Sidan 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 373

Ämne: Arturia PolyBrute

  1. #1
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto

    Arturia PolyBrute

    Verkar komma snart!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sos-polybrute2.jpg 
Visningar:	141 
Storlek:	151,8 KB 
Id:	96687


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PolyBrute-xlarge.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	235,0 KB 
Id:	96705Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1600-PolyBrute_detail01.jpg 
Visningar:	43 
Storlek:	62,1 KB 
Id:	96706
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	08718c-PolyBrute_top.jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	80,0 KB 
Id:	96700Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	f426ab-PolyBrute_morphee.jpg 
Visningar:	39 
Storlek:	60,3 KB 
Id:	96701
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	acf65e-PolyBrute_top_copy.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	78,0 KB 
Id:	96702Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	7f57f7-PolyBrute_with_legs.jpg 
Visningar:	56 
Storlek:	35,3 KB 
Id:	96703

    Arturia has taken analog synthesis to new heights with the PolyBrute, an advanced synthesizer crafted for serious sound design. With six voices of polyphony, two analog oscillators, and a dual filter section featuring both a Steiner-Parker filter and a Ladder filter, the Poly Brute nails classic analog sounds, from basement-dwelling basslines to stratospheric pads. But this is no mere throwback-style synth. The PolyBrute overflows with modern features that explode its creative potential, including a 32-destination modulation matrix, a 64-step polyphonic sequencer, a ribbon controller, a digital effects section, and Arturia’s cutting-edge Morphée pad, which empowers you to twist and evolve patches with nuanced hand control. Arturia’s Brute series of synthesizers and drum machines are a favorite of synthesists at Sweetwater, and the PolyBrute is a welcome addition to the lineup. For next-generation analog synthesis, get your hands on the Arturia PolyBrute and prepare for a unique analog experience.
    • 100% analog signal path provides the rich interactive sound that synth enthusiasts crave
    • Built around a 61-note full-sized keyboard with aftertouch and mod and pitch wheels
    • Dual VCOs with UltraSaw and Metalizer deliver sought-after Brute-series sound
    • Shape your sound with Steiner-Parker and ladder filters for an added range of character
    • Simple navigation (no menus or shift commands) makes operation simple and intuitive
    • Instantly route signals, recall presets, and more via the matrix button array
    • Expressive controls including the cutting-edge Morphée pad and a wooden ribbon controller
    • 64-step sequencer lets you add motion to your sounds and create complex phrases
    • Enhance your sounds with amazing onboard digital effects including delay, reverb, and more
    • Included editor/librarian software and 768 preset slots with 384 factory presets make finding the perfect patches easy
    • Easy-to-read OLED display for preset browsing
    • Integrates easily into your setup with MIDI and USB interfacing
    • Robustly constructed with beautiful black walnut cheeks and high-quality knobs and faders
    Pris $2499

    Bilder och information hämtat från https://www.sweetwater.com/store/det...ix-synthesizer
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2020-09-15 klockan 12:03. Anledning: Uppdaterade rubrik med produktnamnet och inlägget med mer info

  2. #2
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Så där är den iaf tillslut! Ska bli intressant att höra mer om!

  3. #3
    Hackemoff
    Hackemoff är inte uppkopplad
    Hackemoffs avatar
    Senior
    Holy sh-t! Då är bara priset avgörande för min del...

  4. #4
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Den ser mys ut. Pris då? Vad tror vi? 30-40?

  5. #5
    deleted user
    Inbyggd touche?

  6. #6
    akeripper
    akeripper är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    förhoppningsvis under 30

  7. #7
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    3 osc (eller är det 2 + sub alt LFO), två filter?, tre kuvert, effekter, sequencer? Mycket matris... Menydyk-modulatorer/destinationer? Siel Opera-61?

  8. #8
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Om MatrixBrute kostar ca 20kkr så borde den här kosta minst 35kkr.

  9. #9
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Står det inte poly at på panelen också...

  10. #10
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inbyggd touche?
    Ser ut så - modigt drag!

  11. #11
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om MatrixBrute kostar ca 20kkr så borde den här kosta minst 35kkr.
    Blir prislappen för saftig så kan vi alltid vänta på en Pulibrute.

  12. #12
    deleted user
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmbild 2020-09-14 205325 (2).jpg 
Visningar:	221 
Storlek:	78,0 KB 
Id:	96688

  13. #13
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Dessutom Vince Clarke och Steely Dan! Höjdarnummer!

  14. #14
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bjorx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Står det inte poly at på panelen också...
    eller hur
    Men hur fult är det inte att blanda sliders med knobs.
    Går fet bort, inget köp oavsett sound. Ruskigt ful. Blanda nyanser av grått dessutom. Huga.

    Den läcktes redan i Mars 2020 på Gearslutz.
    https://www.gearslutz.com/board/elec...anybody-2.html
    Den nedre synthen är PolyBrute.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F61BAEC9-7323-41F5-82F2-C354B9E76073.jpeg 
Visningar:	63 
Storlek:	45,7 KB 
Id:	96689
    Senast redigerat av Firechild den 2020-09-14 klockan 21:43.

  15. #15
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Jaha, då kommer väl snart loopop, bobeats, sonicstate & gänget med ett synkroniserat släpp på youtube.

  16. #16
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha, då kommer väl snart loopop, bobeats, sonicstate & gänget med ett synkroniserat släpp på youtube.
    Fast utan kritik, det blir typ "det saknas bla bla men när det kommer så blir det fantastiskt" eller "för vissa användare kan avsaknaden av resonans i filtret eventuellt kännas som en oväntad lösning" samt "ingenting funkade men det är en prototyp och om jag säger något negativt så blir det inga fler "recensioner""...

  17. #17
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    coolt med matrix

    peronligen aldrig ännu jellat med ljudet från arturias analoga

    underbar synism i inlägget ovan, love it

  18. #18
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Den har typ en Expressive E Touoché där nedanför modhjulen kan man anta. Typ.

  19. #19
    Chrutil
    Chrutil är inte uppkopplad
    Chrutils avatar
    Senior
    Jag detta skall bli spännande, jag har en Matrixbrute och även om jag normalt alltid har hatat "brute soundet" från de små bruttorna så har Matrixen växt in till att bli en av mina favorit monos.
    Tycker den har mycket av karaktäden av Billy Curries ylande arp eller Oscar solo ljud från Vienna / Range in Eden tiden.
    De ljud som jag har rattat in på den har jag svårt att tänka mig att de passar i poly, men det betyder ju inte så mycket i sammanhanget efterom det inte vart målet...

  20. #20
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Men den är ta mig tusan inte snygg i det där dassgråa.

  21. #21
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Så tjusig men prislappen kommer oavsett göra maskinen ouppnåelig för mig
    Kul, gillar Arturia som fan!

  22. #22
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    2499$ på Sweetwater, det var betydligt lägre än vad jag gissade. ”Bara” sex röster men det är ju som P6 och OB-6.

    https://www.sweetwater.com/store/det...racking%20Link

  23. #23
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Ja, vacker är den tyvärr inte. Taskiga färgval. Såg nästan ut som någon 'photoshoppad' ihop bilden.

    Arturia PolyBrute
    6-note polyphonic analog morph synthesizer;
    61-key keyboard mit velocity-sensitive touch;
    2 „brute“ Waveshaping Oscillatoren , 2 Filter Design: und damit wohl eher parallel und seriell schaltbar – nicht alternativ.
    Steiner Multimode / Moog’24db Ladder wie im Matrixbrute und gemeinsamem Master Filter Knopf, Filter FM;
    3 LFOs and 3 envelope generators; 64 Mod-Matrix / Sequencer
    2 sounds morphbar, Keyboard split / layer function – poly, mono, unison mode;
    3-Achsen morph controller ähnlich Touché + Ribbon controller;
    pitch / multi-function mod wheel; 64-step sequencer + motion recorder & automation;

    Kleines Display für Namen und ggf. Routings in der Matrix.

    multi-mode arpeggiator; digital stereo Effekte reverb, chorus & delay;

    2x line output 6. 3 mm jack unbalanced, MIDI in- & output, MIDI-Thru, USB MIDI, Sync in- & output 3.5 mm mini klinke, 2x Expression Pedal- and 1x Sustain Pedal input 6.3 mm jack;
    incl. PolyBrute Connect Software (PCMac) for library management; optional Wooden Legs mountable (not included); dimensions: 975 x 130 x 378 mm (WxHxD);
    Gewicht: 20 kg Mehr dazu im Forum

    https://www.sequencer.de/blog/arturi...olyfreak/42825

  24. #24
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Tycker den är jättefin och gillar blandningen av grått, trä, rattar och reglar.
    Men den där plastiga MIDI-controllern i mitten drar ner det mesta.

  25. #25
    Dvala
    Dvala är uppkopplad nu
    Dvalas avatar
    Senior
    Flera klagomål på att den skulle vara ful...men färgskalan verkar vara exakt den samma som på MatrixBrute. Jag tycker nog den växer på mig och jag blir nästan lite till mig när jag skrollar ner på Sweetwaters sida och ser den med trästativet. Snyggt! Jag är också nyfiken på ribbon controllern. Den är ju i trä och därmed massiv, kan man förmoda, så det borde vara en touch ribbon..det är intressant. För min egen del gillar jag inte när jag råkar lätta lite på fingret på Andromedan eller Hydran och tappar pitchen. Väldigt kul med morph controllern också (jag har en Touché men har svårt att komma överens med den, jag har fortfarande många timmars träning framför mig), jag undrade vilken som skulle bli första synthen med en sådan pryl.
    I övrigt känns den lite klen i spec:arna med "bara" två osc utan sub, men jag tror nog att jag förstår Arturias tanke bakom just det valet. PolyBrute kompletterar MatrixBrute och MiniBrute 2 så de tre modellerna blir ungefär som en biltillverkas produktlinje.
    Jag känner dock ingen direkt GAS den här gången men det är en fin grej och jag gläds med dem som längtar.

  26. #26
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Jag har aldrig provat Matrixbrute så ska kanske inte uttala mig. Minibrute blev min första hårdvarusynt efter några år ITB. Hoppades på att den skulle vara en ny 101:a men ack. Hur jag än gjorde lät den hårt och elakt. Det kan vara kul ibland men hänger då hellre på en extra effektmackapär efteråt.

  27. #27
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Blir intressant att se Lapptäcket i verkligheten. Om matrix-knapparna är mer gråa än vita (som på SoundOnSound omslaget) så kanske det fungerar. Såg något bättre ut på Sweetwater.

  28. #28
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Själv har jag vid ett flertal tillfällen provat MiniBrute och MicroBrute (köpt, sålt, köpt igen, sålt igen) men fick själv samma känsla som drglas ovan, allting låter hårt och metalliskt rått, och inte på ett intressant sätt utan snarare så att jag inte riktigt kände för att utforska mer. Jag testade MatrixBrute en gång, bara med lurar och under en halvtimme men fick samma känsla. Vet inte om PolyBrute har samma karaktär, men jag kan inte säga att denna på något sätt lockar mig.

  29. #29
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir intressant att se Lapptäcket i verkligheten. Om matrix-knapparna är mer gråa än vita (som på SoundOnSound omslaget) så kanske det fungerar. Såg något bättre ut på Sweetwater.
    Misstänker att det är samma typ som på MatrixBrute och de är (ju) definitivt grå när de inte är i "Tetrisläge".

    btw, tre LFOer... de har inte snott design av Korg iaf!

    @drglas & mimoid: Det var inte så att ni råkade maxa mycket på vägen? Mini/Matrix är inte riktigt gjord för att överstyra skiten ur då resultatet gärna blir plåtigt.

  30. #30
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Jag diggade verkligen ljudet, designen och känslan i Minibrute (SE), men inga minnen och tvång att ansluta via USB för att välja int/ext klocka gjorde att den fick gå och plastiga BS2 stanna.

  31. #31
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    eller hur
    Men hur fult är det inte att blanda sliders med knobs.
    Går fet bort, inget köp oavsett sound. Ruskigt ful. Blanda nyanser av grått dessutom. Huga.

    Den läcktes redan i Mars 2020 på Gearslutz.
    https://www.gearslutz.com/board/elec...anybody-2.html
    Den nedre synthen är PolyBrute.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F61BAEC9-7323-41F5-82F2-C354B9E76073.jpeg 
Visningar:	63 
Storlek:	45,7 KB 
Id:	96689
    Alltså, det är väl inget principiellt fel med att blanda sliders med knobs? Världens vackraste synth någonsin gör ju det:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	system100.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	345,7 KB 
Id:	96695

  32. #32
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Jag har också lite svårt för designen, varför är delen med matrisen och displayen aningens högre än de andra fälten med rattar? Det ser verkligen ut som någon har photoshoppat ihop det från bilder av en MatrixBrute (eller snarare MS Paint-at ihop det...) Och varför släpper de upp bakgrundsfärgen vid filter cut-off ratten? Ser också märkligt ut på ett slarvigt sätt tycker jag. Troligen har inte Axel Hartmann godkänt den slutliga designen, om han överhuvudtaget var inblandad den här gången.

    Men den ser finare ut lite från sidan och utseende är ju inte allt.

  33. #33
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag ser ingen upphöjd paneldel. Var menar du då?

  34. #34
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    20kg! Jösses... inget för turné direkt. Nog går det väl att bygga en stadig polysynth med halva den vikten. Får lite vibbar av "Den ska vara massiv och tung som Moog One, för att utstråla kvalitet" Jag gillar min Matrix, så jag anar vilket sound den troligen har. Hoppas att dom återskapat den analoga delayeffekten i nya digitala effekt-delen. Den har en bra karaktär, tycker jag.

  35. #35
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ser ingen upphöjd paneldel. Var menar du då?
    Jag menar de olika fälten som omger grupperna av rattar. Fältet som omger matrisen och displayen är lite större än de andra fälten, vilket jag tycker sticker i mina ögon. De linjerar bara nästan liksom.

    En annan sån detalj är att trälisten som löper ovanför tangentbordet (en ribbon controller tydligen) inte går hela vägen till den vänstra sidan av synthen, utan kapas av där touch-plattan sitter. Jämför med hur Prophet 5 och Memorymoog ser ut. Det sticker också lite i mina ögon.
    Senast redigerat av tommyc den 2020-09-15 klockan 10:44.

  36. #36
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag menar de olika fälten som omger grupperna av rattar. Fältet som omger matrisen och displayen är lite större än de andra fälten, vilket jag tycker sticker i mina ögon. De linjerar bara nästan liksom.
    Nästan ingenting linjerar, väldigt virrig form utan balans.

  37. #37
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag menar de olika fälten som omger grupperna av rattar. Fältet som omger matrisen och displayen är lite större än de andra fälten, vilket jag tycker sticker i mina ögon. De linjerar bara nästan liksom.

    En annan sån detalj är att trälisten som löper ovanför tangentbordet (en ribbon controller tydligen) inte går hela vägen till den vänstra sidan av synthen, utan kapas av där touch-plattan sitter. Jämför med hur Prophet 5 och Memorymoog ser ut. Det sticker också lite i mina ögon.
    Aha, då fattar jag. Jag trodde du menade i paneldjup (som om de inte fått plats på insidan). Medhåll då och lite konstigt då de är i linje på Matrixen.

  38. #38
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Ja, "högre" var inte riktigt rätt ord där inser jag... Det ser ut lite som att de olika fälten har designats helt separat för andra synthar och nu satts ihop till ett lapptäcke.

  39. #39
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Ju mer jag tittat på den desto mer katastrofal är designen...
    Sliders längst vänster är på mörkgrått sedan nästa slider till höger på ljusgrått...wow! Hoppas de har någon extremt pedagogisk förklaring till det
    Och så ett litet mellangrått fält med två knobs mitt i den mörkgråa zonen liksom...voine voine.

  40. #40
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ju mer jag tittat på den desto mer katastrofal är designen...
    Sliders längst vänster är på mörkgrått sedan nästa slider till höger på ljusgrått...wow! Hoppas de har någon extremt pedagogisk förklaring till det
    Och så ett litet mellangrått fält med två knobs mitt i den mörkgråa zonen liksom...voine voine.
    Verkar finnaz stor potential för de som tillverkar alternativa skins. Tycker sjölv att färgsättnibgen duger ok men polybruten kunde ju ha blivit skitsnygg!

  41. #41
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PolyBrute.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	33,7 KB 
Id:	96698

    Man kan få den med ben också

  42. #42
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Svart - hur svårt skall det vara?

  43. #43
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ju mer jag tittat på den desto mer katastrofal är designen...
    Sliders längst vänster är på mörkgrått sedan nästa slider till höger på ljusgrått...wow! Hoppas de har någon extremt pedagogisk förklaring till det
    Och så ett litet mellangrått fält med två knobs mitt i den mörkgråa zonen liksom...voine voine.
    Äh det är ju inget problem.. det extremt fula är väl att de envisas med trä/faketrä vilket gör maskinen gräslig. Originalbruttan hade ju snyggt gråa sidor mm.

  44. #44
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Designed by Uli®


  45. #45
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Överlag så blir jag så förvånad över att så många säger att de inte gillar "soundet" hos bruttorna...fast de har i princip alla "sound" om man bara kan ratta alla nivåer med måtta..det är ju maskiner som går att överstyra på princip alla nivåer. Men alla verkar vrida på max och tycka att den låter illa eller har ett dåligt "sound" ...kan tänka mig hur "illa" det kommer låta med 6 röster som folk inte kan hantera..jösses

  46. #46
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså, det är väl inget principiellt fel med att blanda sliders med knobs? Världens vackraste synth någonsin gör ju det:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	system100.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	345,7 KB 
Id:	96695
    Ja Roland har ju i princip alltid gjort det och deras maskiner är ju klart snyggast..SH burkarna..Jupiter serien..osv..osv..rattar och slajders..dansar fint i hop


  47. #47
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Uppdaterade första inlägget med fler bilder och info samt ändrade trådrubriken till produktnamnet.

    /Nyhetsredaktör

  48. #48
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Överlag så blir jag så förvånad över att så många säger att de inte gillar "soundet" hos bruttorna...fast de har i princip alla "sound" om man bara kan ratta alla nivåer med måtta..det är ju maskiner som går att överstyra på princip alla nivåer. Men alla verkar vrida på max och tycka att den låter illa eller har ett dåligt "sound" ...kan tänka mig hur "illa" det kommer låta med 6 röster som folk inte kan hantera..jösses
    Har reagerat på det med. Jag använder MiniBrute till båda mjuka och hårda ljud. Tycker den har en rätt bred palett trots sina begränsningar. Har gjort en hel skiva med i princip bara MiniBrute. Som du säger så får man vara lite försiktig med kontrollerna bara och inte maxa på för mycket.

  49. #49
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har reagerat på det med. Jag använder MiniBrute till båda mjuka och hårda ljud. Tycker den har en rätt bred palett trots sina begränsningar. Har gjort en hel skiva med i princip bara MiniBrute. Som du säger så får man vara lite försiktig med kontrollerna bara och inte maxa på för mycket.
    Jag får väl prova igen då men jag var medveten om det redan då och tyckte inte det hjälpte (har kranat analogsynthar sedan tidigt 80-tal). Lite som på min Sub37 som däremot distar lite trevligare. Där är det omöjligt att få bort hur lågt man än ställer nivåerna. Jag antar att det är därför de har ökat på "head room" för uppföljaren.

  50. #50
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har reagerat på det med. Jag använder MiniBrute till båda mjuka och hårda ljud. Tycker den har en rätt bred palett trots sina begränsningar. Har gjort en hel skiva med i princip bara MiniBrute. Som du säger så får man vara lite försiktig med kontrollerna bara och inte maxa på för mycket.
    Ja exakt. Man kan ju överstyra allt från vågform till sista vca:n..en maskin som Matrixbruten har ju så många nivåer man kan spela på för att få till ljudet att man kan hålla på hela livet... Men jag ser det när folk står och rattar i butiker och event mm.....det finns liksom bara 11 på alla rattar Sen spelar det egentligen ingen roll om det är en MiniMoog eller Matrixbrute...lika illa... förutom att det finns så mkt mer att förvillas av på en MB.... Har du läk till skivan Katzen? (kanske redan hört men glömt?)

  51. #51
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag får väl prova igen då men jag var medveten om det redan då och tyckte inte det hjälpte (har kranat analogsynthar sedan tidigt 80-tal). Lite som på min Sub37 som däremot distar lite trevligare. Där är det omöjligt att få bort hur lågt man än ställer nivåerna. Jag antar att det är därför de har ökat på "head room" för uppföljaren.
    Kan ju vara så att du inte gillar Arturias sound. Var mer att jag menade att det går att göra mjuka ljud. Men man får vara lite försiktig. Brutarna sticker lätt iväg.

  52. #52
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja exakt. Man kan ju överstyra allt från vågform till sista vca:n..en maskin som Matrixbruten har ju så många nivåer man kan spela på för att få till ljudet att man kan hålla på hela livet... Men jag ser det när folk står och rattar i butiker och event mm.....det finns liksom bara 11 på alla rattar Sen spelar det egentligen ingen roll om det är en MiniMoog eller Matrixbrute...lika illa... förutom att det finns så mkt mer att förvillas av på en MB.... Har du läk till skivan Katzen? (kanske redan hört men glömt?)
    Nu är skivan ganska hård i sig. Hehe. Men det finns några låtar där man kan höra lite mjukare ljud. T ex låtarna Tystnaden 1977 och Din Döende Barndom. Skivan är till 80-90% gjord med MiniBrute. Ska dock tilläggas att det använts en hel del pedaler som effekter. Den finns att lyssna på här.

  53. #53
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är skivan ganska hård i sig. Hehe. Men det finns några låtar där man kan höra lite mjukare ljud. T ex låtarna Tystnaden 1977 och Din Döende Barndom. Skivan är till 80-90% gjord med MiniBrute. Ska dock tilläggas att det använts en hel del pedaler som effekter. Den finns att lyssna på här.
    Cool! ska lyssna ordentligt i kväll

    Men det jag menar är att den verkligen kan fixa många "sound".... när folk säger att den inte kan låta Moog...klart som fan den kan.. ..Man kan göra en hel låt med bara en Brutta och folk skulle tro man kör med massa olika maskiner med olika "grundljud" ..

  54. #54
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ju mer jag tittat på den desto mer katastrofal är designen...
    Sliders längst vänster är på mörkgrått sedan nästa slider till höger på ljusgrått...wow! Hoppas de har någon extremt pedagogisk förklaring till det
    Och så ett litet mellangrått fält med två knobs mitt i den mörkgråa zonen liksom...voine voine.
    Du menar "oh mon Dieu"?

    Vissa verkar aldrig ha kört en gammal Citroën, då hade ni greppat designidealen hos Arturia

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	arturiaGS.jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	25,0 KB 
Id:	96707

  55. #55
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Ja nu vill vi höra den såklart för att få reda på om de ansträngt sig för att göra en riktigt bra poly eller om de bara på en höft liksom polyfierat Matrixbruten.

  56. #56
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Morph-grejen där man kan gå mellan två ljud sömlöst verkar ju grym.

  57. #57
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    25995:- på Jam. Leverans i november.
    http://www.jam.se/synthpiano/synthan...ria_PolyBrute/

  58. #58
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Undrar om man kan vinkla upp panelen, den ser så himla platt ut nu liksom. Nä, det går nog inte.

    Tycker också att morphen verkar intressant, ska bli väldigt kul att höra den. Gillar alla kontrollmöjligheter också.

  59. #59
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran

    https://youtu.be/8U9kYCRlVoM

    - - - Uppdaterad - - -

    Inte så imponerande demo i mina öron men det lär väl komma mer!

  60. #60
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Svårt att avgöra på så kort video men det bådar gott ljudmässigt, det låter ljusår mer levande än Porloguen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-11-12, 06:46
  2. Ström från FireWire-porten. Snor det resurser från datorn?
    Av outshape i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-25, 13:01
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 22:27
  4. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 17:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •