Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 160

Ämne: Skriv när du beställer kretskort

  1. #61
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Jag har insett (the hard way) att man måste dubbel- och trippelchecka sina layouter. Nu kämpar jag med ett kort där jag lyckats lägga en (kort) ledning i jordplanet.

  2. #62
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, räknade med att något skulle bli fel på något sätt. Så nu har det fått bli lite analog felsökning och sedan fix på det. Hittade problemet själv och en god vän kom med en mycket snygg fix på det hela. Blir till att rita om lite kretskort, men inte värre än så.
    Rita kretskort är ju det roliga, jag blir glad när jag hittar fel som kräver att man sliter upp allt (i alla fall innan man beställer)

  3. #63
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Är det någon som kört PCBA från jlc? Jag får Incorrect format. The uploaded file format is incorrect. Please make sure to use the correct file. När jag försöker ladda upp BOM och CPL filerna. Har formaterat som sample filerna och provat både xlsx och csv. Samma fel hela tiden. Tänkte försöka köra något snabbt och smutsigt och billigt för en prototyp, istället för att lägga tio tusen på det som vanligt.

  4. #64
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Pröva och se vad du får för resultat på FirstPCB: https://www.eecart.com/bom/quote/index.jhtml?f=pcb

  5. #65
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Ska kolla där också. Tack!

    Men jag löste det på JLC genom att bonga ut Eagle filen till 7.0 och sen köra den genom easy EDA och export. Rätt många steg och lite irriterande, får se hur resultatet blir.

  6. #66
    ZackZick
    ZackZick är inte uppkopplad
    ZackZicks avatar
    Veteran
    Jag fick det att funka med PCBA hos JLC. Fick samma fel som du som jag redde ut, men minns inte på rak arm just nu vad det var som gjorde susen. Rätt rubriknamn var en grej minns jag. Ev. var jag tvungen att göra nåt med rotationsvinklarna också. Typ ta bort eller lägga till decimaler.
    Senast redigerat av ZackZick den 2021-03-19 klockan 12:59.

  7. #67
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    @zthee, jag använder en ulp som jag hittade någonstans som funkat felfritt (fått ändra rotationen i några footprints här och där men behöver man ju bara göra en gång..). Kör den från Eagle 9.6.2.

    Känn dig fri att pröva den, man ska köra den från board editorn.

    jlcpcb-eagle-master.zip

  8. #68
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Tack för ulpen! Den funkade när jag laddade upp alla filer. MEN när jag väl var vid board review så kunde jag inte se komponentplaceringen. Och filerna som jag fick ur EasyEDA hade vridit massa komponenter åt fel håll, så får se om de lyckas fånga det eller om de bara kör ut den med allt kors och tvärs. Nåväl, så billigt så att jag får väl lägga några timmar på att korrigera när jag väl får det.

  9. #69
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Skickar JLC ut EQs eller bara kör de?

  10. #70
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    DHL har suttit på mina kort sen förra torsdagen. Grrrrrrr.....

  11. #71
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    DHL brukar vara snabba enligt min erfarenhet — Men du kanske beställer som privatperson och måste lösa moms + tull etc för att de ska bli glada? Då är det ju ett helvete. Usch!

    Nåväl. Jag har beställt kort från JLC nu, får se hur det blir. Kan löda om ett gäng komponenter, bara jag slipper löda fast alla jävla motstånd igen! Gjorde en prototyp där jag lödde allt och det var för jobbigt.

  12. #72
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har insett (the hard way) att man måste dubbel- och trippelchecka sina layouter. Nu kämpar jag med ett kort där jag lyckats lägga en (kort) ledning i jordplanet.
    I jobbet är det alltid någon annan som granskar ens layout. Det hade ju varit snyggt om 99 hade en granskningstjänst för egna PCB:er. Fast å andra sidan, layout är något av en konst och det är sällan någon som uppskattar att man har synpunkter på den...

  13. #73
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Jag kör ett enkelt program när allt görs synnerligen manuellt - ut med komponenter (inga nätlistor) - koppla ihop med ledare - exportera som Gerber.
    MEN det finns en enkel funktion där jag kan göra connections, alltså "i huvudet" bestämma vilka komponenter som ska sitta ihop med vilka och när jag gör mina routningar, får jag en visuell indikering vart ledarna ska gå. Den här funktionen använder jag bara när jag vill göra större ändringar för att inte missa några anslutningar.
    Jag skulle ju kunna samma funktion för att avlusa ett färdigt kort innan jag skickar iväg filerna till Kina.
    Att det slinker förbi sådant som borde vara uppenbart, som att lägga en ledare i ett jordplan är kanske alldeles för lätt att missa ...

  14. #74
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skickar JLC ut EQs eller bara kör de?
    Man kan välja "Confirm production file", kostar en dollar extra typ, då skickar dom ett mail med final placement innan den går till produktion, och verkar ha som standard att fråga om polariteten på Dioder är rätt. Throwback till att dom en gång föreslog att jag hade två Schottky-dioder felplacerade, och jag nyvaken och tacksam svarade att dom hade rätt och skulle vända på dom, tills jag en dag senare kom på att dom visst satt rätt från början. ¯\_(ツ)_/¯

  15. #75
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan välja "Confirm production file", kostar en dollar extra typ, då skickar dom ett mail med final placement innan den går till produktion, och verkar ha som standard att fråga om polariteten på Dioder är rätt. Throwback till att dom en gång föreslog att jag hade två Schottky-dioder felplacerade, och jag nyvaken och tacksam svarade att dom hade rätt och skulle vända på dom, tills jag en dag senare kom på att dom visst satt rätt från början. ¯\_(ツ)_/¯

    Attans, det valet missade jag tror jag. Hade ju varit praktiskt! Får se vad som kommer hem då. Spännande!

  16. #76
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Oavsett om man kör det valet eller inte så är iaf min inställning med JLCpcb att man får se lite vad som kommer hem hehe

  17. #77
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Min erfarenhet är att JLC kör prototyper lite ”enklare” och när man sedan beställer samma, korrigerade projekt nästa gång så är det lite högre kvalitet. Det kan vara tillfälligheter, men jag upplever det så..

    Själv har jag haft en och annan ”idiotmiss” som sannolikt kommer av att Jag zoomat in när jag ändrat något och inte sett att KiCad gör en galen rerout någon annan stans längs samma ledare längre bort. Misstänker att det vara buggar, för har inte haft det sedan 2019, men man lär sig att trippelkolla..

    En 99-verification service du är inne på, Erik G, vore mycket uppskattat!

  18. #78
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DHL brukar vara snabba enligt min erfarenhet — Men du kanske beställer som privatperson och måste lösa moms + tull etc för att de ska bli glada? Då är det ju ett helvete. Usch!
    Mhm, de brukar de. Men inte den här gången av nån outgrundlig anledning Beställer genom firman, så det är inte det. Fick ett privatpaket från Japan levererat på ett par dagar medan jag väntat på det här. Nu verkar det iaf vara klart

  19. #79
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Äh, det verkar vara kört med JLC. Fick mail om att de inte kunde köra ut filen och ville återbetala. De föreslår att jag ska ladda upp filerna igen, men när jag försöker det så får jag bara "Parameter exception" och sen går det inte att lägga till i kundvagnen. Har testat att exportera från Eagle, från EasyEDA, med ULPn etc. Får samma fel oavsett vilka filer jag kör med. Blä.

  20. #80
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Fråga vad du gör fel? De vill säkert hjälpa dig om de kan.

  21. #81
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    segt zthee, aldrig haft några problem med ulpen (använt och beställt senast i måndags!). verkar som att dom uppdaterade hemsidan för några dagar sedan, och har haft lite strul sen dess.

  22. #82
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga vad du gör fel? De vill säkert hjälpa dig om de kan.
    Ja, de kommer säkert be mig maila över filerna, när de väl börjar svara på mina mail. Hade ju varit najs om det funkade.

    Det skumma är att när jag går in och kollar på ordern så är det två bilder också står det att komponenterna har fel orientering. Men båda bilderna ser likadana ut, och allt är åt rätt håll på båda. Skumt!

  23. #83
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jämför med datablad på de komponenter de tillhandahåller. Har för mig att t.ex 3904 har annorlunda benplacering än man antar.

  24. #84
    booleanjangles
    booleanjangles är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Första gången jag beställt från JLC och själva kretskorten blev snabbt klara, men nu står det och stampar med "Uncontrollable Clearance Delay. JLCPCB is clearing customs, no worry on customs clearance." sedan den 14e..
    Är detta vanligt?

  25. #85
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jadå, det kan ta en hel del tid. Tror det tog mig tre veckor att få korten.

  26. #86
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kanske aisler kan vara värda en vända annars? Vet inte vad pcba kostar där iofs...

  27. #87
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Äh, nu har jlc avslutat min order och gett mig pengarna tillbaka. Återvänder till min vanliga produktionsställe istället. Kul med en utflykt, även om det regnade!

  28. #88
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Nu har de landat Dock dröjer det ännu ett tag innan DAC:arna hittar hit från Kina

    A post shared by on


  29. #89
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, räknade med att något skulle bli fel på något sätt. Så nu har det fått bli lite analog felsökning och sedan fix på det. Hittade problemet själv och en god vän kom med en mycket snygg fix på det hela. Blir till att rita om lite kretskort, men inte värre än så.
    Beställt idag.

  30. #90
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pröva och se vad du får för resultat på FirstPCB: https://www.eecart.com/bom/quote/index.jhtml?f=pcb
    Brukar de vara någorlunda snabba? Övergav JLC och frågade min vanliga men det blev för dyrt — Så tänkte provar FirstPCB också, fått upp alla filer men de har tagit 2 dagar och ingen offert än.

  31. #91
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Samma hastigfart tror jag - båda kineser. Jag lade beställningar samtidigt på JLC och First och paketen kom hem ganska samtidigt.

  32. #92
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Beställt från First nu. Blev ungefär dubbla priset från JLC men de fixar alla komponenter (Även en fjantig trimmer från Bourns) så det är ju ett plus, samt megaplus att man kan få mattsvarta! Det känns alltid bra i själen. Produktionen ska ta 4 veckor, så nu är det väl bara att sippa på en påskmust och jobba lite så länge.

  33. #93
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Hmm. Ska också pröva det nästa gånga, dubbla priset från JLC är ju fortfarande billigt, och har inte varit nöjd med komponentutbudet från JLC (eller snarare den otroligt inkonsekventa lagerföringen av dom). Men klart.. fyra veckors produktion är ju ett tag

  34. #94
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    mattsvarta!
    Svart är inte kanonfärg när man ska kolla ledningsdragningen, dock. För mig funkar gult bäst.

  35. #95
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Nyhet från Aisler:

    Citat Ursprungligen postat av Aisler!!!!!!!!
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dear Max,

    I thought I'd let you know about a new product we launched today. It's called Budget�� manufacturing. It has the same exact manufacturing parameters of our two business day Blitz ⚡ Manufacturing, but comes at half the price in exchange for a little less manufacturing speed – eight business days to be precise. So, in case you have a project that doesn't need the extra speed, you now have the ability to run twice as many iterations of your board for the same price.

    A little calculation example:
    6.00 Euro + 3cm x 2cm x 12 PCBs x 0.042 Euro/cm^2 = 9.02 Euro (excl. applicable VAT) That's 9.02 Euro including free standard shipping. As always, it is manufactured and dispatched locally. So it'll reach you in no time!

    We hope you'll like this new addition to our portfolio. If you want to read more about it have a look at our blog-post: https://aisler.net/blog/introducing-...-on-the-planet

    In case you have any questions, please do not hesitate to contact us at any time by replying to this email. I am looking forward to seeing you around,

    Cheers

  36. #96
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör ett enkelt program när allt görs synnerligen manuellt - ut med komponenter (inga nätlistor) - koppla ihop med ledare - exportera som Gerber.
    Jag kan verkligen rekommendera att rita schema först, skapa nätlista och routa efter den. Det eliminerar många överraskningar.

  37. #97
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Schema har jag och oftast, det är så jag gör, plankar jag av färdiga layouter, justerar lite med komponenter (footprints oftast).
    Nu jobbar jag IGEN med en layout till MG-1an men byter ut väsentliga komponenter och när jag måste böka runt som ett vildsvin i en svampskog, lägger jag ut de manuella och enkla nät man kan jobba med.
    Så inget haffs här.

  38. #98
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Beställde precis detta från Aisler! Har fnulat med den ett bra tag, men nu fick det vara bra nog! Mixer på 16HP för mitt eurorack. 4 monoingångar med pan och aux. 2 stereoingångar. Line out på stereo 3,5mm för inspelning av mixen med antingen tascam eller ljudkort, och så hörlursförstärkare med 3,5mm stereoutgång. Hade plats över och gjorde en direktutgång från input 1 också, kan nog vara användbart. Hoppas nu allt lirar på första försöket!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot 2021-04-29 at 11.39.48.png 
Visningar:	16 
Storlek:	277,7 KB 
Id:	101261

  39. #99
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Beställde fler MegaCommand-brädor från JLPCB, så nu har jag så jag klarar orders ett par månader iaf.

  40. #100
    gunnar_loeb
    gunnar_loeb är inte uppkopplad
    gunnar_loebs avatar
    Senior
    Vad är bästa stället att beställa ifrån nu med Brexit (postnords straffavgift om man handlar utanför EU etc.)

    Malmö mönsterkort har otroligt fin kvalitet, tyvärr måste man upp i ett större antal för att det ska löna sig och inte prototypvänligt.

  41. #101
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Jag fick hem från JLPCB nyligen och beställde billigaste frakten (även om jag räknade med 75:- tullavgift), men tydligen går paketen via Nederländerna så det blev billigast ändå.

  42. #102
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Testa https://aisler.net. Tillverkning i tyskland och väldigt bra priser. Kortet jag beställde nu senast (se tre poster upp i tråden) kostade mig 19 euro inkl frakt, och då är det tre stycken kort. Man beställer i multiplar om tre hos dem, så minimum är tre kort. Mycket fina kort och dom dimper ner i ett kuvert i brevlådan, så väldigt smidigt också!

    Citat Ursprungligen postat av gunnar_loeb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är bästa stället att beställa ifrån nu med Brexit (postnords straffavgift om man handlar utanför EU etc.)

    Malmö mönsterkort har otroligt fin kvalitet, tyvärr måste man upp i ett större antal för att det ska löna sig och inte prototypvänligt.

  43. #103
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Jag har försökt ladda upp en SprintLayout-fil till Aisler men utan att lyckas. Nu kanske kortet var för stort. Ska se om det går att ladda upp gerberfiler.


    Testade igen - det funkar perfekt (Sprint Layout).

  44. #104
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av gunnar_loeb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är bästa stället att beställa ifrån nu med Brexit (postnords straffavgift om man handlar utanför EU etc.)

    Malmö mönsterkort har otroligt fin kvalitet, tyvärr måste man upp i ett större antal för att det ska löna sig och inte prototypvänligt.
    Aisler är grymma

  45. #105
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Jag beställde 9 olika kretskort på JlcPCB i fredags, samtliga är redan klara och väntar på DHL. Imponerande hur snabba de är där borta!

    Jag såg nu även skillnaden i volym. De små testserierna jag gör står som ”prototype”, medan de som är 100 st står som ”small series”, vilket tydligen tar något längre tid men i gengäld blir högre kvalitet. Man får exempelvis silkscreen istället för UV-print.

    Stor glädje noterad i DIY-lägret!😀

  46. #106
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Varning för att det kan ta 2-3 veckor innan du får korten, det är inte den snabbaste transporten som används, samt att de ska en sväng till Tyskland (har jag för mig) innan de kommer till Sverige.

  47. #107
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag beställde 6st små reläkort från Aisler häromveckan. Så man slpper tänka när man gör pedaler och får högkvalitativ switchning. Och som kan användas för A/B-switchar och loopers osv. Glömde skriva här bara.

  48. #108
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varning för att det kan ta 2-3 veckor innan du får korten, det är inte den snabbaste transporten som används, samt att de ska en sväng till Tyskland (har jag för mig) innan de kommer till Sverige.
    Jag brukar inte ha nåt problem med DHL. Kommer oftast på några dagar. Sen kan det i och för sig ta tid för dem att förtulla paketen när de landat i Sverige.

  49. #109
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    DHL har gått på 3 dagar tidigare, nu skrev de upp till 7 dagar extra pga Corona.
    Så det är medräknat att tugga på naglarna och uppdatera frenetiskt några dagar till.. Avger leveransrapport!

  50. #110
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    De två gånger jag har beställt från JLC så har det tagit tid innan det har blivit upphämtat av DHL, sedan har det transporterats och fastnat på vägen någonstans i Tyskland, sedan har det dykt upp 2-3 veckor efter att kretskorten blivit markerade som klara för upphämtning hos JLC. Kan säkert ha berott på flera orsaker, men det är min erfarenhet i alla fall.

  51. #111
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Du tror inte det kan ha varit under värsta Corona-perioden innan allt hade satt sig lite? Jag är väl medveten om att det kan vara stora Lagerberg sedan gammalt de behöver få undan först, men hoppas såklart på snabbare leverans.

    Det är min första ”coronaleverans”, alla mina tidigare beställningar var före utbrottet så det här kan ju vara betydligt segare. Mitt senaste paket från USA med kretskort tog två månader på dagen, strax innan årsskiftet, så jag ser det som en förbättring om kineserna slår det!

    Update: PCB:erna plockades upp 15:30 och har redan passerat igenom tullen, så det måste man nog säga slår post nord med 10 dagar redan där! 🤩

  52. #112
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Bägge beställningarna i år, senaste för två månader sedan.

    Skönt att det går fortare för dig! Tappar lite farten om jag får vänta för länge.

  53. #113
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    PCB:erna landade i Älvsjö i fredags, tyvärr 18:10 så jag precis INTE hann hämta ut dem.. De kom och lämnade igår. Ganska snabbt marscherat ändå från beställning till leverans i dessa tider!

    Nöjd!

  54. #114
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bägge beställningarna i år, senaste för två månader sedan.

    Skönt att det går fortare för dig! Tappar lite farten om jag får vänta för länge.
    Fattar precis. Har samma issue när jag måste vänta på nåt jag villhöver nu

  55. #115
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Testade en ny fabrikör som erbjöd gratis kort (första ordern): https://www.allpcb.com/.

  56. #116
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testade en ny fabrikör som erbjöd gratis kort (första ordern): https://www.allpcb.com/.
    Skall kollas, behöver göra en tilläggsbeställning som inte hann med..

    Men ATTANS vad dyr frakten med DHL var; 144 USD, det är ganska rejält tycker jag för en liten pappkartong.. Sure, covid och flygfrakt, men med tanke på att det var enda alternativet så tänker man sig för innan man beställer något litet enbart för test.

  57. #117
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Jag har beställt ett paket HELT GRATIS även frakt.

  58. #118
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har beställt ett paket HELT GRATIS även frakt.
    wow

    Flängde iväg en inte-alls-gratis beställning till JLCPCB idag Så förhoppningsvis landar 1½ kg kretskort nångång i nästa vecka Passade på att testa deras SMD-montering. Dock bara kondingar och motstånd (hatar dem med all kärlek jag kan uppbåda ).

    Nån som testat deras aluminium-PCB:er? Tänkte kolla hur de blir, men hann inte få klart nåt at testa med den här vändan.

  59. #119
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Jag har också varit lite sugen på deras alu-PCB:er. Sedan talade jag med en som tillverkar kretskort och han sade att alu används främst inom fordonsindustrin, specifikt för LED-bruk. Hela tanken är att PCB:n skall fungera som en stor kylfläns.

    Min tanke är att göra sjukt stabila moderkort som sviktar noll och håller i evighet. För blodpengar..men coolt!

  60. #120
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Verkade inte vara så blodigt dyrt. Ska lägga med en eller ett par i nästa beställning.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-11-04, 11:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •