Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Au validation tool crash... nexus 2

  1. #1
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior

    Au validation tool crash... nexus 2

    Fått tag i en begagnad Nexus 2 och försöker installera men Logic absolut tvärvägrar och, som det står i rubriken, valideringsredskapet crashar gång på gång. Tröttsamt! Ska tilläggas att jag har haft en, öhum, mindre seriös variant av Nexus installerad tills idag men har omsorgsfullt raderat alla spår. (Även tömt au cashe) Har både Logic 9 och X men använder bara 9. OS är Yosemite 10.10.4 som rullar på fint.

    Jag har installerat eLicenser och USB dongeln sitter i. Har även skyfflat över "content" filen och lagt den i roten i Logics mappar.

    Vad gör jag för fel? Hjälp

  2. #2
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Jag har någon iZotope-plug som krånglar med iLok-sticka, men lät sig installeras med att auktorisera själva datorn (installern gav alternativ att välja antingen dongle eller dator) Något du testat?

  3. #3
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior
    Tack för svar. Gjorde om installationen och upptäckte ett utgånget säkerhetscertifikat. Klickade i att det var pålitligt ändå och voilá

    Höll på att säga härligt när det är så enkelt fast jag fick allt rätt rejäla huvudbry. Var nära en s.k ticket hos ReFx.com.

    Ska bli spännande o sätta tänderna i lite mjukvara. Var längesedan!

  4. #4
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Regel nummer ett:

    När sånt där händer, gå Warez och prutta dem i munnen precis som de gjort mot dig. Slösa inte din tid på bråk med mjukvara du betalat för.

  5. #5
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Kan inte hålla med. Fan vad icke autoriserade plugins ställt till med skit med massa kreativitetsbortfall på köpet genom åren. Min installation numer är helt ren; inte ens fulbibliotek till Kontakt. Och stabiliteten är brutalt bättre.

    Gammalt citat - to legit to quit
    Sen att man inte har råd att köpa så många bibliotek kan man både se som bra och dåligt- färre gör att man lär sig bättre.

  6. #6
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Men på gamla Atari ST så hade jag en köpt version av Cubase som var så jävla buggig pga donglen - att jag körde pirat som faktiskt fungerade. Men var ju kass implementation av kopieringsskydd. Preskiberat nu

  7. #7
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag kan hålla med om det. Men jag blir förbannad då man betalat för något och man ändå måste sitta i supportköer och spendera timmar/dagar på att få det att fungera.

  8. #8
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Summa sumarum, det är skam på torra land när det är mindre krångel om du går Warez än att betala för produkten. Och ibland så är det så. Sällan har jag fått problem med warez, men jag har inte sysslat med sånt på över 10 år. Det är en sak man gör när man är ung och fattig eller ibland, som vissa vänner till mig, som en protest till allt bök med som ibland krävs då man är laglig. Som t.e.x iLok, registreringar av konton, licensfiler som inte funkar och bla bla bla. Finns många sätt att misslyckas med copyright.

Liknande ämnen

  1. AU Validation frågor
    Av Angelo i forum Logic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-03, 21:57
  2. The Crash?
    Av PF i forum Skivor & artister
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 12:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •