Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6
Resultat 301 till 310 av 310

Ämne: Polyend Tracker

  1. #301
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det jag som är dum eller är de som inte fattar trackers som är dumma? Lite retorisk fråga.
    Jag är dum inuti huvudet tyvärr. Gjorde dock mina album typ två till fem i Jeskola Buzz (första LP:n gjorde jag i Soundforge) och längtar ofta tillbaka till trackers. Köpte en M8 för ett par månader sedan, men den stannade bara några dagar. Den är ju SJUKT grym osv, men jag tyckte det kändes konstigt att sitta med ett "gameboy" och göra musik. Behövde lite mer taktil känsla ändå. Kanske att Polyend har det? Saknar Jeskola Buzz enormt, som sagt. Men saknar INTE att helt vara beroende av en dator och midilåda för att göra musik.

  2. #302
    Chrutil
    Chrutil är inte uppkopplad
    Chrutils avatar
    Senior
    Jag få kanske ansluta mig till dummskallarna.
    Köpte på mig en Polyend Tracker på impuls för den var ju ganska billig hos Tüsken nu.
    Tänkte när man reser lite, eller sitter och pular med ditten & datten här hemma skulle väl en så sitta fint.
    Har sedan tidigare en mpc-x som jag hade tänkt att använda till liknande, men den är lite stor.
    Polyenden kom idag, så jag har inte spenderat någon tid med den, men skall man sammanfatta med en mening blir det väl något i stil med "som jag tänker den inte".
    Men egentligen kanske det inte är så lurigt? Ett gäng tracks med ett par parametrar som scrollar neråt istället för åt sidan.
    Spännande med en ny leksak som är lite främmande, blir det Heureka eller blir den liggande i hyllan?

  3. #303
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Det är väl en av få grejer jag inte har svårt för, Den kan gå upp eller ner eller höger eller vänster eller varför inte snett. Vad spelar det för roll.

    Första input är ju örat

  4. #304
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    För mig så verkar jag få mest gjort om jag använder en vanlig horisontell DAW som en bandare eller med en tracker. Så fort jag börjar med komplex automatisering i Ableton eller Cubase så går jag in i en vägg.

  5. #305
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Där är det lika dant för mig på det sista. Det får gärna vara lite mini så det blir nått gjort.

  6. #306
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Ska erkänna att efter två månader har fortfarande inte gjort mer musik på den här än att göra lite olika patterns.
    Blir ju dock inspirerad varje gång jag kollar på Tracker youtubern Aisjams videos:
    https://www.youtube.com/@Aisjam/videos

  7. #307
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/fFj8pUaCQU4

    Nytt OS ute nu nu nuuuu!

  8. #308
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Firmware 1.8 finns nu tillgänglig för nedladdning.

    Nytt är:
    • Improved Snap to zero algorithm with higher threshold to detect zero crossing
    • Using Shift with the encoder makes bigger changes in parameter values
    • Added a third page of parameters on the Pattern editor
    • Various cosmetic and functional UI improvements


    För att tuta min egen trumpet så önskade jag funktionen att kunna göra större ändringar med shift+jogwheel.

    Fixade saker, i urval:
    • When FX2 was used on Track 8 in the Pattern editor the cursor was jumping to Track 1 or disappearing
    • Freeze when exporting Song/Pattern/Stems with very long reverb/delay tails
    • Very short samples (single cycle) sometimes didn’t play/loop when Snap to zero=On
    • Live Recording stopped working after deleting a sequence in Pattern Editor
    • Roll FX: RV, Rv sounded like simple R when placed on steps without a note
    • Perform effect Volume didn’t affect MIDI notes: now it controls MIDI Velocity


    Mer info här: https://backstage.polyend.com/t/trac...are-1-8-0/9762

  9. #309
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Firmware 1.8 finns nu tillgänglig för nedladdning.

    Nytt är:
    • Improved Snap to zero algorithm with higher threshold to detect zero crossing
    • Using Shift with the encoder makes bigger changes in parameter values
    • Added a third page of parameters on the Pattern editor
    • Various cosmetic and functional UI improvements


    För att tuta min egen trumpet så önskade jag funktionen att kunna göra större ändringar med shift+jogwheel.
    Tuta du det är en mycket vettig funktion!

  10. #310
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Fantastiskt att de fortsätter uppdatera.

Liknande ämnen

  1. Polyend SEQ Sequencer
    Av amino i forum Nyheter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2019-08-30, 08:53
  2. Polyend Poly Midi->CV
    Av Lackan i forum Nyheter
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-03-08, 10:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •