Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: oCTAtrack mk1 el mk2

dokido
    dokido är inte uppkopplad

Veteran

oCTAtrack mk1 el mk2

funderar på sälja mki o köpa en mk2
    är jag en idiot?

samma os?, mer lättjobbad med mer knappar (eller?), skulle väl hålla längre, skönare knappar ... och viktigast av allt, snyggare ...

och digitakt, kommer jag väl sälja också antar jag, beror lite på overbridge - om d blir nå audioprocessing från datorn, fast det lär det väl inte bli, blir väl samma som analog rytm antar jag med mono kanaler

ja ja svåra bestlut väntar

Aerobics
    Aerobics är uppkopplad nu

Börjar bli varm i kläderna
    Har mk1an och finner det personligen otroligt svårt att motivera köp av mk2, föredrar hårda steps före pads, mer knappar, typ 3? Känns inte som att lättjobbheten ang. elektronburkarna handlar om 2-3 knappar, skulle jag ha för mycket pengar skulle jag bränna dem på en till mk1a :-)

Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Hade jag köpt idag hade det inte varit något snack. Allt är bättre på den nya versionen. Sen beror det ju på hur inkörd en är på ettan. Men det gör skillnad med direktknappar. Om än inte revolutionerande. Octatrack är ju ändå octatrack.
    Hårdvaran tycker jag (efter lite inkörning) funkar lysande. Var lite tveksam i början men nu vill jag ha det nya.

dokido

Veteran
    tack för inputs

SMonk
    SMonk är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    Hade jag köpt idag hade det inte varit något snack. Allt är bättre på den nya versionen. Sen beror det ju på hur inkörd en är på ettan. Men det gör skillnad med direktknappar. Om än inte revolutionerande. Octatrack är ju ändå octatrack.
    Hårdvaran tycker jag (efter lite inkörning) funkar lysande. Var lite tveksam i början men nu vill jag ha det nya.
    Fast en ny mk2 kostar nästan dubbelt så mycket som en begagnad mk1. Är det verkligen värt det?

Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SMonk Visa inlägg
    Fast en ny mk2 kostar nästan dubbelt så mycket som en begagnad mk1. Är det verkligen värt det?
    10000kr frågan!
    Skämt åsido.

Tror att du svarar bäst på den frågan själv. Kanske prova först och känna efter.
    Jag tycker det är lite lurigt att jämföra begagnat med nytt hur som helst. En mk2 kommer inte kosta dubbelt så mycket när den kommer ut på begmarknad. En mk1 kostade när den såldes ca 12-13 så det skiljer ju inte så mycket.
    Med det sagt..
    Om jag skulle köpa en idag så skulle jag sikta på mk2. Om det är värt det? Svårt att säga.. det handlar om så mycket mer än bara själva grejen. Hur mycket anvönder du den? Hur viktig är den? Osv osv.. hur mycket pengar har du?

tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag har kört med min mk II nu några dagar, jag har haft två mk I innan. Klart bättre känsla i den nya, skönare knappar, bättre display och bättre ljudkvalitet (det kan vara placebo). Min ena mk I hade ett par pottar som var lite småtröga, klart trögare än de andra och den kom från fabrik. Ny mkII har sjukt sköna knappar och pottar och extraknapparna gör verkligen skillnad.

M i Gbg
    M i Gbg är uppkopplad nu
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Köpte min MkI i juni och blev lite Doh! när Mk2 kom. Men vafan. Bättre att göra musik än att tänka på hur en annan pryl hade gjort min musik bättre. Det hade den ju inte. Iofs roligare att göra musik m de grejer som en klickar med, men för skillnaden mellan MkI och 2 skulle jag inte betala den summan för idag.

HZA
    HZA är inte uppkopplad

Veteran
    MKi kan inte användas i solljus iom dioder och display .
    Har jag märkt...

dokido

Veteran
    ja nej jag tänkte kanske sälja min etta och vänta på om digitakt overbridge blir nå kul, om inte säljer jag digitakten också
    och efter det köpa en mk2 när den gått ner i pris
    verkar ju som en bra ide ändå, har för mycket prylar just nu, hinner inte använda alla
    tycker det verkar som ot är en bra allt i allo maskin, men kan vänta tills jag har mer tid att lära mig den
    jag försökte sälja den häromdagen men började då leka med den och fick svårt att skiljas
    ha ha, 2an är ju snygg också ...

M i Gbg
    M i Gbg är uppkopplad nu
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    MKi kan inte användas i solljus iom dioder och display .
    Har jag märkt...
    Det är iofs en skillnad. Lurigt i mörker också!

Liknande ämnen

1. Octatrack Mk2 ute!
    Av Keiowas i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 80
    Senaste inlägg: igår, 23:33
  2. Machinedrum UW: Mk1 vs Mk2
    Av Sun King i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 10:52
  3. Maschine mk1 vs mk2
    Av fson i forum Övrig hårdvara
    Svar: 3