Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 98

Ämne: Behringers nya analoga synthar

  1. #1
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran

    Behringers nya analoga synthar

    En hel hoper, 2600, 101, MS20, CAT, WASP, Synthi, etc.


    http://m.musictri.be/Categories/Behr...and%20Samplers

  2. #2
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	710B9DCC-7E1B-4AD1-B936-9DC887C39FF8.jpeg 
Visningar:	301 
Storlek:	143,4 KB 
Id:	78809

  3. #3
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Ähhh.. tror jag inte på..

  4. #4
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Det intressanta är ju att Model D inte är med ...

  5. #5
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Det intressanta är att det är deras egna hemsida.

    Det fanns trummisar också...

    http://m.musictri.be/Categories/Behr...ExpFlag=,Drums

  6. #6
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    "Legendary analog synthesizer with dual VCO design allows for insanely fat music creation"

  7. #7
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Ser ut att vara åtminstone en "egen" trummis 999.

    Annars står det:
    "Authentic recreation of one of earliest and most influential digital drum machines with obsessive attention to detail" vilket tyder på klon men med MIDI.

  8. #8
    monads
    monads är inte uppkopplad

    Avstängd
    synthi* + 2600* för behringerpriser? jag är pepp

    * -ish

  9. #9
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av monads Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    synthi* + 2600* för behringerpriser? jag är pepp

    * -ish
    Jupp

  10. #10
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    Oroar mig här över att RD-909:an verkar sakna crash.

  11. #11
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av volante Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oroar mig här över att RD-909:an verkar sakna crash.
    Carlshen är fan det som gör 909an
    Som att bli påpucklad med örfilar i en ringhörna...

    Lite som Jomox klapp .

    RZ crashen är iofs också magisk

  12. #12
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Behringer V Collection, typ.

  13. #13
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Han ville att jag skulle konstruera en Polysix åt honom.

    Helt väck är inte Uli utan har hittat folk som gör det.

  14. #14
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han ville att jag skulle konstruera en Polysix åt honom.

    Helt väck är inte Uli utan har hittat folk som gör det.
    Intressant...men du tackade nej alltså?

    Allt detta är riktigt intressant, men personligen vill jag se en polysynth med fem oktaver (något som varken Roland, DSI eller Behringer har byggt på många år trots alla klagomål om de ynka 4 oktaverna. Rev2 är undantaget).

  15. #15
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av onathanj Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant...men du tackade nej alltså?

    Allt detta är riktigt intressant, men personligen vill jag se en polysynth med fem oktaver (något som varken Roland, DSI eller Behringer har byggt på många år trots alla klagomål om de ynka 4 oktaverna. Rev2 är undantaget).
    Förstår jag ryktena rätt släpper Korg en fullskalig poly på NAMM.

  16. #16
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av onathanj Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant...men du tackade nej alltså?

    Allt detta är riktigt intressant, men personligen vill jag se en polysynth med fem oktaver (något som varken Roland, DSI eller Behringer har byggt på många år trots alla klagomål om de ynka 4 oktaverna. Rev2 är undantaget).
    Jag tolkar det som att han vill ha russinen som han kan sälja i stora volymer.

    Han har så korta deadlines så det är inte roligt att säga ja till projekt.

  17. #17
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Från mitt företagarperspektiv känns det mycket besynnerligt (om vi nu förutsätter att allt etta är sant) att promota så mycket produkter som inte finns. Vis av erfarenheten vet jag att det kommer att gå åt helvete

  18. #18
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Från mitt företagarperspektiv känns det mycket besynnerligt (om vi nu förutsätter att allt etta är sant) att promota så mycket produkter som inte finns. Vis av erfarenheten vet jag att det kommer att gå åt helvete
    Nja, men han spelar högt.

  19. #19
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Men... är det kopior? Nej, det verkar vara Ulitolkningar igen.

    En Wasp Deluxe har iaf ingen 16-voice poly-chain eller enhance mode. Inte notchläge eller 29 rattar heller... men hej, jag är nyfiken ändå.

    Mest sugen blir jag på Synthin... återstår att se om den låter riktigt knas även i ytmonterad tysk version. Jag kan ta en 2600 också om det är Fulipriser.

  20. #20
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tolkar det som att han vill ha russinen som han kan sälja i stora volymer.

    Han har så korta deadlines så det är inte roligt att säga ja till projekt.
    Nej det låter kämpigt...trist

    Förstår jag ryktena rätt släpper Korg en fullskalig poly på NAMM.
    ja konstigt vore om de inte vill hänga på analoghypen Inget fan av korg men en fullskalig polysix version 4.0 vore guld!

  21. #21
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Från mitt företagarperspektiv känns det mycket besynnerligt (om vi nu förutsätter att allt etta är sant) att promota så mycket produkter som inte finns. Vis av erfarenheten vet jag att det kommer att gå åt helvete
    Känns mer som ett misstag att det kom ut på detta sättet. Det kan inte ha varit avsikten. Verkar vara en helt ny hemsida som kanske inte skulle publicerats redan.

  22. #22
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Ska bli intressant att följa det här. För egen del är de väl inte jätteintressanta, men det återstå att se hur de låter (har ingen större koll på hur originalen låten, så om de nya är identiska eller inte spelar ingen större roll för mig).

  23. #23
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns mer som ett misstag att det kom ut på detta sättet. Det kan inte ha varit avsikten. Verkar vara en helt ny hemsida som kanske inte skulle publicerats redan.
    Allt är ju fortfarande uppe så det är väl någon märklig marknadsföringsstrategi :-).

  24. #24
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allt är ju fortfarande uppe så det är väl någon märklig marknadsföringsstrategi :-).
    Inte längre.

  25. #25
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allt är ju fortfarande uppe så det är väl någon märklig marknadsföringsstrategi :-).
    Jodå, det är Uli standard marknadsföring.

  26. #26
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    "Synthesizers and Samplers"

    Men vart tusan var samplerserna? Kan det verkligen bli så att Behringer av alla prylgökar ska bygga 2010-talets enda funktionella brukssampler?

  27. #27
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av onathanj Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant...men du tackade nej alltså?

    Allt detta är riktigt intressant, men personligen vill jag se en polysynth med fem oktaver (något som varken Roland, DSI eller Behringer har byggt på många år trots alla klagomål om de ynka 4 oktaverna. Rev2 är undantaget).
    Näe, den där femte oktaven verkar vara jävligt svår att implimentera.

  28. #28
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Snart börjar han klona Buchla...

  29. #29
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    Ja hehe skulle knappt bli förvånad. När kommer någon att klona Uli och sälja honom billigt.

  30. #30
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Pehr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snart börjar han klona Buchla...
    Behrchla

  31. #31
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ryssen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Synthesizers and Samplers"
    Kan det verkligen bli så att Behringer av alla prylgökar ska bygga 2010-talets enda funktionella brukssampler?
    Hoppas det och att fler gör det

  32. #32
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    jag köper synthin hur som!

  33. #33
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    Kan ta en Synthi och en Arp 2600, skiter i om de låter original eller inte, bara det låter helt okej

  34. #34
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Behringer om det hela
    Dear Friends,

    It was brought to our attention that early this morning a rather unfortunate error occurred on the Behringer product page. This error mistakenly posted information for a number of different product design concepts from our product management repository which is contained and part of an automated backend system for our websites. The cause of the error was due to a website glitch and was completely unintentional. The moment we realized the error, we removed the content.

    As we are owning the mistake, we also feel it’s necessary to inform the public about this error as a sign of good faith. It was not our intention to mislead customers in any way nor use this as a marketing tool. To be perfectly transparent, the leaked information does not imply any availability at this time or even definitive evidence that we intend to officially develop or deliver these products in the future. At this stage, the leaked products are merely concepts and nothing more.

    To be honest we are embarrassed by this glitch and sincerely apologize to you who have been so supportive of our efforts over the years. We greatly appreciate your support and understanding of the situation.

  35. #35
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    ha ha riks KNAS!

  36. #36
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det intressanta är ju att Model D inte är med ...
    Det var nästan det knäppaste med ”misstaget”!

  37. #37
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Varför gör dom så? Kan väl inte ge så mycket positiva effekter kan jag tycka, snarare blir det ju att folk tycker det är ett Troll-företag.

    Att det skulle vara ett misstag låter inte jättetroligt, man gör väl inte produktsidor för saker som inte finns. Är det en test av räckvidd och respons? Otroligt oproffsigt agerande i så fall.

  38. #38
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför gör dom så? Kan väl inte ge så mycket positiva effekter kan jag tycka, snarare blir det ju att folk tycker det är ett Troll-företag.

    Att det skulle vara ett misstag låter inte jättetroligt, man gör väl inte produktsidor för saker som inte finns. Är det en test av räckvidd och respons? Otroligt oproffsigt agerande i så fall.
    Det gör ju att folk pratar om Behringer... folk på syntscenen. Den marknad Uli sagt att han brinner för som gammal klaviaturtraktör. Jag tror inte riktigt DeepMind slagit så stort som de hoppades och Model D ser ju ut att dröja minst en näve månader till. Så här får man oss att börja prata Behringer igen och i åtminstone några månader kan man hålla snacket vid liv i väntan på att det som är strul i pajpen blir fixat. När nästa produkt kommer kan de börja yra lite mer om den av "spökena" som genererat mest surr på nätet. Är det Synthin kanske?

    "...nor use this as a marketing tool..."

    Yeah, right!

  39. #39
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Hehe lite psychovibbar på den här fadäsen.

  40. #40
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe lite psychovibbar på den här fadäsen.
    Mmm, "jätterimligt" att en del av sajten används som "projektskiss"... jätterimligt verkligen. Vad är nästa steg? Att Bax "råkar" posta ett "skisspris" och "som av en händelse" lägger upp en "konceptuell leveransdag".

    Nej du Uli, dra den om Hänsel und Gretel också när du ändå är på gång.

    p.s. Jag säger inget om att det inte är ball att de skissar och drömmer om framtida klonkonept. <3

  41. #41
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Ett företag jag jobbade på lyckades publicera alla produkter hos alla underleverantörer en gång. Säkerhetsföretag som plötsligt hade hårblåsar på hemsidan. Det här låter ännu dummare...

    Uli spånar fritt efter 7 öl, in med det i produktdatabasen... Visst.

  42. #42
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Gör nå't mer kreativt Uli - fråga Trent och gänget hur de "tappade" ett USB-minne på en offentlig toalett. Skicka en ljudfil som heter "does_it_resemble_the_original.mp3" till viktiga (i e slarviga) medarbetare och vänta på att snacket går osv.

    Men, nog om det kanske... förutsatt att de får till hyfsade kloner av alla de där så är det ju bäst marginal på Synthi och 2600 jämfört med vintagepriserna, samtidigt som den senare redan fått en efterträdare som spritts lite mer allmänt (hej zthee!). Frågan som Uli nog vill att vi ställer är; Vilken tror vi går bäst på marknaden? Jag skulle inte betta på att det är Cat som är först ut om vi säger så.

  43. #43
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Jag tror verkligen att detta var ett misstag. Med tanke på DM12ans genomtänkta teaser-lansering, så hade ju till och med jag tyckt det var roligt att göra en liknande kampanj för all dessa prylar och liksom bara visat mer och mer och mer för varje teaser, hade ju gått att göra världens PR kampanj av det.

    Att det skulle vara läckt medvetet tror jag inte ett ögonblick på. Det behövs liksom inte, blir inget bra av det.

  44. #44
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    ja det som talar emot är ju vad det skulle få ut av det. någon där som fått kicken?

  45. #45

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av ryssen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men vart tusan var samplerserna? Kan det verkligen bli så att Behringer av alla prylgökar ska bygga 2010-talets enda funktionella brukssampler?
    Det som talar mot det är att det skulle kräva eget utvecklingsarbete, för jag misstänker att de flesta inte skulle vara så intresserade av en rak Akai S1000 eller Emu E4-klon, ens till Uli-pris. Behringer verkar ju satsa på kloning snarare än egenutveckling (Deep Mind till trots).

  46. #46
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Disruption är den moderna vägen till makt.

    Snyggt jobbat.

    Hur mycket uppmärksamhet fick de inte av denna "glitch".

    Gör de en hyfsad variant av någon gammal maskin har de alla möjligheter att kränga några ex IOM all uppmärksamhet.
    De kanske till och med fört statistik på vilken av maskinerna flest klickat på och snackar om

  47. #47
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    De har ju "läckt" bilder på prototyper tidigare, bl a en version av en SH-101, så detta är väl en liknande grej bara föra att skapa lite uppmärksamhet. Jag har lite svårt att förstå vad de tjänar på det i längden att jobba med PR på det sättet, det känns mer som att det är riktat mot andra tillverkare som rena "hot". För oss konsumenter är det ju mest irriterande att man inte vet vad som är sant och vad de håller på med. Jag hoppas fortfarande att de ska satsa mer på uppföljare till DM-12 med lite mer avancerad voice-struktur. De gjorde ju väldigt mycket rätt med DM-12:an trots allt. Model-D känns väl kanske motiverad också, med tanke på att orginalet är så svinigt dyrt, men de flesta av de andra klonerna känns lite trista.

  48. #48
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    kanske funkar som ett "hot" mot utvecklare som funderat eller är precis i startgroparna för att göra kloner på dessa.. de lär ju tappa intresse helt eftersom de inte kommer ner i deras pris.

  49. #49
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Vette fan. Känns märkligt med denna "oavsiktliga" läcka.
    Som sagt, man kunde se över Deepmind 12 istället. Stoppat dit 3340 VCO:er tex så hade man fått en hit.
    Keyboardet är grymt bra också så en 61 tangenters version som standalone MIDI keyboard så hade man fått en hit där med.

  50. #50
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vette fan. Känns märkligt med denna "oavsiktliga" läcka.
    Som sagt, man kunde se över Deepmind 12 istället. Stoppat dit 3340 VCO:er tex så hade man fått en hit.
    Keyboardet är grymt bra också så en 61 tangenters version som standalone MIDI keyboard så hade man fått en hit där med.
    Precis, de har ju ändå jobbat på att tillverka egna 3344 så varför inte stoppa in 16 sådana och göra en 8-rösters version av DM-12 med VCO:er, med ett Moog- eller Oberheim-filter eller båda. En sån skulle jag köpa!

  51. #51
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Känns oseriöst. Tråkigt om någon valt att skada hans företag på det här sättet. Behringer = Bitcoin bubbla? Mycket snack och lite leveranser av sånt som faktiskt betalar räkningar.

    Kommer att tänka på Gizmondo som höll till några våningar upp där jag arbetade. Dom visade upp en prototyp av bärbart tv-spel för hela världen och snackade upp värdet sen blev det Ferrari krasch och knas av allt. Tjock-Steffe kanske någon känner igen från rubrikerna på kvällstidningarna.

    Skulle jag driva ett företag så skulle jag nog tänka i strategiska termer för att maximera output av den egna utvecklingen. Vad är långsiktig vinst med att klona? Enda riktigt intressanta jag läst om Behringer är att han nämnt kundanpassad massproduktion av elektronik på gearslutz, det känns som framtiden. Det borde även skrämma konkurrenter.

  52. #52
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vette fan. Känns märkligt med denna "oavsiktliga" läcka.
    Som sagt, man kunde se över Deepmind 12 istället. Stoppat dit 3340 VCO:er tex så hade man fått en hit.
    Keyboardet är grymt bra också så en 61 tangenters version som standalone MIDI keyboard så hade man fått en hit där med.
    Smaken är som baken, jag tyckte keyboardet var ett av de sämsta jag testat, både på DM12 och DM6. Märkligt platt och känsla och på båda mina så hängde sig tangenterna en liiten aning ibland (men det kanske sliter till sig). Dessutom var aftertouchen rejält ojämn över tangenterna.

  53. #53
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Smaken är som baken, jag tyckte keyboardet var ett av de sämsta jag testat, både på DM12 och DM6. Märkligt platt och känsla och på båda mina så hängde sig tangenterna en liiten aning ibland (men det kanske sliter till sig). Dessutom var aftertouchen rejält ojämn över tangenterna.
    Oj. lustigt. Jämfört med DSI keyboarden är ju Deepmind lyx deluxe!

  54. #54
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Så här tänker jag;

    spånarmöte hos Uli med fri glühwein till alla. Man skissar lite på lämpliga "kloner" i tabletopformat och möjlig rackanpassning. Det ska vara maskiner med kultvärde, ekonomiskt värde och så pass simpel signalväg och komponentmängd att det är lönt och de ska funka vettigt som modul utan klaviatur, så denna får inte vara en essentiell del i produktens känsla och uttryck.

    Måndagen efter mötet gör man en simpel produktsida med idéerna samlade, på eget initiativ eller som en strategisk grej. Oavsett vilket läcks den med vilje och om några veckor kan man enkelt googla "Behringer+Synthi" och "Behringer+2600" för att se hur folk tyckt och tänkt. Den det snackas mest om och som verkar få folk att dregla, den sätter man ett litet team på att klona och prispressa ner till några få tusenlappar.

    Om inte det är kundanpassad massproduktion så vet jag inte vad som är det.

  55. #55
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av toby1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket snack och lite leveranser av sånt som faktiskt betalar räkningar.
    Antar att du menar specifikt klonade analogsyntar?

    För prylar levererar dom, och pengar tjänar dom...

  56. #56
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror verkligen att detta var ett misstag. Med tanke på DM12ans genomtänkta teaser-lansering, så hade ju till och med jag tyckt det var roligt att göra en liknande kampanj för all dessa prylar och liksom bara visat mer och mer och mer för varje teaser, hade ju gått att göra världens PR kampanj av det.

    Att det skulle vara läckt medvetet tror jag inte ett ögonblick på. Det behövs liksom inte, blir inget bra av det.
    instämmer helt. Men alltid roligt med konspirationsteorier

  57. #57
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Med tanke på hur bra Minimoogklonen låter, så kan som sagt en polysynt med VCO;er bli riktigt bra. DCO;er, enveloper och filter låter ju redan bra på deras DM12. Men fläktar vill man inte ha i syntar!

  58. #58
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antar att du menar specifikt klonade analogsyntar?

    För prylar levererar dom, och pengar tjänar dom...
    Enligt läckor från fd. Behringer anställda så tjänar de i princip bara pengar på sina digitalmixers resten går knappt runt men de har en del investerare och kinesiska staten bakom ryggen så de rullar på. Syntsatsningen kan säkert bli ordentligt lönsam så småningom.

  59. #59
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt läckor från fd. Behringer anställda så tjänar de i princip bara pengar på sina digitalmixers resten går knappt runt men de har en del investerare och kinesiska staten bakom ryggen så de rullar på. Syntsatsningen kan säkert bli ordentligt lönsam så småningom.
    Deras digitala mixrar var väl egentligen Behringers första erkännande efter ADA8000?
    Tror de spunnit vidare där typ i "kinesisk tradition", vi kör på med skit oavsett vad folk tycker tills vi nått en ekonomi, teknik och kompetens att börja göra riktigt bra saker tom de kritiska vill ha...

    Behringer kan väl ses högst etiskt problematiskt företag ur en tradition där man inte kopierar, producerar med kvalitet i åtanke osv.
    Ur ett utilitaristiskt etiskt perspektiv kanske man dock kan se det som en startsträcka till att slutligen göra någonting verkligt gott för alla genom att producera billiga kvalitetsprodukter... vi får se

  60. #60
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om inte det är kundanpassad massproduktion så vet jag inte vad som är det.
    Jag förstod deras framtida produktionstänk mera som att kund genom en konfigurator väljer typ och antal oscillatorer, filter typ samt modulationskällor i fast signalväg och inte något cartridge eller modulärt. Hem kommer något analogt som kunden ”designat”. Kanske paneltrycket även går att ändra/anpassa.

    Någon kunnig inom elektronikproduktion? Är sånt möjligt idag inom rimliga kostnader? Industri 4.0 är väldigt i ropet idag och det handlar mycket om kundanpassning med hjälp av digitalisering och ny teknik.

    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antar att du menar specifikt klonade analogsyntar?

    För prylar levererar dom, och pengar tjänar dom...
    Ja det var den satsningen som jag menade. Men behringer city fabriken är klart imponerande och det är ju ett jätteföretag i sin branch.

    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt läckor från fd. Behringer anställda så tjänar de i princip bara pengar på sina digitalmixers resten går knappt runt men de har en del investerare och kinesiska staten bakom ryggen så de rullar på. Syntsatsningen kan säkert bli ordentligt lönsam så småningom.
    Eller så blir det ett magplask då även investerare brukar vilja ha något tillbaka en dag. Därför jag inte tror att dom själva gjort läckaget som en marknadsgrej då det som sagt känns oseriöst. Å andra sidan kan jag noll om marknadsföring… för att inte tala om mina kunskaper inom sociala media.

    Däremot om dom har fet kassa i företaget går det ju att gå sin egen väg men ryktet verkar peka åt annat håll.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-13, 13:07
  2. Analoga filter i VA synthar?
    Av drifter7508 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 09:05
  3. reparation analoga synthar
    Av Modulix i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 01:31
  4. Behringers nya kontroller
    Av Roberth i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 13:50
  5. Behringers nya...?
    Av Rotwang i forum Inspelning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-04, 03:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •