Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nuraphone

  1. #1
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare

    Nuraphone

    www.nuraphone.com

    En hörlur som (enligt reklamen) ställer in sig själv efter att den skickat signaler in i dina öron som sen örat SJÄLV svarar på o så är inställningen gjord. O helt plötsligt hör man musiken helt annorlunda. O allt detta för endast 399€ (fast utan tillbehör som analogsladd).

    För bra för att vara sant? Jag tror det iaf. Men kul OM det är sant. Kanske ngn som vet mer & kanske T.o.m testat/köpt

  2. #2
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Unsurprisingly, the personalised sound profile sounds a lot better than the ‘generic’ profile, but it’s a little odd just how bad the generic profile sounds.

    After all, every other pair of headphones we’ve ever used has essentially been using a non-personalised ‘generic’ profile, and every single one of them sounds better than the generic profile setting on the Nuraphones.

    So it’s a little difficult to work out if the sound personalisation technology is worth it at this stage, but thankfully the headphones allow you to set up a maximum of three different profiles for different listeners.


    http://www.techradar.com/reviews/nuraphone-headphones

  3. #3
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Snart 44 med de här öronen har ju gjort att jag gillar vissa saker på ett visst sätt... gissar jag. Dumt om det kommer ett par nya lurar som kanske får mig att uppskatta Mariah Carey?!

  4. #4
    Johan Runeson
    Johan Runeson är inte uppkopplad
    Johan Runesons avatar
    Senior
    Har för mig att något av mina barn var på en hörselundersökning som spädbarn som gick ut på att apparaten spelade upp ett pip och sedan lyssnade efter svar från örat...

  5. #5
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Johan Runeson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har för mig att något av mina barn var på en hörselundersökning som spädbarn som gick ut på att apparaten spelade upp ett pip och sedan lyssnade efter svar från örat...
    Det där gjorde de på pojken som nyfödd med någon magisk manick, därefter sade de "fullt normal hörsel" vilket uppskattades eftersom hans mor hör rätt dåligt.

  6. #6
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Då,återstår det att se om dessa hörlurar verkligen HAR denna egenskap.. undrar om den automagiskt höjer volymen på de frekvenser den känner av att man inte hör lika bra som man borde för att på,detta,sätt neutralisera ens brister. O vad innebär detta OM det äro så? Kan det vara farligt för ens slitna öron att vissa frekvenser höjs?

  7. #7
    peter ripa
    peter ripa är inte uppkopplad
    peter ripas avatar
    Senior
    fasfel sa bill

  8. #8
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där gjorde de på pojken som nyfödd med någon magisk manick, därefter sade de "fullt normal hörsel" vilket uppskattades eftersom hans mor hör rätt dåligt.
    Samma princip i dessa - bygger på otoakustiska emissioner (om lurarna nu verkligen gör det)

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Otoakus...issioner_(OAE)

  9. #9
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Otoakustiska emissioner tänkte jag också på. Det finns väl inget annat sätt att kalibrera automatiskt vad jag kan komma på.

    Troligtvis inte smart val att mixa i såna ifall de verkligen lyckas anpassa sig efter ens icke-standardöron.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •