Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ljudkort/mixer med inspelningsmöjligheter - vad finns?

  1. #1
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran

    Ljudkort/mixer med inspelningsmöjligheter - vad finns?

    Vad finns det för intressanta ljudkort/mixers med inspelningsmöjligheter?
    Har haft en Qu-Pac, Qu-16 och nu senast en Presonus AR12c som tyvärr åkte i golvet igår.
    Egentligen väldigt nöjd med AR12c som spelar in stereo på ett SD kort med ett enda knapptryck. Perfekt för att fånga mina jam. Väldigt direkt och enkel, vilket jag verkligen gillar. Dessutom fungerar den som ett USB-C ljudkort. Fast innan man köper en ny, så kan det ju vara läge att höra vad det annars finns för intressanta alternativ. Har ni några tips?

    Mina önskemål: Minst 8 kanaler. Ljudkort eller mixer, Enkel inspelning, utan menydykande. Gärna inspelning på SD kort eller USB sticka. Helst inte något som är vulgärt stort. Stereo inspelning räcker, men fint om det även funkar för multitrack. Ska även kunna fungera som ljudkort också om det är en mixer. Midi vore toppen, men inte nödvändigt.

  2. #2
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Zooms livetrak-serie har jag spanat på lite. Har i nuläget en Zoom R16 som låter tillräckligt bra och är väldigt enkel, men ganska stor och ful.

  3. #3
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    Tascam model 12?

  4. #4
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Tack för förslag. Ska kolla upp Zoom Livetrak lite mer. Men håller med att den är ruggigt ful.

    Tascam Model 12 provade jag lite precis när den kom och funkade tyvärr inte alls för mig. Kanske har firmware uppdateras sen dess, men då var det många knapptryckningar, menydykande, namngivande av filer, aktivering av spår för att ens spela in. Och då bara i mono. Dessutom upplevde jag att den lät lite sämre än Presonus mixern, fast då upplevt med mina buskis öron, så inget man ska ta som fakta. Synd, för på papper verkade den perfekt för mina behov.

  5. #5
    thetonequest
    thetonequest är inte uppkopplad
    thetonequests avatar
    Senior
    Jag har ett focusrite saffire pro 40 i säljes om det kan va nåt?
    8 kanaler med preamps, fler via adat och midi in/ut m.m

  6. #6
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av thetonequest Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ett focusrite saffire pro 40 i säljes om det kan va nåt?
    8 kanaler med preamps, fler via adat och midi in/ut m.m
    Fast kan det spela in på SD kort eller USB sticka? Det är väl mer ett vanlig ljudkort, eller?

  7. #7
    thetonequest
    thetonequest är inte uppkopplad
    thetonequests avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tublenco Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast kan det spela in på SD kort eller USB sticka? Det är väl mer ett vanlig ljudkort, eller?
    Jag missförstod visst ditt första inlägg, visste inte att det var ett krav utan trodde att det var mer ett plus i kanten om det gick...
    Du har helt rätt i att det är ett vanligt ljudkort och har mao inte möjlighet till direktinspelning på sticka eller sd-kort!

  8. #8
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Om du klarar dig utan "ljudkort" i traditionell mening så kan jag varmt rekommendera Yamaha AW1600 med 8 analoga mic/line in + spdif stereo i/o, finns AW2400 också för fler tracks och utbyggbar med YDGAI för fler inputs.

    Med spdif kan du således använda 2 kanaler fram och tillbaka till datorn enkelt istället.

    Har även USB för uppladdning/nerladdning av ljudfiler.

  9. #9
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Har ett Soundcraft UI24r som uppfyller en hel del av dina krav, inkl spela-in-på-minneskort (USBsticka då)
    Rackenhet 4U tror jag.. 24 inkanaler. Webbaserad mixer. Tänkt som nån slags helhetslösning för live men funkar till annat.

  10. #10
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Tack för tips! Ska kolla upp och fundera lite. Se vad som passar bäst till ens workflow.

Liknande ämnen

  1. Liten enkel mixer med stereoingångar - finns det?
    Av Assar i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-02-13, 20:57
  2. Ljudkort eller mixer med ljudkort?
    Av Valdo i forum Inspelning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2017-01-06, 01:22
  3. Kombinerad mixer / ljudkort - vad finns?
    Av deadbeat i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 10:51
  4. Ljudkort + Mixer eller ljudkort med många preamps?
    Av pierrer i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 00:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •