Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Smidigt sätt att kopiera clip-settings till nya audiofiler...

  1. #1
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran

    Smidigt sätt att kopiera clip-settings till nya audiofiler...

    Finns ju ett hack i octan genom att spara inställnings filerna till clippen och och ersätta den filen man vill kopiera till med den tidigare... byta namn osv. Finns det någon fin feature för detta i Ableton?

    har gjort massa loopar och inställningar på en MP3a men får nu wav med separata stems och vill kopiera de gamla loop pointsens och alla andra inställningar liksom

  2. #2
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Det går att släppa en sampling på samplerutan iallafall då får du med inställningarna, (alltså byta ut den gamla samplingen mot bytt sampledata) men loop points och warp markers är nog värre..

    Testat att kopiera och döpa om .asd filen till nya filens namn?

  3. #3
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det går att släppa en sampling på samplerutan iallafall då får du med inställningarna, (alltså byta ut den gamla samplingen mot bytt sampledata) men loop points och warp markers är nog värre..

    Testat att kopiera och döpa om .asd filen till nya filens namn?
    Ska testa att byta namn "octastyle"

  4. #4
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Tänk på att mp3 har en header som skapar ett litet tyst parti i början på ljudfilen i Live när den kodar av den. Så dina warp marks osv kommer hamna lite förskjutet i wav-filen pga detta. Om du lyckas ersätta rakt av alltså.

  5. #5

    Redaktör
    Om jag minns rätt går det att warpa flera spår samtidigt om de har samma längd, så det kan eventuellt fungera att göra så. Annars skulle jag testa förslagen här ovan.

  6. #6
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om jag minns rätt går det att warpa flera spår samtidigt om de har samma längd, så det kan eventuellt fungera att göra så. Annars skulle jag testa förslagen här ovan.
    Hur gör man de?

  7. #7

    Redaktör
    Markera flera spår med samma längd, sätt warp-markers i ett så ska det appliceras på alla. Det är ett tag sedan jag testade det, så det kan hända att det bara fungerar i arrange eller att det ändrats sen dess. Men syftet är tex att kunna redigera flerkanalsinspelningar så att man warpar alla på samma sätt, så det är ju snarlikt det du vill åstadkomma.

  8. #8
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Markera flera spår med samma längd, sätt warp-markers i ett så ska det appliceras på alla. Det är ett tag sedan jag testade det, så det kan hända att det bara fungerar i arrange eller att det ändrats sen dess. Men syftet är tex att kunna redigera flerkanalsinspelningar så att man warpar alla på samma sätt, så det är ju snarlikt det du vill åstadkomma.
    svinfett ju. måste testas omgående.

Liknande ämnen

  1. Kopiera clip med ctrl S1 V3
    Av kockpit i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-20, 22:43
  2. [ARR] Olika sätt att utveckla ett arr från start till mål?
    Av cyberpunx i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-05-11, 19:31
  3. Hjälp! Går det att kopiera SMS-tråd till dator?
    Av Matte B i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-07-18, 12:11
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 10:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •