Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Serge (den riktiga) till Random*Source

  1. #1
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran

    Serge (den riktiga) till Random*Source

    https://randomsource.net/

    Gubben börjar jobba igen. Wow liksom.

  2. #2
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Frankfurt, 13 November 2018. Serge Tcherepnin, the inventor of the legendary Serge Modular synthesizer system and, like Don Buchla, one of the founders of what became famous as the “Westcoast approach”, has joined the Random*Source team as Chief Innovation Officer with a focus on developing the 5th generation of the Serge modular synthesizer system.

    Joining Random*Source will allow Serge to lead the development of a number of new and previously unreleased Serge ideas and designs. As Serge states: “I’m excited to work even more closely with Ralf and the Random*Source team as we share the tech savviness, obsession with quality and constant urge to push limits further. The main goal is to expand the range of modules and sub-modules that lend themselves to being "patch-programmed" in unusual and unforeseen ways, thus to add to and expand musicians' studio synthesizers way past standard synth configurations. I’d like to see the Serge system to grow wide and large, modules all talking to each other, whether they originated in my Hollywood lair in '75, or in the '80s on Haight Street, or now, coming from Random*Source.“

  3. #3
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp

  4. #4
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran

  5. #5
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    <3

  6. #6
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Wow! Cool!

  7. #7
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Åh! Peppen!

  8. #8
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Aaaaasså det är ju skitkul att han är aktiv osv. och det är säkert coolt att de kan gräva fram gamla ogenomförda designer osv. Men jag tycker ofta Random Source siktar lite fel. Det råa punkiga elektriska slipas bort och ersätts av Futura och "improved performance".

    Men jag ska inte prata trams, har inte testat ett helt R*S-system bara enskilda delar. Man måste ju ha kört igenom alla tillgängliga produkter på marknaden för att kunna uttala sig

  9. #9
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aaaaasså det är ju skitkul att han är aktiv osv. och det är säkert coolt att de kan gräva fram gamla ogenomförda designer osv. Men jag tycker ofta Random Source siktar lite fel. Det råa punkiga elektriska slipas bort och ersätts av Futura och "improved performance".

    Men jag ska inte prata trams, har inte testat ett helt R*S-system bara enskilda delar. Man måste ju ha kört igenom alla tillgängliga produkter på marknaden för att kunna uttala sig
    Vem av Serge tillverkarna har kvar den råa punkigheten? Finns det någon som gör panler / moduler som du tycker behåller den. Jag förstår att du inte vill skriva illa om någon men jag är mer ute efter dem som du vet är bra

  10. #10
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vem av Serge tillverkarna har kvar den råa punkigheten? Finns det någon som gör panler / moduler som du tycker behåller den. Jag förstår att du inte vill skriva illa om någon men jag är mer ute efter dem som du vet är bra
    Ja, nu utgår jag från STS och den mojo som finns där, älskar det. Zthees grejer tycker jag har samma feeling.
    Men det är mycket jag inte provat. Har inte kört nåt pre-STS, och inte Loudest Warning och bara lite CGS.
    Random Source har jag provat i euro-format. Nånting förtas när bananerna försvinner, och sen känns lite det jag testat lite mer kliniskt. Men det handlar också lite om framtoningen och siktet - jag är inte ute efter att det ska bli mer exakt, cleanare eller ha bättre tracking. Det är ju när X-fadern brinner av överstyrning som det är fint.

    Är väldigt villig att bli motbevisad dock. Tycker R*S och Loudest warnings modultänk i 4U är mycket smidigare än hela/halva paneler. Och tex. R*S DSG XL blir jag peppad på.

  11. #11
    Marv
    Marv är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Har svårt att se att det skulle vara så fantastiskt stor skillnad i ljud mellan professionellt byggda system från STS, R*S etc. Har inte upplevt det så, men har heller inte A/B testat/lyssnat. Sen tycker jag det är kul att någon vidareutvecklar konceptet och desto roligare att Serge himself är med på tåget.

  12. #12
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Marv Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har svårt att se att det skulle vara så fantastiskt stor skillnad i ljud mellan professionellt byggda system från STS, R*S etc. Har inte upplevt det så, men har heller inte A/B testat/lyssnat.
    Det skulle det säkert inte vara, om ambitionen är att göra så likt som möjligt. Så har jag uppfattat Zthees ambition och tex. hans Q-filter och Wave Multiplier är så identiska ursprunget (och i mina öron STS) man kan förvänta sig. Samma karaktär. Men om ambitionen är att leverera en förbättrad, lite stabilare design så blir det väl direkt annorlunda.
    MEN jag har bara A/B-kört enstaka moduler och inte testat något helt R*Ssystem heller, så det är bara en hunch, och jag är inte ute efter att kasta paj på R*S. Tycker helt klart att det är kul att det händer saker med Serge!

  13. #13
    bettylavett
    bettylavett är inte uppkopplad
    bettylavetts avatar
    Senior
    oh men SHIT vilken grej!!! Jag tycker r*s-grejerna är riktigt bra, NTO+ADSR är precis lika fantastiska som originalen

  14. #14
    Lucka
    Lucka är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Wow! Spännande!

  15. #15
    freddp
    freddp är inte uppkopplad
    freddps avatar
    Veteran
    Jag är med in nån FB grupp om synt DIY och reparation å sitter å slötittar i flödet litet... när jag plötsligt ser att Serge kommentera på nån fråga. Man ba' ????

    Först trodde jag det var nån fanboi... men gick man vidare till profilen så fanimej var det självaste farbror själv!!!
    Ble' allt lite starstruck där faktish

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •