Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: 8,16 el 24 DAW kanaler simultant

  1. #1
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    8,16 el 24 DAW kanaler simultant

    Ledsen om frågan kommit upp tidigare, men om man vill kunna spela in t.ex 16 kanaler på en gång och dessa skall dyka upp som lika många spår i ens DAW, vad för (rack) finns att tillgå?

    Gärna då med fullstora tele in.

  2. #2

    Veteran
    Jag har spanat på en RME Digiface USB och sedan köra på antingen tre snål Berra ADA8200 eller nåt annat lite dyrare.
    Med Berra så kommer man undan med 24 kanaler under 10 000

  3. #3
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Jag kör 2xRME FF 800 - funkar utmärkt att tracka 16 spår simultant. Men jag antar det funkar för de flesta 8ch ljudkort. Som loop säger; berra är billigt och funkar. Men räkna inte med hi quality preamps på de där. Jag kör alltid mitt rakt på 0 så man inte överstyr.

  4. #4

    Veteran

    https://youtu.be/bSw0E9BtNUc


    Här kan man lyssna på ADA8200 och RME.

  5. #5
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Jag kör studio capture från Roland och är nöjd. Dem har inte ADAT men ganska säker på att man kan länka flera enheter (den har redan rätt många in/ut så jag klarar mig på en)

  6. #6
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag har kört 24 in/ut med en Clarett8PreX (Thunderbolt-varianten) och två Behringer ADA (en 8000 och en 8200). Funkade jättebra. Jag fördelade ingångarna efter hifi-behov. Finns givetvis bättre ADAT-pre-ampar än Berras, om man har budgeten.

  7. #7
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    jag kör 3x UAP apollo i rack (inkl 2 st ad/da 8ch converters) samt en Apollo twin (som även går som "controller") = 58 simultana inkanaler

    (16+16+16+10)

  8. #8
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Har du möjlighet att koppla in PCIe-kort skulle jag säga att RME HDSPe är en briljant kandidat. Kortet finns med olika gränssnitt och behöver en passande breakoutlåda. Själv kör jag MADI-varianten med en Ferrofish A16 för 16 stycken in och ut, och den i sin tur kan kedjas med upp till tre till för en total av 64 in och ut. Mycket låg latens.

  9. #9
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Motu har rackinterface med en jäkla massa anlog in/ut annars.

    På tele är det väl 16A som gäller:
    https://motu.com/products/avb/16a
    Större blir det Dsub...

  10. #10
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Vad har du för budget? Om du kör Mac OSX och har tillgång till Thunderbolt eller FW finns det ju en hel radda alternativ i totalt olika prisklasser?

  11. #11
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Oj!! tack alla. Det verkar som att RME har lite olika varianter som kan fungera för en någorlunda "tajt" plånbok ihop med just ADA8200. Enda kruxet med den är väl att det hela tar upp flera enheter i racket, men det gör iofs inte hela världen. Motu 16A så ju helläcker ut. Stilren. Plus att den verkar ha i/o mot DAW så det räcket också. Snyggt.

    Behöver forska lite mer kring TB varianter eftersom jag vill försäkra mig om att det fungerar (kör ej Mac) men dessa är ju också högintressanta förstås.

    Tusen tack alla. Nu har jag en del att läsa in mig på

    Budget 10-12k

  12. #12
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Uppstickare...

    https://www.thomann.de/se/esi_u168_xt.htm

    https://futuremusic.com/2019/04/12/e...erface-review/

    Enda verkar vara att du får köpa en rackhylla och skruva fast den i...

    (Jag är på g att köpa deras U24 XL, för de två kanaler jag kommer behöva ibland till datorn, väntar bara på att min nya Surface Pro ska dyka upp...)
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2020-06-30 klockan 23:41.

  13. #13
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Den såg ju fräsig ut kufen. Men min kritik mot allehanda burkar rör egentligen det faktum att de sällan/aldrig berättar hur många DAW kanaler de kan ha parallellt. I den mån man får fram denna information så går det att läsa att de ger 4, 6 kanaler samtidigt inspelning. Däremot så skyltar de gärna med att de minsann har 16 inputkanaler (varav kanske fyra till sex xlr?) vilket för undertecknad är helt ointressant.

    Ge mig 16-24 fullstora tele in och lika många DAW-kanaler god damnit :-D. Om det nu är så att burken fixar 8 på egen hand och behöver ytterligare en burk för +8 tele så skriv då ut det. Läser mig blå på diverse sidor men får inte riktigt klarhet i detta...

  14. #14
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    "This interfaces provides not less than 16 input channels and 8 output channels that are all available for simultaneous usage."

    https://www.esi-audio.com/products/u168xt/
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2020-07-01 klockan 00:37.

  15. #15
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Kanske har jag missförstått?

    Köp ett Focusrite 18i20,, och sedan köper du antingen ett likadant eller deras 8pre.

    Då får du massa in och ut!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-07-30, 07:19
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-04-19, 09:59
  3. 16 kanaler in i DAW varianter.
    Av deleted user i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 16:43
  4. Simultant spela in på sex kanaler samtidigt
    Av outshape i forum Ableton
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 16:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •