Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Miditech Thru 7

  1. #1
    KungKrilles avatar
    Veteran

    Miditech Thru 7

    Jag fick precis hem en och har kopplat min MDUW till ingången på boxen. Utgångarna är kopplade till diverse synthar och boxen får ström via den medföljande USB-kabeln kopplad till en iPhone-laddare. Tyvärr fungerar det inget vidare och det yttrar sig i hängande noter vars pitch dessutom är slumpmässiga eller ingen signal alls. Kopplar jag däremot syntharna var och en direkt till MIDI-utgången på MDUW:n så är det inga problem.

    Jag har testat att ge thru-boxen ström från en USB-kontakt på datorn men tyvärr fungerar det inte heller. Jag valde mellan denna box och Kentons med fem utgångar men eftersom jag behöver fler så blev det Miditech. Är det någon som har en fungerande setup med en Miditech Thru 7? Hur har ni i så fall kopplat?

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Vad är det för uttag i thrulådan? Nog med mA i laddaren? Strular alla syntarna, eller är det samma varje gång?

  3. #3
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det för uttag i thrulådan?
    Vilket uttag menar du? Ström? I så fall ett USB-uttag.

    Nog med mA i laddaren?
    Det är frågan det. Manualen till boxen är minst sagt minimal och några kravspec kan jag inte finna. Vad en iPhone-laddare kan leverera vet jag inte heller. Kan vara värt att gå djupare in på detta.

    Strular alla syntarna, eller är det samma varje gång?
    Jag trodde ett tag att det var bara vissa men nu efter flera tester så är det alla :/

  4. #4
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Prova någon annan synt som master/midi in och se om det blir samma resultat.

  5. #5
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Det borde jag gjort från början men ja, nu har jag testat från både PC och Atari med samma resultat. Har upptäckt att det spelar en viss roll i vilka uttag man stoppar kablarna i så det är kanske något internt fel i boxen. Låter jag några portar vara tomma så blir det bättre men jag får fortfarande dropouts. Det blir nog till att skicka tillbaka den här och prova Kenton istället. Fungerar den så får jag helt enkelt leva med att inte alla synthar kan vara inkopplade samtidigt.

  6. #6
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag tänker att om den kräver mer kräm borde det där kunna hända. Jag litar inte på USB...

    Eller som sagt, risig låda kanske. Det ligger f ö en Kenton thru 5 på vend... bra skit, jag har två.

  7. #7
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Ja, det kan vara dåligt med ström. Har ju helgen på mig att testa lite olika mobilladdare eller andra USB-uttag på datorn. Har en Overhub men den har än så länge ingen strömkälla eftersom det inte behövts än.

  8. #8
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ligger f ö en Kenton thru 5 på vend... bra skit, jag har två.
    Hur många var det från 99:e som högg på den? Borta är den i alla fall.

  9. #9
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur många var det från 99:e som högg på den? Borta är den i alla fall.
    *haha* Jag som ett kort tag övervägde att hugga den också...

  10. #10
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Hehe, tyckte iofs inte att den var sååå mycket billigare än en ny så jag avvaktade.

    Idag har jag provat en mängd olika mobilladdare och MIDI-kablar utan resultat. Köpte också en adapter så Overhub får rejält med kräm men det hjälpte tyvärr inte. Om jag däremot lämnar vissa utgångar okopplade så typ funkar alla synthar förutom Reface DX som omväxlande får hängande noter och dropouts. DX:en verkar för övrigt lite speciell för även om den är den enda synthen inkopplad så uppför den sig likadant (illa). Kopplar man den direkt till MIDI ut på Machinedrum så är det OK. Återstår att besluta sig för att få boxen utbytt mot en likadan eller köpa en Kenton istället för nu har jag slut på idéer.

  11. #11
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Du känner ingen i närheten som har en Kenton du kan låna, alternativt som kan testa din?

    Jag hade en massa midistrul här igår och då handlade det om att en maskin låg och sprutade midiinfo i snöret och dränkte all annan kommunikation med dropouts och programändringar som följd...

  12. #12
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Jag känner tyvärr ingen med ett Kenton nej men det hade varit skönt att testa ett. Intressant det där med midi-sprut. MDUW:n som är kopplad till MIDI in på boxen skickar något vare sig den spelar eller inte. Dioden lyser konstant utan flimmer så det är svårt att avgöra när det skickas signaler. Är kanske klockan. Frågan är dock om det är problemet. Jag har ju efter Kockpits tips testat att byta ut MDUW:n mot PC:n och Atarin med samma dåliga resultat och då har dioden blinkat på ett annat (i mitt tycke normalt) sätt.

Liknande ämnen

  1. Miditech MIDIface 8x8
    Av my03 i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-06-17, 21:04
  2. Miditech Garagekey?
    Av Ashaz i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 13:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •