Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Faderport

  1. #1
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior

    Faderport

    hej, hittat en presonus faderport v2, men den verkar inte funka så bra med reason
    ngn som vet ?

  2. #2
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hej, hittat en presonus faderport v2, men den verkar inte funka så bra med reason
    ngn som vet ?
    eller så här, finns det ngn daw controller med en fader (motor) som funkar bra med reason? faderport verkar inte alls lira speciellt bra ... tips ?

  3. #3
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    eller så här, finns det ngn daw controller med en fader (motor) som funkar bra med reason? faderport verkar inte alls lira speciellt bra ... tips ?
    Ett alternativ som stöder Reason väldigt väl, Panorama P1
    https://nektartech.com/panorama-p1/

  4. #4
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av PGR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett alternativ som stöder Reason väldigt väl, Panorama P1
    https://nektartech.com/panorama-p1/
    För att korrigera mig själv, den har inte moteriserad fader.

  5. #5
    Löfvberg
    Löfvberg är inte uppkopplad
    Löfvbergs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Vill du bara ha en fader?
    Jag kör med en Behringer BCF2000 som funkar fint med Reason, men den har ju 8 st och tar en del plats....

  6. #6
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    verkar inte finns ngn som funkar rakt av med reason? faderport är rätt storlek för mig, möjligen funkar Behringer X-TOUCH ONE? men kräver xtra programvara av ngn, så inte heller "integrerad" i reasons värld (remote/mackie) ...

    ps har Panomra P1 men vill ha en "lång" motor-regel i lite mindre format
    ds

  7. #7
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    är det ngn som provat Icon Platform Nano ? verkar finnas ett overlay till Reason, lite för bred annars för mig

  8. #8
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Jag har tittat (på nätet) på både Icon Nano Air och Faderport v2.

    Gillar konceptet eftersom jag ibland inte vill ta fram hela stora controllerriggen men…

    Nano Air verkar som en smart grej, trådlös, men man hittar inte många entusiaster och de få recensionerna på Thomann är inte positiva. Den har lite hemmabyggekänsla också. Dålig integration med DAW, dålig radiomottagning. Grejer med overlays 2023 kännsinte heller övertygande.

    Faderport v2 ser mer välgjord ut, men är lite väl snål med kontrollmöjligheter och USB-sladd är ju inte trådlöst och praktiskt på det viset. Men helt klart den starkare kandidaten för mig.

    Någon som testat någon och tycker något?

  9. #9
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Provade Faderport v2 (nu såld) men fick aldrig ngt "flow", kanske beror mer på mig än integrationen. Men skulle verkligen vilja ha en Faderport v3 med Reason integration direkt. Provade även Behringers men för komplex o integrera inget bra. Verkar inte finnas ngn
    1-fader som integrare bra med Reason? Behövs inte så mycket egentligen. Eller så är min "dröm" inte möjlig. DAW o controllers aldrig skullja kunna mötas ?

  10. #10
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Provade Faderport v2 (nu såld) men fick aldrig ngt "flow", kanske beror mer på mig än integrationen. Men skulle verkligen vilja ha en Faderport v3 med Reason integration direkt. Provade även Behringers men för komplex o integrera inget bra. Verkar inte finnas ngn
    1-fader som integrare bra med Reason? Behövs inte så mycket egentligen. Eller så är min "dröm" inte möjlig. DAW o controllers aldrig skullja kunna mötas ?
    Vad gäller Reason så har jag en musikerkollega som kört det mycket och gillade Evolver UC33 som skall ha någon passande mall. Men vet inte om det är aktuellt fortfarande, det är ju en riktigt gammal controller. Fast riktigt bra, jag har en, men kör inte Reason.

  11. #11
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Tog hem en Faderport v2 från tysken, class compliant midi skulle den vara.
    D.v.s. bara att pluppa in i Macens usb och köra.

    Icke sa nicke. Funkade först inte alls, dök inte ens upp i systemet.
    Efter lite flipprande hit och dit (jag har t.ex. EuCon drivers som eventuellt i teorin skulle kunna ställa till det med annan midi, men hittills aldrig gjort det) fick jag upp interfacet efter någon omstart. Oklart vad som var skälet...

    Funkade 10 sek i Logic och sedan lade den av, och funkade från och till på ett helt slumpartat vis.

    Packade ner i kartongen och skickade tillbaka. Tack och hej Presonus. Det lär dröja till nästa gång.
    Class compliant... jodåsåatt...

Liknande ämnen

  1. PreSonus Faderport!
    Av Sillen i forum Ableton
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 19:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •