Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6
Resultat 301 till 315 av 315

Ämne: Akai Force

  1. #301
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Finfin update, här ska uppgraderas!

  2. #302
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    har kikat lite på Force´n sista tiden som ett alternativ till att silla mitt hårdvarubehov. behov och behov men jag saknar att ha en burk att pilla med emellanåt. jag har hela tiden haft en ide om att begränsa mig till en burk och har betat av alla elektron-maskiner både en och två gånger. jag har däremot aldrig testat en aka-produkt just för att jag tänkt att workflowet är så olikt.

    hur brant är inlärningskurvan för någon som aldrig rört en akaisak förut? på DAW-sidan kör jag Ableton och det var lite därför jag tänkte att det här kunde vara något för mig trots allt. Som en push fast du slapp ha datorn närvarande?

  3. #303
    dvbvb
    dvbvb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    funderat lite på samma sak för ett tagsen men jag insåg att det räcker gott ovh väl med min OT

  4. #304
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Ska inte säga att jag kan Force utantill, jag har bara skrapat lite på ytan. Inlärningskurvan är flack om man har jobbat med andra trummaskiner, syntar, daw och någon sampler. Det är min första Akai men jag kom igång hjälpligt utan att läsa användarmanual, ett krav för att jag ska gilla en maskin.

  5. #305
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Stendöd tråd men jag försöker liva upp med några tips:

    Jag köpte bordsställ från Coverup, bra pris och fyller sin funktion.

    https://www.thomann.de/se/coverup_stand_akai_force.htm

    Väska från UDG, bra väska till djävulskt bra pris, 666kr. Jag läste en recension som påstod att inget annat än själva Force ryms men några kablar och psu går också ner utan problem.

    https://www.thomann.de/se/udg_creato...orce_black.htm

    Sista men kanske bästa tipset: Air Delay Pro, köp!

    https://www.thempcstore.com/mpc-plug...delay-pro.html
    Senast redigerat av 972 0904 den 2023-05-19 klockan 09:53.

  6. #306
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Stendöd tråd och maskin.

    Jag fann min Force livlös och skulle behöva lite hjälp om någon har en vid liv.

    Fråga: Nätadaptern har en liten avlång grej i hörnet på ovansidan, tycks minnas att det är en indikator, typ grönt ljus. Kan någon som har en fungerande vara snäll och kontrollera det? Den är svart på min, rätt eller fel?

    Det kanske finns MPC’s som kör med samma? 19V DC, 3.42A, Sunny electronics model SYS1548-6519-T3

  7. #307
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 972 0904 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stendöd tråd och maskin.

    Jag fann min Force livlös och skulle behöva lite hjälp om någon har en vid liv.

    Fråga: Nätadaptern har en liten avlång grej i hörnet på ovansidan, tycks minnas att det är en indikator, typ grönt ljus. Kan någon som har en fungerande vara snäll och kontrollera det? Den är svart på min, rätt eller fel?

    Det kanske finns MPC’s som kör med samma? 19V DC, 3.42A, Sunny electronics model SYS1548-6519-T3
    Är det inte standard laptop-strömming? Borde funka med vilket nätagg till bärbar PC som helst.
    Men ta mig inte på orden, kolla först, innan du eldar upp den :-)

  8. #308
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Ja, det finns hos t ex Clas O men inte hemma hos mig. Jag har mätt 19V i pluggen men misstänker att den inte pallar någon belastning, om min svarta ”plupp” egentligen är en grön LED så ser livet ljusare ut.

  9. #309
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Testat med annan adapter nu, knapparna gör sin start-grej i olika färger men displayen visar ingenting, sen slocknar allt. Ska hämta mig lite, sörja en stund, kanske köpa en ny….eller två för att ha en i reserv.

  10. #310
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Trist att höra😟 omtankning av firmware kanske hjälper? Intern flashdrive var inte överfull? Omtankning/reset har hjälp en del vill jag minnas.

  11. #311
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Funkar det utan display? De gånger jag uppdaterat har jag valt computer mode (eller vad det kallas?) från skärmen. Ska undersöka detta. Flashdrive ska inte vara full vad jag vet, sparar bara på ssd.

  12. #312
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 972 0904 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar det utan display? De gånger jag uppdaterat har jag valt computer mode (eller vad det kallas?) från skärmen. Ska undersöka detta. Flashdrive ska inte vara full vad jag vet, sparar bara på ssd.
    Jag har själv en MPC Live v.1 sedan flera år: Om det finns ny firmware, så räcker det med att ansluta MPC;n till min USB router. Då får jag meddelandet att det finns ny firmware. Då startar jag om maskinen i update mode, godkänner uppdatering. Sedan gör MPC;n allt själv. Vissa uppdateringar med nya plugins är lite mer omständiga, med flera steg av lagring o.dyl.
    PS. Uppdaterade precis min MPC Live till v.2.12.2 på detta sätt ;-)
    Senast redigerat av jocks1 den 2023-11-07 klockan 21:54.

  13. #313
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har i normala fall inga problem att uppdatera firmware, den känner av via wifi om det finns nytt, men när displayen är svart är det svårt. Vet inte ens om den är på eller av när padsen slocknat efter uppstart, förmodligen av för jag tror att funktionsknapparna brukar lysa när den startat.

  14. #314
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    From spatial delay separation to lush emulations of Analog filters, the 3 new insert effect plugins deliver multi-purpose tools to take any production or performance up another notch including:

    ► AIR Chorus – A classic chorus effect plugin
    ► AIR Multi-tap Delay – A versatile, creative delay plugin
    ► AIR Vintage Filter – A powerful plugin for achieving iconic analog filter sounds

    Download the free FORCE 3.3 update directly from your FORCE unit via Wi-FI or network connection.

  15. #315
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Känns som om jag birde skaffa en Force?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •