Sidan 8 av 16 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SistaSista
Resultat 421 till 480 av 955

Ämne: Korg Prologue

  1. #421
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns inte "DISLIKE"?
    Dom raderar man snabbt.

  2. #422
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Lite nytt på Youtube:


    https://youtu.be/heuI5wyMoag

  3. #423
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Och om man pratar groda:


    https://youtu.be/URNY-LZikdQ

  4. #424
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Jag tyckte den lät riktigt bra när jag lyssnade på den.

    WT

  5. #425
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    På den franska videon säger dom att den har "pöls vidd", det vill man ju ha rödbetor till.

  6. #426
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tyckte den lät riktigt bra när jag lyssnade på den.

    WT
    Låter bra Ska bli roligt att höra den i verkligheten.

  7. #427
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Den franska videon är ju en av de få seriösa som kommit med 8:an.
    Nu såg jag att det finns franska undertexter och att Youtube kan översätta direkt till svenska


  8. #428
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Om Jacques har 3,34 apelsiner och byter till 2 apelsiner i ATCE, hur många apelsiner har då lille Jacques kvar?


  9. #429
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran

  10. #430
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior

  11. #431
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    En ny från Down Under.
    Här skär det sig lite mellan de två tycker jag, en "keyboard kille" som jobbar i musikaffären och vill höra bas, lead och Clavinet ljud för den giggande orkestermusikern, och Korg killen som vill visa en analog synth med råa spännande nya ljud.


    https://youtu.be/BPApsfSAH8U

  12. #432
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    lol ... base and LEADS ... base and leads ...
    Senast redigerat av Amonhoteph den 2018-02-08 klockan 11:43.

  13. #433
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran

  14. #434
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra info!

  15. #435
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det är lite provocerande när de inleder med "Korg’s new Prologue polysynth is far more complex than either of its siblings—the Minilogue and Monologue" när realiteten är att åtminstone Minilgoue är MER flexibel tack vare sin motion sequencer och att du kan använda Filter EG för att modulera intensitet eller frekvens på LFOn. Samt att du kunde göra cross mod, ring mod och sync simultant (t.ex.).

  16. #436
    swede99
    swede99 är inte uppkopplad
    swede99s avatar
    Senior
    Är det bara jag eller ? Men stör mig galen på att den är en damm magnet

  17. #437
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    kretskort mm för 16 röster är väl grymt mer komplext än 1 & 4 rösters uppsättningar?

  18. #438
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    kretskort mm för 16 röster är väl grymt mer komplext än 1 & 4 rösters uppsättningar?
    Fast när man säger komplex så tänker man väl framförallt på saker den kan? Jag gör det iaf.

  19. #439
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast när man säger komplex så tänker man väl framförallt på saker den kan? Jag gör det iaf.
    Ja!

  20. #440
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Ok. Förstår er input. Men... Att få in VZ1-syntesen, extra envelopes etc... Det är ganska komplext imho. Men luften är fri

  21. #441
    deleted user
    Jag hade köpt den om den inte var så ful!

    Så bred, låtsaslyxig. Man skulle ju känna sig som en fläck.

    Det blev en dreadbox abyss för att vara polyfon.

  22. #442
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och om man pratar groda:
    Haha!

  23. #443
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade köpt den om den inte var så ful!

    Så bred, låtsaslyxig. Man skulle ju känna sig som en fläck.

    Det blev en dreadbox abyss för att vara polyfon.
    Ful? Den är ju skitsnygg, det är typ en av de få plusen den har

    - - - Uppdaterad - - -

    Den verkar ha en del fina feats men avsaknaden av modulationsmöjligheter svider fortfarande stort.

  24. #444
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den verkar ha en del fina feats men avsaknaden av modulationsmöjligheter svider fortfarande stort.
    Det är oförlåtligt.

    Så vida de inte planerar att göra en DSI och släppa en Prophetologue 24.

  25. #445
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Magkänsla+ljud >100 modulationsmöjligheter. Jag föredrar att lyssna på ett instrument i verkligheten och då bilda mig en uppfattning om hur den låter och om den passar mina preferenser. Tur att det finns så många valmöjligheter
    Senast redigerat av tobbiew den 2018-02-17 klockan 11:42. Anledning: Typo

  26. #446
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Jag tycker den är oerhört vacker. Hamnar lätt i toppskiktet bland snyggaste synthar genom åren.
    Och så komplex och så många modulationsmöjligheter den har.
    Kolla in Wavetable oscillatorn i Master class artikeln här ovan t.ex. Snacka om möjligheter!

  27. #447
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Ja men alltså vi kanske skall förtydliga här då och skilja mellan modulationsmöjligheter och modulationskällor. Som alla syntar med kontroller så kan man modulera allt som finns på panelen. Så det räknas inte.

    Men den har bara en ynka liten LFO med tre vågformer som bara kan dirigeras till tre olika (vill jag minnas) destinationer och bara en destination åt gången. Behöver du svepa en wavetable kan du alltså inte få vibrato i samma patch.

    Modhjulet kan förvisso ställas till en större mängd parametrar - men bara en åt gången. Och Modhjulet är ju inte automatiskt, man måste släppa klaviaturen för att modda med det.

    Den "andra" envelopen, kan om jag minns rätt, också bara styras till en modulationspunkt åt gången. Det innebär att om du exempelvis vill ha ett envelop på filtret - så är det kört i övrigt.

    Summa summarum verkar det svårt att få till ljud som "lever" och jag tycker man hör det i videosarna - det är spikraka ljud rakt av. Moduleras det görs det via panelen.

  28. #448
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran


    Påminner om min kaffebryggare

  29. #449
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Men Amonhoteph, det är emellertid möjligt att replikera enkla rampkuvertbeteenden genom att tilldela en BPM-synkad sågtand LFO till formmoduleringen och sedan slå på arpeggiatorn, som också är bunden till BPM. Resultatet kommer att verka som ett enkelt förfallskuvert på det vågbara sopet.

  30. #450
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Påminner om min kaffebryggare
    Snygg! Den kommer göra sig fin bredvid din prologue.

  31. #451
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja men alltså vi kanske skall förtydliga här då och skilja mellan modulationsmöjligheter och modulationskällor. Som alla syntar med kontroller så kan man modulera allt som finns på panelen. Så det räknas inte.

    Men den har bara en ynka liten LFO med tre vågformer som bara kan dirigeras till tre olika (vill jag minnas) destinationer och bara en destination åt gången. Behöver du svepa en wavetable kan du alltså inte få vibrato i samma patch.

    Modhjulet kan förvisso ställas till en större mängd parametrar - men bara en åt gången. Och Modhjulet är ju inte automatiskt, man måste släppa klaviaturen för att modda med det.

    Den "andra" envelopen, kan om jag minns rätt, också bara styras till en modulationspunkt åt gången. Det innebär att om du exempelvis vill ha ett envelop på filtret - så är det kört i övrigt.

    Summa summarum verkar det svårt att få till ljud som "lever" och jag tycker man hör det i videosarna - det är spikraka ljud rakt av. Moduleras det görs det via panelen.
    Ja, det är klart att den har en inriktning som performance synth där man ska vrida på rattarna live. Men det är ju inte konstigt att Korg gör så, det har ju byggts upp en sån hysteri de senaste åren, alla ska stå och vrida på cutoffen hela tiden. Jag fattar inte varför.
    Jo förresten, det var väl för att det skulle låta mer "organiskt", lite mer levande än en kall och hård elektronisk synth som mekaniskt upprepade vad den var programmerad att göra.

    Men den har ju ytterligare några automatiska modulationer, tex mini envelope generatorer i VPM oscillatorn vilket kommer få ljuden att gå i kurvor.

    Och sen kan man se effekt-delen som en modulations möjlighet, vill du tex ha vibrato kan man få det där och istället utnyttja LFOn till annat roligt.
    Speciellt när man kan börja göra egna effekter tror jag det kommer hända mycket i MOD effekt delen.

    Sen är det väl så i mitt fall, att jag har en Korg Kronos där modulationsmöjligheterna är stora, med fyra unika LFOer, en gemensam LFO och en step sequencer. Så för mig blir prologuen ett bra komplement till det jag saknar i Kronosen.
    Skulle prologue vara min huvudsynth kanske jag hade tänkt annorlunda.
    Senast redigerat av Albedo den 2018-02-17 klockan 16:56.

  32. #452
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det är klart att den har en inriktning som performance synth där man ska vrida på rattarna live. Men det är ju inte konstigt att Korg gör så, det har ju byggts upp en sån hysteri de senaste åren, alla ska stå och vrida på cutoffen hela tiden. Jag fattar inte varför.
    För att trenden är, öh, folk som spelar på instrumenten?

    Ba-da-dish.

  33. #453
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att trenden är, öh, folk som spelar på instrumenten?

    Ba-da-dish.
    Jo jag kom på det sen och la till det.

    Men då borde ju prologue ligga helrätt i tiden om man är tvungen att vrida på massa knappar på den för att det ska bli intressant.

    Men om man nu ser till allt prat på nätet om att en LFO är rena katastrofen, och att det måste vara fler automatiserade LFOer, betyder det kanske att trenden har vänt nu då?
    Nu ska synthen göra allt själv igen och vi ska bara stå där bakom och se coola ut. We are the robots.
    Senast redigerat av Albedo den 2018-02-17 klockan 17:16.

  34. #454
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Det kan vara som du säger, men jag har en annan observation. Vi är onekligen i en era nu där man tittar tillbaks på "dedicerade verktyg" med viss nostalgi. Vi har lyckade Kickstarter-koncept som Freewrite (en skrivmaskin), miniräknare har en obruten försäljningskurva, t.o.m. stigande, titta på det som händer med vinyl, t.o.m. kassett (även om det kommer att dö ut tämligen snabbt när de som aldrig använt mediet inser varför det övergavs) osv. Jag jobbar med såna här frågor, så jag är lite nörd på området

    Samtidigt är vi inte riktigt villiga att betala för en produkt som är riktigt bra på en sak. Debatterna på forum (även här på 99an) blir lätt lite likartade där fokus omgående är på "OMG, den har inte ens X !!! "

    (I produktdesign refererar man till funktioner som en produkt inom en viss kategori "måste ha" enligt många som "basic" eller "outtalad", och det krävs mod att utelämna dem)

    Betalar man för något ska det kunna ALLT. Och sampla!

    Jag ser det som att Korg släpper ett performanceinstrument. "Vi har gjort något vi tycker låter bra". Jag tycker den låter riktigt bra i videos och ser fram emot att få testa en. Kanske har jag fel, kanske inte. Jag kan dock tycka det är befriande att slippa modmatriser och annat (köp en JD-XA om du vill ha modulation galore, eller en DeepMind... och ja, jag har bägge...)

    Freewrite som jag nämnde tidigare har nästan universellt blivit ett raljeringsobjekt i pressen - av folk som inte själva använder den. Samtidigt har den sålt bra - till författare (surprise?)

    OP-1 är väl ett annat exempel. Standardkommentaren brukar vara "den är för dyr!!". Men några andra köper den - för att den är unik och fokuserad.

    Jag tror att en stor del av den vokala gruppen vill ha en synt som "löser alla problem", och den ska inte kosta så mycket. De skulle aldrig köpa en Prologue, men de lägger ned timmar på att hitta fel på den. Sånt här är oändligt tröttsamt, men som produktutvecklare lär man sig skilja på kritik och åsikter med åren. (Åsikter skiter man i, kritik och fakta lyssnar man på). Får känslan att Korg, Roland, Behringer är rätt bra på det. Tuffare för mindre och nya aktörer.

    När jag spelade in med MS-10/MS-20 på 80/90-talet var en del av grejen ju att ratta ljudet "live" och få med det på tejp. Sedan gick jag vilse i alla idéer om att programmera förlopp och "liv" under 90-talet (föga saknad: Wavestation) och har välkomnat när pendeln börjat svänga tillbaks

    <rant off>

  35. #455
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Jag hade inte hört talas om den där Freewrite. Kul!

    Jag var lite väl retsam där med cutoffen, bara för att inte jag är inne på den stilen.
    Det beror ju på vilken sorts musik man gör förstås.
    Jag känner också en befriande känsla med enkelheten i prologue, Kronos är inte lättprogrammerad precis, det blir inte ofta jag gör egna ljud på den kan jag säga.
    Så det ska bli härligt med ADSR rattar.

  36. #456
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Man ska inte skriva inlägg på forum när man har feber, då blir det bara en massa ramblande, så är det bara

  37. #457
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag vill testa deen!!

  38. #458
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Ju mer jag läser om den desto mer känner jag att den inte är för mig. Alla dess avancerade funktioner gör att den fjärmar sig från det som jag gillar med gamla analoga syntar, nämligen enkelheten och begränsningarna. Vill jag modulera allt med allt och programmera egna oscillatorer eller vad det nu är man kan göra så skaffar jag en digitalsynt, även om detta är nytt och banbrytande. Den kan säkert låta som en vanlig fet analogsynt också men jag är inte beredd att betala för en massa funktioner jag inte kommer att använda. Så, näe, jag står över denna.

  39. #459
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man ska inte skriva inlägg på forum när man har feber, då blir det bara en massa ramblande, så är det bara
    Eller tvärtom... jag har googlat runt på Freewrite i en timme minst nu. Blev sugen, men blir lite tveksam på hur man får till åäö på tangenterna på ett bra sätt.

    Prologuen är också fin.

  40. #460
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    En synt får jättegärna vara enkel, det är ofta skönt med dedikerade instrument. Men då kan den inte kosta som om den kunde allt.

  41. #461
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller tvärtom... jag har googlat runt på Freewrite i en timme minst nu. Blev sugen, men blir lite tveksam på hur man får till åäö på tangenterna på ett bra sätt.

    Prologuen är också fin.
    Fråga vad du vill, jag har en.

    Har aldrig skrivit så mycket som sedan jag skaffade den, och då skriver jag en hel del. Dock ska man veta att de har uppenbara problem med utvecklingen av mjukvaran. Det tar orimligt lång tid, och den har en del buggar. Å Ä och Ö är inga problem, du får bara träna upp muskelminnet (eller sätta på fegis-klisterlappar)

  42. #462
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men den har bara en ynka liten LFO med tre vågformer som bara kan dirigeras till tre olika (vill jag minnas) destinationer och bara en destination åt gången. Behöver du svepa en wavetable kan du alltså inte få vibrato i samma patch.

    Den "andra" envelopen, kan om jag minns rätt, också bara styras till en modulationspunkt åt gången. Det innebär att om du exempelvis vill ha ett envelop på filtret - så är det kört i övrigt.
    Det där med LFO och endast en destination åt gången är faktiskt den största bristen som jag ser det. Hade faktiskt kunna bortse från en LFO och avsaknad av aftertouch annars. Till och med PolySix hade ju vibrato och PWM vid sidan om LFO destinationerna för tusan!

    Undrar hur t.ex. mycket det hade krävts att ändra så att INT ratten för LFO var olika för pitch, filter och shape beroende på switchens läge.

  43. #463
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga vad du vill, jag har en.

    Har aldrig skrivit så mycket som sedan jag skaffade den, och då skriver jag en hel del. Dock ska man veta att de har uppenbara problem med utvecklingen av mjukvaran. Det tar orimligt lång tid, och den har en del buggar. Å Ä och Ö är inga problem, du får bara träna upp muskelminnet (eller sätta på fegis-klisterlappar)
    Lite off topic, men hur kan något så enkelt ha buggar?

    On topic...

    Jag tycker att det låter så märkligt att man bara kan assigna en sak i taget till modhjulet. Väljer man ex vis filter cutoff, så kan man ju nästan lika gärna vrida på ratten direkt, känns liksom onödigt.

  44. #464
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga vad du vill, jag har en.
    http://digital.di.se/artikel/blogg-h...rskrivmaskinen


  45. #465
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    En så onödigt lyxig liten pryl
    Och där har du, för att återknyta till ämnet i tråden, problematiken. Om du tar fram en produkt som verkligen är gediget byggd för sitt ändamål, då ska den här kommentaren finnas. Det är dyrt, vem i hela världen är så dum att de betalar så mycket pengar för något som bara kan en sak? Det måste vara en hipster. Osv.

    Samtidigt ondgör vi oss över slit-och-släng-mentaliteten.

    Jag blev förvånad över hur välbyggd Minilogue kändes, och det har hållit i sig. Detsamma gäller DeepMind. Jag hoppas Prologue-n också känns som att interagera med ett riktigt, levande instrument, byggt för att hålla lite längre än fem år.

  46. #466
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och där har du, för att återknyta till ämnet i tråden, problematiken. Om du tar fram en produkt som verkligen är gediget byggd för sitt ändamål, då ska den här kommentaren finnas. Det är dyrt, vem i hela världen är så dum att de betalar så mycket pengar för något som bara kan en sak? Det måste vara en hipster. Osv.

    Samtidigt ondgör vi oss över slit-och-släng-mentaliteten.

    Jag blev förvånad över hur välbyggd Minilogue kändes, och det har hållit i sig. Detsamma gäller DeepMind. Jag hoppas Prologue-n också känns som att interagera med ett riktigt, levande instrument, byggt för att hålla lite längre än fem år.
    Kanske en del av problematiken i alla fall. Vad hade den kostat utan allt lull-lull? Vad hade exempelvis en DM-12 kostat om den bara haft en bra syntmotor och finfin byggkvalitet men man skippat effekterna, wifi:t och lyxgrejerna? Ptja, det kanske inte blivit speciellt mycket billigare. 9000:- med och 8000:- utan? Eller hade den kostat 5000:- utan? Vad hade en Prologue kostat om den "bara" vart en uppskalad Minioloue?

  47. #467
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Fast enligt mig är de fantastiska effekterna en viktig del av DeepMind-soundet, och jag tycker möjligheten att koppla upp min iPad mot den för ljudhantering är innovativ och kanon. Utan dessa hade den fortfarande varit bra, men inte alls lika unik.

  48. #468
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske en del av problematiken i alla fall. Vad hade den kostat utan allt lull-lull? Vad hade exempelvis en DM-12 kostat om den bara haft en bra syntmotor och finfin byggkvalitet men man skippat effekterna, wifi:t och lyxgrejerna? Ptja, det kanske inte blivit speciellt mycket billigare. 9000:- med och 8000:- utan? Eller hade den kostat 5000:- utan? Vad hade en Prologue kostat om den "bara" vart en uppskalad Minioloue?
    Ska jag vara ärlig tror jag KORGs prislapp i det här fallet är helt tagen ur luften.

  49. #469
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Amon tycker den är för enkel för att betala så mycket, och pippin att den är för avancerad för att betala så mycket.
    Det är inte lätt att vara leverantör i dag.

  50. #470
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Bäst vore ju om korg drog tillbaka produkten

  51. #471
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bäst vore ju om korg drog tillbaka produkten
    haha

  52. #472
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bäst vore ju om korg drog tillbaka produkten
    Ja faktiskt - och att de kom tillbaka med en produkt med 2 flo:er på panelen och fler destinationer.

  53. #473
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Alltså vad fan är det här??!?!?!

    Jag kan inte traktera en synt med enkom en lfo. Modulationsmöjligheterna är löjeväckande. Ty det är ju osannolikt att någon kan vilja lyssna på musik med en enda lfo med en enstaka modulationsdestination.

    Ha ha ha ha.

    Korg har därjämte spekulerat sig till prissättningen.

    Jag anmodar till resning.

    Tillsammans är vi många!

  54. #474
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså vad fan är det här??!?!?!

    Jag kan inte traktera en synt med enkom en lfo. Modulationsmöjligheterna är löjeväckande. Ty det är ju osannolikt att någon kan vilja lyssna på musik med en enda lfo med en enstaka modulationsdestination.

    Ha ha ha ha.

    Korg har därjämte spekulerat sig till prissättningen.

    Jag anmodar till resning.

    Tillsammans är vi många!
    Lugn käre padawan. Tids nog skall profetian slå in

  55. #475
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att trenden är, öh, folk som spelar på instrumenten?

  56. #476
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske en del av problematiken i alla fall. Vad hade den kostat utan allt lull-lull? Vad hade exempelvis en DM-12 kostat om den bara haft en bra syntmotor och finfin byggkvalitet men man skippat effekterna, wifi:t och lyxgrejerna? Ptja, det kanske inte blivit speciellt mycket billigare. 9000:- med och 8000:- utan? Eller hade den kostat 5000:- utan?
    En DM 12 med finfin syntmotor hade kostat mer än vad den gör idag. Samma DM12 som släpptes fast utan effekter och Wifi skulle nog ha varit max en tusenlapp billigare.

    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad hade en Prologue kostat om den "bara" vart en uppskalad Miniogue?
    En större Minilogue med 8 röster skulle nog Korg ha kunnat sälja för runt 10.000

  57. #477
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Ska vi starta en namninsamling för att stoppa prologue?

  58. #478
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska vi starta en namninsamling för att stoppa prologue?
    Vänta tills jag fått min, då blir den nästan som ett gult skilling banco...fast svart.

  59. #479
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska vi starta en namninsamling för att stoppa prologue?
    Frågan är varför de släpper Prologen utan att ha konsulterat 99an? Bara det är en anledning till namninsamling, själv tänker jag vägra köpa den! så det så!!

  60. #480
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag funderar på att köpa en och felanmäla den och skicka tillbaka den med notisen att det uppenbarligen saknas en lfo på mitt exemplar

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-03-25, 02:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •