Resultat 1 till 48 av 48

Ämne: Behöver hjälp med nya effekter...

  1. #1
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior

    Behöver hjälp med nya effekter...

    Alltid snålat lite på effekterna, varje gång det blivit pengar över till något bättre så har jag lagt det på gitarrer och syntar. Tänkte snart byta upp mig och köpa 3 nya - reverb, delay och chorus. Har idag HOF, Flashback, en Zoom MS70 och några Behringer pedaler.

    Delay'en ska ha midi, stereo in och ut - digital går bra.
    Reverben har inte samma krav på midi, men skadar inte - stereo in och ut - digital går bra här också.
    Chorusen ska ha stereo ut och vara analog - midi behövs inte.

    Vilka 3 hade ni rekommenderat utan att jag ska behöva ta sms lån? Alltså inte Big Sky, Timeline, Eventide och Moog - någonting i 'mellanklassen'. Inte brådis, kan handla begagnat. Rack går lika bra ska jag tilläga också.

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Gamla multieffekter från Alesis kanske? Sjysst för mycket på liten budget. Midiverb 4 t ex. Eller ska det vara enskilda?

  3. #3
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Begagnat är Lexicon LXP-1, LXP-5 och LXP-15 är bra komplement.

  4. #4
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gamla multieffekter från Alesis kanske? Sjysst för mycket på liten budget. Midiverb 4 t ex. Eller ska det vara enskilda?
    Behövs inte vara enskilda så länge några effekter är riktigt bra. Men är Alesis gamla delay/reverb verkligen en uppgradering från TC Electronics Flashback och Hall of Fame?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Begagnat är Lexicon LXP-1, LXP-5 och LXP-15 är bra komplement.
    Har dom på min mentala lista

  5. #5
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ditt första inlägg är lite motsägelsefullt. Du börjar med att du tycker du snålat och sen avslutar med att avfärda de effekter du egentligen verkar vilja ha för att de är dyra. Hehe.

    Tycker du ska spara ihop till de du vill ha. Om du t ex har råd att köpa 2-3 mellanklass har du ju råd med en lite dyrare till att börja med.

    Men om du vill ha något i mellanklass så har t ex Lexicon moderna rackenhetet för 2-3000 nypris som är stereo och har MIDI. T ex Lexicon MX serien. Tror MX300 går för ca 2000-2500 ny.

  6. #6
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ditt första inlägg är lite motsägelsefullt. Du börjar med att du tycker du snålat och sen avslutar med att avfärda de effekter du egentligen verkar vilja ha för att de är dyra. Hehe.

    Tycker du ska spara ihop till de du vill ha. Om du t ex har råd att köpa 2-3 mellanklass har du ju råd med en lite dyrare till att börja med.

    Men om du vill ha något i mellanklass så har t ex Lexicon moderna rackenhetet för 2-3000 nypris som är stereo och har MIDI. T ex Lexicon MX serien. Tror MX300 går för ca 2000-2500 ny.
    Kanske lite motsägelsefullt ja, kan omformulera.
    HOF och Flashback (version 1) kostar typ 1000 spänn, Timeline och Big Sky 5000 - så tänkte någonting mittemellan. Sedan kunde jag tillagt att jag kanske ville ha lite tips utanför de självklara 'usual suspects' så att säga, några outsiders i 'mellanklassen' man kanske missat.

  7. #7
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Hof och Flashback är ju jäkligt bra...
    Det blir lätt sidgradering .
    Det kan ju vara roligt att ha lite andra smaker i godispåsen som ovan, äldre burkar med eget ljud. Annars kanske det är vettigt arr köpa en bra burk att ta till, kanske en Eventide h9? Gå kan du ju köpa till algoritmer eftersom också.

  8. #8
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske lite motsägelsefullt ja, kan omformulera.
    HOF och Flashback (version 1) kostar typ 1000 spänn, Timeline och Big Sky 5000 - så tänkte någonting mittemellan. Sedan kunde jag tillagt att jag kanske ville ha lite tips utanför de självklara 'usual suspects' så att säga, några outsiders i 'mellanklassen' man kanske missat.
    Förstår. Försökte vara lite skämtsamt men samtidigt menar jag det jag sa.

    Men TC-pedalerna du har är ju inget fel på. Men kolla på racken jag nämnde. Multieffekt i bra prisklass med bra ljud. Men förstår om du vill ha något mer dedikerat per effekt. Men då springer det gärna iväg i pris om man vill ha dem bra specade med funktioner.

    Sen finns ju t ex Source Audio Nemesis som alternativt till delay. Ca 2500-3000 i pris.

  9. #9
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Jag ska svära ordentligt i kyrkan här - så ta det för var det är. Om du ska köra "billiga" effekter -finns det ingen anledning att gå "hårt". Valhallas mjukisar är så ruskigt bra. Jag förstår dock hårt då det avlastar datorn -men tänker främst ljud/användarhanteringen.

    Så mitt tips är att köpa begagnat. Vad det gäller reverbs tycker JAG att det är först när du går upp på Styrmon Big sky-nivå det är värt kulorna. Lite samma med delays. Mjukvarudelayen som hänger med i DAWs brukar vara i nivå med 2-3k hårdvara.

  10. #10
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Ensoniq DP4 kanske?

  11. #11
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Snackar vi pedaler eller rackeffekter här? Eller spelar det ingen roll?

  12. #12
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Främst är jag som sagt ute efter 3 allround effekter - moderna, utan brus och hög upplösning osv. Sedan kan jag komplettera med lite kuliga klassiker - men tipsa gärna så att jag kan hålla ögonen öppna på beg. marknaden. Främst spelat akustiskt gitarr tills för ett tag sedan - bara nyligen jag börjat synta. Men har alltid lyssnat på 'elektroniskt'. Säg tex att jag är lite imponerad av hur Demdike Stare använder sig av delays - vilka kan dom tänkas använda?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snackar vi pedaler eller rackeffekter här? Eller spelar det ingen roll?
    Spelar ingen roll egentligen.

  13. #13
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Kom nu på att jag kunde begränsat lite haha, vill ha tips på nya och klassiska delay, reverb och chorus - denna tråd kan bli hur lång och spretig som helst

  14. #14
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Gillar själv användaren 8_bits säljtrådar Maken till effektsamling!

    Annars är detta min drömtråd den dagen man börjar tjäna lite pengar igen:
    http://www.99musik.se/showthread.php...ang-deluxe-%29

    Mycket lexicon top-of-the-line burkar där hehe. Hade jag varit i dina kläder hade jag tagit mig till närmaste musikaffär och testat loss. Är så mycket en känsla mer än vad man får på pappar (som de flesta andra instrument). Sen användarvänlighet - använder min Big Sky klart mer än mitt Eventide H3000.

  15. #15
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Dynacord drp 20? Sony r7? Någon Roland srv? Äldre Lexicon mxp/lxp? Äldre Yamaha burkar?

  16. #16
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dynacord drp 20? Sony r7? Någon Roland srv? Äldre Lexicon mxp/lxp? Äldre Yamaha burkar?
    Med tanke på den begränsning i budget som du angav så är burkarna du räknar upp här absolut värda att titta på. Skulle nog säga att en del av dem kan fås för fyndpengar. Har själv ett par Sonyburkar och Rolands SRV-serie.

    Nackdelen är att en del som t ex Sony R7 är jävligt trist att editera om man vill gå bortom presets. På det sättet är ju pedaler ofta betydligt taktilare.

  17. #17
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gillar själv användaren 8_bits säljtrådar Maken till effektsamling!

    Annars är detta min drömtråd den dagen man börjar tjäna lite pengar igen:
    http://www.99musik.se/showthread.php...ang-deluxe-%29

    Mycket lexicon top-of-the-line burkar där hehe. Hade jag varit i dina kläder hade jag tagit mig till närmaste musikaffär och testat loss. Är så mycket en känsla mer än vad man får på pappar (som de flesta andra instrument). Sen användarvänlighet - använder min Big Sky klart mer än mitt Eventide H3000.
    Ja 8-bits säljtrådar - blir ruinerad bara av att läsa dom Nä dom pengarna och den dedikationen kommer jag inte lägga på effekter. Jag gör lite musik som hobby åt det 'elektroniska' hållet, mest utan DAW till och med - proddar inte Rihanna's nästa hit eller fullständig effektknarkare lol.

  18. #18
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Ok, börjar om från början - kan starta med en analog chorus stereo pedal för max 2000, vad kan ni rekommendera?

  19. #19
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    BIM, BAM, BOUM oto machines

    edit oops såg inte ditt sista inlägg. Vänta på TC electronic (behringer) juno106 chorus pedal.
    Senast redigerat av mooneh den 2018-02-17 klockan 15:37.

  20. #20
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, börjar om från början - kan starta med en analog chorus stereo pedal för max 2000, vad kan ni rekommendera?
    Du nämnde ju Sony och Roland som möjliga alternativ.

    Hittar du en Sony M7 eller en Roland SDX-330 så har du tonvis med olika chorus-algoritmer som spöar det mesta.

    Om det MÅSTE vara analogt så är t ex Warped Vinyl mk2 fantastisk om du lyckas hitta en beggad under 2 lök. Endast mono ut dock. Alternativt ett begagnat Boss Dimension C. Borde gå att hitta under 2 lakan.

  21. #21
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Jag kör MXR m134 pedalen. Jag har två för jag dyrkar dem Hyggligt billiga nya; typ 2.5k på thomann. Ok; man behöver ju "vintage" här på 99an såklart men har svårt att tänka mig det är såå stor skillnad på en riktigt 80-talare och en nyproddad

    Jag är ju också bara glad amatör men gillar soundet av MXR + Big sky på gitarr. Men så gillar jag gammal dark wave mer än modern rock också.

  22. #22
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Får man DimC för 2k verkligen? Skulle jag inte ha nått emot en!

    På DimC-temat finns ju även Fromel Seraph. Ovanlig, men sett beg för runt 2k med.

    (Sen är ju DimC/Seraph inte direkt ”normala” chorus, men väl fantastiska...)

  23. #23
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Möjligt att Dimension C stuckit iväg de senaste åren men tror de låg runt 1 500:- ganska länge.

    Gav nog en bit under en tusing för min men åren går och det var nog rätt länge sedan när jag tänker efter Namn:  brada.gif
Visningar: 409
Storlek:  2,4 KB

    Ligger en Boss chorus ensemble CE-1 på Vend just nu. Riktigt bra. Ganska amazing faktiskt. Köpte en av en 99a här för flera år sedan.

    4 000 spänn dock så en bit över Kakans budget.

    Men värt det!

  24. #24
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Lite över budget för chorus, men tack för tips. Tror jag ska fokusera på det jag har och kasta ett getöga på begagnat marknaden då och då - kanske hålla tummarna att Behringer gör en analog chorus eller delay till överkomligt pris, Juno 106 choruset ska bli intressant att höra när det kommer Annars blir det förmodligen Strymon, Free The Tone, Nemesis, TC X4/X3 eller liknande reverb/delay.

  25. #25
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Tänkte svara igår, men läste noggrant igenom posten men kändes inte som jag kunde ge ett vettigt svar.
    Varför inte spara en liten stund bara och få ngt awesome i höst eller liknande?

  26. #26
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Kollar lite på Boss DD och RV 500 på tuben - blir inte riktigt klok på dom, måste nog svänga förbi en musikaffär. Någon som har erfarenhet av dessa, främst DD?
    Beträffande choruset så väntar jag nog på TC's Juno klon.

  27. #27
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Kör Boss DD- ganska enkelt delay men funkar. Brukar köra det för klassiska berlin school-delay (som inte är så komplicerade) på min modular. Ska till studion ikväll; kan lira in ett snabbt smakprov. Men är nog en bra ide´ att som du säger; testa själv.

  28. #28
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör Boss DD- ganska enkelt delay men funkar. Brukar köra det för klassiska berlin school-delay (som inte är så komplicerade) på min modular. Ska till studion ikväll; kan lira in ett snabbt smakprov. Men är nog en bra ide´ att som du säger; testa själv.
    Du syftar på DD-3/7? Där har jag TC Flashback som funkar tills vidare - jag menade DD-500...

    https://www.boss.info/us/products/dd-500/

  29. #29
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Mmm, dd7 jag tänkte på.

  30. #30
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Ser dock en lite risk att det blir för många inställningar på DD-500. Man behöver såklart inte fördjupa sig alla gånger, men har man möjligheten att skruva så slutar det ofta med att man sitter och vrider någon millimeter hit och dit istället för att spela

  31. #31
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör MXR m134 pedalen. Jag har två för jag dyrkar dem Hyggligt billiga nya; typ 2.5k på thomann. Ok; man behöver ju "vintage" här på 99an såklart men har svårt att tänka mig det är såå stor skillnad på en riktigt 80-talare och en nyproddad

    Jag är ju också bara glad amatör men gillar soundet av MXR + Big sky på gitarr. Men så gillar jag gammal dark wave mer än modern rock också.
    Den har jag såklart funderat på, ligger på 2 papp jämt tom på emusic mfl - kommer hålla ett öga på begagnade och fundera lite till.

    Kan passa på och rådfråga om (riktigt) billiga analoga delays. Har inget för tillfället och vill bara lattja lite och för att jag vill ha en rent analogt - TC Electronic Echobrain för en femhundring, no brainer eller är den helt kass ni som provat? Vill som sagt inte lägga en förmögenhet på analogt delay, bara lattja lite.

  32. #32
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får man DimC för 2k verkligen? Skulle jag inte ha nått emot en!

    På DimC-temat finns ju även Fromel Seraph. Ovanlig, men sett beg för runt 2k med.

    (Sen är ju DimC/Seraph inte direkt ”normala” chorus, men väl fantastiska...)
    Fromeln prototypen var med stereo in, men kan inte hitta den färdiga med stereo in? Eller har jag fått det hela om bakfoten? Kan lätt lägga 2-3 papp för en sådan, låter helt underbart!

    Edit: den verkar ha stereo in, f@n!
    Senast redigerat av Kakan den 2018-02-18 klockan 22:07.

  33. #33
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Kika på Digitechs pedaler, bl.a. Polara och Obscura. Jag tycker själv de är fantastiska.

  34. #34
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kika på Digitechs pedaler, bl.a. Polara och Obscura. Jag tycker själv de är fantastiska.
    Har i dagsläget TC HOF och Flashback - så de överlappar i pris och prestation. TC pedalerna var enklare att hitta begagnade.
    Men jag har lite snöat ut på analoga chorus och delays - men finns ju hur mycket som helst att läsa på; vad som är RIKTIG stereo på choruset, att mn3005'a eller inte på delayet osv mm etc.

  35. #35
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Kolla det Urban Öjhage säljer i fb-gruppen "musikprylar köpes / säljes / bytes / skänkes", massor av udda och roliga reverb/delays mm. Han finns här också nånstans

  36. #36
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kolla det Urban Öjhage säljer i fb-gruppen "musikprylar köpes / säljes / bytes / skänkes", massor av udda och roliga reverb/delays mm. Han finns här också nånstans
    Har sett! Ja en massa kul effekter - en massa annat intressant som också har lagts upp senaste dygnet på fejjan och vend.

  37. #37
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kolla det Urban Öjhage säljer i fb-gruppen "musikprylar köpes / säljes / bytes / skänkes", massor av udda och roliga reverb/delays mm. Han finns här också nånstans
    +1 Mycket kul grejer, samt pålitlig och bra säljare!

  38. #38
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Köpte ett nytt NUX CH-3 analogt mono chorus för knappt två hundringar.
    Väldigt brusfritt och innehåller Behringers (Coolaudio) MN3207 BBD kloner.
    Innehåller en del elektronik och är välbyggd sett till priset.
    Har inte testat "originalen" men de följer ju alla mer eller mindre samma kretsschema.

    http://www.nuxefx.com/index.php?m=co...atid=52&id=235

  39. #39
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte ett nytt NUX CH-3 analogt mono chorus för knappt två hundringar.
    Väldigt brusfritt och innehåller Behringers (Coolaudio) MN3207 BBD kloner.
    Innehåller en del elektronik och är välbyggd sett till priset.
    Har inte testat "originalen" men de följer ju alla mer eller mindre samma kretsschema.

    http://www.nuxefx.com/index.php?m=co...atid=52&id=235
    Varken stereo in eller ut - men för typ 300 spänn så Tack för tips! Du råkar inte ha något bra tips på billigt analogt delay - gärna åtminstone lite över 400-500ms? För springer det iväg för mycket så blir det dumsnålt och då kan jag lika gärna lägga en slant extra på något jag verkligen vill ha.

  40. #40
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Jag har ett mooer ana echo, som jag kan rekommmendera. Ganska långt från high end och max 300 ms men låter helt ok. Klart prisvärt tror inte jag gav mer än 300.
    Senast redigerat av Hugo Hasslo den 2018-02-19 klockan 22:52.

  41. #41
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Vilka analoga pedal delays gör sig överhuvudtaget bra till syntar? Vissa tål inte 'line level' så bra väl? Tänkte tex den mest sålda analoga delayen MXR Carbon Copy.
    Senast redigerat av Kakan den 2018-02-19 klockan 20:52.

  42. #42
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Är Line6 nya multieffekt något att ha? De verkar ju vara rätt välrenomerade inom effekter, till motsats från hur deras cab+amp-sim verkar anses. Man får mycket för pengarna så det har fått mig att tveka på att köpa separata effekter och kanske gå på en multieffekt trots allt.

  43. #43
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är Line6 nya multieffekt något att ha? De verkar ju vara rätt välrenomerade inom effekter, till motsats från hur deras cab+amp-sim verkar anses. Man får mycket för pengarna så det har fått mig att tveka på att köpa separata effekter och kanske gå på en multieffekt trots allt.
    Måste säga att jag har dålig koll på Line 6. Min Zoom MS-70CDR täcker behovet av multieffekter - den har dessutom varit till hjälp att testa olika kloner (om än inte 100% reproduktion) och komma fram till vilka som passar till mina monosyntar.
    Analogt delay börjar luta åt EHX Memory Toy - frågan är hur den fixar syntens 'heta' signal?

    Edit: Har också en Carl Martin Stereo Chorus X II på gång kanske - finns några på vend och i Köpenhamn till ok pris. Någon som har en eller testat?
    Senast redigerat av Kakan den 2018-02-21 klockan 12:58.

  44. #44
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Förresten, Monolougen är ganska kapabel att göra syra - någon som gett den en extra knuff på vägen med distortion/overdrive? Vilken kan vara ett bra val?

  45. #45
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten, Monolougen är ganska kapabel att göra syra - någon som gett den en extra knuff på vägen med distortion/overdrive? Vilken kan vara ett bra val?
    Just monologuen har ju inbyggd dist. Bara att maxa driveratten

  46. #46
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just monologuen har ju inbyggd dist. Bara att maxa driveratten
    Ja den har en ny Drive Circuit som fläskar på övertoner och dist. Men jag tänkte ändå maxa lite till och kanske använda pedalen till liknande syften på andra syntar.
    Tänker kanske BOSS - OS-2?

  47. #47
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Jag brukade köra synt genom gitarrstärkare när jag lirade med ett av mina band. Det var kul! Blev extra fint med inbyggda fjäder-reverbet. Körde också med en drös andra pedaler, tror att den dist jag använde då var en maxon 808 som var lite med åt Overdrivehållet. Funkade fint! Boss ds-1 har jag också testat, funkade bra det med. Just OS-2 har jag inte koll på tyvärr

  48. #48
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag trodde jag sökte separata effekter men med dagens fina ljud på MFX är jag helt med på tåget där. Enskilda börjar bli boutique. En BOSS DS-01 lixom!

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-10-31, 10:38
  2. Behöver hjälp med studiofunderingar
    Av jb0909 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 18:17
  3. behöver hjälp med prophecyn.
    Av svenH i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 01:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •