Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 113

Ämne: Märkesplektrumtråd...

  1. #1
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator

    Märkesplektrumtråd...

    Jag har aldrig hittat ett bra plektrum som inte är ett dunlop. De slits ner sakta och snyggt. Nåt hemligt patentgift i plasten? Jag gillar jazz II, jazz III, grå 0.80, grå 0.70, svart 1mm. Stapelvaror man bara köper nya av för att de försvinner.

    Andra märken, ofta gitarr-brandnametryckta, spricker och går sönder. Värdelöst.

  2. #2
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Använder också gråa Dunlop Maxgrip 0.60... ingen aning om det är en modell...

  3. #3
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Dunlop Ultex 0.73 har jag använt de senaste åren - skön "satin"-känlsa som består tills de är utslitna. Under 80-90-talet körde jag enkom på stora svarta Gibson medium, lite otympliga, men som kändes rätt trygga när man vevade funkkomp - inte minst på scen. Kör förresten de stora Ultex 1.14 till bas...

    Namn:  HTB1OqWkSYrpK1RjSZTEq6AWAVXaK.jpg_220x220q90.jpg
Visningar: 384
Storlek:  13,3 KB Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	s-l300.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	9,9 KB 
Id:	99156
    Senast redigerat av hasse_fx den 2021-01-20 klockan 00:29.

  4. #4
    deleted user
    Gibson m, annars går det inte..

  5. #5

    Veteran
    Slits ned snyggt? Mina plektrum flyr innan de blir nedslitna för att aldrig hittas igen.

  6. #6
    Monoski
    Monoski är inte uppkopplad
    Monoskis avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Uteslutande Jazz 3:or., röda (finns de i annan färg?).
    Allt annat känns bara knäppt.

  7. #7
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag skulle vilja gilla dunloop tortex för den där sköldpaddan är gullig. Men för mig är det de där grå usa nylon med småräfflig yta som funkar bäst

  8. #8
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag har blivit helt galen på plektrum, hittade en viss typ som var bäst till bas i en musikaffär som hittade ett lager som legat sen 70talet, så jag hade ca 10st som jag verkligen försökte hålla reda på. Jag hade ett annat plektrum till gitarr så när man sitter och spelar in så ska man byta mellan bas/gitarr och kablar och hörlurar och till sist hitta rätt plektrum.

    Så nu köpte jag en jättepåse med gröna sköldpaddor och spelar allt med, en kompromiss men det funkar att veva bas med och pilla på guran så det får duga.



    Jag hade tidigare plektrum med grövre mönster så man inte tappar dom men tycker sköldpaddorna funkar lika bra, har typ aldrig tappat plektrum på gig tidigare och har satt extra både under plektrumskyddet,i pedalbordet, i fickan, på stativet och i bakfickan ifall det händer.

  9. #9
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag körde länge jazz-3, såna små med räfflor. Men insåg att: de är tjocka och klumpiga, har svampigt mjuk form, och att räfflorna i praktiken inte gör någon nytta för greppet.

    Jag testade Ultex, spetsiga och precisa, hårdare material än jazzisarna så jag kan få styvhet men ha tunna plektrum. Minns intetjockleken men de är supernice och värda att prova tycker jag.

  10. #10
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Dunlop regerar ser jag Det ÄR nåt med själva materialet.

    Jag gillar verkligen spetsen på jazz III. Snabbaste plektrumet

    Var tar de vägen? Till samma mystiska L-space (discworldreferens ) som tändare och enstaka strumpor.

  11. #11
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Slits ned snyggt? Mina plektrum flyr innan de blir nedslitna för att aldrig hittas igen.
    Jag tappar av nån anledning inte bort plektrum. Det till vänster på bilden är oanvänt. Det till höger är ett av de tre jag använt dagligen i säkert bortåt tio år. Det var alltså likadant som det vänstra en gång i tiden.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4310.jpeg 
Visningar:	11 
Storlek:	572,1 KB 
Id:	99161

    Så man kan väl säga att jag är en lojal Dunlop Tortex-kund, men att det inte direkt hjälper deras affär.

  12. #12
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Rättelse: Ultex sitter mycket bättre än räfflade skitjazzare.

    Och det är visst 1.14 jag har.

    - - - Updated - - -

    Jag tappar inteheller nämnvärt bort plektrum...

  13. #13
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Dunlop 1.0 är mitt allround, 0.60 ultex för hårdare AK slammer.

    De svarta 1.0 till höger har lätt 4 år på nacken, om inte mer.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	telegram-cloud-photo-size-5-6071059044992396124-y.jpg 
Visningar:	17 
Storlek:	183,8 KB 
Id:	99166

    edit, dunlop funkar även bra som sustainpickup på KORG slimkeys

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	telegram-cloud-photo-size-5-6071059044992396130-y.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	105,9 KB 
Id:	99167
    Senast redigerat av BURG den 2021-01-20 klockan 14:44.

  14. #14
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Spelar inte superofta gitarr, men har ett gäng Sharkfin sedan åttiotalet som hänger med fortfarande. Gillar att spela med den taggiga sidan ibland.

  15. #15
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag körde länge gitarr med självlysande plektrum med texten Jesus saves och ett kors på av ironiska själv, dom fanns på lokala musikaffären och var inköpta mest för att dom var roliga och lös.

  16. #16
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spelar inte superofta gitarr, men har ett gäng Sharkfin sedan åttiotalet som hänger med fortfarande. Gillar att spela med den taggiga sidan ibland.
    Sharkfin var inte igår!!
    Ett riktigt mjukt sharkfin är jättekul

  17. #17
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sharkfin var inte igår!!
    Ett riktigt mjukt sharkfin är jättekul
    Jag började spela bas med ett rött Sharkfin, man fick böjja det till en båge det så det blev lagom styvt att spela med. Dom är skitbra att köra "skrap plektrum mot strängarna" missljudet med.

  18. #18
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Rött Sharkfin körde jag också med en gång i tiden när jag började lirade bas. Det var alldeles för fladdrigt dock. Hehe.

  19. #19
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag började spela bas med ett rött Sharkfin, man fick böjja det till en båge det så det blev lagom styvt att spela med. Dom är skitbra att köra "skrap plektrum mot strängarna" missljudet med.
    Jag vet precis vilket ljud du menar - skatepunkens motsvarighet till drops i dubstep!

  20. #20
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Viktig läsning från guru-sajten "Guitar Pick Zone" : https://guitarpickzone.com/tortex-vs-ultex-plectrums/

    Ultex vs Tortex!

  21. #21
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Viktig läsning från guru-sajten "Guitar Pick Zone" : https://guitarpickzone.com/tortex-vs-ultex-plectrums/

    Ultex vs Tortex!
    Internets viktigaste resurs!

  22. #22

    Veteran
    Kollade vad jag har i plektrumlådan. Dunlop mest, tätt följt av Sharkfin. Massa olika hårdheter och storlekar.

  23. #23
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	E1FD2474-0EE9-4458-AB08-70F5B09C617B.jpeg 
Visningar:	10 
Storlek:	2,28 MB 
Id:	99219

    Jag kör med Dunlop Gator Grip. Men kämpar fortfarande med greppet om plektrumet.

  24. #24
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Började fundera över vad jag kör när jag spelar in gitarr och kollade högen som låg framme. Kanske borde köpa mig lite Dunlop. Men har drösvis av olika märken här hemma. Jag hugger ett som känns bra för tillfället och kör. Så kollar inte alltid så noga. Tror färgerna sitter mer i minnet över vilket jag gillade senast. Fender tunnast, Elixir är lite hårdare och Dean Markley hårdast. Blir mest Elixir.

    Mitt högen låg ett Greatful Dead. Hehe.

    Bifogad fil 99220

  25. #25
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Elixir och Fender tillhör de som spricker. Bandnamnplektrum är sällan bra, men de kan såklart vara det

  26. #26
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Elixir och Fender tillhör de som spricker. Bandnamnplektrum är sällan bra, men de kan såklart vara det
    Jag har inte ett enda sprucket Elixir. Greatful Dead-plektrumet spelar jag inte med. Det hade nog bara följt med när jag tog en näve plektrum i blandat lådan. Har massa olika märken. Ligger säkert något Dunlop där med. Har som sagt drösvis. Ett hundratal eller två.

  27. #27
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Då spelar du för oredigt

  28. #28
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då spelar du för oredigt
    Hehe, säkerligen. Sitter ju mest framför datorn och spelar in korta partier i stöten. Manglar inte långa sessioner live.

  29. #29
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Tyckte att en halv burk folköl gjorde orimligt stor skillnad, helt plötsligt missade jag strängar och kunde allmänt inte spela! Visade sig att jag försökte med ett Jazz i, liten tvär stump som jag använder till basen. Bytte tillbkas till Ultex-spetsarna och det gick galat. Pust.

  30. #30
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Vid närmare eftertanke var även bas lättare med den vasse.

  31. #31
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja Jazz 1 har för rundad spets. Strängen är inte där den ska vara liksom Jazz 2 eller 3 är bättre med sina spetsiga spetsar.

    Till bas har jag gärna ett större plektrum, typ vanligt Dunlop 1.2 eller vad de heter.

  32. #32
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja Jazz 1 har för rundad spets. Strängen är inte där den ska vara liksom Jazz 2 eller 3 är bättre med sina spetsiga spetsar.

    Till bas har jag gärna ett större plektrum, typ vanligt Dunlop 1.2 eller vad de heter.
    Ja. Fast jag tycker jazz 3 är dåliga också, vet inte varför jag envisades med dem i så många år...

    Verkar vara många som kör rejälare plektrun till elbas. För att strängarna är större? Tycker mina vanliga funkar bra oavsett.

  33. #33
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Fint ska det va hör jag! Själv kör jag med plektrumstans på gamla kreditkort.

  34. #34
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Det är ett riktigt hyfsat material faktiskt. Tar man så greppet kommer på skriften är det inte fy skam alls.

    Brukade även klippa ut i den genomskinliga skivan längst upp i brännCDpacken när inget annat fanns till hands. Lite halt men hållbart det med.

  35. #35
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Letar alternativ till Ultex nu! Nya standard .73 har fortfarande det bästa greppet och flexet, men dels är de perfekt kamouflerade när man förlägger eller råkar tappa dem, dels nöts de fort och lämnar ett fult damm efter sig under strängar och på mikarna (inte så kul med bare-knuckles).

    Någon som testat metall och/eller sten/keramiska plektrum? Många som gillar men jag har aldrig gjort något seriöst försök.

  36. #36
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Letar alternativ till Ultex nu! Nya standard .73 har fortfarande det bästa greppet och flexet, men dels är de perfekt kamouflerade när man förlägger eller råkar tappa dem, dels nöts de fort och lämnar ett fult damm efter sig under strängar och på mikarna (inte så kul med bare-knuckles).

    Någon som testat metall och/eller sten/keramiska plektrum? Många som gillar men jag har aldrig gjort något seriöst försök.
    Färgen är störig ja. Har också letat, funderar på att köpa James Hetfields signaturer, i svart. Tappat mina och hittar dem inte (smart drag).

  37. #37
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Metall/sten/keramiskt ÄR för hårt. Visst verkar det tufft, men det är verkligen inte ideala material.

    Jag spelar ett instrument som heter sarod, och då använder man ett plektrum av ben, horn eller kokosnötskal. Värt att slöjda till några experiment av kanske? Det funkar bra, och ger ett visst skrapljud som man kan argumentera för att det hör till sarodens sound. Men ofta föredrar jag även där ett tjockt dunlop

    Nån som har koll på märket Alice? Finns en del bra klipp man kan göra på tradera just nu...
    Senast redigerat av Ambulansen den 2021-04-09 klockan 11:46.

  38. #38
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Metall/sten/keramiskt ÄR för hårt. Visst verkar det tufft, men det är verkligen inte ideala material.
    Tänker mig testa ett flinta-plektrum, om jag kan få renare anslag än med Ultex!

  39. #39
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    fula, men svarta: https://www.thomann.de/se/dunlop_ult...114_player.htm funkar nog bättre än genomskinlig. förutom på scengolv men inte fan är genomskinlig gul bra där heller.

    Finns det ingen sån bombfärg som aldrig nöts av?

  40. #40
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag är nog nylonfreak faktiskt.

  41. #41
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hum det fanns massa ultex-typer

  42. #42
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Som sagt, ska testas...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20210410_151830.jpg 
Visningar:	13 
Storlek:	3,43 MB 
Id:	100986

  43. #43
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som sagt, ska testas...
    Jaha... Plektrum i flinta! Faktiskt skönt att hålla i och bra grepp. Jag upplever också bättre precision. Men...

    - får inte spela över greppbräda eller mikar för att undvika repor och "knackande" ljud.
    - rundare, snarare än skarpare ton - ett mjukt plektrum "sprätter till" strängen vid anslaget vilket ger mer transient, vilket flintstenen inte gör.
    - high gain chime - några millisekunder från att plektrumet nuddast strängen tills själva anslaget fungerar plektrumet som en slide - vid mer dist hörs en ton bestämd av avståndet mellan plektrum och stall - ett kort men märkbart chime-ljud.

    Eftersom det är just vid high gain som jag tänkte det skulle komma till bäst nytta så... vette fan

  44. #44
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha... Plektrum i flinta! Faktiskt skönt att hålla i och bra grepp. Jag upplever också bättre precision. Men...

    - får inte spela över greppbräda eller mikar för att undvika repor och "knackande" ljud.
    - rundare, snarare än skarpare ton - ett mjukt plektrum "sprätter till" strängen vid anslaget vilket ger mer transient, vilket flintstenen inte gör.
    - high gain chime - några millisekunder från att plektrumet nuddast strängen tills själva anslaget fungerar plektrumet som en slide - vid mer dist hörs en ton bestämd av avståndet mellan plektrum och stall - ett kort men märkbart chime-ljud.

    Eftersom det är just vid high gain som jag tänkte det skulle komma till bäst nytta så... vette fan
    Får man höra exemplet på det där high-gain-slide-ljudet?

  45. #45
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag kör fortfarande gröna sköldpaddan .88 för bas kompgura och gula paddan .73 för mer melodiska gitarrgrejjer.

  46. #46
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får man höra exemplet på det där high-gain-slide-ljudet?
    https://soundcloud.com/hassefx2/chir.../s-yMK0XQHBr3J

    Ultex mot flintsten...

  47. #47
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Jag har en del Sharkfins kvar sedan 80-talet. Både röda, gröna och svarta. De gröna är ännu fladdrigare . Idag är det bara standard Tortex. Mest orange 0,6 och ibland gul 0,73.

  48. #48
    bartez
    bartez är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    När jag hade min spela snabbt-period så var det Dunlop Big Stubby för hela slanten.

    Namn:  59FBBC13-CF18-4EE5-8A9B-8A43A98CC5B8.jpeg
Visningar: 178
Storlek:  11,4 KB

  49. #49
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt. Bakvänd ordning på slutet va? Ultex - flinta - flinta - ultex?

  50. #50
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Borde verkligen se över mitt plektrumanvändande. Kör just nu rosa 0.46mm av okänt fabrikat. Tror det är en vit sköldpadda som motiv på dem.

  51. #51
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt. Bakvänd ordning på slutet va? Ultex - flinta - flinta - ultex?
    Jupp! Första exemplet var inte så talande kanske, men hörs tydligt på den repeterande tonen. Bortsett från chirpet blir det mindre skrap vid anslaget med flinta.

  52. #52

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jupp! Första exemplet var inte så talande kanske, men hörs tydligt på den repeterande tonen. Bortsett från chirpet blir det mindre skrap vid anslaget med flinta.
    Gotta luv this!

  53. #53
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av bartez Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När jag hade min spela snabbt-period så var det Dunlop Big Stubby för hela slanten.
    Kanske värd att kolla

    När det gäller teknik kör jag en Benjamin Button - extremt gubbjazzig redan som tonåring och progmetal som äkta gubbe

  54. #54
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Stubby har jag aldrig gillat. För avrundat på nåt sätt. Men många blir stubbyfrälsta så det är värt att testa.

  55. #55
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Båda LÅTER ju bra, och klickandet från flintan kan ju rentav ses som en läcker feature. Men det handlar ju nästan mer om hur det känns att spela med. Hur känns det?

  56. #56
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Båda LÅTER ju bra, och klickandet från flintan kan ju rentav ses som en läcker feature. Men det handlar ju nästan mer om hur det känns att spela med. Hur känns det?
    Känslan i flintan är rätt skön men man behöver vara försiktig - spelar jag över greppbräde eller mikrofoner (t ex för pinch harmonics) så märker man hur mycket man slår i - med Ultex gör det inget men flintan är inte så nyttig att "skrapa" med.

    Kanske ett mjukare material som är så glatt att det inte ger Utexens skrap-anslag...

  57. #57
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Då kanske stubby är din grej för det är halt men hårt. Testa.

  58. #58
    gunnar_loeb
    gunnar_loeb är inte uppkopplad
    gunnar_loebs avatar
    Senior
    Jag är ju ny på gitarr men köpte ett set med olika storlekar från Harley Benton och testade vad jag gillade.

    Kom fram till att jag gillar tjockare (ca 1mm) för enstaka strängar och tunnare (ca 0.75mm) för strumming.

    Köpte sen Dunlop maxgrip 1mm och vill nu inte använda något annat. Köpte Dunlop maxgrip 0.73mm i samma veva och de är bättre för strumming IMO. Men 1mm är bättre allround. Lite nyfiken om lite tjockare skulle vara ännu bättre.

  59. #59
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Den här tråden är inte bra för mig. Inatt drömde jag en mardröm om att mina kära enmillimeters Tortex började bli alldeles mjuka och spricka sönder.

  60. #60
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Lite florpigt är finfint för ackordvevande.
    Hårt och spetsigt är bra för solomelodierande.
    Rundad topp är liksom irriterande.
    Sten och ben kan vara inspirerande.

    (Lite allmänt plektrumfilosofierande...)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •