scripts/#what

  21. #21
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Löste det genom att använda en bpatcher från en annan device! Det är några quirks i den men den funkar
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2021-04-16 kl. 23.46.50.png 
Visningar:	19 
Storlek:	126,1 KB 
Id:	101089
    https://www.dropbox.com/s/w528gqsqdm....amxd.zip?dl=0
    Består av:
    - Utility för gain
    - Saturator för... well saturation
    - EQ3 för hp/lp
    - Compressor
    - EQ8

    Så om man lägger in alla dom effekterna och M4L-effekten så mappar den mot det spåret. Efter att man lagt in allt eller lägger in nya effekter måste man byta spår och sen tillbaka för att den ska funka, men det är ganska trevligt att ha allt samlat. Väldigt SSL-inspirerat såklart.

  22. #22
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Är det någon som gett sig på en multi-morph-modulator?

    dvs en device som mha en eller flera modulatorer modulerar godtyckliga cc i tex andra plugins?
    en idé som vore najs är att bygga variations och morpha mellan.

  23. #23
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Går väl lätt med [pattr], om jag minns rätt.

    - - - Updated - - -

    Eller, lätt. Det går med den.

  24. #24
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    [pattr]?

    upplys mig

  25. #25
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hehe, samma person jag just nämnde gjorde precis klart en sån också, eller v 0.95 kanske. Det är en direkt klon av denna https://maxforlive.com/library/device/6779/mapul8tor fast utan buggarna också ett par extra features.

  26. #26
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [pattr]?

    upplys mig
    https://docs.cycling74.com/max5/refpages/max-ref/pattr.html

    Jag kan ha fel, några år sedan jag morfade...

  27. #27

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som gett sig på en multi-morph-modulator?

    dvs en device som mha en eller flera modulatorer modulerar godtyckliga cc i tex andra plugins?
    en idé som vore najs är att bygga variations och morpha mellan.
    Förstår inte helt vad du är ute efter, men Gradient och/eller Survey är kanske något åt det hållet?

    https://patches.zone/max-for-live/gradient
    https://patches.zone/max-for-live/survey

    Har bara testat gratisversionen av Gradient som hastigast, men hans andra devices är välgjorda.

  28. #28
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Nu, sådär två och ett halvt år senare, har intresset åter vaknat till liv! Drömmen om en hyggligt avancerad sequencer som plockar russinen ur kakorna från de sequencers jag har och har haft i mitt eurorack hägrar starkt
    Denna gång har jag en hyggligt tydlig idé om vad jag vill göra och jag har skrivet ner en hyfsat komplett kravspec. Tänkte börja implementera grundfunktionerna i gen~ och ge den ett M4L interface.
    Hittade i mitt sökande även min gamla tråd om sequencerbygge med Arduino och kan inte riktigt bestämma mig för vilken plattform som är bäst lämpad för detta ändamål. Arduino (eller C++) känns betydligt mer lämpat för att integrera display och liknande men det känns mycket lättare att bygga själva sequencern i gen~ (pga mina starkt bristande kunskaper i att koda C++).

    Är det någon som skaffat sig erfarenhet med Daisy/OWL/andra plattformar i kombination med ~gen?

  29. #29

    Veteran
    Har inget att komma med mer än att jag följer tråden med stort intresse!

  30. #30
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inget att komma med mer än att jag följer tråden med stort intresse!
    Härligt, välkommen med på resan

    I skrivande stund har jag implementerat klockning (som är tänkt att senare ta en analog puls) och en enkel sequencerfunktionalitet med not-värde och on/off. Tanken är att man ska ställa dessa med encoders och välja vilket steg som editeras med annan encoder. Eftersom det inte riktigt finns encoders i Max/MSP så har de än så länge ersatts med plus/minus-knappar.
    Så just nu klockas den av en phasor~ och har valfritt antal steg. En "encoder" ställer vilket steg som editeras, en "encoder" ställer notvärde, och en "encoder" ställer on/off.

    Har några grejer till jag tänkte implementera i det här skedet innan jag gör en rudimentär M4L-prototyp av den som jag då såklart delar här

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2023-09-13 kl. 09.21.24.png 
Visningar:	36 
Storlek:	682,9 KB 
Id:	114736

    För den nyfikne kommer det lånas en del inspiration från Intellijels Metropolix från grundfunktionaliteten.

  31. #31
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Gjorde en avvikelse från sequencern och testade lite ljudalstrande idag. Närmare bestämt en FM-oscillator där en sinus FM-modulerar en annan, följt av två wavefolders gjort i gen~. Väldigt kul och låter härligt metalliskt och elakt! Ska se om jag kan fippla ihop en envelope till den så den blir spelbar
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2023-09-14 kl. 22.27.15.png 
Visningar:	22 
Storlek:	625,4 KB 
Id:	114760

    Om någon vill testa:
    https://www.dropbox.com/scl/fi/i050o...4ukngm70k&dl=0

  32. #32
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Ett visst bakslag i mina sequencer-planer med att det än så länge inte finns något enkelt sätt att implementera patch-minne med Oopsy vilket gör att min planerade sequencer faller lite. Fick dock svar från utvecklarna att det går att komma runt med nya version av Oopsy där det går att pipa in C++ kod.

    Så för tillfället har jag jobbat vidare med min FM-synth. Har förfinat den litegrann och bland annat lärt mig göra en envelope från scratch i gen~. Väldigt lärorikt! Envelopen styr nu volymen och kan styra mod depth och wavefolding. Jag förvånas lite vilket stråkliknande ljud det går att få till med 2 operators FM med wavefolding och en envelope Mycket spännande!
    Kommer snart porta över denna kod till M4L och knåpa ihop en mer spelbar variant av den.

  33. #33
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Ibland funderar jag på att slimma ner studion till dator med Max, ljudkort och högtalare. För egentligen behövs bara det och tid. Jag själv håller på med flertalet olika projekt i Max, speciellt multikanalsljud i ambisonics. Men också någon sorts liverig-patch, vet inte om den någonsin kommer bli klar eller ens användbar. Men kul är det. Jag hade tänkt jag skulle dyka ner i RNBO i sommar, men det blev att lära sig en liten del av jitter istället, för framtida audiovisuella livegrejer. Max har verkligen mognat de senaste åren.

  34. #34
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av m Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ibland funderar jag på att slimma ner studion till dator med Max, ljudkort och högtalare. För egentligen behövs bara det och tid. Jag själv håller på med flertalet olika projekt i Max, speciellt multikanalsljud i ambisonics. Men också någon sorts liverig-patch, vet inte om den någonsin kommer bli klar eller ens användbar. Men kul är det. Jag hade tänkt jag skulle dyka ner i RNBO i sommar, men det blev att lära sig en liten del av jitter istället, för framtida audiovisuella livegrejer. Max har verkligen mognat de senaste åren.
    Ja alltså Max är verkligen extremt starkt. Det är ju onekligen rätt rejäl tröskel jämfört med att jobba i en daw, men det är rätt så rewarding när an får ihop något användbart på precis det sätt man själv vill ha det.
    Kul med Jitter! Det är just nu lite av ett svart hål för mig. Ska landa lite bekvämt i Max/MSP innan jag dyker ner i det hålet.
    Jag har ett instrument jag byggde i M4L för snart 10 år sen som jag använde jättemycket då och nu när jag gått tillbaka mer till datorn börjat använda igen och dessutom gett en rejäl upphottning, både bakom och framför kulisserna. Det är fantastiskt hur enkelt det är att bygga in Push-stöd. Ger ett väldigt snabbt sätt att interagera med sina skapelser.

  35. #35
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Har använt Max/MSP en hel del men bara som stand-alone. Kan rekommendera att börja med att lära sig Max innan man hoppar på DSP.

    Fick nyss hem denna feta bok så det ska bli kul att lära sig lite nya tips!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	51eo7oif8FL.jpg 
Visningar:	7 
Storlek:	41,7 KB 
Id:	114810

  36. #36
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har använt Max/MSP en hel del men bara som stand-alone. Kan rekommendera att börja med att lära sig Max innan man hoppar på DSP.

    Fick nyss hem denna feta bok så det ska bli kul att lära sig lite nya tips!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	51eo7oif8FL.jpg 
Visningar:	7 
Storlek:	41,7 KB 
Id:	114810

    Åh den där har jag spejat på. Var köpte du den?

  37. #37
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åh den där har jag spejat på. Var köpte du den?
    Via Amazon tyvärr,

    Beställde också denna som jag rekommenderar skarpt: https://www.amazon.com/Electronic-Mu.../dp/8899212104

    (Electronic Music and Sound Design - Theory and Practice with Max/MSP - volume 1)

    Gen~ boken är bra att ha om man ska fördjupa sig mera och det är bra med bilder också så det blir enklare att följa.

  38. #38
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Ahh okej, men får dra en beställning där vid tillfälle då!

  39. #39
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage

    https://youtu.be/fbd1CASqUmI

    Man blir lite sugen på att skaffa nya maxmsp alltså... (6 funkar inte på arm/ventura)

  40. #40
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    "dude837" har vaknat till liv och ger kurser i max 8. Har kollat och det är svinbra.


    https://youtu.be/sUghntYGQa0

  41. #41
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hm! Oklart varför men jag snöade lite på Jitter lite här, följt nybörjartutorials som jag fattade och sen några mer avancerade jag inte fattar men göra som dom säger och sen ändra parametrar klarar man ju, jävlar så fina grejer man kan göra! Känns som det är mycket lättare att göra snygga saker med gpu'n än att få fram snygga ljud med Max.

    https://www.youtube.com/@AmazingMaxStuff

  42. #42
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    mm jitter är riktigt nice, bara testat det pyttelite men sugen på mer!

  43. #43
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Via Amazon tyvärr,

    Beställde också denna som jag rekommenderar skarpt: https://www.amazon.com/Electronic-Mu.../dp/8899212104

    (Electronic Music and Sound Design - Theory and Practice with Max/MSP - volume 1)

    Gen~ boken är bra att ha om man ska fördjupa sig mera och det är bra med bilder också så det blir enklare att följa.
    Fick den i födelsedagspresent! Inte hunnit testa så mycket än men läst fram till kapitel 3. Fick direkt massor av spännande tankar och det som kändes mest intressant på studs var att använda fas/phasor för klockning av vad som än behöver klockas istället för att använda pulser. Efter att ha läst kapitlet om det känns det så otroligt rimligt och öppnar för mycket lättare implementering av massa spännande klock-relaterade grejer.
    Det som jag dock saknade var hur man bäst implementerar den typen av klockning från pulsbaserade klockor. Exemplen utgår från att fas används som masterklocka och därefter kan delas och multipliceras. Har någon tips på best practice för att synca en phasor till Ableton via M4L t ex? Jag antar att man kan ta BPM från Live och sen reseta vid varje takt/fjärdedel/sextondel eller vad man nu vill man det känns lite fult?

  44. #44
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Lite lunchgooglande gav mig ett enkelt svar, förutsatt att man håller sig till M4L: Max phasor~ går att låsa till host-tempo. ~phasor 4n @lock 1 ger fjärdedelar t ex. Det borde göra det väldigt enkelt att använda för roliga timing-relaterade grejer!

  45. #45
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Blir ju nästan fuskigt lätt att göra polyrytmik, ratches, etc med phasor. Kan nog gå att knåpa ihop roliga sequencers med detta!

  46. #46
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Max kolla in Philip Meyer på youtube där finns lite såna grejer som visar rätt bra: https://youtu.be/ZD4_dDWA0sc?list=PL...XcB6T4b1rHdltY

  47. #47
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Max kolla in Philip Meyer på youtube där finns lite såna grejer som visar rätt bra: https://youtu.be/ZD4_dDWA0sc?list=PL...XcB6T4b1rHdltY
    Tack! Ska spanas in

Liknande ämnen

  1. Max/msp vs PD..
    Av Sillen i forum Övrig mjukvara
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 18:10
  2. MAX/MSP
    Av j antoni i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 16:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •