Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 114 av 114

Ämne: Neutron Sound Dust Of Time (Orgone Acc-uppföljaren!) - DIY-köp!

  1. #61
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En liten solglimt är att displayerna har landat

    Som det ser ut nu ska sunflower och aabbcc ha två var. Antar att du också vill ha en, defalut?

    Bifogad fil 93798
    Yes plis! Som jag skrev ovan så spelar inte färgen någon större roll.

  2. #62
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    FYI, det har nu gått 9 dagar sedan den senaste fraktuppdateringen jag fick. Hoppas att det händer något snart, men jag vill hålla er uppdaterade så ni inte tror att jag scammat er på pengar. Så fort jag vet något mer skriver jag här. Trevlig helg gott folk!

  3. #63
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En liten solglimt är att displayerna har landat

    Som det ser ut nu ska sunflower och aabbcc ha två var. Antar att du också vill ha en, defalut?

    Bifogad fil 93798
    Hurra! Säg till vart jag ska swisha och hur mycket osv

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    God afton mitt herrskap; vill bara meddela att jag tyvärr inte har några nyheter. Paketet är fortfarande på väg, men frågan är om det blivit stoppat pga något covid-relaterat eller inte, eller bara är försenat. Jag tror på det senare, för det har tagit lång tid för mig att få grejer från USA varje gång jag beställt därifrån. Så håll ut bara - jag säger till när det händer något.
    Funderat på om det kan vara så med.. väntar på två paket från USA sen några veckor :/

  4. #64
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sunflower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funderat på om det kan vara så med.. väntar på två paket från USA sen några veckor :/
    Ja, jag tror faktiskt det. Van vid att det tar tid från US of A men nu är det lite väl länge. Eftersom det är stopp i persontrafiken till/från vissa länder (inklusive USA?) så har transportbranschen givetvis påverkats negativt.

    Nåväl, det kommer ju fram tids nog. Håll tummarna gott folk, och håll er friska!

  5. #65
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nåväl, det kommer ju fram tids nog. Håll tummarna gott folk, och håll er friska!
    Definiera frisk Den som väntar på nåt gott...osv kan få displayer att leka med så länge PM till aabbcc, sunflower och defalut

  6. #66
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Definiera frisk Den som väntar på nåt gott...osv kan få displayer att leka med så länge PM till aabbcc, sunflower och defalut
    Svarat och betalat!

  7. #67
    aabbcc
    aabbcc är inte uppkopplad
    aabbccs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Definiera frisk Den som väntar på nåt gott...osv kan få displayer att leka med så länge PM till aabbcc, sunflower och defalut
    Svarat och betalat!

  8. #68
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sunflower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Svarat och betalat!
    Citat Ursprungligen postat av aabbcc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Svarat och betalat!
    Lägger på lådan asap

  9. #69
    aabbcc
    aabbcc är inte uppkopplad
    aabbccs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lägger på lådan asap
    Fick hem skärmarna igår, packningen kan man inte klaga på iaf, lite som att plocka isär en matryoshka

  10. #70
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Samma här! Bra packat!
    Lyxigt att pin-header redan var på plats.
    Då är det bara att be till postmord gudarana att PCBerna dyker up snart med

  11. #71
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Gött å höra Börjar bli dags att bena ur BOMen och då iväg lite beställningar...

  12. #72
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Har petat ihop ett projekt på Mouser med de komponenter som har Mouser# i BOMen: https://www.mouser.com/ProjectManage...sID=b9a19c968b

    Jag har inte gjort några ersättningar för komponenter som är slut. Det gör jag när det är beställningsdags

    Dock en fundering; borde vi dra iväg en beställning på https://michigansynthworks.com/colle...itch-pack-of-6 eller är "våra" PCB switch-versionen? Eller finns det nån annan bra source?

    Hitta annan källa gäller ju också encodern, som är jätteslut på Mouser (858-EN11-HSM1BF20)...
    Senast redigerat av BadPixel den 2020-05-08 klockan 13:21. Anledning: Soppa i huvudet

  13. #73
    zarar
    zarar är inte uppkopplad
    zarars avatar
    Senior
    jag hakar på pot-beställningen om den krävs!

  14. #74
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran

  15. #75
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Låter besvärligt att få tag på pottarna så jag kan också hänga på besällningen av det

  16. #76
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Åhoj! 5 veckor sedan senaste livstecknet från vårt paket. Jag hoppas de lyfter restriktionerna innan jag går i pension men vi får se (19 år kvar..).

    Med facit i hand borde man kanske kikat på att ha använt ett större etablerat fraktbolag istället för USPS, men men. De kommer väl fram till slut, innan dess lär komponenterna som alla införskaffat ha bränt hål i sina förvaringspåsar. Kommer iaf snart att lägga en komponentorder jag med..

    Önskar mitt herrskap en fortsatt trevlig kväll!

    Ps. Michigan Synthworks har en blänkare på startsidan där det står just om fraktförseningar pga covid, och där står det att man får räkna med 6-8 veckors förseningar vid internationella orders. Så några veckor till får vi räkna med iaf.
    Senast redigerat av defalut den 2020-05-19 klockan 21:37.

  17. #77
    aabbcc
    aabbcc är inte uppkopplad
    aabbccs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åhoj! 5 veckor sedan senaste livstecknet från vårt paket. Jag hoppas de lyfter restriktionerna innan jag går i pension men vi får se (19 år kvar..).

    Med facit i hand borde man kanske kikat på att ha använt ett större etablerat fraktbolag istället för USPS, men men. De kommer väl fram till slut, innan dess lär komponenterna som alla införskaffat ha bränt hål i sina förvaringspåsar. Kommer iaf snart att lägga en komponentorder jag med..

    Önskar mitt herrskap en fortsatt trevlig kväll!

    Ps. Michigan Synthworks har en blänkare på startsidan där det står just om fraktförseningar pga covid, och där står det att man får räkna med 6-8 veckors förseningar vid internationella orders. Så några veckor till får vi räkna med iaf.
    Tack för update

    BTW är inte det här våra skärmar? Ser ut att finnas även på svensk mark
    https://www.lawicel-shop.se/1-3-i2c-oled-128x64-blue

  18. #78
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Ja, tack för update
    Fick själv ett paket från amerikatt för någon dag sedan. Väntat på det i ca 7 veckor skulle jag gissa.. så hoppet finns än

  19. #79
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av aabbcc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för update

    BTW är inte det här våra skärmar? Ser ut att finnas även på svensk mark
    https://www.lawicel-shop.se/1-3-i2c-oled-128x64-blue
    Jo det ser definitivt ut så - bra att veta var man kan få tag i en reserv vid behov.

  20. #80
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Hej på er,
    hoppas ni har överlevt helgen! Tyvärr har jag ingen ny info att ge er, jag hoppas att kunna få någon info men idag när jag sökte så är plöstligen tracking-numret inte längre anslutet till någon försändelse! Så jag har mailar michigan synth works och frågat de om de hört något. Får nysta i detta så gott jag kan från mitt håll!
    Beklagar verkligen detta gott folk, jag kommer informera er så fort jag hör något nytt.

  21. #81
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej på er,
    hoppas ni har överlevt helgen! Tyvärr har jag ingen ny info att ge er, jag hoppas att kunna få någon info men idag när jag sökte så är plöstligen tracking-numret inte längre anslutet till någon försändelse! Så jag har mailar michigan synth works och frågat de om de hört något. Får nysta i detta så gott jag kan från mitt håll!
    Beklagar verkligen detta gott folk, jag kommer informera er så fort jag hör något nytt.
    Ajdå. Får hoppas den dyker upp snart! Väntar också på paket typ lika länge från USA med PCBer...
    Om du har tracking nummer kan du alltid ringa postnord kundtjänst och kolla ibland går det får mer info när en pratar med dem.
    Men tyvärr verkar posten över hela världen väldigt strulig just nu.

  22. #82
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sunflower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ajdå. Får hoppas den dyker upp snart! Väntar också på paket typ lika länge från USA med PCBer...
    Om du har tracking nummer kan du alltid ringa postnord kundtjänst och kolla ibland går det får mer info när en pratar med dem.
    Men tyvärr verkar posten över hela världen väldigt strulig just nu.
    Jo, jag har inte gett upp hoppet. Har fått vänta väldigt länge redan före Corona, så får väl vänta lite till...

  23. #83
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Sjukt jäkla struligt med postgången internatiolnellt nu. I alla fall om slutdestinationen är Sverige. Har haft hur många försändelser som helst nu som lämnar avgångslandet dagen efter att de skickats och sen är det......tyst....som ...i....graven tills helt plötsligt Postnord hojtar till att nu minsann har vi ett paket till dig. Hysteriskt irro

    Som tur är funkar både FedEx och DHL. Beställde från Tayda i torsdags och kunde hämta upp paketet idag.

    Och precis nu kom jag på att jag glömt kolla upp pottarna till DoT

    PS! Håller tummarna för att DoT ska dyka upp
    Senast redigerat av BadPixel den 2020-06-22 klockan 21:00.

  24. #84
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Fick svar av Michigan synth works nyss, och de beklagar men de gav exempel att skicka via USPS nu kan ta allt från en till hela fyra månader till Berlin och då är vi ännu mer i utkanterna.

    Så, håll ut, gör musik och njut av sommaren så kommer jag med info när jag kan.

  25. #85
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    För att ge alla lite hopp - en PCB jag väntat på från USA sen början av April hamnade just hos tullverket (som då krävde tullavgift) så än finns det hopp att de här PCBerna också ska dyka upp!

  26. #86
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Hoppet lever. Har aldrig varit så nära som idag

  27. #87
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Good news, everyone!

    Paketet har anlänt Sverige och ligger hos tullen, och lär väl (efter de nödvändiga avgifterna betalats) landa hos mig på onsdag-torsdag.

    När det anländer tar vi resten av detaljerna - dvs. summering av frakt och emballage för att grejerna skall nå Er, samt den del av ovanstående kostnad som är aktuell för Er personligen.

    Mr BadPixel och jag har dessutom en skärm som skall tas som dellikvid eller vad man brukar kalla det.. Och så undrar jag om jag kan få haka på beställningen av pottarna också, herr BP? Tur i oturen att du vart försenad med den imo.
    Är också intresserad av att hänga på en ev. komponent-order!

    Edit: är väldigt glad/tacksam över att inte behöva dra i fler orders än korten, eftersom jag har händerna fulla med MegaCommand just nu och där är det 50 kort fördelat på 23 personer, från 5 nationer minst och orders ska beställas från 3-4 leverantörer osv osv osv..

  28. #88
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Yay!!!!!!! Stoked as f.....!!!

    Ait, jag kan ta lead på en BOM-varukorg. Ska se om det går att hitta pottarna från annan källa än Michigan Synthworks.

    Hand upp, vilka kan vara intresserade av att dela varukorg och samsas om pottar?

  29. #89
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yay!!!!!!! Stoked as f.....!!!

    Ait, jag kan ta lead på en BOM-varukorg. Ska se om det går att hitta pottarna från annan källa än Michigan Synthworks.

    Hand upp, vilka kan vara intresserade av att dela varukorg och samsas om pottar?
    *Handen Up in der air*

    Grymt kul att de anländer, men jag kommer nog ha häcki full med megacommand fram till jul eller något, men man ska ju ha saker att se fram emot!

  30. #90
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Det ska man ju apselut ha! Själv har jag Braids, Warps, Cirrus (Clouds) och Performer klara att pusslas ihop. Ser med skräckblandad förtjusning fram emot de små 64-pins STMarna o.0;

  31. #91
    zarar
    zarar är inte uppkopplad
    zarars avatar
    Senior
    Jag är på korg och pottar osv!

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ska man ju apselut ha! Själv har jag Braids, Warps, Cirrus (Clouds) och Performer klara att pusslas ihop. Ser med skräckblandad förtjusning fram emot de små 64-pins STMarna o.0;
    Uh performer var inte jättekul att bygga!

  32. #92
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zarar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är på korg och pottar osv!

    Uh performer var inte jättekul att bygga!
    Topp, räknar in dig Av ren nyfikenhet, körde du Performern med kolv eller varmluft?

  33. #93
    aabbcc
    aabbcc är inte uppkopplad
    aabbccs avatar
    Senior
    Jag hakar på enbart pottar, skittråkigt och tidskrävande för badpixel att dela upp alla komponenter vid gruppköp

  34. #94
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Glädjen är stor i defalut's hushåll!

    Idag anlände våra PCB och paneler, ihop med display-fönstren! Hurra! ��

    Jag ska se över nästa steg, tror alla har betalat de inledande kostnader, men det är tull- och importavgifter samt frakt den sista sträckan som kvarstår.
    Men jag ska ta en titt först innan jag säger något definitivt.
    Har haft mycket med megacommand den senaste tiden.
    Om ni inte har avvikande önskemål planerar jag att skicka i vanligt frankerat brev, ej spårat, med skydd i form av wellpapp och/eller bubbelplast.
    Vill ni ha spårbarhet får vi kolla närmare på alternativa fraktmetoder!
    Senast redigerat av defalut den 2020-07-10 klockan 16:21.

  35. #95
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Yes!!!! Ska ta mig genom BOMen i helgen

  36. #96
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes!!!! Ska ta mig genom BOMen i helgen
    Do it!
    Har bom-en för MCL att styra upp, och det räcker bra med den..

  37. #97
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Sådär, nu är det extra och slutgiltiga kostnaderna uträknade, och så fort jag får in pengarna på mitt konto så skickar jag breven. Glöm inte att även skicka er adress samtidigt och notera swish-en med ert användarnamn!

    Allt finns dokumenterat om någon är nyfiken.


    Edit: OBS, BETALA INTE IN ÄNNU! Något gnagde och jag läste inledande inläggen i tråden och insåg att jag kanske missat frakten i summan ovan - dvs frakten från USA och hit, som går på $22.80. Jag ska kolla mitt saldo, och återkomma med bevis så ni inte tror jag snackar skit.

    Pga en felräkning så missade jag att ta med frakten från USA och hit, och även att varje kit har prishöjts med ca 70 kr, inte för varje PERSON utan har man köpt 1 kit, 70:- extra. 2 kit = 140:- extra. Osv.

    Vad vi har betalat totalt: (står i första inlägget)

    1516,9:-

    Vad jag enligt bankens saldo den 26/3 har betalat (där även de 75:- per kit pga ändrade priser samt frakten ingår)

    2310,35:-

    Frakten gick på ca 236,40:- och skillnaden på priserna summerar ihop till 600:- = 836,40:-

    Totalt blir det 2353,30:-, dvs det skiljer sig 43:- men det är antagligen prisändringen per kit som har ställt tilll det. Jag drar av det dock så ni inte behöver betala, så det är diffen mellan 2310,35 och 1516,9 som jag behöver få in, utöver det andra.

    Beklagar detta!

    Det som tillkommer är alltså per person:

    236,40:- / 5 = 47,28:-

    Samt istället för 75 kr per kit så är det 70 kr per kit, då stämmer det hyfsat.

    Ny betalningsinfo kommer ett par inlägg längre ner!
    Senast redigerat av defalut den 2020-07-12 klockan 08:30.

  38. #98
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Och en liten aptitretare. På bilden syns en av vardera stående och 6 st liggande PCB-er samt paneler (alla utom den stående är inslagna i tidningspapper för att undvika skador. Den 8:e uppsättningen som är min egen har jag redan lagt undan.

    Displayerna är som ni ser övervägande orange till färgen; jag tog en transparent och någon av er tog en av varje.

    Kommer förpacka dessa värdefulla klenoder väldigt omsorgsfullt, det må ni tro.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DoT_kit.jpg 
Visningar:	18 
Storlek:	697,1 KB 
Id:	95562

  39. #99
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Jag ber om ursäkt för att jag inte lyckades minnas alla detaljerna bättre än så här, men ordern betalades 26:e mars och det är över tre månader sedan så..

    Uppdaterad lista med kostnader efter uträkningen kontrollerats ordentligt

    • Extra kostnader pga panelens prishöjning från 3 till 10 dollar = 70:- per kit

    • Frakt från USA och hit: 236,40:- / 5 = 47,28:- per person

    • Tull, hantering och importmoms är totalt 131:- men utslaget på 5 personer = 26,20:- per person

    • Inrikes brevporto (tar inget betalt för emballaget utan det bjuder jag på / lånar någonstans) = 22:- för 1 set, 44:- för två set.

      OBS! Eftersom ni var så duktiga på snabb betalning trots sommar och semester och corona så bjussar jag på "skicka lätt"-frakt-differensen ovanpå den vanliga frakten, så får ni spårbara brev iaf.


    BETALAT

    * aabbcc, 2 set = 257,48:-
    * sunflower, 2 set = 257,48:-
    * Zarar, 1 set = 165,48:-
    * badpixel, 2 set = 257,48:- minus kostnaden för displayen jag har liggande hos dig och frakten för denna. Vi byter adresser via PM.

    Hör av er om något är oklart!

    // defalut
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	end.jpg 
Visningar:	5 
Storlek:	337,5 KB 
Id:	95569  
    Senast redigerat av defalut den 2020-07-15 klockan 09:23.

  40. #100
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Obs! Notera uppdateringen!

    Jag har ändrat lite, så om ni är snabba och betalar senast imorgon onsdag så bjuder jag på spårbar frakt.

  41. #101
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    betalat! ursäkta förseningen.. varit lite kaosigt här hemma

  42. #102
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sunflower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    betalat! ursäkta förseningen.. varit lite kaosigt här hemma
    Tackar! Inget att be om ursäkt för, ibland drabbas man av livets skräp helt enkelt. Men nu kommer du snart få något trevligt hem i lådan!

  43. #103
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Swishat

  44. #104
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Swishat
    Har tagit emot din och Zarar´s betalningar också, tack ska ni ha! Sänd över adresserna bara samt ev mail (telenr har jag ju) så ska jag paketera och posta så fort det går.

  45. #105
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Till slut skickat zarars, ni andra bör ha fått era i slutet av förra veckan!

  46. #106
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Yes, de har landat och din display är postad idag.

  47. #107
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes, de har landat och din display är postad idag.
    Gött, tackar! Hoppas ni är nöjda. Tycker både panelen och PCB ser kalas ut.

  48. #108
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Tjoho! Nu har jag satt igång med bygget. Upptäckte att jag hade plockat ut en hög med mouser-påsar jag hade kvar sedan tidigare byggen, så det är långt ifrån komplett tyvärr men blir åtminstone ett 50-tal komponenter på plats.. Mest res + caps då så klart.. men gött ändå.
    Gillar iBom, kan rekommendera den för er som inte testat!

  49. #109
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes!!!! Ska ta mig genom BOMen i helgen
    Hur har det gått med BOM-en? Har du fått till någon fungerande? iBom verkar som sagt rätt bra men man får matcha den mot befintliga för att få fram mouser-numren.
    Är mest intresserad att veta om någon har en färdig cart dock.
    Har inte kollat igenom de officiella trådarna och facebook-gruppen men borde kanske kika där..

  50. #110
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Här är mitt Mouser-projekt: https://www.mouser.com/ProjectManage...sID=b9a19c968b

    Har bytt ut alla komponenter som var OOS i Neutrons BOM, men såg nu att taktilswitcharna är slut

    Nån får gärna korrläsa

  51. #111
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här är mitt Mouser-projekt: https://www.mouser.com/ProjectManage...sID=b9a19c968b

    Har bytt ut alla komponenter som var OOS i Neutrons BOM, men såg nu att taktilswitcharna är slut

    Nån får gärna korrläsa
    Jag ska korrläsa, någon annan får gärna stötta upp också. Har med tiden samlat på mig tre olika BOM´s / carts så vore bra att kunna enas om en som verkar bra och stabil.

  52. #112
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Inser nu att panelerna vi har är versionen med separat switch istället för klick-pots Så behöver inte jaga rätt på dem. Såg också att ytterligare en handfull komponenter i Mouser-projektet är slut så ska försöka byta ut dem. Nu är iaf switcharna tillgängliga igen, men istället är de svarta hattarna slut

    Frågan är hur vettigt det är med en sambeställning? Verkade inte som att intresset var så jättestort. Jag kommer dra iväg en beställning senare idag eller senast imorgon, så är det nån som vill hänga på är det bara att hojta till Annars så räcker ju BOMen till för att få fraktfritt i sig själv.

  53. #113
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Hmmmh, ibland går det inte riktigt så fort som man tänkt sig

    Fundering angående kondingarna på den här; vissa av de föreslagna har toleranser på 2% och 5%. Är det verkligen nödvändigt eller funkar det med 10%-arna som jag redan har hemma tro?

    EDIT: Inte nödvändigt, men potentiellt mindre strul med bättre toleranser.

    some of the capacitors which are used on ADC inputs and output filters are meant to be C0G, which are better than other MLCC capacitors because they do not change capacitance at different voltages. they usually have better tolerance as well.

    it will work with what you have on hand, but the output filter may be at a slightly different frequency. i doubt anyone could notice the difference!

    the ADC inputs (cv in and pot values) could be affected they are only 12 bit though, and filtered internally, so probably barely noticeable as well.
    Senast redigerat av BadPixel den 2020-09-14 klockan 09:52.

  54. #114
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Gammal tråd, sent svar, men jag är sedan ganska länge KLAR med min DoT!

    Här är miraklet!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DOT.jpg 
Visningar:	4 
Storlek:	300,4 KB 
Id:	104971

    Lyckad modul är bara förnamnet, den är helt överjäkla bra och det pågår en intensiv utveckling av mjukvaran till den som lägger på bra grejer varje gång det är dags för en ny firmware. Kommande är 0.9.9b har jag för mig, och den verkar spännande!

    En live-manual som uppdateras konstant så fort man gör någon förändring finns här:

    https://docs.google.com/document/d/e...WiLEPPQDs9/pub

    Några intressanta ljudklipp finns här:

    https://soundcloud.com/neutron7/sets...reo-oscillator

    Mycket man kan göra med bara två oscillatorer och en sub-oscillator (kom på att den hade den häromdagen, sicken bonus! man hittar nytt hela tiden..). Här är lite blip-blop-doff-doff från "robot funk", dock används trummor från en vpme.de-modul men oavsett..

    https://soundcloud.com/neutron7/dot-funk

    Här är lite testljud från kommande fw 0.9.9b

    https://www.youtube.com/watch?v=ewACD3QR8RY

    Samma här, denna låter lite skum kvalitetsmässigt men det är test som s

    https://soundcloud.com/neutron7/dot-...reo-oscillator

    Så fort jag började rota lite i den inför att skulle sälja alla reservdelar så råkade det bli så att jag - efter att ha sålt delarna - kände för att skaffa EN TILL maskin. Kan bygga själv iofs men har varken tid eller ork, så vem vet, kanske köper en ny p michigan synthworks..

Liknande ämnen

  1. Baumann - Dust to dust
    Av olivetti i forum Skivor & artister
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-03-11, 20:17
  2. Peter Baumann - Dust to Dust
    Av Amonhoteph i forum Skivor & artister
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-03-10, 17:49
  3. Diy sound system
    Av SEKVENS i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 21:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •