Resultat 1 till 57 av 57

Ämne: Cakewalk by BandLab - Gratis DAW

  1. #1
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är uppkopplad nu
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran

    Cakewalk by BandLab - Gratis DAW

    https://www.soundonsound.com/news/so...kewalk-bandlab

    Kanske nästa musikdator blir en PC för mig... vad säger ni existerande SONAR användare?
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2020-11-26 klockan 12:34. Anledning: Ändrade rubriken att reflektera produktnamnet

  2. #2
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Helt fantastiskt! Har man som jag en gång vant sig vid en DAW och gillar den så är detta riktigt kul att höra.

  3. #3
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Schysst!

  4. #4
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Då är ju frågan. Var tjänar BandLab pengar?

  5. #5
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då är ju frågan. Var tjänar BandLab pengar?
    Det kanske är en "köp i appar"-lösning? Du får bara C gratis och måste köpa till ytterligare noter!

  6. #6
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Dom vill väl komma på banan och fånga upp så många befintliga och nya användare som möjligt. Kunderna är ju redan brända av en nedlagt produkt-trauma. Och licenser med Melodyne etc tar väl tid att reda ut och dom vill inte vänta för länge tills all kunder bytt till Cubase eller nått...

  7. #7
    monads
    monads är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske är en "köp i appar"-lösning? Du får bara C gratis och måste köpa till ytterligare noter!
    eller mer realistiska alternativ som pluggar, loopar, presets, online collaboration-verktyg (tänk om jag slapp dropboxa abletonprojekt till bandet? tänk om vi kunde clouda det helt automagiskt?) och så?

  8. #8

    Veteran
    Kul för alla!
    En bra DAW gratis, inte illa.
    Nyfiken på detta, SOnar var nära att bli min DAW när jag gjorde min stora utredning för några år sedan. Då föll det mest på avsaknad av support på Mac.

  9. #9
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul för alla!
    En bra DAW gratis, inte illa.
    Nyfiken på detta, SOnar var nära att bli min DAW när jag gjorde min stora utredning för några år sedan. Då föll det mest på avsaknad av support på Mac.
    Så vad blev det?

  10. #10
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av monads Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    eller mer realistiska alternativ som pluggar, loopar, presets, online collaboration-verktyg (tänk om jag slapp dropboxa abletonprojekt till bandet? tänk om vi kunde clouda det helt automagiskt?) och så?
    Öppna och kör mot Dropbox från Ableton så är problemet ur världen. Bara att installera Dropbox på din dator (och bandmedlemmarnas).

  11. #11
    monads
    monads är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Öppna och kör mot Dropbox från Ableton så är problemet ur världen. Bara att installera Dropbox på din dator (och bandmedlemmarnas).
    nja, detta är ju att likna vid att jobba i ett gemensamt word-dokument i en dropboxmapp jämfört med ett riktigt onlineverktyg - där du får realtidssamarbete, versionshantering, hantering av filkonflikter etc. jag har jobbat precis som du beskriver väldigt många timmar - det löser många problem men skapar många nya.

    (och nej, de jag jobbar med klarar inte att köra via git el. liknande overkill.)

  12. #12
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Kul, har faktiskt köpt Sonar Producer 7 då det begav sig men hoppade sedan tillbaka till Mac.
    Men visst, gratis är gott, är det några drawbacks att regga sig på Bandlab tjänsten, det kostar 500 i månaden?

  13. #13

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul, har faktiskt köpt Sonar Producer 7 då det begav sig men hoppade sedan tillbaka till Mac.
    Men visst, gratis är gott, är det några drawbacks att regga sig på Bandlab tjänsten, det kostar 500 i månaden?
    Tänkte du kunde prova först...

  14. #14
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänkte du kunde prova först...
    Hehe, men det verkar faktiskt vara gratis men jag vågar ändå inte
    Verkar något för billigt så är det alltid något som inte stämmer

  15. #15
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är uppkopplad nu
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe, men det verkar faktiskt vara gratis men jag vågar ändå inte
    Verkar något för billigt så är det alltid något som inte stämmer
    Jag försökte (inte så jättemycket iofs) ta reda på hur det är tänkt att bandlab ska tjäna sina pengar, men hittade inte nåt om det.

    edit: gick lättare när jag satte mig ned vid en dator. Det verkar som "pappa betalar" https://www.ft.com/content/1c9a91da-...7-2359a58ac7a5

    BandLab, which does not disclose financials, is backed by investment from Mr Kuok’s father Kuok Khoon Hong, the billionaire co-founder of Singapore-listed agribusiness Wilmar.

  16. #16

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe, men det verkar faktiskt vara gratis men jag vågar ändå inte
    Verkar något för billigt så är det alltid något som inte stämmer
    Logga in nu, ingen fara...

  17. #17
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe, men det verkar faktiskt vara gratis men jag vågar ändå inte
    Verkar något för billigt så är det alltid något som inte stämmer
    Programmet kommer med default zippernoise så fort man programmerar ett filtersvep.

  18. #18
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Drog hem'et. Men den hittar bara typ en bråkdel av mina 64bit-plugins.
    Trycker på Scan, startar om CW, ändrar på scaninställningar.
    Sökvägarna ser rätt ut.
    WTF?

  19. #19

    Veteran
    WTF! Vad mer än CW installerades?

  20. #20
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Dendära Bandlab-assistenten och Instrument-Suite

    Namn:  CW.JPG
Visningar: 580
Storlek:  13,9 KB

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CW CP.JPG 
Visningar:	41 
Storlek:	22,8 KB 
Id:	80754
    Senast redigerat av T11 den 2018-04-04 klockan 20:57.

  21. #21
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av T11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Drog hem'et. Men den hittar bara typ en bråkdel av mina 64bit-plugins.
    Trycker på Scan, startar om CW, ändrar på scaninställningar.
    Sökvägarna ser rätt ut.
    WTF?
    Det stod något om lite mindre tredje parts pluggar jämfört med gamla Platinum versionen. Kanske raderade dina befintliga också
    Det vore en skön drawback, förutom zippernoiset då

  22. #22
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    De ska ju kunna snurra sida vid sida (hoppas jag, för min X3 får deras smutsiga fingrar inte röra). Dags att dra ner denna....

  23. #23
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Hänger inte med riktigt. Men den ska väl skanna in alla pluggar man har? (64 bitars alltså)

    När jag trycker på scan så får jag detta:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CW fuk.jpg 
Visningar:	56 
Storlek:	86,1 KB 
Id:	80753

    Men den verkar inte alls arbeta i bakgrunden.

  24. #24
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Jag får in alla mina pluggar och den importerar konfigurationen ifrån X3 MEN det går ju inte att välja var den installeras. Den lägger sig som en fet padda rakt på C-disken och det är ett stort no-no ifrån mig.

  25. #25
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Åjävlar! Då får man en daw i DEN oxå - windowslapinkulta - fyfan vad koolt!

  26. #26
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Har bara en quadcore m 2gb minne i studion.
    Undrar om man vågar prova den ändå om man inte kör hdd streaming utan bara midi och vst:s?

  27. #27
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    ja förfasen, det här programmets bas byggdes på datorer med en 320:del av den prestandan

  28. #28
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Har inte kört cakewalk sedan 94.

    Tror det var på våren faktiskt.

  29. #29
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    edward munch-skriet-ikonen

  30. #30
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Just nu försöker jag förstå Reaper.

    Men jag är i ett läge där Cakewalk inte skulle spela någon roll.

  31. #31
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Tröttnade o avinstallerade skiten. Skulle sen dra igång Cubase, och när jag började ladda en låt så hängde den sig.

    In i aktivitetshanteraren och vad tror ni ligger där? Jo om inte en Cakewalk VSTscan o smygsuger. J-a töffar!

    Fick dessutom en deja vu - tror faktiskt att jag för 1-2 år sen installerade CW och att det slutade m kaos för annat musikrelaterat på datorn.

    [NOTE TO SELF] Aldrig mer CW! [/NOTE TO SELF]

  32. #32
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av T11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tröttnade o avinstallerade skiten. Skulle sen dra igång Cubase, och när jag började ladda en låt så hängde den sig.

    In i aktivitetshanteraren och vad tror ni ligger där? Jo om inte en Cakewalk VSTscan o smygsuger. J-a töffar!

    Fick dessutom en deja vu - tror faktiskt att jag för 1-2 år sen installerade CW och att det slutade m kaos för annat musikrelaterat på datorn.

    [NOTE TO SELF] Aldrig mer CW! [/NOTE TO SELF]
    ta det där på ett antal större forum = börjar förstå orsaker till konkursen...

  33. #33

    Veteran
    Testade CW, jag gjorde ett bra val när jag valde Tracktion istället för CW. CW passar inte mig alls.
    Det är fint att BandLab gör CW tillgängligt för gamla CW användare igen, det måste man ge BL.

    Avinstallerat CW.

    Note: Kommer aldrig mer att klaga på att Reason är svårt att jobba med på laptop...

  34. #34
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Körde CWPA, Sonar 3-4, och Project 5 v2 för det var det enda som jag fick tag på via cracket. CWPA var ju riktigt bra MIDI-sequencer, sedan (Sonar) gick det åt skogen när det skulle lastas ner med all skit som de andra stora hade. P5 v2 var/är extremt trevligt att arbeta i, tyvärr så gott som inga audioediteringsmöjligheter.

  35. #35
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Härligt att de kommer igång igen!

    Hoppas att det blir någon mer avancerad version också. Just nu känns det inte som att det är någon vits att ladda ner när jag har senaste Sonar Platinum.

  36. #36

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt att de kommer igång igen!

    Hoppas att det blir någon mer avancerad version också. Just nu känns det inte som att det är någon vits att ladda ner när jag har senaste Sonar Platinum.
    Det är en enklare version eller hur?
    Eller är det bara en bundle, platinum?

  37. #37
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Många som varit griniga på att den just nu defaultinstallerar sig på C partitionen.

    Tricket (just nu) är att skapa upp ett par junctions på disken och styra om det hela mot sina större partitioner. Testade det själv och det fungerar finemang. Kommer dock köra X3 parallellt med BC/Platinum Sonar ett tag eftersom de har stuvat om i gränssnittet på en del stället och det tar ett tag att ställa om.

    (Forumet på cakewalk.com puttrar för fullt just nu. Slängde in en fråga där och fick ett svar på under 10 sekunder. Härligt... :-))

  38. #38
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Bäva andra DAW tillverkare om det här fortsätter. Nya användare kommer säkert att lockas till just Bandlab/Cakewalk.

  39. #39
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BoscoSync Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bäva andra DAW tillverkare om det här fortsätter. Nya användare kommer säkert att lockas till just Bandlab/Cakewalk.
    Men med insikten om att det aldrig finns några gratis luncher så undrar man ju vad gratis just nu innebär??? (sälja sin själ längre fram??)

    Men visst, med samma kritiska ögon som användare av andra DAW har en tendens att ha så är ju Sonar en helt fantastiskt, fullsmäckad och komplett programvara, till skillnad ifrån t.ex:

    - Cubase: Wannabe DAW som inte riktigt når ända fram
    - Garageband: Nej, bara nej.....
    - Reaper, Ardour, Reason, mfl: muhahahahaha
    - osv, osv

    ;-)

    (vill fortfarande se ett dedikerat underforum för Sonar här. Kanske kan bli realiserat nu när det släppts fritt??)

  40. #40
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är en enklare version eller hur?
    Eller är det bara en bundle, platinum?
    Platinum var största extra allt versionen. Mest pluggar och mest funktioner.

  41. #41
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Att diskutera vilken DAW som är bäst är lite som diskussionen mellan PC vs MAC.
    Jag är van vid Cakewalk/Sonar och helt handikappad i andra DAWS. Till skillnad från några andra i forumtråden har jag aldrig haft några större problem med Cakewalk men däremot i Cubase som jag blivit galen på. Dock pratar vi äldre versioner och har inte provat det nya släppet.
    Annars håller jag helt med my03

  42. #42
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Hehe, kanske var jag överdrivet cynisk, men sådär upplever jag tugget ifrån brukare av andra DAWs (här och på andra håll) ;-)

    En positiv grej med BL versionen är att den inte har en irriterande bugg som jag upplevt ifrån X3. Slår man igång en usb enhet så poppar det upp en dialog som berättar om det och frågar ifall man vill stoppa transporten och låta enheten läggas till automatiskt. Svara man "ja" på detta i ett större X3 projekt så kraschar hela programmet hårt (men den brukar aldrig göra det om projektet är mindre/har färre pluggar i sig). I BL har jag än så länge inte sett detta (även då jag läst in större projekt och sparkat igång usb enheter).

  43. #43
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Jag fattar nog inte riktigt? Är det online?
    Om det är enbart online så kan det kvitta. Även om det kommer gå mer och mer så kommer jag förökat att hålla mina projekt innan för mina 4 väggar

  44. #44
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Den kräver inte att du är online.

    Du tar ner programvara + extras via deras lilla klient (men filerna landar lokalt förstås). Sen om jag förstått det hela rätt så har Bandlab någon egen DAW där du kan dela dina alster med andra, dock har de (än så länge) inte stöd för just Sonar-formatet ännu (så man får köra ner prylarna som en bundle och skicka via någon annan tjänst om man vill det), men de har ju planer för att kunna dela sina saker på det sättet framöver.

  45. #45
    Levitz
    Levitz är inte uppkopplad
    Levitzs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Lite gott och blandat från licensavtalet...

    "Internet connection is required to verify account status. If the Product is installed on computer not connected to the internet, BandLab will provide offline authorization options.
    ..
    Enhancements and updates, if available, may be obtained by you at BandLab's then current terms and conditions.
    ..
    LICENSEE MAY USE THE INSTRUMENT CONTENT FOR COMMERCIAL PURPOSES WITHIN MUSICAL COMPOSITIONS.
    ..
    YOU ACKNOWLEDGE AND AGREE THAT BANDLAB HAS NO EXPRESS OR IMPLIED OBLIGATION TO CONTINUE TO MAKE THE PRODUCT OR ANY FEATURE THEREOF AVAILABLE NOR INTRODUCE ANY FEATURES OR SERVICES COMPATIBLE WITH THE PRODUCT.
    ..
    BandLab may collect information about the use of the Product via Analytics (“Analytics”), and use this data internally to improve the product. Analytics is anonymous OR can be connected to your BandLab account. You may specify whether or not to participate in Analytics at any time, by selecting the appropriate option in the Product preferences at any time."


    Med andra ord, just nu är det la bara att köra på, hur det kommer se ut framöver finns inga garantier för. Skulle det börja kosta pengar och man redan är inkörd så är man ju mer fast i fällan. Hursomhelst en DAW som växer, tycker jag! Gav upp några gånger men har suttit i några timmar nu och det börjar falla på plats lite. Finns lite sätt att städa upp i den inledande röran av fönster. Verkar rätt smidigt faktiskt!

  46. #46
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att diskutera vilken DAW som är bäst är lite som diskussionen mellan PC vs MAC.
    Jag är van vid Cakewalk/Sonar och helt handikappad i andra DAWS. Till skillnad från några andra i forumtråden har jag aldrig haft några större problem med Cakewalk men däremot i Cubase som jag blivit galen på. Dock pratar vi äldre versioner och har inte provat det nya släppet.
    Annars håller jag helt med my03
    +1.

  47. #47
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Någon som testat och kört på sistone? Kan inte få hem garageband på en gammal macbook och internet tipsade om bandlab som någon slags garageband-klon. Mest tänkt för snabba enkla skisser och lek, har annat på andra datorer för mer djupgående saker.

  48. #48

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av indigo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som testat och kört på sistone? Kan inte få hem garageband på en gammal macbook och internet tipsade om bandlab som någon slags garageband-klon. Mest tänkt för snabba enkla skisser och lek, har annat på andra datorer för mer djupgående saker.
    Cakewalk finns väl inte för Mac?
    Bandlab kör man i browsern och är ganska begränsad.

  49. #49
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    News!
    https://discuss.cakewalk.com/index.p...rand-identity/

    "On behalf of BandLab Technologies and the Cakewalk team, I’m thrilled to announce the following updates and hope you share our excitement for what's to come! The brand Cakewalk by BandLab is now Cakewalk, standing as an independent brand within BandLab Technologies, focused on delivering the next generation of music production software for desktop."

  50. #50
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Cakewalk Next. Next is a creation-focused DAW, built from the ground up to better address the needs of creators and meet the demands of tomorrow. It’s designed to be easy to use yet powerful, suitable for creators regardless of where they are in their musical journey.

    Cakewalk Sonar. In deference to the audio production legacy that has been a critical tool of choice for so many over the years, this name reflects our continued commitment to serving core production workflows and providing the best all around audio solution on Windows. Cakewalk Sonar will bear a dramatic UI refresh and carry forward as a new product with ongoing improvements and features

  51. #51
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Ja inget gratis varar för evigt...
    Next och Sonar blir betalversioner medans uppdateringar av nuvarande Cakewalk by Bandlab avstannar som jag förstått det?
    Jag är supernöjd med hur Cakewalk är idag och hoppas de inte dödar det. Blir orolig.

  52. #52
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Laddade hursomhelst ner denna gratis nu

    Men hur fan gör man ett stereospår?

  53. #53
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Laddade hursomhelst ner denna gratis nu

    Men hur fan gör man ett stereospår?
    "clips"->convert to stereo

    men om du har stereo in så bör du även per default spela in stereo-in (kolla dina ljudkortsmixerinställningar)

    (kolla även så att spårknappen för ljudvåg-höger resp. ljudvåg-vänster är aktiv och inte ljudvåg-ena sidan endast)

  54. #54
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Nja, det där är inte problemet, och kanske det inte finns mer än att jag är van vid Cubase. När jag skapar ett spår i Cubase får jag välja om jag vill skapa ett stereo eller monospår. Här skapas bara ett monospår utan valmöjligheter (vad jag kan se hittills ).

    Egentligen är det nu importerat stereomaterial jag ska jobba med, men det verkar som att den även importerar det i mono.

    Men kan jag alltså göra det du säger ("clips"->convert to stereo) på ett tomt spår, så att själva spåret blir ett stereospår? Det vore ju lösningen då... Ska leta efter den där ljudvågsväljaren också. Tack så här långt

  55. #55
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Efter att du skapat ett ljudspår så väljer du på input om du ska spela in höger mono, vänster mono eller stereo från ditt ljudkort (kan vara många fler ingångar via ADAT etc).
    Då skapas automatiskt stereo eller mono beroende på val.
    Importerar du en ljud-fil så känner spåret av om det är er mono eller stereo.

  56. #56
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Precis vad synthboy säger här ovan.

    jag kan skicka upp lite skärmdumpar inom kort som kanske ger mer klarhet (måste dock ta itu med ett extremt oinspirerande jobb först att rensa ett vattenlås här hemma ).

  57. #57
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Vattenlås rensat (på mestadels hår - dessa Quinns... tackar som frågar :-D)

    Nåväl, över till mer nöjesaktiga aktiviteter. Tricket är att matcha antalet ingångar ifrån ditt audiokort och dess mixer mot vad du väljer som "ingång" i Sonar. I mitt fall så har jag "line 5/6" ut ifrån mitt Presonus och jag kan välja motsvarande i Sonar för att få motsvarande (man får se till att ställa panoreringen max hö/vä i ljudkortets mixer). Sen finns där den där knappen som jag nämnde (grön fyrkant till vänster) som du kan välja om du vill ha strikt mono eller låta stereo komma igenom (plus att det går att konvertera stereo -> mono eller vice verca via högerklick som nämnts tidigare här uppe).



Liknande ämnen

  1. Cakewalk Sonar X1
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 21:56
  2. Cakewalk Sonar 7
    Av ntg i forum Övriga DAW
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-16, 11:00
  3. Cakewalk uppdaterar Sonar till 8.3
    Av The Introvert i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 07:54
  4. Cakewalk Sonar 8
    Av android i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 15:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •