Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Combinawesometractors

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Combinawesometractors

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	synthwavecombi.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	41,8 KB 
Id:	78883

    Combinawesometractors

    I den allt större bonusbanken till mitt refill WBF R2 finns nu en väldig massa fristående och direkt körbara ljud, där jag specifikt skulle vilja peka på dagens massiva och roliga jobb med att skapa synten Combinawesometractor

  2. #2
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Kanske en länk skulle vara till nytta?

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Oj, herrejösses! Självklart.

    En bit ner på sidan: http://bitley.laconicsounds.net/way-beyond-fairlight/

  4. #4
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Nu har jag inte reason, men det här är ju största anledningen hittills att skaffa det!

    Jag har gått igenom alla sound demos och måste säga att jag gillar precis allt!
    Riktigt snygga samplingar (ett mästerverk!), en dokumentation för eftervärlden, proffsigt gjorda patchar och tidstypiska demolåtar som är spot on. Hatten av helt enkelt!

    Problemet är ju nu att man skulle vilja ha samplingarna och ljudbankerna bakåtkompatibla, i typ EIII-format etc.. Går det att skicka samplingar från reason till en sampler på vettigt sätt också, nu när det går att sampla?

    Man önskar ju att det fanns en modern version av SampleCell; dvs en dedikerad hårdvara som pratar direkt med programmet. Det enda som jag personligen som gammal samplare saknar är just soundet ur Samplern; ljuden är förstklassiga. (Men det är ju den evinnerliga diskussionen om hårdvara vs mjukvara, där mjukvaran för 95% av användarna gör jobbet, varför det är 100% rätt att satsa på det! (Men med så här bra material så visar ju reason också väldigt tydligt sina tillkortakommanden, lika väl som styrkorna..))

    Jag är djupt imponerad av det här ljudbiblioteket. Någon med muskler borde se till att det blir konverterat till samtliga plattformar, för helt ärligt så lägger det ribban väldigt högt, för att inte säga sätter standarden. Jag rekommenderar alla att lyssna på demosarna; gillar ni sampling kommer ni att gilla det här!

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Strålande, tack tack. Jag har även en version för Kontakt.

    Den här tråden handlade dock ffa om bonuspatcherna, som kan köras direkt av alla.

    Men det är ju härligt att du uppmärksammar det huvudsakliga arbetet jag gjort. Sitter inte du i studio om dagarna? Det skulle vara kul att visa upp biblioteket och höra närmare om vad du tycker & tänker.

  6. #6
    deleted user
    Fantastiskt. Finns det minibantad kontaktversion för att provköra? Sugen men mastig utgift.

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tjo! Det gör det faktiskt. Kontaktbankerna finns i "samplepack". Detta finns det massor av individuella demos på också; kolla här:

    http://bitley.laconicsounds.net/lost...airlight-maze/

  8. #8
    deleted user
    Men jag förstår inte hur det är gratis?

  9. #9
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men jag förstår inte hur det är gratis?
    Följ länken långt ner på sidan (New additional & free bonus patches are available here). Här är direktlänk https://www.dropbox.com/sh/p536o7aoo...c64bnMiGa?dl=0

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •