Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Hjälp! Hur köper man Logic pro?

  1. #1
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran

    Hjälp! Hur köper man Logic pro?

    Hjälp! Hur tusan köper man Logic pro?

    Surfat som en galning och hittar inte vart man köper själva programmet/licens? (!). OBS: Helt ny inom mac-världen.

    Måste köpa licens i förväg (idag). Får min dator imorgon (kommer att få hjälp med installation i affär).

    Annan fråga:

    Räcker 250mb internminne på en ny Mac-Pro M1 (16gb ram) för att köra Logic?

    Vänligen
    Jesper

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Du köper det på App Store https://apps.apple.com/se/app/logic-...34148309?mt=12

    Om du menar 256GB hårddisk, så ja, om du inte väljer att installera alla samplingar som finns att ladda ner extra. Det följer med väldigt mycket extra ljud och samplingar till Logic som tar väldigt mycket plats. Men man måste inte ladda ner och installera dem. Utan kan installera efter hand.

  3. #3
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Att installera Logic är väldigt enkelt. Du klickar köp, sen klickar installera. Inte svårare än så. Det mesta sköts helt automatiskt. Har du inte redan ett Apple ID (användarkonto hos Apple) så behöver du skapa dig det först.

    Du skulle lika gärna kunna köpa det på plats i butiken. Då kan de visa dig hur App Store fungerar. Du behöver skapa dig ett Apple ID (ett konto) där du lägger in dina uppgifter och betalmedel som t ex kontokort. Sen bekräftar du köpet genom att logga in på ditt Apple ID när du klickar på köp. Blå knappen med priset på.

    Så det fungerar inte riktigt som en vanlig butik där du lägger till i kassan och sedan går och checkar ut. Utan mer som när du köper en app till din mobil.

  4. #4
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ska dock tilläggas. Har du råd att köpa större hårddisk så är det bättre för att framtidssäkra. 256GB går snabbt att fylla om man använder stora ljudbibliotek eller t ex samplingar. Men det går så klart även bra att även köpa en extern disk för att lagra t ex låtprojekt och externa samplingsbibliotek osv på.

  5. #5
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att installera Logic är väldigt enkelt. Du klickar köp, sen klickar installera. Inte svårare än så. Det mesta sköts helt automatiskt. Har du inte redan ett Apple ID (användarkonto hos Apple) så behöver du skapa dig det först.

    Du skulle lika gärna kunna köpa det på plats i butiken. Då kan de visa dig hur App Store fungerar. Du behöver skapa dig ett Apple ID (ett konto) där du lägger in dina uppgifter och betalmedel som t ex kontokort. Sen bekräftar du köpet genom att logga in på ditt Apple ID när du klickar på köp. Blå knappen med priset på.

    Så det fungerar inte riktigt som en vanlig butik där du lägger till i kassan och sedan går och checkar ut. Utan mer som när du köper en app till din mobil.
    Stort tack Katzenjammer! Nu förstår jag mycket bättre hur det fungerar. Mycket bättre att göra som du säger. Installera på plats! Toppen! Återigen Stort Tack!!!!

  6. #6
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jeppe K Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Räcker 250mb internminne på en ny Mac-Pro M1 (16gb ram) för att köra Logic?
    Man kan numera välja plats för Logics ljudbibliotek och lägga det på en extern hårddisk (t.ex. Samsung T5 eller T7).

    Inställningen finns här:
    Logic Pro X/Sound Library/Relocate Sound Library/

    Förslagsvis gör man denna inställningen innan man laddar ner alla ljuden "Download all available sounds".

    Mer info om detta:
    https://support.apple.com/en-us/HT208892

  7. #7
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Stort tack Elyisan! Super bra att veta att detta går. Jag inte installerat alla samplingar ännu så det tips (och länk) är guld värd!

  8. #8
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jeppe K Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stort tack Elyisan! Super bra att veta att detta går. Jag inte installerat alla samplingar ännu så det tips (och länk) är guld värd!

  9. #9
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior

    Lärar- och studentrabatt

    Jag ville bara tipsa om att jag köpte Apples samtliga Pro-program för någon hundring extra mot att bara köpa Logic Pro X.

    Nu ser jag att det gått upp litet i pris, men Logic Pro X kostar knappt 2 400:- och paket med samtliga appar kostar knappt 3 000:- för lärare och studenter.

    Om man är intresserad av Final Cut Pro, kan det vara värt att tänka på då det väl kostar 3 700:- till vanligt pris.

    Inser att jag hade tur som köpte tidigare, jag fick hela paketet för 2 100:-

    Vänligen, Ylan

  10. #10
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Vad är det för kontroll att man är lärare eller student? Jag är för tillfället ingetdera.

  11. #11
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det för kontroll att man är lärare eller student? Jag är för tillfället ingetdera.
    Jag minns inte riktigt, har för mig att jag fick uppge min arbetsgivare och telefonnummer dit. Sedan har jag ingen aning om de kollade upp det.

    Vänligen, Ylan

  12. #12
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag minns inte riktigt, har för mig att jag fick uppge min arbetsgivare och telefonnummer dit. Sedan har jag ingen aning om de kollade upp det.

    Vänligen, Ylan
    Aha, nä det är klart att de inte kollar upp det

Liknande ämnen

  1. Vart köper man logic?
    Av Niklas Edstam i forum Logic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2019-08-24, 21:06
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 20:37
  3. Ableton Live 8 vs Logic Pro 9, Hjälp?
    Av sammyboy11 i forum Övriga DAW
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 20:26
  4. Hjälp i Logic pro.
    Av imported_olofd i forum Logic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 00:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •