Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Studiomick Sennheiser MK4 Bundle

  1. #1
    Grahnen
    Grahnen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Studiomick Sennheiser MK4 Bundle

    Hej ja då detta svåra ämne...inspelning sång. Har nu typ billigaste som finns Supreme CU-1. Funderat lite på Sennheiser MK 4 Bundle. nu 3099:- Någon som vet något om denna. Blir det stor skillnad på dessa??

    En sak man kan undra är Thomanns ljudprov (jag tänker inte köpa där men) Om man då t.ex. jämför denna Sennheiser med t.ex. AKG C214 låter AKG:n mera djup i basen och så MEN man kan ju då undra om Thomann verkligen kopplat in på samma sätt utan EQ och så?? Någon som vet om dessa två. Ungefär samma pris.

  2. #2
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Jag har spelat in med mk4 en del och det är en fantastisk mic för pengarna. Långt mycket bättre än billiga kopior av klassiska mickar. Sveriges radio provkörde mk4 och köpte sedan in en hel drös.
    Den passar bäst på röst såklart, men jag har spelat in även kontrabassax, luta och teorb med väldigt bra resultat.
    Den där supreme-micken vet jag inte vad det är men om det är den billigaste som fanns så blir det troligen stor skillnad.

    214 har väl (inte provat) samma typ av ljudideal som akg414, vilket också är en grymt bra mic, men jag hade nog valt mk4 före 214. Jag spelade in mycket med 414 förr om åren och gillade det. Men gillar ljudet av mk4 mer.

    Glöm inte bort att även mikrofonförstärkaren kan påverka ljudet, olika förstärkare låter olika.

    Förhoppningsvis har thomann så mycket koll att dom använder en och samma rigg. Men det svåra är mikrofonplacering, exempelvis på en njure blir det speciellt viktigt med proximity-effekten (att det blir mer bas när man har ljudkällan närmre mikrofonen).

  3. #3
    Grahnen
    Grahnen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tack för info. Låter ju lite lovande då. Verkar vara nedsatt pris i alla fall 7-800 lägre nu.

Liknande ämnen

  1. Bra studiomick med mer bas?
    Av aniah i forum Inspelning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 20:25
  2. TC Native bundle
    Av Dx200 i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 21:33
  3. Mbox + Factory Bundle
    Av PF i forum Pro Tools
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-09-25, 15:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •