Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Behringer Kobol

  1. #1
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran

    Behringer Kobol

    Senast redigerat av Katzenjammer den 2021-01-03 klockan 13:56. Anledning: Ändrade rubriken till lämplig titel, la till "Rykte" och bild direkt i inlägget.

  2. #2
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tja, den fanns väl med på listan över namn som de registrerade nyligen så den lär ju bli av.
    Klon på franska RSF Kobol men andra ord.


    https://youtu.be/tHKt0-ihEow

  3. #3
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Typisk synt som jag överhuvudtaget inte har något begrepp om och därför faktiskt skulle kunna köpa som kopia utan att riskera att bli superbesviken.

  4. #4
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Hmm Mos-lab äger ju numera rätten till RSF namnet och jag tror han var på gång att återsläppa en hel del av RSF maskinerna...

  5. #5
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Trist att de inte gör en Kobol expander

  6. #6
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läcker. Fast ser helst att de gör en utan keys.

  7. #7
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm Mos-lab äger ju numera rätten till RSF namnet och jag tror han var på gång att återsläppa en hel del av RSF maskinerna...
    Väldigt svårt att tro att Ullis gossar presterar bättre än Seb. Är en fet stor val för mig (polykobolen) men väldigt svårt tro att Behringer kan skapa den magin. Men hoppas så klart de gör Seb verkar snöat in på ARP 2500

  8. #8
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Har inte Seb haft Kobolen på gång nu i typ 10 år utan att det hänt något egentligen? Jag har skymtat den i olika skepnader i hans videos men de har ju alla flera å på nacken.

  9. #9
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Han gjorde ju en batch expanders som WT pratar om ovan. Den blev tydligen kanon - omisskännlig från originalet tydligen. Är väl några 99or som har den? Sen är det ju några av oss som har osc och filter klonerna också - jag gillar verkligen mina. Men är ju inte riktigt samma sak.

  10. #10
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    har undvikit Behringer hittills för att jag inte gillat deras ton och attityd, men kommer det här vet jag inte om det går att hålla sig. Varit sugen på Black Corporations tolkning, men blivit avskräckt då främst Firechild varit ganska negativ till Deckard Dream och deras kundfeedback och att jag inte varit helt slagen av Kijimi. Spännande tider

  11. #11
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Depche använde Kobol på sina plattor under 80-talet, det är dock något som sällan uppmärksammats. Här ihop med Alan, i den numera nerbrunna PUK-studion, under inspelningen av antingen MFTM eller Violator. Bifogad fil 98872
    Ja, lokalerna är nedbrunna sedan någon vecka men själva studion var ju nedlagd sedan 2016 och apparaterna flyttade så vad jag förstår så var det en tom före detta studiolokal som brann upp.

Liknande ämnen

  1. Kobol-clone (mu/5u)
    Av Frengus i forum Modularer & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-08-26, 22:33
  2. Köpes: RSF Kobol
    Av kockpit i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 21:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •