Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Nytt på bandcamp, Elektroniskt, House, Acid, Techno, Ambient, söker tips

  1. #1
    Alek
    Alek är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Nytt på bandcamp, Elektroniskt, House, Acid, Techno, Ambient, söker tips

    Hej alla


    Har precis publicerat ett gäng låtar på bandcamp, blandning av Elektroniskt, House, Acid, Techno, Ambient, lyssna gärna


    https://amongspoons.bandcamp.com/


    Sen undrar jag om det finns någon här som har bra tips kring vidare spridning av detta och hur man kan få fler som lyssnar på det på Bandcamp, någon som är i samma sits och vill dela med sig av erfarenheter?


    Jag har lagt ut det på ett par andra forum och det blir ju lite lyssningar av det men skulle vilja att det blev mer, någon som har tips på andra forum eller dylikt där man kan få respons?


    Ha det gott




    /Alexander

  2. #2
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    [admin]

    Tråd flyttad från Utgivning.

  3. #3
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Som vanlig medlem:

    Sättet du presenterar dig och din musik här är ganska intetsägande, speciellt eftersom det är ditt första inlägg. Du kan tjäna på att nämna ett par artister du inspirerats av då de genrer du nämner är ganska breda .

    När det kommer till Bandcamp tror jag det gäller att ha med relevanta hashtags, men samtidigt vara medveten om att det är svårt att sticka ut.

  4. #4
    manneokoko
    manneokoko är inte uppkopplad

    ... Kan i alla fall säga att det var grymt skön musik. Lyssnat på Late Bloomer. Minimalistisk ambient-house skulle jag kalla det.

  5. #5
    Alek
    Alek är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Hej

    Hjorten, tack för tips, absolut, om jag skall nämna 3 artister som hängt med länge för min del nu så är det Eat Static, Ozric Tentacles och Robert Leiner, lyssnat på dom sedan 90-talet och har inspirerat mig mycket, sedan är/var jag väldigt förtjust i hela Planet Dog/Megadog gänget och där har vi ju Banco De Gaia, Timeshard och Children of the Bong, Planet Dog var en fantastisk label som jag saknar.

    Manneokoko, jättekul att höra att du gillar det, gläder mig som f#n , jobbar på slänga upp mer, har en hel del som material som jag är nöjd med så det kommer mera!

    Ha det gott

  6. #6
    Aireyez
    Aireyez är inte uppkopplad
    Aireyezs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Stor tummen upp för de influenserna, inte ofta man ser någon nämna Ozrics numera (fortfarande stora i min värld)...

  7. #7
    Alek
    Alek är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Kan se en stadig trend upp av lyssnare sedan jag startade denna tråd, underbart , tack ni som lyssnat och visat intresse, jobbar på mer material för den som undrar, kommentera gärna mer, puss på er allihopa

Liknande ämnen

  1. Söker ett techno-acid-sound!
    Av Morglurg i forum Skivor & artister
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-08-16, 23:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •