Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Samtida prishöjning i flera butiker

  1. #1
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran

    Samtida prishöjning i flera butiker

    I väntan på lön har jag hållit koll nästan varje dag på prisutvecklingen av en speciell vara (Roland HP605). Senaste två veckorna har den legat stadigt på 20995 kr hos 4sound, emusic och några andra butiker. Nu idag har samtliga höjt den till 25149 kr. Är det en slump?

  2. #2
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I väntan på lön har jag hållit koll nästan varje dag på prisutvecklingen av en speciell vara (Roland HP605). Senaste två veckorna har den legat stadigt på 20995 kr hos 4sound, emusic och några andra butiker. Nu idag har samtliga höjt den till 25149 kr. Är det en slump?
    Definitivt ingen slump. Beror nog på att Roland har kört kampanj på den men nu höjt priset.

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Här hemma höjde just Earth, Wind & Fire tonarten. Vad kan det vara tros? Ett högre medvetande för världen nu med nytillkommen genikraft uppe bland molnen?

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I väntan på lön har jag hållit koll nästan varje dag på prisutvecklingen av en speciell vara (Roland HP605). Senaste två veckorna har den legat stadigt på 20995 kr hos 4sound, emusic och några andra butiker. Nu idag har samtliga höjt den till 25149 kr. Är det en slump?
    Jag tror de autogenererar påslag baserat på inköpspris. Ändras inköpspriset följer utpriset med. Konstigare behöver det inte vara.

    Eller så vill de jävlas med dig.

  5. #5
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Definitivt ingen slump. Beror nog på att Roland har kört kampanj på den men nu höjt priset.
    Har dom? Det har jag missat.

  6. #6
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här hemma höjde just Earth, Wind & Fire tonarten. Vad kan det vara tros? Ett högre medvetande för världen nu med nytillkommen genikraft uppe bland molnen?
    Koolt. Själv sänkte jag just ett glas saft.

  7. #7
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I väntan på lön har jag hållit koll nästan varje dag på prisutvecklingen av en speciell vara (Roland HP605). Senaste två veckorna har den legat stadigt på 20995 kr hos 4sound, emusic och några andra butiker. Nu idag har samtliga höjt den till 25149 kr. Är det en slump?
    Du har kanske kollat på den lite för många ggr, så nu vet dom att dom har minst en potentiell köpare.

    Trots att man inte har några belägg så kan det ibland kännas så på en del pluginssajter.
    Man håller koll på priset, mmm fortf lågt..mmm bra, snart får man sin löning mmm....o pang så steg priset med 200%. Wot?!

    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min pizzeria hade höjt kycklingsalladen från 75:- till 79:- idag. Så nånting är på gång...
    Senast redigerat av T11 den 2018-03-15 klockan 23:04.

  8. #8
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Helt klart är något på gång. Vaknade idag och kände mig upplyft!

  9. #9
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Brukar inte hålla koll på prisutvecklingar, men det inte så att vissa regelmässigt höjs i slutet på månaden när de vet att folk har mer pengar?

  10. #10
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Det är nog snarare så, att priset har höjts för att justera för att svenska Kronan har försvagats gentemot Euron sedan senaste gången de satte priset.

  11. #11
    Assar
    Assar är inte uppkopplad

    Senior
    Det är ändå intressant att tillverkarna ofta anger ett "rekommenderat pris" och att de flesta butikerna i slutkundsledet följer dem.
    Det sätter liksom konkurrensen ur spel ...

  12. #12
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Assar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ändå intressant att tillverkarna ofta anger ett "rekommenderat pris" och att de flesta butikerna i slutkundsledet följer dem.
    Det sätter liksom konkurrensen ur spel ...
    Njae, alla tvingas ju följa liknande regelverk. Varför produkt X kostar Y kronor handlar ju om att grossistens pris + frakt, moms etc resulterar i Y. Om det sedan är en synt för 20000 kronor kan det ju diffa en tusenlapp, men procentuellt motsvarar ju det en hundring för den där billiga desktopgrejen för 2000.

    Pushar sedan Behringer sina nya grejer billigare gör inte det automatiskt att Korg, Clavia, Roland m fl kan sänka sina befintliga. Då får de tänka annorlunda eller hitta ett annat kundsegment. Så'nt sker ju hela tiden.

  13. #13
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Knights of Ju

Liknande ämnen

  1. Sista dagen för en Solaris innan prishöjning
    Av koenig i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-30, 23:03
  2. Ball burk samtida med EMS och bikiniboogen!
    Av Heualia i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 22:25
  3. CDR & DVD-R prishöjning 2004?
    Av tublenco i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 06:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •