Resultat 1 till 49 av 49

Ämne: Synt vs. gitarr

  1. #1
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran

    Synt vs. gitarr

    Alltså, det här har inte slagit mig fullt ut förrän häromkvällen när jag var på electriXmas på Inkonst i Malmö.

    För många år sedan, vi talar 90-tal, eller ännu tidigare, så var väldigt fult att ha gitarrer i syntbaserad musik. Gitarrrer, fy, nä, usch, typ. Bandet Diesel Christ gick väl t o m så långt att de gjorde en coverversion av Depeche Modes 'Songs of Faith and Devotion' fast helt syntetiskt, utan gitarrer.

    Sedan dess känns det som kriget har mildrats och gitarrbanden har massor med syntar och syntbanden massor med gitarrer. När jag såg Erasure på Kulturbolaget för många år sedan så plockade Vince fram gitarren då och då och kompade. Och vem har största keyboardriggen om inte hårdrockbanden. Gott så, kan man tycka.

    Men det slog mig framförallt när Apoptygma Berzerk äntrade scenen vad problemet med gitarrer är. Och det är att många gitarrister gillar att ta plats både musikaliskt och visuellt. Och visst kan en distad gitarr vara effektfullt, och fylla ut ljudbilden, men det är lätt att det tar över och skapar ett smetigt bröl som dränker allt annat, som dessutom är likriktande om samma ljud används i varje låt. Kontrasten blev väldigt tydlig i lördags när bandet körde både med och utan sin gitarrist i olika låtar. "Gitarrlåtarna" tenderade att bli bröligare och enformigare, även om det även kunde ge ett visst driv.

    Inte för att gitarr skulle vara något dåligt instrument. Men rockmyten med gitarrhjälten drar väl till sig lite oproportionellt mycket extroverta divor, i motsats till syntarna som väl drar till sig lite väl mycket tillbakadragna introverter, kanske. Eller nåt åt det hållet.

    Det här är givetvis ingen nyhet. Men det har som sagt inte slagit mig förut i den utsträckningen.

  2. #2
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Inga problem att vara introvert med gitarr, men jag förstår vad du menar.
    Vi i lejonhjärta ligger ju mitt imellan, och ja det är svårt, vissa låtar behöver gitarrerna och i andra vill man ha så lite gitarr som möjligt.
    Jag tror att det är i kontrasterna det blir som mest effektfullt. Jag gillar tex cleangitarr med lätt distade syntmelodier på istället för tvärtom

  3. #3
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    +1 på er båda. Eller köra Young Gods koncept med massor av gitarrer i samplern och livetrummis på det. Skum känsla att se på scen. "-Var är gitarristen?" liksom.

  4. #4
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	10533385_10152632834952899_1946653367144700751_n.jpg 
Visningar:	240 
Storlek:	57,2 KB 
Id:	78770

    Höhöhö!

  5. #5
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    He he he... denna gamla konflikt är som den 1000-åriga konflikten mellan Sverige och Danmark - den är alltid värd att ta upp. Mest som kuriosa och på ett lite skämtsamt vis. Fast på 80-talet och 1500-talet var det allvar. Det ligger dock ett korn av sanning i ämnet tycker jag. Ja, vi kan slopa vårt gamla groll med Danmark nu och helt koncentrera oss på synten och gitarren.

    För mig så har gitarren ett symbolvärde inom synthmusiken. Man behöver sällan använda den för ljudets skull men man vill ändå väldigt gärna identifiera sig med gitarren eftersom den är mer rock´n roll än vad en synt är. Vänligen notera att min förklaring är grovt förenklad och präglad av en hel del personliga fördomar samt aningens raljerande.

    Jag vill skilja på akustisk gitarr och elgitarr. Den akustiska gitarren förmedlar finstämdhet, känsla och... äkthet. Tänk er själva alla korvbrödstrubadurer och lägereldsgitarrister som med halvslutna ögon försöker "höja" en fest. Det är detta man vill uppnå genom att avvända akustisk gitarr inom synthmusik. Ackan blir liksom avväpnande och tar udden av det opersonloga, futuristiska och elektroniska. Back to basic, så att säga. Eller "rustikt" som det heter inom matlagning. Asså... det finns så mycket man kan skriva om akustisk gitarr och sådan där "coffee table"-musik, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

    Elgitarren förmedlar ren jävla rock´n roll i dess mest enkla och primitiva form. Vem vill liksom inte förknippas med det? Om ackan är som en lite europeisk minibil från 60-talet så är en elgitarr en vrålande amerikansk V8 som bränner gummi. Elgitarren är musikvärldens bad boy. Depeche Mode har ju verkligen anammat detta hela vägen ut. Redan innan de blev ett rockband så hade de läderbrallor och nitar.

    Sedan finns det musik som kombinerar det bästa av dessa världar, till exempel Sisters of Mercy. Trummaskins-rock´n roll liksom.

    Vi snackar alltså om en psykologisk effekt som jag vill kalla för... gitarravund. Säg ordet "instrument" och de flesta kommer att tänka på en gitarr eller möjligen en trumpet. Det sistnämnda är dock rätt ovanligt inom elektronisk musik.


    När det gäller syntar inom hårdrock så blir effekten den omvända. Även här finns det så klart en skillnad mellan olika typer av hårdrock. Om vi tar genuin ockultismhårdrock typ King Diamond/Mercifull Fate så handlar det om att skapa en ockult stämningen. Jag menar... hur lätt är det att få en elgitarr att låta som en speldosa eller kyrkorgel? Eller som åska? Syntarna har en framträdande roll där men knappast med syntbrass eller smäktande pads på repertoaren men möjligen med ett filtersvep långt ned i oktavern så självaste Beelzebub gör sig påmind.

    Gamla svettiga pudelrockare använder också syntar. Pudelrockare är inte tillräckligt tuffa för att spela ockultismhårdrock och detta vet de mycket väl om så därför får synten en lite annan roll i deras musik. Där handlar det om att de vill skapa ett intryck av att vara små svärmorsdrömmar, lite hitech och poppiga. Inget fel i detta och de lyckas i många fall ganska bra. Vem blir liksom rädd för en snubbe med tuperat hår som bredbent står och plutar med munnen och försöker se tuff ut bakom en Oberheim? Det går liksom inte. Till och med en koala-unge skulle se tuffare ut bakom en Oberheim.

    <3

    Och vem har största keyboardriggen om inte hårdrockbanden.
    Näpp. Tangerine Dream på 80-talet vinner den tävlingen.

  6. #6
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Allt handlar om gitarristen. Inte gitarren som sådan....

  7. #7
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ehrm. Läderbrallor och nitar har inte sitt ursprung i hårdrocken.

  8. #8
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allt handlar om gitarristen. Inte gitarren som sådan....
    AHa, jag trodde det var hårsprejen som var grejen.

    ...och pippin. På 1500-talet var det mycket snack och lite verkstad. Svenskarna höll sig på sin sida Smålandsgränsen. Hit ner till Danmark kom de sällan.

  9. #9
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    AHa, jag trodde det var hårsprejen som var grejen.
    En burk per gig...

  10. #10
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Låter som om man försöker glömma en av historiens viktigaste megahits Blue Monday... än idag obesegrad som världens mest sålda 12".

  11. #11
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    När jag tänker på synt och gitarr, blir det alltid att lyssna på system 7. Och då blir jag lycklig


    https://youtu.be/tl9JE3Ej-Ro

  12. #12
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran


    Även i den tröttaste tråden..
    .. vilar en blomma
    väntar på att bli upptäckt...

  13. #13
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran

  14. #14
    android
    android är uppkopplad nu
    androids avatar
    Veteran
    Front 242 använde gitarrer redan på Geography 1982.

  15. #15
    oberdada
    oberdada är uppkopplad nu
    oberdadas avatar
    Veteran
    "Gitarravund." Sammanfattar allt.

  16. #16
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter som om man försöker glömma en av historiens viktigaste megahits Blue Monday... än idag obesegrad som världens mest sålda 12".
    Och den 12:a som det förlorades mest pengar genom, pga omslaget
    Men jepp, sjukt bra låt. Samt ett typexempel på grym kombination av synt, trummaskin, elgitarr och elbas.

  17. #17
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    AHa, jag trodde det var hårsprejen som var grejen.

    ...och pippin. På 1500-talet var det mycket snack och lite verkstad. Svenskarna höll sig på sin sida Smålandsgränsen. Hit ner till Danmark kom de sällan.
    Min hemby brändes föffanken 1567!!! Visserligen av byborna själva men det var för att de leda danerna inte skulle bränna den först. För brännas skulle den. Jag jäklar vilken raid dessa daner gjorde då med Danaiel Rantzau i spetsen. Han fick för övrigt en kaonkola i skallen några år senare utanför Varberg. De stoppades tillfälligt vid Getaryggen av ett svenskt bodeuppbåd som blev totalt massakrerade men det gav tid att bränna stan så att danerna inte kunde slå vinterläger där.

    Två år tidigare fick vi spö av dessa daner i Axtorna. 1612 härjade danerna i Tenhult strax utanför min hemby.

    Sånt glömmer man INTE!

  18. #18
    Patric
    Patric är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min hemby brändes föffanken 1567!!! Visserligen av byborna själva men det var för att de leda danerna inte skulle bränna den först. För brännas skulle den. Jag jäklar vilken raid dessa daner gjorde då med Danaiel Rantzau i spetsen. Han fick för övrigt en kaonkola i skallen några år senare utanför Varberg. De stoppades tillfälligt vid Getaryggen av ett svenskt bodeuppbåd som blev totalt massakrerade men det gav tid att bränna stan så att danerna inte kunde slå vinterläger där.

    Två år tidigare fick vi spö av dessa daner i Axtorna. 1612 härjade danerna i Tenhult strax utanför min hemby.

    Sånt glömmer man INTE!
    1658 tror jag var året då dansken slutligen lurade på oss Skåne...men som tur är så finns det järnspett och en dag ska vi se det glida iväg söderöver!

  19. #19
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran

  20. #20

    Redaktör
    Är inte en del av grejen att åttiotalssyntare inte tror att det finns mer att göra med gitarr än att ta några powerchords och stå på scen och posera som avbrott till makaronerna vid syntarna?

    Dvs, kan man inte spela gitarr och i övrigt inte lyssnar på gitarrbaserad musik så är det lätt att bara lasta på med distpedaler tills man ändå inte kan höra vad som spelas, och ändå behålla självbilden som ett syntband.

  21. #21
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Det där brötiga som tar för mycket plats tycker jag kommer med effekter som helt jämnar ut dynamiken. Maxad dist ger liksom ett enformigt och platt, men kraftigt ljud. Sånt blir tråkigt rätt fort (tycker jag nuförtiden ). Intressant nog så är helfuzzad elgitarr ju rätt mycket som en härlig gammal sågtand på en synt utan velocity.

  22. #22
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Al Jourgensen <3

    https://youtu.be/qxaPj19VnRA

  23. #23
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Fy fan. Gitarrer gör att jag får migrän, uppstötningar och känner mig allmänt äcklad. Ta bort det ur bra musik. Då blir den bättre.

  24. #24
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Gillar båda. Hörde också till "kraftwerk"falangen som ung och "urk för gitarrer". Men finns ruskigt mycket bra rock/post punk med både synthar och gitarrer så man fick falla till föga. Och det finns inget coolare att som snart 50åring hänga på sig guran och dra några power ackord Bästa tidsresan någonsin hehe

  25. #25
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Konstigt man inte hört Djent/idm korsas.... typ Autechre / Meshuggah... kanske bara jag som missat...

  26. #26
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Älskar hur Boards of Canada fick in gitarr i flera låtar på The Campfire Headphase (tror jag). Önskar att det härmades!

  27. #27
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag tänker på Simple Minds som alltid haft en ”introvert” gitarrist som inte tagit över och brett ut sig på synthens bekostnad eller utan att köra clean jämt.

    Steve Howe klagade på Wakemans Polymoog att den tog upp hela ljudbilden.

  28. #28
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fy fan. Gitarrer gör att jag får migrän, uppstötningar och känner mig allmänt äcklad. Ta bort det ur bra musik. Då blir den bättre.
    Förlåt. Jag menade inte detta!

  29. #29
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    John mcLaughlin och Jan Hammer låter likadant... (så jävla coolt när de gör det tycker jag!)

  30. #30
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bäst!!!

  31. #31
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    :O

    Där var jag! Det var otippat att få se denna spelningen!

    vad det gäller topic så håller jag mig i åskådar-mode... lugnast så


    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När jag tänker på synt och gitarr, blir det alltid att lyssna på system 7. Och då blir jag lycklig


    https://youtu.be/tl9JE3Ej-Ro

  32. #32
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage

  33. #33
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och den 12:a som det förlorades mest pengar genom, pga omslaget
    Åfan - hurdå?

  34. #34
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åfan - hurdå?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_M...ong)#Packaging

    Kostade så mycket att producera den specialaren att det inte var lönsamt.

  35. #35
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Robert Wells tröttnade på hårdrock i slutet på 70-talet, flyttade från Australien till Sverige och började spela klaviatur....


    https://youtu.be/nULs4JW3tPI
    (runt 1 min 5 s)

  36. #36
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	392C60F5-70FF-475E-8029-45D305259048.jpeg 
Visningar:	2 
Storlek:	219,0 KB 
Id:	101838

    Kanye quote of the day.

  37. #37
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    hahahaha på riktigt?

  38. #38
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fy fan. Gitarrer gör att jag får migrän, uppstötningar och känner mig allmänt äcklad. Ta bort det ur bra musik. Då blir den bättre.
    +4k på det

    Gitarrer är djävulens instrument!
    (Elbas är också en ”gitarr”)

  39. #39
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Håller med om att oftast blir dåligt spelad och/eller arrangerad elgura inte så skoj, men det gäller ju alla instrument.

    Här är ett exempel på motsatsen

    https://open.spotify.com/track/5dJ4jtM8jgVXH8DVa6Fzvm

    Klimax börjar vid 4.33, och den här mannen är fenomenal på smakfull gitarr, det blir man förmodligen efter att i många år jobbat med ABBA både i studion och live jorden runt, och han har väl om jag minns rätt suttit ett antal år i diket på Melodifestivalen med...

    (Jag ställde mig raklång upp och skrek högt i extas efter det här solot när jag såg Chess in Concert i Globen 1995, min polare som satt bredvid skämdes lite och sade till mig på skarpen "Sätt dig ner för fan!!", men feelingen att se det här live, med Wellander brötandes loss på scen, det vara bara helt galet skönt!)


    En annan klippa har vi här:

    https://open.spotify.com/track/1fUl0jZAnH3oWVqAcQfPNc

    Kjell lirar verkligen som en gud, klimax börjar vid 2.33 och Malmsteen et al, dvs. andra s.k. "gitarrgudar", har ingenting att sätta upp mot det här, otroligt rent, klart, tydligt och läskigt smakfullt.
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2021-06-02 klockan 11:11.

  40. #40
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gitarrer är djävulens instrument!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2021-06-02 kl. 21.36.00.png 
Visningar:	13 
Storlek:	902,6 KB 
Id:	101853

  41. #41
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Med tanke på hur mycket skitmusik det görs idag med bara synthar (om man inkluderar mjukisar) så tror jag att frågan helt tappat relevansen utanför scen-intryck, möjligen. Tacka vet jag när man fick förklara för hårdrockarna att Madonna f..n inte var synth och att Endochine var synth fast gitarrbaserat, eller nåt.

  42. #42
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	9B13BB4D-4B1B-4FF0-BA8E-83841F129422.jpeg 
Visningar:	2 
Storlek:	59,2 KB 
Id:	101855
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	6FD9E17B-CA1A-45ED-9E51-7E7C51FF955F.gif 
Visningar:	5 
Storlek:	979,0 KB 
Id:	101854  

  43. #43
    HomerJSimpsson
    HomerJSimpsson är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Syntare och/eller keyboardist ?


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PATCHRATS.jpg 
Visningar:	0 
Storlek:	80,4 KB 
Id:	101860

  44. #44
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Läga att posta denna igen då

    https://youtu.be/-DtqR98Pbl8

  45. #45
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    AHa, jag trodde det var hårsprejen som var grejen.
    På åttiotalet fanns inget vettigt hårvax, så även syntare körde spray (eller raklödder). Jag delade lägenhet med In Slaughter Natives-Jouni 1985 och jag tror ingen hårmetallare gjorde av med mer hårspray än han. Vid ett tillfälle hade det avlagrats så mycket spray i hans hårfön, att det slog ut en lång, spraydoftande flamma ur den.

  46. #46
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På åttiotalet fanns inget vettigt hårvax, så även syntare körde spray (eller raklödder). Jag delade lägenhet med In Slaughter Natives-Jouni 1985 och jag tror ingen hårmetallare gjorde av med mer hårspray än han. Vid ett tillfälle hade det avlagrats så mycket spray i hans hårfön, att det slog ut en lång, spraydoftande flamma ur den.
    Haha!
    Underbar anekdot!! : D

  47. #47
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På åttiotalet fanns inget vettigt hårvax, så även syntare körde spray (eller raklödder). Jag delade lägenhet med In Slaughter Natives-Jouni 1985 och jag tror ingen hårmetallare gjorde av med mer hårspray än han. Vid ett tillfälle hade det avlagrats så mycket spray i hans hårfön, att det slog ut en lång, spraydoftande flamma ur den.
    Haha vid tiden softade mitt favoritband till sig och antog New Romantics-stil! Men många kompisar försökte sig på stor frisyr och randiga spandexbyxor, med varierande resultat...

  48. #48
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Tidiga Kraftwerk var ju inne och tassade i Black Sabbaths domäner med "Heavy Metal Kids" innan syntarna tog över helt.

    Jag vet inte hur många gånger någon påstått att "den här synten låter varmt, lyssna nu" och jag tänkt; ja den låter som en distad gitarr så därför låter den varmt.

  49. #49
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med om att oftast blir dåligt spelad och/eller arrangerad elgura inte så skoj, men det gäller ju alla instrument.

    Här är ett exempel på motsatsen

    https://open.spotify.com/track/5dJ4jtM8jgVXH8DVa6Fzvm

    Klimax börjar vid 4.33, och den här mannen är fenomenal på smakfull gitarr, det blir man förmodligen efter att i många år jobbat med ABBA både i studion och live jorden runt, och han har väl om jag minns rätt suttit ett antal år i diket på Melodifestivalen med...

    (Jag ställde mig raklång upp och skrek högt i extas efter det här solot när jag såg Chess in Concert i Globen 1995, min polare som satt bredvid skämdes lite och sade till mig på skarpen "Sätt dig ner för fan!!", men feelingen att se det här live, med Wellander brötandes loss på scen, det vara bara helt galet skönt!)
    Riktigt snyggt! Blir på allvar förbannad på din polare som inte lät dig vara i din upplevelse

Liknande ämnen

  1. Olika signaler gitarr/synt
    Av jonasgun i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-01-16, 15:05
  2. plugg som får gitarr låta synt
    Av Victor i forum Effekter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 19:51
  3. Synt med gitarr förstärkare
    Av Djungel Ola i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 20:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •