Resultat 1 till 55 av 55

Ämne: Spdif i vanlig kabel?

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Spdif i vanlig kabel?

    Är det helt OK att testa en vanlig RCA-kabel mellan två digitala RCA-portar? Verkar vara lugnt?

  2. #2

    Veteran
    ja, men impedansen kan ställa till det så det kan bli lite ostabilt.

  3. #3
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Jag kopplade in ett Lexicon-reverb till mitt Focusrite ljudinterface på det sättet igår och det fungerade bra. Gammal kabel från min gamla stereoanläggning.

  4. #4
    gipset
    gipset är inte uppkopplad
    gipsets avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har kört med vanlig RCA utan problem mellan ljudkort och monitorkontroller. Vad är ens rätt typ av kabel, om inte vanlig RCA?

  5. #5
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gipset Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har kört med vanlig RCA utan problem mellan ljudkort och monitorkontroller. Vad är ens rätt typ av kabel, om inte vanlig RCA?
    Skärmad koax ska det vara egentligen. Men, ska man bara köra en meter eller så lär utböjd metallgalge också fungera...

  6. #6
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Hade faktiskt lite problem med två synkade deltakort för några år sen. Det hjälpte med en rcakabel avsedd för data, för att slippa jittret.

  7. #7
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade faktiskt lite problem med två synkade deltakort för några år sen. Det hjälpte med en rcakabel avsedd för data, för att slippa jittret.
    Det problem man "borde" få är att en mismatchad kabel rundar av fyrkantsvågen som skickas i den, vilket i sin tur leder till att klockan som är inbäddad i den tolkas olika av de båda enheterna med jitter och ev knäpp som följd. Låter som att du sprang på det då. Finns inte riktigt någon standard för vilken lägsta spänning som ska uppfattas som ett:a, så vissa kombinationer av enheter kommer vara känsligare för detta än andra.

    (Har aldrig själv upplevt problem på audio-sidan, men jävlar va känsligt det blev med kablage på STM-16-transmissions-system (~2,5Gb/s). Jag lyckades aldrig crimp:a en kabel som gick felfritt i mer än ungefär 1,5Gb/s trost att vi hade riktiga kablar och krimpverktyg. De proffstillverkade gick felfritt såklart. Så, tvärt emot vad många tror så spelar faktiskt kabelkvalitet roll på digitalsidan med, oftast bara inte märkbart på spdif...)

  8. #8
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Spelar stor roll. Skall vara 75ohm. Finns på Kjell&Co.

  9. #9
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spelar stor roll. Skall vara 75ohm. Finns på Kjell&Co.
    Pedanten i mig kommer att köpa två sådana, just in case. Tack för tips.

  10. #10
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Finns ju en anledning att det kallas just "coax" också, för att det är precis som antennkabel, en halvledare.

    Minns att jag råkat få tag i två 2meters AES/EBU XLR-coax'er, som jag hela tiden råkade använda som audiokabel men dom lät förfärligt och skapade problem. Antagligen twistade, och impedanserna blev åt skogen varenda gång, med DC offset och allt möjligt. En kabel är inte en kabel ☺️

  11. #11
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det helt OK att testa en vanlig RCA-kabel mellan två digitala RCA-portar? Verkar vara lugnt?
    Ha! Precis denna fråga jag lägga ut här idag! PF hann före.

  12. #12
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Om man tänker mindre teoretiskt så är vanlig röd och vit analog hemstereosladd ibland kombinerad med gul för video. Just sådan bildsladd är vad som liknas vid spdif för audio. Om man då mäter sladden, vad klarar den, resistansmässigt? Det är väl bara två helt passiva poler som förbinds? Inte som att kabeln brinner upp direkt. Stiger väl inte ens en tiondels grad i värme vid hård digital belastning, haha

    Har dock inte provat än men det är över lag väldigt (överdrivet) petigt i den här sladdbranschen.

    Studerar man sedan kretskort ser man att en mikrometertunn tråd skickar det som audiofilerna ansluter till sjökabel.
    Senast redigerat av PF den 2020-02-07 klockan 14:47.

  13. #13
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Aha, ja det är bara att köra. Det fungerar säkert utan hickups också om kabeln är hyfsat kort runt metern.

  14. #14
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ska se om jag vågar prova sen. Räcker med sträckan C till A

  15. #15
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns ju en anledning att det kallas just "coax" också, för att det är precis som antennkabel, en halvledare.

    Minns att jag råkat få tag i två 2meters AES/EBU XLR-coax'er, som jag hela tiden råkade använda som audiokabel men dom lät förfärligt och skapade problem. Antagligen twistade, och impedanserna blev åt skogen varenda gång, med DC offset och allt möjligt. En kabel är inte en kabel ☺️
    Skumt - låter mer som något trasigt - ety en tvåmeters AES/EBU-kabel för audio ska inte innebära problem, med koppling, skärmning eller impedans.

    För det första balanserar audio-XLR och AES/EBU signalen på likadant sätt.
    För det andra är kabelns impedans viktigt först vid höga frekvenser och/eller långa kablar.

    I "tager vad man haver"-situationer har jag kört både S/PDIF och AES/EBU genom vanliga RCA resp mikkablar (och tvärt om) kortare sträckor (1-2 m).

  16. #16
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Japp, att köra Audio genom AES/EBU kablar fungerar fint men det blir en dyr lösning, men har man D-sub till XLR piskor och inte vill köpa två men ändå ibland koppla om mellan AES/EBU eller Audio så köper man AES/EBU piskan. Det som händer då är att man får vara lite kreativ med hon/hane vändningar...

  17. #17
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    har nu kopplat en analogsladd från 70-talet återkommer m rapport

  18. #18
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    75ohm koax (digital), inte analog rca-bös. Käkar ni filmjölk med ketchup också??

    (obs ;-) - vanlig bonn-rca fungerar nog alldeles utmärkt som sagts tidigare här)

  19. #19
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    kan nåt hända asså? om man käkar filmjölk med ketchup?

  20. #20
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, att köra Audio genom AES/EBU kablar fungerar fint men det blir en dyr lösning, men har man D-sub till XLR piskor och inte vill köpa två men ändå ibland koppla om mellan AES/EBU eller Audio så köper man AES/EBU piskan. Det som händer då är att man får vara lite kreativ med hon/hane vändningar...
    Ja jag har ingen aning vad det var för fel på dom där lila jäklarna, men det blev totalknas att köra ljud i. Uppförde sig som en felkopplad xlr + jordbrum.

  21. #21
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja jag har ingen aning vad det var för fel på dom där lila jäklarna, men det blev totalknas att köra ljud i. Uppförde sig som en felkopplad xlr + jordbrum.
    Spekulerar i ett typiskt 99jordfel® antingen jordslinga, alternativt bruten jord.

  22. #22
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Inget brinner av att du provar med vilken kabel som helst. Det värsta som kan hända är att det inte funkar. Om det däremot funkar, vilket det lär göra, så har du precis samma kvalitet som med en femtontusenkronors måndammsplätterad ekologisk hipsterskäggkabel.

  23. #23
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Det var mycket omskrivning för en simpel coax...

  24. #24
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Att man har koaxiell kabel är framförallt för att minska störningskänsligheten, men en SPDIF-signal är inte speciellt störningskänslig ändå just den aspekten är inte speciellt viktig i sammanhanget. Däremot kan man tänka att kabeln strålar ut en del om den inte är skärmad.

    75 ohm är ledningens s k karaktäristiska impedans, vilket innebär att det inte är något man kan mäta upp med en ohmmeter utan har att göra med hur kabeln beter sig om man skickar en puls in i ena änden som reflekteras i andra ändan. Kablars karaktäristiska impedans börjar först bli intressant vid höga frekvenser i MHz-området. Och det behöver inte vara coax - en gång i tiden hade man bandkabel mellan TV:n och tillhörande antenn vilket hade en impedans på 300 ohm - och då var det två parallella ledare med isolering emellan (och ett avstånd på omkring 1 cm).

    Så poängen med 75 ohms-kabeln är att bibehålla signalintegriteten. Men framförallt på korta avstånd så kan det råka fungera bra ändå - som sagts flera gånger i tråden, prova, går det så går det och inget brinner upp. Framförallt idén att använda den gula kabeln i en video/audiokabel bör fungera bättre än en vanlig audiokabel och en sån kostar inte så många kronor.

  25. #25
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Är den kraftigare? Aldrig tänkt på det.

    Ännu inte provat Råddar om en del.

  26. #26
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nu har jag provat: Det funkade inte så bra, signalen i vänster kanal var klockren men signalen i höger kanal fick märkliga knäppningar som lät exakt som delaystudsande när det fadeat bort nästan helt. I hörlurar var det inte så märkbart som i monitorer.

    Så nu är ny korrekt kabel införskaffad och jag återkommer inom 6,34 minuter med intryck...

  27. #27
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jäklar. Felet kvarstår. Då hade jag alltså kunnat köra med skräpkabel?! Fan. Nu inleds felsökningsprocess 3A... något med digitalsynken?

  28. #28
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Japp, det löste sig direkt... haha... jaja, nu har jag en kabel som även de mest finkänsliga accepterar så det är väl bra då!

    Lösningen fanns i DAWen!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2020-02-18 kl. 16.36.45.png 
Visningar:	10 
Storlek:	4,8 KB 
Id:	92067

    Undrar vad folk sagt om man frågat om hjälp!? "Byt till en riktig kabel först!" tros?

  29. #29
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Bummer! Ska jag behöva spela slut på en display nu också!? På det här viset blir XV5080 master så jag kan inte stänga av den för då börjar ljudkortet att leta efter sin chef.

  30. #30
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Går det inte att ändra i XV5080 så att den lyder som slav under din DAW?

  31. #31
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vet inte asså. Det är så skumt med digitalt ljud. Ska dator eller ljudkort vara master of puppets? Master or servant? It's a lot...

  32. #32
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    En och endast en pryl ska vara klockmästare och alla andra slavar. Vilken du väljer som mästare beror helt på vad som passar dig bäst. I detta fall låter det som att du bara vill ha din XV igång när du använder just den, och det tycker jag låter som en god anledning att ha den som slav. En rimlig anledning att ha den som mästare vore om den helt enkelt inte kan konfigureras annorlunda, vilket jag inte vet ett dyft om.

  33. #33
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En och endast en pryl ska vara klockmästare och alla andra slavar. Vilken du väljer som mästare beror helt på vad som passar dig bäst. I detta fall låter det som att du bara vill ha din XV igång när du använder just den, och det tycker jag låter som en god anledning att ha den som slav. En rimlig anledning att ha den som mästare vore om den helt enkelt inte kan konfigureras annorlunda, vilket jag inte vet ett dyft om.
    Det är tyvärr otroligt vanligt att synthar med digitalutgång varken har digitalingång eller wordclock-in, vilket betyder att de måste vara master. (Och dämed även, att det inte går att köra två sådana synthar ditigalt utan att ha coola digitalinterface/mixers som kan samplerate-konvertera sina ingångar separat och därmed låta varje ansluten enhet vara master för just sin digitalingång.) Av de synthar jag sett som haft digital ut tycker jag allt som oftast målsättningen med digitalutgången verkat vara att kunna skriva digitalutgång på spec:en, snarare än att den faktiskt ska gå att använda till något vettigt...

  34. #34
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar vad folk sagt om man frågat om hjälp!? "Byt till en riktig kabel först!" tros?
    Om du frågat folk som någonsin hållit på med digitalljud hade de sagt "kolla klockinställningar" först. Det är "alltid" det som är fel.

  35. #35
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kej kej.

    Ja ja den kan vara master då men det stör mig. Fast går ju att bara ändra settingen i Reason, skärmdump ovan. Om nu 5080 är så träligt konstruerad borde den ha en skärmsläckare. Vill att displayen ska fortsätta vara som ny hur länge som helst tack...

  36. #36
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Men. Kollade. XV5080 har ju wordclock in, så förutsatt att ditt ljudkort kan leverera wordclock ut kan du köra 5080 som clock slave.

  37. #37
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jo 828 MKII bör kunna det och detta ska gå via spdif då? Får filura på detta. Tack!

  38. #38
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo 828 MKII bör kunna det och detta ska gå via spdif då? Får filura på detta. Tack!
    Nä, wordclock är separat kabel, bnc-coax. Så det blir wordclock-kabel för sync å spdif för ljud.

    Men ja, har för mig att 828 har wordclock-ut.

  39. #39
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    828 mk 2 har wordclock ut på BNC, XV5080 wordclock in på BNC!

    https://www.kjell.com/se/produkter/h...-75-1-m-p39941

  40. #40
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns ju en anledning att det kallas just "coax" också, för att det är precis som antennkabel, en halvledare.

    Minns att jag råkat få tag i två 2meters AES/EBU XLR-coax'er, som jag hela tiden råkade använda som audiokabel men dom lät förfärligt och skapade problem. Antagligen twistade, och impedanserna blev åt skogen varenda gång, med DC offset och allt möjligt. En kabel är inte en kabel ☺️
    Mikkabel är också twistad.
    Hur menar du att DC-offseten uppstod?
    Min erfarenhet är att med korta kabellängder skall det mycket till innan det spelar roll med såväl RCA/SPDIF och MIK/AES.
    Men naturligtvis är det lika bra att köra med rätt kabel.

  41. #41
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man tänker mindre teoretiskt så är vanlig röd och vit analog hemstereosladd ibland kombinerad med gul för video. Just sådan bildsladd är vad som liknas vid spdif för audio. Om man då mäter sladden, vad klarar den, resistansmässigt? Det är väl bara två helt passiva poler som förbinds? Inte som att kabeln brinner upp direkt. Stiger väl inte ens en tiondels grad i värme vid hård digital belastning, haha

    Har dock inte provat än men det är över lag väldigt (överdrivet) petigt i den här sladdbranschen.

    Studerar man sedan kretskort ser man att en mikrometertunn tråd skickar det som audiofilerna ansluter till sjökabel.
    Kabelfetischister bör aldrig öppna elektronisk utrustning. Det måste vara som att se djävulen.

  42. #42
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    828 mk 2 har wordclock ut på BNC, XV5080 wordclock in på BNC!

    https://www.kjell.com/se/produkter/h...-75-1-m-p39941
    Ahaaa! Fan vad man lär sig

    Vad står BNC för?

  43. #43
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kabelfetischister bör aldrig öppna elektronisk utrustning. Det måste vara som att se djävulen.
    Hahaha jag garvade lite åt min egen formulering där, kändes inte som nån såg den

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	0DA45BEF-8643-423D-AD02-D93132A050B7.jpeg 
Visningar:	17 
Storlek:	90,3 KB 
Id:	92113

    De glada gossarna i SPDIF-gänget drar kabel till PFs ljudkort
    Senast redigerat av PF den 2020-02-19 klockan 20:54.

  44. #44
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad står BNC för?
    Det vet ingen vettig människa utantill så det får man googla

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Bayonet_Neill-Concelman

    Avsedd (och vanlig) för höga frekvenser typ video, radiosignaler (RF) etc. För mig som jobbat med RF och mätinstrument så är jag lika van vid BNC som med telepluggar. Standard på alla oscilloskop t.ex. Utan att ha testat så räknas wordclock på BNC som det säkraste sättet att distribuera digitala klocka mellan olika ljudenheter eftersom komponenterna är avsedda för höga frekvenser och det bara skickas klocksignal (jämfört med S/PDIF på RCA eller optisk, där klockan är inbäddad i audiosignalen).
    Senast redigerat av hasse_fx den 2020-02-19 klockan 21:05.

  45. #45
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Orkade inte läsa men grovt; synkkabel och inte ljud eller?

    (Gissa hur länge jag står ut med universitetskurser)

  46. #46
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    synkkabel och inte ljud eller?
    Ja, wordclock-signalen är en fyrkantvåg med samma frekvens som samplingsfrekvensen.

  47. #47
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Djupdykningar i ämnet:

    http://www.lavryengineering.com/wiki...php/Word_Clock

    http://digitalsoundandmusic.com/5-2-4-word-clock/

    Apropå trådens ämne - intressant när S.O.S visar mätresultat för "digital" resp. "analog" kabel för digitala signaler... https://www.soundonsound.com/techniq...l-master-clock (se faktarutan "Interface induced jitter)

  48. #48
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nån som har en ~ 1 m BNC liggandes och vill byta mot swish i marängbidrag?

  49. #49
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Någon som vet vad vad det ska vara för impedans på kabeln - eller är frekvensen så låg så att det inte är kritiskt?

  50. #50
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran

  51. #51
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Djupdykningar i ämnet:

    http://www.lavryengineering.com/wiki...php/Word_Clock

    http://digitalsoundandmusic.com/5-2-4-word-clock/


    Apropå trådens ämne - intressant när S.O.S visar mätresultat för "digital" resp. "analog" kabel för digitala signaler... https://www.soundonsound.com/techniq...l-master-clock (se faktarutan "Interface induced jitter)
    Har inte läst men den allmänna (inkl Sound on sound skribenter) ståndpunkten idag är att med moderna interface är de inbyggda klockorna så bra att en dedikerad extern wordclock-burk inte är att rekommendera. Extern wordclock var relevant för 10 år sedan.
    Edit: Aha, det var redan i juni 2010 Hugh Robjohns konstaterade det alltså (Se sos artikeln)
    Senast redigerat av Firechild den 2020-02-21 klockan 14:30.

  52. #52
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag kan nog i värsta fall gräva fram två BNC-RCA-adaptrar så du kan köra med en vanlig RCA hane-hane-kabel.

  53. #53
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte läst men den allmänna (inkl Sound on sound skribenter) ståndpunkten idag är att med moderna interface är de inbyggda klockorna så bra att en dedikerad extern wordclock-burk inte är att rekommendera.
    Stämmer nog, men BNC wordclock har sina poänger framför asynkron synk via ADAT och S/PDIF. Men antaglingen mindre relevant för de flesta.

  54. #54
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stämmer nog, men BNC wordclock har sina poänger framför asynkron synk via ADAT och S/PDIF.
    Särskilt i det här fallet, när enda syncmöjligheten är wordclock in.

  55. #55
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja jag har ingen aning vad det var för fel på dom där lila jäklarna, men det blev totalknas att köra ljud i. Uppförde sig som en felkopplad xlr + jordbrum.
    Kablarna jag var så säker på jag hade slängt i affekt dök upp häromdagen, lika lila och fula som jag minns dom, så jag ska mäta lite på dom och se vad som diffar mot vanliga XLR.

Liknande ämnen

  1. SPDIF RCA kabel, vilken till Eclipse
    Av deleted user i forum Effekter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-07-16, 12:59
  2. SPDIF från RME Multiface 1 till SPDIF RME Babyface...hmm??
    Av OIL i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-16, 16:13
  3. skillnad på kabel och kabel?
    Av Hausbendt i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 10:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •