Resultat 1 till 47 av 47

Ämne: Reason 10.1 Kommer 8 maj

  1. #1

    Veteran

    Reason 10.1 Kommer 8 maj

    Ladda sampling in i Europa.
    Nya players.


    https://youtu.be/KujGujN3fSI

    Mycket intressant.

  2. #2
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ladda sampling in i Europa.
    Nya players.


    https://youtu.be/KujGujN3fSI

    Mycket intressant.
    Spännande att se vad för RE Players som kan tänkas komma av detta.

    Den här från Elecric Panda ser kompetent ut:

    https://youtu.be/9C264rBWcgU

  3. #3
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag har en liten misstanke att jag kanske gillar den här mer än granularsamplern, eller kanske lika mycket.

  4. #4

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en liten misstanke att jag kanske gillar den här mer än granularsamplern, eller kanske lika mycket.
    Fina maskiner båda två.

  5. #5
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Reason 10.1 är ute nu!


    https://youtu.be/gr_XQ4qmaPA

    Gratis Drum Sequencer för Reason 10-ägare:

    https://shop.propellerheads.se/rack-...rum-sequencer/

  6. #6
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    NAJS med en visuell drumsequencer!!
    Jag har saknat det. Redrum är kung men jobbigt att flippa runt bland instrumenten, och jag har aldrig gillat att arbeta i midigrid

  7. #7
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Alltid intressant att se vad de kommer med! Ja, även för mig.

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Episk Kallops: Vadå Redrum jobbigt? Redrum är ju hur i synk som helst med TR-808 som du just kommenterade. Världens bästa trumprogrammering.

  9. #9
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag använder redrum i varenda reasonsession, men ibland vill jag ha en mer visuell bild av hela trummönstret utan att fippla i ett midirutmönster.
    Jag gillar yocto, machinedrum osv jättemkt, redrum också. Men ibland skulle det vara så smidigt att se allt framför sig på en gång. DÅ ÄR DET JOBBIGT

  10. #10
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    jag har alltid aldrig skrivit att redrum är jobbig. Alltid aldrig

  11. #11

    Veteran
    Mycket bra player tycker jag.

    Och Propparna förbättrar VST performance. Det ser jag framemot!

    https://www.propellerheads.se/blog/reason-101-is-here

  12. #12
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Jag har så svårt att smälta sådana där saker som players. Känns alldeles för mycket fusk. Känner jag iofs med samplingar också (loopar då. One-shots och multisamplade spelbara grejor är okej)

  13. #13

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bitbob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har så svårt att smälta sådana där saker som players. Känns alldeles för mycket fusk. Känner jag iofs med samplingar också (loopar då. One-shots och multisamplade spelbara grejor är okej)
    Så får man känna. Jag använder players och loopar för att boosta kreativiteten.
    Senast redigerat av drloop den 2018-05-08 klockan 21:01.

  14. #14

    Veteran
    Mycket användbar Player.
    Och samples i Europa kan nog bli riktigt ball. Nu har jag fler sample manipuleringsmöjlighter än jag kunnat drömma om rätt i Reason utan att passera gå...
    Grymt detta.

  15. #15
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av bitbob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har så svårt att smälta sådana där saker som players. Känns alldeles för mycket fusk. Känner jag iofs med samplingar också (loopar då. One-shots och multisamplade spelbara grejor är okej)
    Jag med! Det sitter en liten djävul på min axel och säger om du inte kan spela det själv så hamnar du i helvetet! Glöm aldrig det! Ibland får jag tyst på’n och kan leka och experimentera lite. Skvallra inte...

  16. #16

    Veteran
    Europa kommer jag sitta många timmar med, otroligt intressant verktyg för mig, speciellt med möjligheten att spela samplingar. Det blir helt vilt!

    Stoppade in min kör sampling in i Europa och ut kom en orgel.
    https://soundcloud.com/dabene/europa-aaah-organ

    Samma kör i Grain

    https://soundcloud.com/dabene/magic-aaaa

    Och i en vanlig sampler

    https://soundcloud.com/dabene/aaahh-choir

  17. #17
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stoppade in min kör sampling in i Europa och ut kom en orgel.
    Riktigt snyggt! Kommer att tänka på någon slags spektralmanglare - lite som de fåtal användbara resultaten ur Metasynth

  18. #18
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Man måste väl fortfarande automatisera omvändningarna i ackord-playern. Därmed faller hela konceptet mtp "användarvänligheten".

    Ska bli kul att se om tredje part släpper bättre players. Hoppas att man så småningom kan koppla ihop nåt som åtminstone kan mäta sig med en Casio..

  19. #19
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Och nu har plötsligt varenda sequencer probability per steg. Har efterfrågat det i säkert 10 år från bl a Elektron (och byggt det själv i NordModular G1 och Max4Live). Sen kom det till analogrytmen, och nu är det plötsligt överallt. Schysst utveckling!

  20. #20
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Kul att höra att ni gillar uppdateringen!

  21. #21

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Riktigt snyggt! Kommer att tänka på någon slags spektralmanglare - lite som de fåtal användbara resultaten ur Metasynth
    Jo resultatet blev intressant. har dock svårt att få till det där "lusha" ljudet som grain fixar lätt.
    Gjorde en patch på en DMX virvel, blev klart oväntat resultat, en pad. Gotta luv dis.
    Skall prova med lite wavetables senare i helgen.

  22. #22

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul att höra att ni gillar uppdateringen!
    Lite smärtsamt att behöva ladda hem factory banken bara. Gick inte jättefort i tisdags.

    Har benchmarkat med min laptop och nya versionen är inte sämre än förra. Klarar spela upp Carlström låten med 512 samples buffer utan problem. Ruggigt nära max DSP på den låten, men det funkade fint.
    Senast redigerat av drloop den 2018-05-11 klockan 17:53.

  23. #23
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite smärtsamt att behöva ladda hem factory banken bara. Gick inte jättefort i tisdags.
    Är det inte bara att kopiera den gamla banken och sen föra in den där på rätt ställe ?

  24. #24

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte bara att kopiera den gamla banken och sen föra in den där på rätt ställe ?
    Ny factory bank med Europa patchar.

  25. #25
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Aha jo så klart.

  26. #26
    orax
    orax är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag undrar när dom fixar så att man kan köra alla vst format i reason, ngn som vet?

  27. #27
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nej, så vitt jag vet finns inget om att Reason skulle stödja VST 3.0 framöver. Däremot har utlovats en uppdatering (kanske under sommaren) som ska innebära att VST instrument inte ska dra lika mycket processorkraft.

  28. #28
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Hmm. Drum sequencern kan nog vara värt en uppgradering för mig. Känner precis som Epilipsimon där om Redrum. Aldrig fåt feeling med den och inte heller med ett MIDI-spår. Med min MachineDrum gör jag trummor på ett roligare och mer inspirerat sätt. Så jag tror att Drum Sequencern kan vara perfekt nu när jag kan flytta in mina favorit MD-ljud i Redrum och fippla fram rytmer inför nya plattan. Har nämligen inte tid att spela in varenda trumljud var för sig och låt för låt på ett bra sätt, men för förra plattan gjorde vi just det. Så nu kan jag ta de samplingarna men ändå få lite mer av MDns arbetssätt.

  29. #29
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm. Drum sequencern kan nog vara värt en uppgradering för mig. Känner precis som Epilipsimon där om Redrum. Aldrig fåt feeling med den och inte heller med ett MIDI-spår. Med min MachineDrum gör jag trummor på ett roligare och mer inspirerat sätt. Så jag tror att Drum Sequencern kan vara perfekt nu när jag kan flytta in mina favorit MD-ljud i Redrum och fippla fram rytmer inför nya plattan. Har nämligen inte tid att spela in varenda trumljud var för sig och låt för låt på ett bra sätt, men för förra plattan gjorde vi just det. Så nu kan jag ta de samplingarna men ändå få lite mer av MDns arbetssätt.
    På tal om. Nu när elektron redan grävt djupt i VST/AU-träsket med Overbridge. Kan de inte ta och bygga en MachinedrumUW mk3 som ren mjukvara, med en USB-controller som är exakt som en MDUW-hårdvara (fast utan egen processorkraft) som blir en controller till pluggen när den är inkopplad, men pluggen går att köra utan på resande fot. Kunde de fixa lite saker som olika spårlängd, probability, mer sampleminne m m oxå. Pluggen skulle gärna kunna få ha en grid där man såg/editerade alla steg på alla spår med. JÄKLAR vad jag skulle köpa den!

  30. #30
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Säker? Jag hade en Maschine ett tag men nä.

  31. #31
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Säker? Jag hade en Maschine ett tag men nä.
    Helt säker. Maschine är inte MDUW.

  32. #32
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Så långt har vi förstått... men det är inte en världs skillnad.

  33. #33
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så långt har vi förstått... men det är inte en världs skillnad.
    Eh. Jo. Maschine kan allt och lite till, och är därför inte bäst på något. Arbetsflödet blir betydligt mindre direkt. MDUW gör sin grej, och är bäst på den. MDUW kan i teorin inte något som jag inte kan göra med Ableton Live och en ziljon pluggar heller. Grejen med MDUW är att den har ett stort men avgränsat och väl valt feature-set, kombinerat med ett interface som gör detta feature-set (mestadels) VÄLDIGT direktåtkomligt och tweakbart.

    Närmaste jämförelse till det jag är ute efter m a p mjuk/hårdintegration är nog Softube Console1 (även om den givetvis gör något helt annat).

  34. #34
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    GRABBAR!! GRABBAR!! Sluta slåss! Det är inte värt det!! Tänk efter lite nu, det är PRECIS det här de vill att vi ska göra! Slå split så vi drar ojämt, tjyvnyps och lovar för mycket!

  35. #35
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior
    Fråga till de som uppdaterat... är det nån annan som inte kan köra Drum Sequencer pluggen offline? Alla andra rack extensions funkar utmärkt, audiomatic, softtube amp / bass amp etc. Men drum sequencer följer inte med! Den måste jag logga in för att kunna köra. Känns trist eftersom man betalat och sen inte kan använda den utan internetkoppling?!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2018-05-16 at 5.50.17 PM.png 
Visningar:	27 
Storlek:	234,7 KB 
Id:	81474
    Senast redigerat av Dsc den 2018-05-16 klockan 17:50.

  36. #36
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Har du auktoriserat din dator/balance/ignitionkey? Om svaret är ja, och det inte fungerar, kolla med supporten

  37. #37
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior
    Yes det är auktoriserat. Det är bara denna rack extension som beter sig så. Får kontakta supporten.

  38. #38
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Har du syncat kontona på nytt? Har haft samma ”problem” när jag köpt någon ny RE. Lite irriterande eftersom den återinstallerar alla licenser. Nu för tiden använder jag knappt hälften så måste delete’a de ”överflödiga” efteråt.

  39. #39
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Du råkade inte trycka på trial-knappen istället för buy-knappen?

  40. #40

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PGR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du råkade inte trycka på trial-knappen istället för buy-knappen?
    Den här tror jag på. Gjort det misstaget själv.

  41. #41
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den här tror jag på. Gjort det misstaget själv.
    Nej. Nein. När jag startar Reason får jag upp rutan

    "Some Rack Extensions are Online-only". Jag gissar att detta är demo extensions från Air Raid som jag testar. Trial extensions går inte att köra offline antar jag?

    Men Drum Sequence står som "installled" under Authorizer. Utan något trial datum.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2018-05-17 at 2.10.40 PM.png 
Visningar:	32 
Storlek:	152,1 KB 
Id:	81495

    Testade att trycka SYNC ALL... Fortfarande samma, Drum Sequencer finns inte med när jag startar Reason offline.
    Har kontaktat supporten nu.

  42. #42
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Dsc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej. Nein. När jag startar Reason får jag upp rutan

    "Some Rack Extensions are Online-only". Jag gissar att detta är demo extensions från Air Raid som jag testar. Trial extensions går inte att köra offline antar jag?

    Men Drum Sequence står som "installled" under Authorizer. Utan något trial datum.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2018-05-17 at 2.10.40 PM.png 
Visningar:	32 
Storlek:	152,1 KB 
Id:	81495

    Testade att trycka SYNC ALL... Fortfarande samma, Drum Sequencer finns inte med när jag startar Reason offline.
    Har kontaktat supporten nu.
    Så är det. Så länge du har någon Re som demo så är det online inloggning

  43. #43
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PGR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så är det. Så länge du har någon Re som demo så är det online inloggning
    Nej det stämmer inte. Audiomatic som finns med på bilden går utmärkt att köra offline! Softtube Amp / Bass Amp likaså.
    Det är bara Trial pluggarna som inte skall fungera offline. Drum Sequencer är inte trial, jag har köpt uppgraderingen till Reason 10 och skall få den på köpet. Den står dessutom inte som trial på bilden då den inte har något "bäst före" datum.

  44. #44
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Audiomatic och Softube-amparna ingår numer i Reason så det spelar ingen roll om de är auktoriserade eller inte.

    Är du säker på att du har laddat ner Drum Sequencer? Du behöver trycka på Download-knappen, alternativt Sync All-knappen samt se till att din RE-licens är up to date.

  45. #45
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Audiomatic och Softube-amparna ingår numer i Reason så det spelar ingen roll om de är auktoriserade eller inte.

    Är du säker på att du har laddat ner Drum Sequencer? Du behöver trycka på Download-knappen, alternativt Sync All-knappen samt se till att din RE-licens är up to date.
    Yes. Jag har gjort det 5 ggr nu.

    :-)

    När jag trycker download från shoppen öppnas Authorizern, men där syns Drum Sequencer redan installerad.
    Jag har provat att deleta den i Authorizern och sedan ladda ner den igen många gånger. Men den syns fortfarande inte offline. Online går den bra.

    Sync All rack extensions har jag provat 3 ggr. Det funkar inte heller.

    Jag tror det är något fel i systemen pga av att jag inte manuellt laddade ner den från start. När jag köpte 9-10 uppdateringen fick jag Drum Sequecern på köpet automatiskt. Redan tidigare Reason 10 ägare har fått lov att göra en "checkout" i shoppen. Det kunde jag inte då den kom med när jag köpte uppdateringen, men det verkar blivit någon bugg så det inte registrerats på alla nivåer.

    Jag har provat att ominstallera Reason 10 från grunden. Men samma problem.
    Senast redigerat av Dsc den 2018-05-17 klockan 18:16.

  46. #46
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior
    Äsch! Det var helt mitt fel. Visste inte att Reason programmet och Reason Rack Extensions hade två individuella authorize processer... Och rack extensions var authorizerade till en gammal dator. Valde "mark as lost" och authorizerade denna för rack extensions... Nu fungerar det givetvis.

    Den nya Drum Sequencer pluggen är grym. Ger en ny dimension till Reason.
    Senast redigerat av Dsc den 2018-05-17 klockan 18:54.

  47. #47
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Gött att höra att det löste sig!

Liknande ämnen

  1. Reason 10 kommer Oktober 25
    Av Stefan Aronsson i forum Nyheter
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2017-10-27, 13:08
  2. När tror ni nya Reason kommer
    Av Modellear i forum Reason Studios
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-12-26, 16:26
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 16:00
  4. när kommer nästa uppdatering av Reason?
    Av johanagebjorn i forum Reason Studios
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 17:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •