Sidan 7 av 10 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SistaSista
Resultat 361 till 420 av 565

Ämne: Blå Måndag - Sveriges synthpod

  1. #361
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Tusen tack! Vi hade så mycket fint material till det här avsnittet att det tog mig dubbelt så lång tid att klippa och sätta ihop det. När man får läsa detta och alla andra fina kommentarer, då känner man att det var värt all möda. <3

    Vi har två avsnitt till som kommer under sommaren som inte heller går av för hackor. Hoppas att ni kommer att gilla dem också.

    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gleeman Pentaphonic eller Rozzbox? De är ganska lättgooglade men svårköpta.

    Måste ge en komplimang för bästa hästen hittills! Sorry alla ni andra 99:or (inklusive jag) som varit med. Men Christoffer var så härligt nördig och anekdotisk och bara så genuin. Där han går full circle och blir tårögd hade precis samma effekt på mig! Tack för ett bra program, och bra jobbat alla inblandade, ett sånt här avsnitt är inte snutet ur näsan, det tar tid och energi att förbereda, spela in samt klippa. Stor hatt, stort jävla sombrerohatt av till Blå Måndag folket!

  2. #362
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av poppop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åfan, är det Plank som ligger bakom den? Det förklarar ju saker och ting :-)

    https://youtu.be/LgD12JZuKNk
    Yes. Hela lonesome crow är grym!

  3. #363
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Underbart avsnitt
    Vilken resa.
    Vi har ju nästa samma nickname på 99, Cberg och jag, jag kanske borde byta för att undvika förvirring.

  4. #364
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt! Själv kör jag gärna en vända Plankproduktioner i form av Scorpions första och massa Gianna Nannini!
    Scorpions första var ju riktigt bra! Kände ej till att Conny Plank producerat den. Väldigt skönt sound och bra låtar.

  5. #365
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Älskar detta avsnitt, jättekul att höra Christoffer berätta lite anekdoter om allt han pysslar/pysslat med!

    Kan också tipsa om musikproddpoddens snart fem år gamla avsnitt med honom, om bl a Dave Gahans gymvanor och om hur Vince Clark och Martin Gore började prata igen:
    https://musikproducent.se/podd/2018/...istoffer-berg/
    Tack för tips om det avsnittet! Riktigt bra och intressant!

  6. #366
    massive
    massive är inte uppkopplad
    massives avatar
    Senior
    Det här var banne mig det finaste jag hört, sedan jag konfirmerades. Underbara upplevelser!

  7. #367

    Veteran
    Haha,gissa micken, luv it!
    Har man koll på producenter och studios så har man väl en 30% chans att sätta tex sångmick.
    Större sannolikhet att man sätter den på grund av kunskapen om folk och studios än på ljudet. Men det är en fin story i en pod!
    Om jag någonsin blir känd så kan jag tipsa om att min personliga preferens på gitarrförstärkare är Sennheiser 421. (Oftast linar jag gura!)

  8. #368
    anskun
    anskun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ja, fantastiskt fint avsnitt!

  9. #369
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Jag är verkligen supernöjd med alla våra intervjuer. Jag är ständigt imponerad av alla tankar och berättelser kring musikskapande och kommer alltid därifrån full med inspiration och nya tankar.

    Ibland dyker det upp en intervju som är extra rolig och inspirerande. Och detta var verkligen en sån. Jag skulle kunna sitta i timmar och snacka med musik med Henryk Lipp. Otroligt sympatisk, smart, skärpt, rolig och intressant att prata med. Fan vad kul att man får hålla på med det här.

    Hoppas ni också gillar avsnittet!

    https://www.blåmåndag.se/84-henryk-lipp/

  10. #370
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är verkligen supernöjd med alla våra intervjuer. Jag är ständigt imponerad av alla tankar och berättelser kring musikskapande och kommer alltid därifrån full med inspiration och nya tankar.

    Ibland dyker det upp en intervju som är extra rolig och inspirerande. Och detta var verkligen en sån. Jag skulle kunna sitta i timmar och snacka med musik med Henryk Lipp. Otroligt sympatisk, smart, skärpt, rolig och intressant att prata med. Fan vad kul att man får hålla på med det här.

    Hoppas ni också gillar avsnittet!

    https://www.blåmåndag.se/84-henryk-lipp/
    +1, riktigt bra avsnitt, tror jag lyssnade två gånger på semestern för att få med allt. Inser att Blå Måndag är min viktigaste källa till ny musik, har lyssnat på alla avsnitt och många avsnitt två gånger.

  11. #371
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är verkligen supernöjd med alla våra intervjuer. Jag är ständigt imponerad av alla tankar och berättelser kring musikskapande och kommer alltid därifrån full med inspiration och nya tankar.

    Ibland dyker det upp en intervju som är extra rolig och inspirerande. Och detta var verkligen en sån. Jag skulle kunna sitta i timmar och snacka med musik med Henryk Lipp. Otroligt sympatisk, smart, skärpt, rolig och intressant att prata med. Fan vad kul att man får hålla på med det här.

    Hoppas ni också gillar avsnittet!

    https://www.blåmåndag.se/84-henryk-lipp/
    wow! tidiga blue for two var nånting väldigt speciellt

  12. #372
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nytt avsnitt ute!
    Sist ut i vår Göteborgs-sommar-special är MAG - artisten som golvade oss på Kalabalik förra året. Följ med oss när hon berättar om Kaninjäveln och varför hon började spela trombon. Det är Blå måndag!
    https://blamandag.libsyn.com/85-mag

  13. #373
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Lyssnat! Gillat!

  14. #374
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Ja vilka bra sommarspecialer! Lupp-avsnittet var jättebra, och MAG-avsnittet (som jag har nu är halvvägs in i) är också intressant, och som påpekas i avsnittet så är gästernas ”nytt”-val ofta riktigt givande.

  15. #375
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Härligt avsnitt! Jag blev nyfiken på MAGs egna grejer. Det får kollas in.

    Skönt också att "Ruckzuck" får den uppmärksamhet den behöver i syntsverige. Även "Hrafninn flýgur" fick man som bonus. Det var inte igår. Dags att väcka DVD-spelaren och gå på nostalgitripp kanske?

  16. #376
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Tack för ett riktigt bra avsnitt med Henryk Lipp!

  17. #377
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Kul att ni lyssnar och gillar! Förhoppningsvis kan vi göra lite fler avstickare och resor framöver. Är det nån stad eller artist vi inte borde missa? (Vi har såklart en lista men kom jättegärna med tips!)

  18. #378
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul att ni lyssnar och gillar! Förhoppningsvis kan vi göra lite fler avstickare och resor framöver. Är det nån stad eller artist vi inte borde missa? (Vi har såklart en lista men kom jättegärna med tips!)
    Dags att snacka med Laser i Uppsala? Så kan Peter få gå till Open Mind och slå ihjäl några timmar också. Jag tror inte han varit där än. Det finns ju garanterat fler att prata med i denna klassiska studentstad.

    Men lite Devo på svenska skadar ingen:


    https://youtu.be/gCLa-ykLmEc


    https://youtu.be/zSVP0lrp1zA

  19. #379
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dags att snacka med Laser i Uppsala? Så kan Peter få gå till Open Mind och slå ihjäl några timmar också. Jag tror inte han varit där än. Det finns ju garanterat fler att prata med i denna klassiska studentstad.
    Ja, Uppsala är ju grymt! Open Mind likaså. Har lite sämre koll nu än för 12 år sen när vi bodde där så det är en bra idé att uppdatera sig! Kanske prata med nån från klassiska synthklubben Svarta Staketet också.

    Uppsala är ju dock 40 minuters pendling till inspelningsstudion. Skulle vara skoj att ta sig en aning längre utanför tullarna.

  20. #380
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Jag tänkte försöka sälja in Blekinge, men det var inte så lätt…
    Vad har vi, eller snarare, vad har vi haft?

    Börft Records med alla inblandade
    Colony 5 från Jämjö
    Richard Jomshofs Elegant Machinery
    Frej Larsson som var i Slagsmålsklubben
    och husgudarna Semi Pop från Ronneby

    Tja

  21. #381
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, Uppsala är ju grymt! Open Mind likaså. Har lite sämre koll nu än för 12 år sen när vi bodde där så det är en bra idé att uppdatera sig! Kanske prata med nån från klassiska synthklubben Svarta Staketet också.

    Uppsala är ju dock 40 minuters pendling till inspelningsstudion. Skulle vara skoj att ta sig en aning längre utanför tullarna.
    Helsingborg då? Covenant, Eddie Bengtssons olika projekt, kanske Segerfalk och Analog Sweden, Elefantmaskinen är väl spridda för vinden, men det går kanske att få upp Robbe för ett snack?

    Köpenhamn för böfvelen! Har ni norrbaggar som skickar in så kan nu väl gästa danskar? Det hade varit svinskoj om ni fått tag i Overlords, eller varför inte t o m Laid Back. Smäll in Malmö på vägen och haffa klubbarrangörer, spockfarbröderna, gör svartrockssnack med Funhouse och locka ner 33/45-Bosse från mellanskåne och prata Accelerating Blue Fish etc.

  22. #382
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänkte försöka sälja in Blekinge, men det var inte så lätt…
    Vad har vi, eller snarare, vad har vi haft?

    Börft Records med alla inblandade
    Colony 5 från Jämjö
    Richard Jomshofs Elegant Machinery
    Frej Larsson som var i Slagsmålsklubben
    och husgudarna Semi Pop från Ronneby

    Tja
    Avant Garde då? Men Börft känns definitivt som en given kandidat!

  23. #383
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Bra tips. Tack! Är söderut allt för sällan så det måste verkligen bli av mer! Och Köpenhamn åker jag gärna till. Läste nyss att Mush bjuder på ett glas Pino Noir om man har vägarna förbi (typ).

  24. #384
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Avant Garde då? Men Börft känns definitivt som en given kandidat!
    Ja, Börft är väldigt sköna.


    https://youtu.be/gS4GcI6vypU

  25. #385
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Glömde posta här. Vår numera traditionsenliga Kalabalik på Tyrolen-rapport. Intervjuer med Roya, Riki, Catherine Moan och Les Trucs.

    https://www.xn--blmndag-fxab.se/86-kalabalik-2022/

  26. #386
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Vill bara uttrycka min tacksamhet till Blå Måndag, verkligen högtidsstund när nya avsnitt kommer ut. Kul med varierande strömningar i synthmusiken som programmen återspeglar utan att för den skull tappa fokuset. Kunnat njuta av mycket musik jag annars inte skulle kommit på att lyssna på samtidigt som det inspirerar egna blippandet att försöka komma ur invanda loopen. Tack för allt slit, det når fram! Keep up the good work!

  27. #387
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    <3

    Citat Ursprungligen postat av Tehporp golana Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill bara uttrycka min tacksamhet till Blå Måndag, verkligen högtidsstund när nya avsnitt kommer ut. Kul med varierande strömningar i synthmusiken som programmen återspeglar utan att för den skull tappa fokuset. Kunnat njuta av mycket musik jag annars inte skulle kommit på att lyssna på samtidigt som det inspirerar egna blippandet att försöka komma ur invanda loopen. Tack för allt slit, det når fram! Keep up the good work!

  28. #388
    MungoBBQ
    MungoBBQ är inte uppkopplad
    MungoBBQs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Min tur att posta här: https://www.xn--blmndag-fxab.se/87-s...inte-ar-synth/

    Lisau tar mig igenom en hisnande resa i gitarrens värld när hon ska visa mig synth som inte är synth, bland annat. Hoppas ni vill lyssna!

  29. #389
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Mycket bra avsnitt, kuriosakabinettet är alltid kul! Intressant tema denna gång även om jag nog är på Måns' sida där när det kommer till Queen, kanske ännu mer än han själv

  30. #390
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket bra avsnitt, kuriosakabinettet är alltid kul! Intressant tema denna gång även om jag nog är på Måns' sida där när det kommer till Queen, kanske ännu mer än han själv
    Hehe. Efter din diss av Morton Subotnick i senaste Hushållssynth vet jag inte vad det finns för räddning!

  31. #391
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Oh No! Råkade jag släppa ut mina lägre tankar om den mannen?! 😊Hoppas jag lindade in det i lite disclaimers 😎

  32. #392
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oh No! Råkade jag släppa ut mina lägre tankar om den mannen?! 😊Hoppas jag lindade in det i lite disclaimers 😎
    Haha. Inte direkt!

    Jag var på föreläsning med honom för massa år sen. Otroligt trevlig och med massa intressanta anekdoter om västkustsyntens barndom. Och dessutom klarinettist! Bara en sån sak. Så jag delar inte riktigt din uppfattning där. Men man får som tur är tycka olika!

    Nån där ute kanske tycker att 10CC är ett bra bandnamn till exempel. Jag gör det inte.

  33. #393
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Alltså jag har starka åsikter men lätt att ändra dem. Så jag går på ditt omdöme och ska försöka se Morton med nya ögon

  34. #394
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså jag har starka åsikter men lätt att ändra dem. Så jag går på ditt omdöme och ska försöka se Morton med nya ögon
    <3

    I övrigt ett superfint avsnitt med Peter förresten. Vet inte om jag skrivit det här på 99an.

  35. #395
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Kul avsnitt. 2005 var verkligen ett rövår musikmässigt. New Orders album var iofs okej. Goldfrapp, Kent och Strasse är också värda att nämnas iofs.

    Fyllemittinattenröjet var en ny bekantskap. Det får kollas in.

  36. #396
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    <3

    I övrigt ett superfint avsnitt med Peter förresten. Vet inte om jag skrivit det här på 99an.
    Tack! Ja det blev bra, Peter är en fin man med mycket att bjuda på!

  37. #397
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    underbart avsnitt, kan verkligen känna igen mig i att bära mer än man spelar... tung gubbsynt ftw!

  38. #398
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    underbart avsnitt, kan verkligen känna igen mig i att bära mer än man spelar... tung gubbsynt ftw!
    Haha, det är mitt bestående minne från den korta "syntpopskarriären" i gymnasieåldern – jag minns syntkånkandet mer än själva spelningarna :/

    OnT: återigen ett trevligt avsnitt. Tackar!

  39. #399
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    underbart avsnitt, kan verkligen känna igen mig i att bära mer än man spelar... tung gubbsynt ftw!
    Haha. Gud ja. Alla dessa stressade taxichaufförer som får skyffla runt barnstol för att stråkmaskin, syntar och annat tjafs ska rymmas. Och två sura typer som säger ”akta! det är en analogsynt från 70-talet där i!!!”

    Och tack för att ni lyssnar!

  40. #400
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha. Gud ja. Alla dessa stressade taxichaufförer som får skyffla runt barnstol för att stråkmaskin, syntar och annat tjafs ska rymmas. Och två sura typer som säger ”akta! det är en analogsynt från 70-talet där i!!!”

    Och tack för att ni lyssnar!
    hahaha, hög igenkänning på det där! Du nämnde det magiska ordet stråkmaskin, hade en Hohner string performer jag gigade med rätt så länge... fick av nån konstig anledning alltid bära den själv
    Senast redigerat av BURG den 2022-10-05 klockan 13:03.

  41. #401
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hahaha, hög igenkänning på det där! Du nämnde det magiska ordet stråkmaskin, hade en Hohner string performer jag gigade med rätt så länge... fick av nån konstig anledning alltid bära den själv
    Det är exakt en sån jag har! Tung som ett as. Men låter ju som en dröm!

    Ska dock erkänna att jag har fin bärhjälp med just denna. Men lägg till syntställ, två moogar ibland en elbas, nåt blåsinstrument mm. Så blir det en del!

  42. #402
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är exakt en sån jag har! Tung som ett as. Men låter ju som en dröm!

    Ska dock erkänna att jag har fin bärhjälp med just denna. Men lägg till syntställ, två moogar ibland en elbas, nåt blåsinstrument mm. Så blir det en del!
    Oh yes, den är så jävla bra, saknar min nåt fruktansvärt, dock inte vikten haha. Den kallades kärvänligt för "den där jävla stråkmaskinen" i bandet och bland vänner som ibland fick en kortvarig uppgift att assistera.

    Det låter som om du har en stor fin rigg att släpa på och med bandmedlemmar som hjälper till, den vänskapen ska du vårda ömt.

  43. #403
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter som om du har en stor fin rigg att släpa på och med bandmedlemmar som hjälper till, den vänskapen ska du vårda ömt.
    Lisas lösning är att gifta sig med "hela" bandet.

    Fasen vad överambitiösa vi var live (i forntiden). Asade med massor av skit. Jävla posörer. Men det var så vi kompenserade för bristande kvalité.

  44. #404
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fasen vad överambitiösa vi var live (i forntiden). Asade med massor av skit. Jävla posörer. Men det var så vi kompenserade för bristande kvalité.
    Uj vår första syntspelning var på någon lokal liten festivalkväll med olika band från gymnasiet. En Atari ST, ett rack med dvs syntar samt fyra "syntstationer" med 1-2 klaviaturer i varje. Många ljudkablar och ännu fler midikablar att koppla in på väldigt kort tid. Vi fixade det på några minuter när vi repade, men på scenen tog det 25 minuter ...och när vi väl klickade på start i Notator så fungerade väl typ hälften av det uppkopplad. Yay!

    Nån månad senare försökte vi samma upplägg på teatern då det var den årliga rockkvällen då lokala band fick en halvtimme var att spela på stora scenen med bra ljus och ännu bättre ljud. Vi rullade in alla syntarna och började koppla sladdar. Tog nog abra tio minuter den gången, men blev ändå en massa knas.

    Ytterligare några veckor senare var det dags för en tredje spelning då på samma ställe som det första fiaskot. Då sket vi i att ta med datorn och midiracket, istället lät vi en 909 stå för alla trummor samt att trigga basrytmerna i en MS-20. Allt annat (inkl tonhöjden på ms-20) spelades för hand på juno 60, dx7, ys200 och ms20 och det blev succé! Inte riktigt samma sofistikationsgrad arrangemangsmässigt, men klart gladare band och även mycket gladare publik!

  45. #405
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lisas lösning är att gifta sig med "hela" bandet.
    Haha. Ja, precis!

  46. #406
    MungoBBQ
    MungoBBQ är inte uppkopplad
    MungoBBQs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fasen vad överambitiösa vi var live (i forntiden). Asade med massor av skit. Jävla posörer. Men det var så vi kompenserade för bristande kvalité.
    En av Art Facts spelningar var i aulan på vår skola år 1989, och vi lånade en Emulator II+ som vi släpade dit bara för att den var cool att ha på scen. Vi pluggade inte ens in den. Ren rekvisita.

    Bar den i ett flightcase fram och tillbaka från Odenplan till AF. Blåsor i händerna. Varför?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	QScan06162011_213608_retouched.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	1,74 MB 
Id:	108831
    Senast redigerat av MungoBBQ den 2022-10-06 klockan 17:25.

  47. #407
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MungoBBQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En av Art Facts spelningar var i aulan på vår skola år 1989, och vi lånade en Emulator II+ som vi släpade dit bara för att den var cool att ha på scen. Vi pluggade inte ens in den. Ren rekvisita.

    Bar den i ett flightcase fram och tillbaka från Odenplan till AF. Blåsor i händerna. Varför?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	QScan06162011_213608_retouched.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	1,74 MB 
Id:	108831
    Haha! Så dumt!

    Var det även ni som hade med totempålen?

  48. #408
    MungoBBQ
    MungoBBQ är inte uppkopplad
    MungoBBQs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha! Så dumt!

    Var det även ni som hade med totempålen?
    Absolut. Den hade jag gjort i bildsalen. Vi hade nån idé om att breaket i en låt lät som indiandans. 🤦.♂️

  49. #409
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MungoBBQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absolut. Den hade jag gjort i bildsalen. Vi hade nån idé om att breaket i en låt lät som indiandans. 🤦.♂️
    Hahahah! Så jäkla otymplig grej att konka runt på!

  50. #410
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nytt avsnitt ute med Bodyskola featuring Body-Karin och Jon från Facket Strejkar!
    https://blamandag.libsyn.com/88-bodyskola

  51. #411
    popstasy
    popstasy är uppkopplad nu
    popstasys avatar
    Veteran
    Lyckan på en tråkig måndagsmorgon när en nytt avsnitt av Blå Måndag finns att tillgå! ❤️

  52. #412
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    [varning för sursyntgubberant]

    Ja, alla avsnitt kan ju inte vara lika bra...

    Lite konstig tomhet uppstod utan skivpåse, kabinett och sån't mysigt. Men kanske ännu konstigare med gäster utan att höra mer om deras band och bolag utan "bara" bodyskola. Visst, det ger nog mycket flaming-virke till fb-gruppen, men vem orkar tjafsa med tunnhåriga svettbodygubbar där.

    Att Karin sedan tycker en massa om musiken är bara kul, men att hon får det att framstå som nå'n sorts universal sanning är lite jobbigare. Namnet "body-Karin" är ju ett smeknamn, inte en auktoritär titel.

    Och, full disclaimer, jag anser mig inte veta bättre och det har inte ett skit att göra med att hon är kvinna, så det så. Jon var ute och flaxade han med och ett visst mått av målmissande brukar ju mr Mungo stå för som ett stående inslag.

    Sååå, jag hoppas och ser fram emot nästa avsnitt istället.

    Kontrollera cisternen!

  53. #413
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [varning för sursyntgubberant]

    Ja, alla avsnitt kan ju inte vara lika bra...

    Lite konstig tomhet uppstod utan skivpåse, kabinett och sån't mysigt. Men kanske ännu konstigare med gäster utan att höra mer om deras band och bolag utan "bara" bodyskola. Visst, det ger nog mycket flaming-virke till fb-gruppen, men vem orkar tjafsa med tunnhåriga svettbodygubbar där.

    Att Karin sedan tycker en massa om musiken är bara kul, men att hon får det att framstå som nå'n sorts universal sanning är lite jobbigare. Namnet "body-Karin" är ju ett smeknamn, inte en auktoritär titel.

    Och, full disclaimer, jag anser mig inte veta bättre och det har inte ett skit att göra med att hon är kvinna, så det så. Jon var ute och flaxade han med och ett visst mått av målmissande brukar ju mr Mungo stå för som ett stående inslag.

    Sååå, jag hoppas och ser fram emot nästa avsnitt istället.

    Kontrollera cisternen!
    Man måste inte gilla allt! Själv älskade jag Karins passion och Jons spontanitet. Tyckte det blev ett skönt snack. Men självklart finns det inga universella sanningar och det där med expert i programmet får man ju alltid ta med en nypa salt! Ta mina kabinett tex. Har nog slängt ur mig en och en annan felaktighet på vägen. Tur att det inte är universitetsuppsatser vi sysslar med!

    Jag tyckte i övrigt att det var många spännande grejer som togs upp gällande mer samtida synth som jag inte hade koll på, lite om bokningstiden och höra lite mer om läget i Berlin.

    Utlovar såväl kabinett som påsar i framtiden.

  54. #414
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Fäään va gött!

  55. #415
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    SP samba. Det närmaste, eller/och enda inslaget är väl några latin percussion (TR-727?) i låten Stairs and Flowers från MTPI 1986.

    Ett bra och intressant avsnitt ändå (har bara lyssnat på ett fåtal tidigare så vet inte mycket om vad som missas s.a.s.) där bl.a. gamla favoriter som A split, Skinny och Daf spelas och diskuteras. (Genrer, den första ovan är EBM, andra mer Industrial, tredje bara Body liksom, alla tre är Råsynth, men sedan kan även skivomslagen spela in. )

  56. #416
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Nytt fullmatat avsnitt med Redcell ute nu!
    https://www.blåmåndag.se/89-red-cell/

    Skivpåse ✔️
    Kabinett ✔️
    Bandintervju ✔️

  57. #417
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nytt fullmatat avsnitt med Redcell ute nu!
    https://www.blåmåndag.se/89-red-cell/

    Skivpåse ✔️
    Kabinett ✔️
    Bandintervju ✔️
    Tack för att vi fick komma! Supertrevligt att hänga lite. -Stefan, Red Cell

  58. #418
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för att vi fick komma! Supertrevligt att hänga lite. -Stefan, Red Cell
    Superkul att ni kunde vara med! Tyckte det blev ett bra snack!

  59. #419
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Aha, Måns stod och stirrade efter naket i FortKorts fönster när Parade Ground och övriga belgiska SYNTvågen sköljde över resten av Sverige. Det förklarar en hel del. #trångsynt

    Bara halvvägs genom avsnittet här under däckbyte och trädklippning, men härligt avsnitt så här långt. Just spaningen om ”hål” i fotograferingen är väldigt träffande känner jag också. Mobilen har gjort mer och fler avtryck än de första digitalkamerorna gjorde.

    Grymt, nu väntar gästlåtar och kabinett. Tjohej!

    Tillagd referenslänk med anal genrebestämning och allt:
    https://www.discogs.com/master/77510-Parade-Ground-Cut-Up

    p.s. Grymt ljudgräv Lisa!

  60. #420
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    underbart kabinett, stackars mr Koga

Liknande ämnen

  1. Blå måndag anordnar synthdag med synthloppis
    Av MungoBBQ i forum Evenemang
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2018-05-28, 20:52
  2. Blå måndag fyller ett år och firar med synthloppis!
    Av superdigital i forum Evenemang
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-04-25, 16:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •