Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 310

Ämne: Polyend Tracker

  1. #241
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Firmware 1.7 är nu ute!

    https://polyend.com/wp-content/uploa...are_v1.7.0.zip

    Nytt
    • New File and Project management
    • Extended project filename length to support 32 characters
    • Saturation modes on Master audio channel
    • Extra headroom mode in Project Settings


    Fixat
    • Granular Loop plays higher pitch when it goes outside sample boundaries (start/end) (2)
    • Reducing sound artifacts (clicks, pops) in audio signals especially when using Volume, Panning and Filter Cutoff Instrument Automation / FX or generally rapidly changing of Volume, Panning or Filter Cutoff (3)
    • Instrument volume set to -24.00 dB gives silent output
    • Projects saved with long filenames are not displayed in browser and can’t be opened


    Och mycket mer!


    https://youtu.be/fnJz4TEEwq0

  2. #242
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior
    Värt att nämna att dom dumpat priset

    https://www.thomann.de/se/polyend_tracker.htm

  3. #243
    Heavy Metal Kid
    Heavy Metal Kid är inte uppkopplad
    Heavy Metal Kids avatar
    Senior
    Har de endelig, etter 3+ år, klart å fikse MIDI synch, etc?

  4. #244
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Heavy Metal Kid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har de endelig, etter 3+ år, klart å fikse MIDI synch, etc?
    Ja det verkar som om de löst det också.

  5. #245
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Gissar att det snart kommer komma en 1.7.1 då det är en handfull användare som råkat ut för att maskinen hänger sig - något som tydligen inte skedde under betatestning av 1.7.

  6. #246
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av minka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Värt att nämna att dom dumpat priset

    https://www.thomann.de/se/polyend_tracker.htm
    Oj, minns att den var nere i typ 4500:- för den fula gula versionen under Black Friday, men det var ett tag sedan! Ja då dumpas begagnat marknaden igen.

  7. #247
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj, minns att den var nere i typ 4500:- för den fula gula versionen under Black Friday, men det var ett tag sedan! Ja då dumpas begagnat marknaden igen.
    Priset gäller tydligen bara till den 3e September

  8. #248
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Den 4e är det förlängt till nu ser jag.

    Jag lyckades just knipa en via Reverb och det är T Studio - Daily Studio Solutions för 389EUR men man kan bara köpa Via Paypal men dom gör nått skit så först när jag hade SEK som valuta så skulle dom dra 48XX nånting, men när jag ändrade till EUR så blev det 4640 SEK. Är det Paypal som snor mellanskillnaden ? 4 309 SEK säger Forex. Ett påslag på 330 spänn är ju lite väl tycker jag.

    Fasen kollade på swedbank vad det blev och när jag klickat runt så har det tydligen gått genom ett till köp på Reverb, Polyends officiella polska butik, det ska hävas direkt men det blev. 415 EUR - 4957 SEK, Inget minne av att jag klickat på "genomför köp". konstigt

    Aja i alla fall, har kollat på den här länge nu och Trackers är speciellt på det bra sättet. Kan det lura en MK2 runt hörnet. Jag tror det

    Finns det en laddning AMIGA samlingar redo någonstans?
    Senast redigerat av Modellear den 2023-09-03 klockan 23:26.

  9. #249
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Ja, paypal har en sjukt bra växlingskurs, för dem själva.

  10. #250
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aja i alla fall, har kollat på den här länge nu och Trackers är speciellt på det bra sättet. Kan det lura en MK2 runt hörnet. Jag tror det
    Beror lite på hur man ser på det men Tracker Mini håller på att landa hemma hos folk nu, om det är en mk2 eller inte är lite subjektivt.

    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det en laddning AMIGA samlingar redo någonstans?
    https://archive.org/details/AmigaSTXX

  11. #251
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    https://archive.org/details/AmigaSTXX[/QUOTE]

    Den ska jag kolla upp. Tack för tips Hjorten!

  12. #252
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beror lite på hur man ser på det men Tracker Mini håller på att landa hemma hos folk nu, om det är en mk2 eller inte är lite subjektivt.



    https://archive.org/details/AmigaSTXX
    Jag tänkte en som den stora, eller kanske lite mindre med samma knappar med allt extra som mini kan.

    Oh mumma. Läste mig fram till att Tracker tar bara waw som den gör om till pcm, det är ju görbart.

  13. #253
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, paypal har en sjukt bra växlingskurs, för dem själva.
    Därför jag använder Wise.com för så många betalningar jag kan som kommer min väg. De har mycket bättre kurs, avsevärt lägre avgifter och är apsnabba.. På vardagarna tar det mellan ett par minuter och en timme att få pengarna in på kontot.
    Säg t.ex. att jag ska ta emot ca 300 euro; det skiljer då ett par hundra i Wise´s favör.. Men alla vill inte använda det, så klart. Tjänsten är dock väldigt stabil och har funkat fint under de tre år jag använt den Inga som helst problem. Bara ett tips!

    Till topic: har äntligen fått tag i en Tracker själv! Väntar bara p att den ska ta sig från Sthlm och hit. Fick ett bra pris dessutom. Jag kommer inte överens med mjukvarusamplers så jag hoppas att hårdvaran är mer snabbjobbad!

  14. #254
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Nu finns firmware 1.7.1 ute!

    https://polyend.com/whats-up/polyend...rmware-update/

    FIXES
    • Randomly freezing during playback with a buzzing sound at the output
    • Occasionally Envelopes in Instrument Automation are skipped (not triggered) during playback
    • Playhead in Import window runs slower than audio playback after moving the endpoint
    • Time counter in the header (0m:00s) runs slower than real-time
    • Tap Tempo function is not accurately calculating the tapped tempo

  15. #255
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu finns firmware 1.7.1 ute!

    https://polyend.com/whats-up/polyend...rmware-update/

    FIXES
    • Randomly freezing during playback with a buzzing sound at the output
    • Occasionally Envelopes in Instrument Automation are skipped (not triggered) during playback
    • Playhead in Import window runs slower than audio playback after moving the endpoint
    • Time counter in the header (0m:00s) runs slower than real-time
    • Tap Tempo function is not accurately calculating the tapped tempo
    Rekommenderar du uppgradering nu när 1.7.1 finns?

  16. #256
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Herr Sputnik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rekommenderar du uppgradering nu när 1.7.1 finns?
    Ja, tillräckligt många har haft problem med 1.7. Själv behöver jag ta tag i att byta encoder på min innan jag kan börja ge mig in i 1.7.1.

  17. #257
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, tillräckligt många har haft problem med 1.7. Själv behöver jag ta tag i att byta encoder på min innan jag kan börja ge mig in i 1.7.1.
    Topp! Då ska jag prova på inom kort. Det kloka är väl att backa upp sitt existerande minneskort?

  18. #258
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Herr Sputnik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Topp! Då ska jag prova på inom kort. Det kloka är väl att backa upp sitt existerande minneskort?
    Den ligger kvar i den mappen om du inte tar bort den. Den nya Firmwaren har ju ett annat namn så du bör kunna backa lika enkelt.


    Läs på polyendForum, folk brukar gå banannnas om en uppdatering ställt till det så man ser direkt om det är galet med den nya.

    Jag tog och kastade mig ner i stupet utan att kolla den här gången men det verkar fungera men då är ju den här en 0.0.1 uppdatering och inte en 1.0 eller 2.0

    0.0.1 bör vara enbart små förbättrade korrigeringar av mindre allvarliga buggar.

  19. #259
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Herr Sputnik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Topp! Då ska jag prova på inom kort. Det kloka är väl att backa upp sitt existerande minneskort?
    Jag har inte gjort det, men det är ändå alltid att rekommendera.

  20. #260
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Står även på deras webbsida att man ska göra det först.

  21. #261
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Nu är priset på över 7k på tysken igen. EFN har 5800 eller ngt.. Fick tag i min
    för hälften av tyskens pris, kan vara en av mina bättre affärer; nu håller jag på för fullt att sampla min entity ultra-perc..
    Hmm, spelade in en loop och sliceade upp den, eller tog bort onödiga slices, dock undrar jag hur man klipper isär och sparar återstående. Går det?
    Såg att man kunde addressera slices i en loop och på så sätt lägga in i patterns, bara man addresserar rätt.. Känns lite omvänt på ngt sätt men kan vara nice; första fyra-fem beats är en tom-liknande djupbas som jag har modulerat vilt och att hoppa fram och tillbaka mellan dessa slices kunde nog bara något.. värt att testa att leka med!

    Försöker hitta en modul att göra udda trumljud med och sampla. Trummaskinssamplingar har jag så jag kräks, alla från tidernas begynnelse känns det som, vill inte använda de och behver inte heller, men syntetiska tribaltrummor hade varit något mer lattjo!

  22. #262
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Vilken trevlig maskin, jag är redan småförtjust.

    Den är mycket mindre än jag trodde att den skulle vara , Väldigt gulliga små knappar.

    Jag har navigerat runt lite och spelat på gummiknapparna, dom känns lite väl tröga i bland och något som stört är att om man håller ner en tangent så kan man inte spela på dom andra. Skulle önska andra funktioner där antingen att man kan hålla kvar fingret och styr velocity eller valfria grejer där. Eller att den spelar den tonen man har fingret kvar på spelas upp igen. Det stör ju men det är kanske något man får leva med och lära om/in.

    Något märkligt om man är i paternläge och trycker på Song snabbt så byter den till song men håller man kvar fingret någon sekund så kommer man tillbaka till tracker-läge när man släpper fingret.

    Lite såna funktioner som jag inte riktigt förstår mig på än men man kommer väl in i det.

    Om man är i Song-läge och tänker att det blir samma sak om man trycker på tracker-knappen, då är beteendet annorlunda. Man kanske kan önska att beteendet är lika dant. Det blir som att lär man sig att något fungerar på ett visst sätt så är det inte det som gäller i andra lägen.

    Det där kan lätt röra till det något.


    Man får fram MUTE genom att hålla ner Shift på 1.7.1 så lägg det på minnet.

    Man har flyttat den från knappen vid skärmen längst till höger.

    Jag gillar inte riktigt att man ändrar allt för mycket i vad som händer om man trycker på knapparna, har man väl fått in nått i muskelminnet så kan det ju blir väldigt bökigt. Nu har jag ju tur att få tag på en lite senare, många uppdateringar är gjorda så förhoppningsvis så är den ganska "färdig".
    Senast redigerat av Modellear den 2023-09-20 klockan 12:50.

  23. #263
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nu håller jag på för fullt att sampla min entity ultra-perc..
    Hmm, spelade in en loop och sliceade upp den, eller tog bort onödiga slices, dock undrar jag hur man klipper isär och sparar återstående. Går det?

    Försöker hitta en modul att göra udda trumljud med och sampla. Trummaskinssamplingar har jag så jag kräks, alla från tidernas begynnelse känns det som, vill inte använda de och behver inte heller, men syntetiska tribaltrummor hade varit något mer lattjo!

    Ska jag hålla på med mer pusslande med samplingar i dag så kör jag Audacity ( V 242 så klart) tror inte den har nån pluggin som fixar Slices men det kanske går att fixa något av det du vill göra.

    Vet inte exakt hur du vill få det att låta men Erica s LXR eller Syncussion SY1 kan ju mycket knas.

  24. #264
    marcuxz
    marcuxz är uppkopplad nu

    Senior
    Fick hem min tracker i fredags, riktigt kul maskin. Sjukt kul att koppla till eurot med

  25. #265
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av marcuxz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick hem min tracker i fredags, riktigt kul maskin. Sjukt kul att koppla till eurot med
    Jag använder Trackern huvudsakligen som sequencer till euroracket.
    Använder Polyends midimodul Poly2 som kan hantera 8 cv+gate.
    (Det funkar såpass bra att jag sålde min Eloquencer!)
    Den har också rollen som trummis.
    Ace!

  26. #266
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag fick också min i Fredags, men var tvungen att plugga inför ett intagningsprov. Tortyr att se den ligga där å blänga varje gång jag gick förbi. Det störde mig något men provet gick genom.

    Citat Ursprungligen postat av Herr Sputnik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag använder Trackern huvudsakligen som sequencer till euroracket.
    Använder Polyends midimodul Poly2 som kan hantera 8 cv+gate.
    (Det funkar såpass bra att jag sålde min Eloquencer!)
    Den har också rollen som trummis.
    Ace!

    Ja men vist den är sjukt mångsidig, måste bara nämna att jag har funderat ett bra tag på att införskaffa mig en bra radiomottagare att koppla in i mixern men nu än man välutrustad

    Jag ska ju kanske iväg på annan ort för att studera upp till nått år, den här passar ju bra att ha på rummet.

  27. #267
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick också min i Fredags, men var tvungen att plugga inför ett intagningsprov. Tortyr att se den ligga där å blänga varje gång jag gick förbi. Det störde mig något men provet gick genom.

    Ja men vist den är sjukt mångsidig, måste bara nämna att jag har funderat ett bra tag på att införskaffa mig en bra radiomottagare att koppla in i mixern men nu än man välutrustad
    God karaktär!

    Ja det är lite kul med radiomottagare inbyggt. Synd att den bara hanterar FM.

  28. #268
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Någon som köpt minin? Ser ut att vara väldigt rolig!

  29. #269
    bauri
    bauri är inte uppkopplad
    bauris avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Haft min Tracker sedan sommaren 2021 (hjärtat i min studio - köpte begagnad av någon som inte verkar använt den så mycket) och tycker mig bitvis ha lite segt jogwheel. Det är som att man behöver jobba lite med det för att det ska vakna.

    Nån mer som upplevt det? Går det att byta jogwheel?

  30. #270
    lazerkind
    lazerkind är inte uppkopplad
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Det går att byta encodern som sitter i jogwheel om man vill löda lite, men en del verkar ha fått bättre respons genom att plocka isär encodern och göra rent den.

  31. #271
    bauri
    bauri är inte uppkopplad
    bauris avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Aha, ok! Bra att veta! Tack för det.

  32. #272
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nu är jag också Polyend Tracker ägare. Känns spännande efter att ha jobbat med Noise, Pro och Fast-tracker i min ungdom. Känns lite som att komma hem. <3

  33. #273
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är jag också Polyend Tracker ägare. Känns spännande efter att ha jobbat med Noise, Pro och Fast-tracker i min ungdom. Känns lite som att komma hem. <3
    Grattis på födelsedagen. Var det en present från dig själv eller nån annan?

  34. #274
    signal
    signal är inte uppkopplad
    signals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är jag också Polyend Tracker ägare. Känns spännande efter att ha jobbat med Noise, Pro och Fast-tracker i min ungdom. Känns lite som att komma hem. <3
    Kul att du också har en. Blev det en stor i aluminium, en stor i plast eller en mini?

  35. #275
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Det var present till mig själv, en stor i plast blev det.

    edit: korrektion - plast undertill alu ovanpå.
    Senast redigerat av kroffe den 2024-01-08 klockan 15:34.

  36. #276
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är jag också Polyend Tracker ägare. Känns spännande efter att ha jobbat med Noise, Pro och Fast-tracker i min ungdom. Känns lite som att komma hem. <3
    Jag kände exakt så. Som att komma hem alternativt som att ha en sequencer som fungerar på samma sätt som min hjärna.

  37. #277
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser ju ut som en HP miniräknare från 80-talet, fast modell XXXXXL. Verkar klart innovativt!
    Haha, det här låter som en annan produkt med dagens glasögon.

  38. #278
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Kört Polyend Tracker ihop med FB01 ett tag nu, verkligen en perfekt combo. Enda jag inte gillar är att FB01ans MIDI specs inte stödjer bank change.

  39. #279
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Thomann firar 70 år med specialpris: https://www.thomann.de/se/polyend_tracker.htm

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2024-03-01 kl. 19.22.11.png 
Visningar:	21 
Storlek:	859,4 KB 
Id:	117227

  40. #280
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Har varit sugen på en OP1 för några år sen, men den stack ju i pris något galet. Men sen kom den här, nya, tyckte den var för dyr först på 8-9k, men nu 4k, hoppas ni säljer men galet för min del. Min första sequencer var FastTracker II på Amiga. Leker lika lätt med en stepseq som en virtuell bandare.
    Renoise är det bästa för trackers och band det bästa för bandinspelning.

    Men för just nu, testar Polyend Tracker. Verkar som ett hårdvaruval halvklippt av en fågel inom trackers. Men vad fan, man testar.
    Senast redigerat av tinybox den 2024-03-08 klockan 04:27.

  41. #281
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    FastTracker II är dock till MSDOS.

  42. #282
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har varit sugen på en OP1 för några år sen, men den stack ju i pris något galet. Men sen kom den här, nya, tyckte den var för dyr först på 8-9k, men nu 4k, hoppas ni säljer men galet för min del. Min första sequencer var FastTracker II på Amiga. Leker lika lätt med en stepseq som en virtuell bandare.
    Renoise är det bästa för trackers och band det bästa för bandinspelning.

    Men för just nu, testar Polyend Tracker. Verkar som ett hårdvaruval halvklippt av en fågel inom trackers. Men vad fan, man testar.
    Men min favorit ProTracker var två kanaler på vänster kanal, två på höger. fyra kanaler sammanlagt vilket ju var max vad Amiga klarade av på den tiden utan vissa trix man kunde göra.

  43. #283
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Amigan är skön på det viset. Inget fjams med gradvis panorering. Antingen är det höger eller vänster. Amiga 1200 (ej 500) erbjuder dock mono som alternativ, om man bara kopplar in en kabel till vänster RCA så mixar den alla kanalerna där, vilket kan vara önskvärt om man nu inte gillar hård stereo.

  44. #284
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    FastTracker II är dock till MSDOS.
    Det var nog Protracker jag tänkte på, senare när det blev PC så var det Fasttracker II. Var ett par år sen :-)

    Men ska bli jäkligt intressant att dyka ner djupare i Polyend Tracker. Hur många brister i funktionalitet kommer man störa sig på. Ska bara hitta en powerbank så man kan ta med den ut i sommar. Om jag fattat rätt så är det rätt många timmar den kan rulla på en inte så stor powerbank.

  45. #285
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Begränsningen gör ju att man får tänka kreativt och var ju en grej i sig på Amiga att göra så att det lät som att den kunde mycket mer än den kan.

    Som att köra två ljud samtidigt på två kanaler men då har man så klart bara två kanaler kvar.


    Det är ju sånt här som en del fastnar i, en specifikation på hur hör samplingsfrekvens den kan spela upp... Hm ja den kan bara så och då är den skit för en modern dator har obegränsat och har "grand-piano" och obegränsat med effekter.


    Då missar man ju totalt själva poängen med att låg samplingsfrekvens ger det där speciella ljudet. Den här maskinen har så klart bättre men poängen är ju att man har det man har och får vara kreativ i stället. Det här kan den här maskinen kan och det stannar vid det. Få begränsade effekter ja... men hur kommer man runt det

    Det vet ju en del av oss

    Det finns massor med roliga trick om man tänker lite.

  46. #286
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Men kan den göra det här?!


    https://youtu.be/1fE3N8_UWdY

  47. #287
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Haha, nej.
    DET DÄR är fan svart magi.

  48. #288
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    M8 Tracker kan nog göra genomföra det där. Hoppkommandon+tempo-bitarna åtminstone
    (om det inte är något jag missar)

  49. #289
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    @kotten

    Imponerande :-) Undrar om spela patterns baklänges finns på Polyend. Skips verkar finnas iaf.

  50. #290
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Nej, trackern kan inte spela patterns baklänges eller hoppa till steg. Micromovements är väl möjligen det närmsta man kan komma i dagsläget.

    Det finns en öppen funktionsönskning som påminner lite om hop: https://backstage.polyend.com/t/loop...attern/1111/26

  51. #291
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Imorrn ska jag bli med Tracker igen. Tredje gången gillt?

  52. #292
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Känns som lågt hängande frukt. En "goto step X" funktion med villkor.

    Men har mer att säga efter jag hunnit spendera mer tid med den. Är som sagt helt kompis med tracker sättet att tänka, vilket många verkar ha problem med, från de reviews jag läst eller tittat på.

  53. #293
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Imorrn ska jag bli med Tracker igen. Tredje gången gillt?
    Bra beslut johey!
    Själv har jag köpt, sålt, köpt igen (och sålt igen) med några Eurorackmoduler men inte med Trackern. Vi är bästa kompisar!

  54. #294
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns som lågt hängande frukt. En "goto step X" funktion med villkor.
    Det vore en fantastisk funktion. Skulle bra gärna vilja kunna ställa patternlängd/kanal också.

  55. #295
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Herr Sputnik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det vore en fantastisk funktion. Skulle bra gärna vilja kunna ställa patternlängd/kanal också.
    Finns en öppen funktionsönskan om det: https://backstage.polyend.com/t/poly...a-pattern/8047

    Dock är det för Minin, och jag har inte fått svar utifall detta skulle komma till OGn också.

  56. #296
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns en öppen funktionsönskan om det: https://backstage.polyend.com/t/poly...a-pattern/8047

    Dock är det för Minin, och jag har inte fått svar utifall detta skulle komma till OGn också.
    De fungerar ju iofs på samma sätt när det kommer till sådana funktioner så det kanske spiller över till stortrackern!

  57. #297
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Sjukaste funktionen är på Polyend Trackern är ju möjligheten att köra horisontell layout.

    Den här videon var rätt kul angående att komma från Protracker till Polyend:

    https://youtu.be/BSzLDR1k3yk
    Senast redigerat av kroffe den 2024-03-12 klockan 16:44.

  58. #298
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Är det jag som är dum eller är de som inte fattar trackers som är dumma? Lite retorisk fråga.

  59. #299
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det jag som är dum eller är de som inte fattar trackers som är dumma? Lite retorisk fråga.
    Tja, vem är inte lite dum i huvet? Jag började med trackers i många år men när jag blivit van vid Cubase funkade det bättre för mig. Det fanns trackers med midi ut redan då men det var helt enkelt sämre på alla sätt.. blev imponerad av renoise när det dök upp men då var det lite för sent, jag är kass på tracker nu för tiden. Så jag kanske inte var dum i huvet men blev?

  60. #300
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Om man ska vända på det så tycker jag att många av per-step features som trackers introducerade har många andra som t ex Elektron tagit vidare både inom hård och mjukvara, ibland t o m i ett mer användar-vänligt format.

Liknande ämnen

  1. Polyend SEQ Sequencer
    Av amino i forum Nyheter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2019-08-30, 08:53
  2. Polyend Poly Midi->CV
    Av Lackan i forum Nyheter
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-03-08, 10:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •