Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 72 av 72

Ämne: Online-cirkel om trackermusik

Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    Har vi någon mall för hur uppladdade filer skall namnges när det beger sig eller sorteras de efter uppladdare automagiskt?

johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag hinner inte vara med. Vill gärna, men ser redan nu att jag inte kan ägna tid till det varje vecka.

Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Panyxd Visa inlägg
    Har vi någon mall för hur uppladdade filer skall namnges när det beger sig eller sorteras de efter uppladdare automagiskt?
    du kan ju skriva in ditt användarnamn i den samt nummer på övningen så blir det lättare att katalogisera allt om det skulle behövas.

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    Jag hinner inte vara med. Vill gärna, men ser redan nu att jag inte kan ägna tid till det varje vecka.
    vad synd. en annan gång kanske.

- - - Uppdaterad - - -

Cirkeln är i full gång och den andra riktiga uppgiften är uppladdad (den första var bara att installera programmet). Men det är inga problem at thinna med att göra förra veckans uppgift nu och få klart nästa veckas uppgift innan torsdag för de som fortfarande är sugna på att delta men inte kommit igång.

Nu går det också att ladda upp sina projekt till sidan. vilket jag fick pilla lite med för att hitta en bra lösning.

modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    vad är det för sorts uppgifter det är tänkt att ni ska dona med?

hooligansound
    hooligansound är inte uppkopplad
    hooligansounds avatar
    Senior
    Synd att man missade detta tåg. Kommer cirkeln gå flera ggr tänker du?

Jätten
    Jättens avatar
    Veteran
    Jag glömde skapa ett inlämningsforum till uppgiften som ska in senast imorgon.
    Men nu är det fixat.

Vi kan absolut köra flera omgångar av denna.
    Vilka är intresserade av att vara med på en ny omgång som missade denna och när passar det isf bäst? I sommar ? Under hösten?

Det går såklart att plugga ikapp med om man vill vara med redan nu.

Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Moderator
    Jag vill passa på att säga att jag är mycket osäker just nu, viljan finns där men.

Är lite sjuk. och det går på random lite så där upp och ner just nu. Har massa måsten när jag är på fötterna... Så hinner inte riktigt mellan allt tydligen... men det kan komma ändra sig det med

Jag har i alla fall tittat lite på programmet och läst hela manualen... och lite sånt men så värst mycket mer är det inte.

Jätten
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    Jag vill passa på att säga att jag är mycket osäker just nu, viljan finns där men.

Är lite sjuk. och det går på random lite så där upp och ner just nu. Har massa måsten när jag är på fötterna... Så hinner inte riktigt mellan allt tydligen... men det kan komma ändra sig det med

Jag har i alla fall tittat lite på programmet och läst hela manualen... och lite sånt men så värst mycket mer är det inte.
    absolut. Gör så mycket du vill och kan och är det så att du får en drive senare så kan du ju göra uppgifter retroaktivt med. Tror att det är rätt bra om man inte hoppar över övningar för att senare övningar ska bli begripliga.

Jätten
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av modusoperandi Visa inlägg
    vad är det för sorts uppgifter det är tänkt att ni ska dona med?
    Vi går igenom allt i renoise. Vi har avancerade och enklare övningar som går om lott med varandra och man kan göra båda eller bara endera. Till en början så skapar vi musik med musikens grundstenar och lär oss samtidigt hur man applicerar dem på renoise: just nu fokuserar vi på effekter

De veckoteman vi har haft hittills är: Rytm, Volym, melodi, komposition, filter (t.o.m. torsdag) och efter det mixa med filter.

Jätten
    Jättens avatar
    Veteran
    Nätet är tillfälligt nere i lokalen där vårt (KulturKlubbens) datalabb är (Hackerklubben) därför är vårt Moodle för trackercirkeln inte heller tillgängligt just nu.
    Vi hoppas att det är uppe igen a.s.a.p.

Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Moderator
    Ett ontopic evanemang https://datastorm.party/ Det kommer spelas musik där och hållas tävling där trackermusik är med i grenarna.

johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Och under samma paroll men två veckor tidigare i Stockholm hålls Edison.

Liknande ämnen

1. Finsk kult-trackermusik
    Av dar303 i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-08-28, 23:13
  2. P i cirkel
    Av Kristofer i forum Allmänt om musik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-18, 22:34

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar