Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Det här med att exportera stems (pust!)

  1. #1
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran

    Det här med att exportera stems (pust!)

    Det blev ett jäkla meck i få det jag ville ha:

    1. Lika långa spår
    2. Separata spår för effektreturna

    Använde funktionen export/all tracks. För att få det att funka fick jag först platta till alla midispår (om jag inte gjorde det fick de en lite annan längd på spåret ), spela in effektreturena separat (de som Live spelade in hamnade off samt på för låg volym).

    Det enda positiva med "all tracks" är att en får group både som separata och summerat spår.

    Nån som vet ett smidigare sätt? Är jag helt ute och cyklar ?
    Senast redigerat av Morglurg den 2018-03-25 klockan 13:51.

  2. #2
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Hur kollade du så att de blev lika långa?

    Upptäckte nämligen att när jag exporterade alla tracks separat, samt tog in dem i Live igen, så såg det ut som det var olika längd. Live warpade alla spår och vissa började ej på 0.0.0. Tog jag bort Warp samt fixade till start och slutpunkt så att de verkligen var från början respektive slut så stämde det. Alla spår var lika långa. Du måste också se till att det där strecket längst upp i Arrangementfönstret som markerar loop är markerat så att exporten sker mellan start- och slutangivelse för loopen. Även om du ej ska loopa.

  3. #3
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur kollade du så att de blev lika långa?

    Upptäckte nämligen att när jag exporterade alla tracks separat, samt tog in dem i Live igen, så såg det ut som det var olika längd. Live warpade alla spår och vissa började ej på 0.0.0. Tog jag bort Warp samt fixade till start och slutpunkt så att de verkligen var från början respektive slut så stämde det. Alla spår var lika långa. Du måste också se till att det där strecket längst upp i Arrangementfönstret som markerar loop är markerat så att exporten sker mellan start- och slutangivelse för loopen. Även om du ej ska loopa.
    Bra input! Stängde av warp på alla clips. Men nu slår det mig att startpunkten kanske kan ha legat kvar ändå?

  4. #4
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Ja, du får kolla alla spår individuellt och se så start är från början, även om du stängt av Warp. Du borde i.o.f.s. kunna kolla hur stor varje fil är. De ska ju vara lika stora, om alla är i stereo.

  5. #5
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Morglurg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra input! Stängde av warp på alla clips. Men nu slår det mig att startpunkten kanske kan ha legat kvar ändå?
    Sista vändan stängde jag av auto warp, och satte bpm till projektets tempo för att kontrollera.

  6. #6
    monads
    monads är inte uppkopplad

    Avstängd
    funkar det inte bara att markera rätt område i projektet? då printar den väl ut det området från alla berörda tracks?

  7. #7
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av monads Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    funkar det inte bara att markera rätt område i projektet? då printar den väl ut det området från alla berörda tracks?
    Jodå! Men tar man sedan in spåren i Live igen så måste man stänga av Warp samt se till att de börjar från början. I ett annat program som ej Warpar borde de ligga rätt från början.

  8. #8
    monads
    monads är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jodå! Men tar man sedan in spåren i Live igen så måste man stänga av Warp samt se till att de börjar från början. I ett annat program som ej Warpar borde de ligga rätt från början.
    stäng av "auto warp long clips" eller vad den heter i preferences innan du importerar spåren. vill du senare warpa dem är dt bara att markera hela högen och trycka warp-knappen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 39
    Senaste inlägg: 2017-05-12, 16:21
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2017-03-20, 23:15
  3. Det här med att artister skriker sina namn i början av låtar...
    Av Niklas Hellgren i forum Allmänt om musik
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2013-08-08, 19:55
  4. Det här med att kolla när strö... spänningen tar slut?
    Av Morglurg i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-11-07, 10:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •