Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 146

Ämne: Behringer Vocoder And String Ensemble VC340

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Behringer Vocoder And String Ensemble VC340

    Behringer har nu lagt ut bilder och presenterat Vocoder And String Ensemble VC340. Nu när det finns produktfoton på den tycker jag den kan få en egen tråd. Det finns inga spec än men det är ganska tydligt att det är en VP-330 klon.

    99:ans egen Firechild ska få ett testexemplar så han kan göra en demo. Ser fram emot videon!


    Bifogad fil 79186Bifogad fil 79187

  2. #2
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Likheterna med DM12 e svåra å missa

  3. #3
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Astral Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Likheterna med DM12 e svåra å missa
    Hur menar du då? Någon enstaka likhet pga av liknande reglar och färg på trät kan jag väl förstå. Inte så underligt när det är samma tillverkare. Denna är för övrigt analog.

  4. #4
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag hoppas jag får pröva ett exemplar men nu är ju bollen hos Behringer
    Hade en maildialog med Uli igår och jag var tvungen att erkänna att jag inte hade kvar min riktiga VP-330 vilket ställde till lite oreda i hans planering då han ville ha en 1:1 comparison video mer än en "låt" denna gång men vi får se, jag kanske får ett ex skickat ändå, jag håller tummarna!

  5. #5
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Håller tummarna. Denna gången är jag lätt såld på förhand...

  6. #6
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hoppas jag får pröva ett exemplar men nu är ju bollen hos Behringer
    Hade en maildialog med Uli igår och jag var tvungen att erkänna att jag inte hade kvar min riktiga VP-330 vilket ställde till lite oreda i hans planering då han ville ha en 1:1 comparison video mer än en "låt" denna gång men vi får se, jag kanske får ett ex skickat ändå, jag håller tummarna!
    Han får helt enkelt skicka en riktig VP-330 till dig också.

  7. #7
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hoppas jag får pröva ett exemplar men nu är ju bollen hos Behringer
    Hade en maildialog med Uli igår och jag var tvungen att erkänna att jag inte hade kvar min riktiga VP-330 vilket ställde till lite oreda i hans planering då han ville ha en 1:1 comparison video mer än en "låt" denna gång men vi får se, jag kanske får ett ex skickat ändå, jag håller tummarna!
    Aha ok. Får hoppas han skickar en ändå. Sugen på att se en bra demo av den innan man bestämmer sig

  8. #8
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Fläskig luftgrill! Ser ju lovande ut... inte för att jag tror jag tillhör målgruppen, men jag vill ändå veta prislapp och höra. Gött med riktiga midijack och inte bara USB-tjafs.

  9. #9
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Nämen! Jag trodde aldrig jag skulle säga det, jag känner mig peppad på Behringer

  10. #10
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Den är stor som en DM6, men ser ut att innehålla färre komponenter och ingen display eller sånt, så om priset kanske kan bli typ 6500? Å andra sidan kanske Behringer vill få lite mer förtjänst och kanske inte förväntar sig att sälja lika många, så 7500 kanske är rimligare? Å tredje sidan så är det ju Behringer, så ska vi slå till med 5995?

  11. #11
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Galet snygg.

  12. #12
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Å tredje sidan så är det ju Behringer, så ska vi slå till med 5995?
    Tror mer på under 5000 kronor eller runt 499 dollar eftersom Behringer nog siktar på spontanköpare. Tror dock det hade varit smartare att släppa deras model d med keys istället men den kanske kommer?

  13. #13
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Är den helt analog eller är det en Boutique emulering?

  14. #14
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Chassit på VC340 påminner ju lite om Moog Rogue, så de kan ju använda samma till model d. Hade varit en grym liten monosynt.

  15. #15
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Jag börjar få GAS på att sälja allt jag har och börja om från grunden... Drömprylar till "reparationskostnad av vintageprylar"-priser...

  16. #16
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Lätt

  17. #17
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är den helt analog eller är det en Boutique emulering?
    Analog enligt Behringer.

  18. #18
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är den helt analog eller är det en Boutique emulering?
    Borde ju vara en analog kopia efterson det redan finns en emulerad boutique och Uli har ju tillgång till billiga analoga chips.
    Senast redigerat av El Toro den 2018-01-08 klockan 13:26.

  19. #19
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag har mailat med Uli som skriver att denna är en 1:1 klon av VP-330, hel analog således, dock tar jag mig friheten att anta att det är SMT men signalväg är 1:1 och lär låta 100 procent likadant enligt Uli
    Allt under 10.000:- vore ju grymt kul. Jag har inte fått några prisindikationer alls.
    Leveransmässigt vet jag inget heller men med tanke på att Model D verkar tagit åtminstone 8 månader från prototyp till kundleveranser så är det kanske något kortare denna gång då det var lite omställningar med tillverkningen när det gällde Model D, ny fabrik eller liknande (?).
    Lite synd att man snålade in på 1 oktav tangenter dock. Definitivt en kostnadsaspekt för att få ner priset till kund. Man tjänar en hel del på att göra en produkt mindre och lättare faktiskt. Förutom materialet i sig, även fraktkostnader.
    Senast redigerat av Firechild den 2018-01-08 klockan 13:26.

  20. #20
    deleted user
    Inget att tilägga förutom att jag uppskattar dina insiderkommentarer, FC.

  21. #21
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    En ganska tidig bild, men här kanske man kan se hur det är gjort?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	93B02C37-2B75-47E5-8F22-FE001589B2B2.jpeg 
Visningar:	138 
Storlek:	368,6 KB 
Id:	79189

    - - - Uppdaterad - - -

    Lite för liten bild.

  22. #22
    excessivefunk
    excessivefunk är inte uppkopplad
    excessivefunks avatar
    Senior
    Firechild: Shit va häftigt att du får göra demosarna

  23. #23
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av excessivefunk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Firechild: Shit va häftigt att du får göra demosarna
    (AKAI) Dan var tydligen upptagen.

  24. #24
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har mailat med Uli som skriver att denna är en 1:1 klon av VP-330, hel analog således, dock tar jag mig friheten att anta att det är SMT men signalväg är 1:1 och lär låta 100 procent likadant enligt Uli
    Allt under 10.000:- vore ju grymt kul. Jag har inte fått några prisindikationer alls.
    Leveransmässigt vet jag inget heller men med tanke på att Model D verkar tagit åtminstone 8 månader från prototyp till kundleveranser så är det kanske något kortare denna gång då det var lite omställningar med tillverkningen när det gällde Model D, ny fabrik eller liknande (?).
    Lite synd att man snålade in på 1 oktav tangenter dock. Definitivt en kostnadsaspekt för att få ner priset till kund. Man tjänar en hel del på att göra en produkt mindre och lättare faktiskt. Förutom materialet i sig, även fraktkostnader.
    Allt under 10? Kring, fem, annars är det nog en no-go för de flesta.

  25. #25
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    FC-> Om din chans att dema riskerar falla på bristen på en riktig VP330, finns det ingen som kan låna dig en några dagar?

    Nån här på 99:an kanske har en?

  26. #26
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allt under 10? Kring, fem, annars är det nog en no-go för de flesta.
    Jag har som sagt helt ärligt ingen aning om prisbild. Jag vet att denna var klurig att få till men visst den är mer slimmad än Deepmind 12 och DM12 lär innehålla sjukt många kretsar så visst, förmodligen billigare än 10k men det vore dåligt affärssinne att sälja för så lågt som 5000:-. Man försöker ju ändå hitta en optimerad prisbild för vad man tror att folk är beredd att betala för en helanalog klon av en vintage maskin som kostar ca 25.000:- i halvrisigt skick. Men återigen, jag har ingen aning om prisbild. Det kan ju vara allt från 3995:- till 19.995:-.
    Hade Roland själva gjort en exakt kopia av denna, eller rättare sagt man hade bytt ut Behringer loggan mot Roland loggan så hade de ju kunnat ta 19.995:- utan att skämmas eftersom Moog bevisat att man kunde ta 35k för en Model D.
    Man skall ju veta att en VP-330 är klart mer avancerad än en Minimoog invändigt också så 19.995:- hade ju varit helt ok om det inte stått Behringer på vill säga eftersom Behringer de facto är ett "lågprismärke".
    Men låt oss gissa, jag säger 8995:- ink moms. Hoppas jag har fel och den hamnar på 5995:-...billigare än så är nog en utopi även för Behringer.
    Senast redigerat av Firechild den 2018-01-08 klockan 14:41.

  27. #27
    excessivefunk
    excessivefunk är inte uppkopplad
    excessivefunks avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (AKAI) Dan var tydligen upptagen.
    HAHAHA

  28. #28
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Oväntat snygg.

  29. #29
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag gjorde lite mattematik, väldigt förenklad men kanske ändå inte helt irrelevant för prissättning av produkt...
    Ponera att Behringer tjänar 700:-/exemplar om man säljer den för 6000:-. (3.500:- går bort i material och framtagning och 1800:- till återförsäljare=700:- kvar)
    Man tjänar 3.500:- om man säljer för 10.000:- ( 3.500:- i material och framtagning och 3000:- till återförsäljare). Återförsäljare har 30 procents rabatt av kundpriset. Procenten är nog lite högt räknat, jag var i branschen på tidigt 2000-tal...
    Dvs, nu är frågan om man kommer sälja 5 gånger mer om man väljer 6000:- alternativet.
    Dessutom kommer support och reklamationer vara 5 gånger högre i så fall.
    Jag hade tagit 10.000:- och sålt 5 gånger färre maskiner men ändå tjänat lika mycket pengar
    Jag är dock inte Uli, han verkar helt ärligt även vara lite inne på att göra produkter för alla, även om det låter lite väl ödmjukt för en så pass lyckad affärsman
    Men visst, tänk om man säljer 10 gånger mer genom att sälja för 6k istället för 10k. Då skall man välja 6k alternativet helt klart. Blir spännande att se hursom!
    Senast redigerat av Firechild den 2018-01-08 klockan 15:03.

  30. #30
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Uli kan ju ha ett annat mål med den här än att enbart tjäna pengar, exempelvis bygga varumärke. Då är den tänkta vinsten på längre sikt än närmsta kvartalsbokslut och kan inte räknas i pengar inkomna på just denna produkt.

    Så allt är inte pris per enhet, valet kan vara att sälja fem gånger mer bara för att få ut namnet och få positiva associationer kopplat till det.

  31. #31
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uli kan ju ha ett annat mål med den här än att enbart tjäna pengar, exempelvis bygga varumärke. Då är den tänkta vinsten på längre sikt än närmsta kvartalsbokslut och kan inte räknas i pengar inkomna på just denna produkt.

    Så allt är inte pris per enhet, valet kan vara att sälja fem gånger mer bara för att få ut namnet och få positiva associationer kopplat till det.
    Absolut är det så. Tycker dock det börjar bli dags för Berra att dra in deg på produkten också. Han har ju lyckats bli rätt känd nu även i analogsynth branschen med "alla sina kloner"
    Jag började sälja Behringer prylar redan 1995 i musikaffären i Bollnäs Då var det ju oblyga mixer kopior av Mackie han gjorde.

  32. #32
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det är nog mer dags att faktiskt börja leverera de där klonerna.

  33. #33
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är nog mer dags att faktiskt börja leverera de där klonerna.
    Japp, men Model D och VP-330 är ju de facto en rätt okej början
    Iofs väntar vi på faktiska leveranser fortfarande men jag har inga skäl att tvivla på VC-340:n heller. Model D har börjat skeppas till tyska affärer enligt vissa källor som sagt.

  34. #34
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    BAM! UB-Xa:
    https://www.gearslutz.com/board/elec...nthesizer.html



    Minst ett år bort dock.
    Kanske starta en diskussion i en egen tråd om den eller fortsätta den i denna tråden kanske http://www.99musik.se/showthread.php...wpost&t=342014

  35. #35
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske starta en diskussion i en egen tråd om den eller fortsätta den i denna tråden kanske http://www.99musik.se/showthread.php...wpost&t=342014
    Du kan vara en egen tråd!

  36. #36
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Haha. Tänker att det lär dröja innan den kommer och så blir det inte massa annat snack i denna tråden.

    Fan, hoppas det kommer några ljudexempel snart.

  37. #37
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha. Tänker att det lär dröja innan den kommer och så blir det inte massa annat snack i denna tråden.

    Fan, hoppas det kommer några ljudexempel snart.
    Japp. Vore kul. Tror faktiskt på denna... Kommer dock att vara störtkritisk vad gäller choruset... Men man hoppas ju... Alltså blir det HELT rätt (jag tillåter mig tvivla på denna punkt) så ligger kanske en Dimension D också nära till hands?

  38. #38
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Men alltså - splitten - basdelen är en oktav bred, vart har de tänkt att handen ska ta vägen när man byter ackord?

  39. #39
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men alltså - splitten - basdelen är en oktav bred, vart har de tänkt att handen ska ta vägen när man byter ackord?
    Ackord?

    -Öh killar, vij haur ejn hårdrockare häur innä - vij slåur hann!

  40. #40
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ackord?

    -Öh killar, vij haur ejn hårdrockare häur innä - vij slåur hann!

  41. #41
    Zwopper
    Zwopper är inte uppkopplad
    Zwoppers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror mer på under 5000 kronor eller runt 499 dollar eftersom Behringer nog siktar på spontanköpare. Tror dock det hade varit smartare att släppa deras model d med keys istället men den kanske kommer?
    +100000000000000000000000000000000000

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Chassit på VC340 påminner ju lite om Moog Rogue, så de kan ju använda samma till model d. Hade varit en grym liten monosynt.
    HOPPASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!

  42. #42
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Kan ingen tipsa Uli om att göra en typ standard för klaviatur med modulhållare. Lite som Rolands Boutique men inte yttepytte iddybiddy, eller som såna eurorack klaviaturskiffar. Och att modulerna också passar i någon standard, typ 19" eller eurorack. Då kan han släppa alla syntar som moduler som passar i klaviaturgrejen.
    Eller så har han redan tänkt det, men inte släppt det än...

    "Friformatmoduler" är en styggelse.

  43. #43
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Uli postade det här för någon dag sen
    OK, so here's the plan. We will soon be sending a VC340 to the talented Firechild (look him up on YouTube) as he is kind enough to post some videos.

    From there we will see what the feedback is and then decide.

    Understandably we need a minimum amount of orders to justify production and also come up with a reasonable price.

    Uli

  44. #44
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Haha, känn ingen press Firechild!

  45. #45
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag börjar få GAS på att sälja allt jag har och börja om från grunden... Drömprylar till "reparationskostnad av vintageprylar"-priser...
    Helt rätt Skogga. V.V.V (våga vägra vintagejunk). Med några boutique o behringersyntar är du hemma <3

  46. #46
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Första Behringersynthen jag känt något slags intresse för. Mest för stråket, ska bli intressant att höra...

    Men vad är det för jävla tramsmarknadsföring dom håller på med?

    Menar Uli att om dom inte får några likes på en Firechild-video så ska dom inte serieproducera? Troligt att dom det är så dom fattar besluten... Efter att prototypen är byggd.

  47. #47
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Första Behringersynthen jag känt något slags intresse för. Mest för stråket, ska bli intressant att höra...

    Men vad är det för jävla tramsmarknadsföring dom håller på med?

    Menar Uli att om dom inte får några likes på en Firechild-video så ska dom inte serieproducera? Troligt att dom det är så dom fattar besluten... Efter att prototypen är byggd.
    Inte riktigt så. Han har postat fler svar där han påpekar att det är lite för att scouta marknaden efter eventuella kunder och i hur stor omfattning folk kommer förbeställa.

    Han har även påpekat att den inte kommer kosta några $300 utan lite mer.

  48. #48
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Första Behringersynthen jag känt något slags intresse för. Mest för stråket, ska bli intressant att höra...

    Men vad är det för jävla tramsmarknadsföring dom håller på med?

    Menar Uli att om dom inte får några likes på en Firechild-video så ska dom inte serieproducera? Troligt att dom det är så dom fattar besluten... Efter att prototypen är byggd.
    Jag tror att om de inte kände att de fick ett enormt genomslag på de användarnära kampanjerna så skulle de inte använda sig av dem. Lägger de ihop intryck från olika kanaler så kan de säkert arbeta fram underlag för ett beslut.

  49. #49
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    De är inte dumma... varken när det gäller att skicka ett ex till FC eller när de inser att det är skillnad på en liten basgrunka byggd på en klassiker och som dessutom ryms i rack och det faktum att detta är en "större" synt som inte har lika stor målgrupp.

    Ska man t ex räkna med att kränga denna för 6000:- har man redan snävat till marknaden, trots lågt pris. Gör man dansmusik i minimala/monotona skolan är vocoder/stråkis inte lika hett osv.

    Men jag ser fram emot FCs video. Den här vill vi höra!

  50. #50
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    For the record. Tycker det är så himla kul att en av "våra egna" syns på detta sätt o t.o.m finns med på Behringers omslagsfoto på fejjan. Grymt. Bra jobbat FC. Du har slitit i många år med musiken. Ibland ups, ibland lows, men du fortsätter. Bravo <3

  51. #51
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    For the record. Tycker det är så himla kul att en av "våra egna" syns på detta sätt o t.o.m finns med på Behringers omslagsfoto på fejjan. Grymt. Bra jobbat FC. Du har slitit i många år med musiken. Ibland ups, ibland lows, men du fortsätter. Bravo <3
    Ja det tycker jag med, det är riktigt kool!

  52. #52
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja det tycker jag med, det är riktigt kool!
    +1 Metoo

  53. #53
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    For the record. Tycker det är så himla kul att en av "våra egna" syns på detta sätt o t.o.m finns med på Behringers omslagsfoto på fejjan. Grymt. Bra jobbat FC. Du har slitit i många år med musiken. Ibland ups, ibland lows, men du fortsätter. Bravo <3
    Tackar <3
    Jag har inte fått någon hint om timeframe från Uli, prototypen kanske inte är klar.
    Personligen tycker jag Uli verkar vara en helreko kille men hans produktaviseringar nästan år innan man kan köpa produkten känns märklig, men visst, han verkar ju fått till en hit där med Model D och det kan ju vara så "smart" att han verkligen sonderar terrängen med pre-orders och är det under ett visst antal tusen så blir det ingen färdig produkt helt enkelt.

  54. #54
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jepp. Håller med att han är "väl" spontan o snabb. Tror mycket har med NAMM-press att göra. De känner väl att Behringers syntavdelning MÅSTE ha ngn slags hype när "alla" andra kommer med nya syntar o de knappt fått ut Model D.

  55. #55
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    For the record. Tycker det är så himla kul att en av "våra egna" syns på detta sätt o t.o.m finns med på Behringers omslagsfoto på fejjan. Grymt. Bra jobbat FC. Du har slitit i många år med musiken. Ibland ups, ibland lows, men du fortsätter. Bravo <3
    +1 FC var grym redan innan!

  56. #56
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Uli skrev nyligen en ganska lång text om det här med att visa upp tidiga prototyper. Han ser det som att vara transperent och i relation till att projekten mycket görs när tid finns för utvecklarna mellan andra "säkra" projekt. Det är ett sätt att kunna prioritera. Får nått stort gensvar kan man skjuta till mer resurser. Synthprojekten är ett labour of love och inte en kalkylerad investering.

    En analog stråkis måste vara helt unik. Vem har gjort en sådan sedan 80-atlet. Waldorfs digitala verkar gå hyggligt och VP kan ju sbylta på en känd produkt. Så varför inte. Den har ju inte nån direkt konkurrens.

  57. #57
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En analog stråkis måste vara helt unik. Vem har gjort en sådan sedan 80-atlet?
    Ja du, Elektronika har iaf... t o m med vocoder inbyggd. "Lätt" inspirerad får man anta;



    (Låter gudomligt men brusar som harsprånget.)

  58. #58
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja du, Elektronika har iaf... t o m med vocoder inbyggd. "Lätt" inspirerad får man anta;



    (Låter gudomligt men brusar som harsprånget.)
    hahaha. .. riktigt fulsnygg mackapär, men brus o brum samt låta gudomligt går inte ihop i min värld

  59. #59
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hahaha. .. riktigt fulsnygg mackapär, men brus o brum samt låta gudomligt går inte ihop i min värld
    Med den logiken är ju tystnad bäst.

  60. #60
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Hoppas/Väntar med spänning på liten demo!!
    Svår gas på den där
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja du, Elektronika har iaf... t o m med vocoder inbyggd. "Lätt" inspirerad får man anta;



    (Låter gudomligt men brusar som harsprånget.)

Liknande ämnen

  1. Solina String Ensemble fel på ljudet
    Av TreasureSound i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-01-26, 22:39
  2. ARP Solina String Ensemble Multisamplingar
    Av muhumba i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 12:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •