Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Stråk/Blås/Orkester

  1. #1
    Berraboy
    Berraboy är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Stråk/Blås/Orkester

    Är det någon som har erfarenhet av Symphony Series, Session Strings Pro 2 och/eller Studio Horns Pro, från Native Instruments? Hur är de att jobba i?

    Oavsett, är det någon som vet om det finns något som är bättre i kategorin samplade stråk/blås/orkester?

    Tips på det absolut bästa sample-mjukvaran vad gäller single/solo-instrument: fiol, viola, cello, kontrabas?




    Vill ta tillfället i akt att samtidigt tacka dem som ansträngde sig genom att svara på alla mina frågor, när jag som novis inom tekniken mjölkade er på forumet med frågor. Ingen nämnd, ingen glömd! TACK!

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Har tyvärr inte testat NIs serie som är gjorda av Soundiron och E-instruments. Har lyssnat genom en del demos på Symphony Series och kollat en del tutorials. Daniel James har gjort en del. Dock gör han mest bombastiskt musik.

    Jag är personligen ett stort fan av Spitfire Audio. De har även väldigt fina soloinstrument. Du kan läsa mer här https://www.spitfireaudio.com

    En stor del i att välja bibliotek tycker jag är att hitta ett sound man gillar. Även att undersöka vilka artikulationer som ingår och vad man känner att man behöver versus vad det kostar att köpa osv. Om man huvudsakligen vill spela större sektioner, arrangera en kammarorkester eller kanske alltihop och allt där i mellan.

    Har du något grundbibliotek redan nu? Alltså ett orkesterbibliotek som är mer övergripande?

    För övrigt, den här tråden passar nog bättre i "Övrig mjukvara" då den inte handlar om inspelning. Kan mod flytta?

  3. #3
    Berraboy
    Berraboy är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har tyvärr inte testat NIs serie som är gjorda av Soundiron och E-instruments. Har lyssnat genom en del demos på Symphony Series och kollat en del tutorials. Daniel James har gjort en del. Dock gör han mest bombastiskt musik.

    Jag är personligen ett stort fan av Spitfire Audio. De har även väldigt fina soloinstrument. Du kan läsa mer här https://www.spitfireaudio.com

    En stor del i att välja bibliotek tycker jag är att hitta ett sound man gillar. Även att undersöka vilka artikulationer som ingår och vad man känner att man behöver versus vad det kostar att köpa osv. Om man huvudsakligen vill spela större sektioner, arrangera en kammarorkester eller kanske alltihop och allt där i mellan.

    Har du något grundbibliotek redan nu? Alltså ett orkesterbibliotek som är mer övergripande?

    För övrigt, den här tråden passar nog bättre i "Övrig mjukvara" då den inte handlar om inspelning. Kan mod flytta?


    Jag har inget annat än Logics bibliotek... Eller, ja jag har inhandlat Keyscape som har väldigt bra pianoljud. Pianot är i centrum för det jag skall göra. Utöver det behöver jag i första hand ett riktigt bra stråkbibliotek, både orkestralt och möjlighet till soloinstrument. Jag vill kunna bestämma själv om det skall vara en ensam fiol, två fioler eller som spelar samma stämma. Olika spelsätt och artikulationer, dynamik etc. är också av största vikt. Helt enkelt, jag vill ha ett skitbra stråkbibliotek.
    Därefter behöver jag detsamma för övriga instrument i symfoniorkester och gärna motsvarande för storband.
    Samt trummor... Jazzkit, trummaskin eller liknande för att kunna programmera trummor bra och enkelt.

Liknande ämnen

  1. MIDI-blås
    Av Rizzo i forum Blåsinstrument
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2017-05-03, 16:42
  2. Spela in blås
    Av Curium i forum Inspelning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 13:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •