Resultat 1 till 53 av 53

Ämne: Våga vägra dubstep :)

  1. #1
    Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran

    Våga vägra dubstep :)

    Den dagen då man slutar besudla allt med fcking dubstep så kommer den inte för tidigt.
    Har faktiskt inte något emot dubstep i sig men just nu känns det som att det är som den obligatoriska sex-scenen i film.

    Det som är mest irriterande är att en hel del låtar är bra tills fcking-dubstep-basen kommer in.
    Nu i morse så satt jag och lyssnade på Discover Weekly på Spotify, en rätt cinematisk låt och så bwoap-ap-ap-ap-ap-woap

  2. #2
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Har det inte gått ner de senaste åren ändå?

  3. #3
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har det inte gått ner de senaste åren ändå?
    Jo, men "media" är långt efter så nu skall det vara dubstep i allt eftersom de som gör musik till reklam och TV-serier fortfarande tror att dubstep är skithäftigt. Testa att kolla på några videos när folk flyger med drönare. Det är obligatorisk dubstep till det. Ungefär som den obligatoriska hårdrocken så fort Discovery Channel skall visa skäggiga amerikaner som bygger raggarbilar.

  4. #4
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, men "media" är långt efter så nu skall det vara dubstep i allt eftersom de som gör musik till reklam och TV-serier fortfarande tror att dubstep är skithäftigt. Testa att kolla på några videos när folk flyger med drönare. Det är obligatorisk dubstep till det. Ungefär som den obligatoriska hårdrocken så fort Discovery Channel skall visa skäggiga amerikaner som bygger raggarbilar.
    Jag upplevde dubsteppen som mycket mer frekvent för fyra-fem år sedan, men dagens nivå ser jag inte som lika stor även om den så klart finns.

  5. #5
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Äh vadå nu då. Bara för att kapitalismen som vanligt approprierat och våldtagit en kultur så ska ALLT inom den kulturen avfärdas. Sluta lyssna på musik gjord av penningkåta idioter istället. Har ni testat trap?

  6. #6
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Tack det påminde mig om att bumpa dubsteptråden!

  7. #7
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Brostep4lyf!

  8. #8
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Jag vet inte ens vad som är Dubstep ärligt talat, kom den genren kanske på 90-talet när jag födde upp barn, byggde hus och jobbade hårt och inte hängde med i musikvärlden speciellt mycket?
    Men jag googlade på drönarfilm och lyssnade på den första filmen i listan, och med tanke på baktakten antar jag att Real P har rätt i sitt inlägg här ovan va?


    https://youtu.be//GSDlxBrCFLQ

  9. #9
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet inte ens vad som är Dubstep ärligt talat, kom den genren kanske på 90-talet när jag födde upp barn, byggde hus och jobbade hårt och inte hängde med i musikvärlden speciellt mycket?
    Men jag googlade på drönarfilm och lyssnade på den första filmen i listan, och med tanke på baktakten antar jag att Real P har rätt i sitt inlägg här ovan va?
    Jag hör mest ett ganska lökigt instrumentalt hiphop-beat?

  10. #10
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hör mest ett ganska lökigt instrumentalt hiphop-beat?
    Ja, nu hittade jag din tråd om dubstep Kotten, så nu fattar jag hur det ska låta.
    Men då vet vi att drönarfilmer kan ha både dubstep och lökig hiphop musik.

  11. #11
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet inte ens vad som är Dubstep ärligt talat
    Samma här, den sista genren jag lärde mig var Grunge, sen har jag tappat intresset för genres.

  12. #12
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, nu hittade jag din tråd om dubstep Kotten, så nu fattar jag hur det ska låta.
    Men då vet vi att drönarfilmer kan ha både dubstep och lökig hiphop musik.
    Haha ja, ...men sen håller jag med, oavsett om det är hockey, drönarvideor eller nån liten dj på stor scen så är det där oljudet väldigt tröttsamt och onödigt, det som kidsen kallar dubstep sedan Excision, Skrillex osv osv.

  13. #13
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Jag tyckte i mångt och mycket precis såhär... tills ja hörde bra dubstep.
    Chocken som infann sig att det faktiskt fanns bra dubstep därute var oerhört overwhelming.
    deep dubstep kallas visst den typen ja gillar

  14. #14
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    haha lever ni i nån tidsbubbla eller?

  15. #15
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    haha lever ni i nån tidsbubbla eller?
    Är det inte spännande hur vissa saker bara glöms bort (förlåtet eller inte) typ loafers, medans andra aldrig glöms typ dubstep, Hitler eller Staffan Westerberg. Det är väl ändå värt nånting att det fortfarande berör.

  16. #16
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte spännande hur vissa saker bara glöms bort (förlåtet eller inte) typ loafers, medans andra aldrig glöms typ dubstep, Hitler eller Staffan Westerberg. Det är väl ändå värt nånting att det fortfarande berör.
    Jag tolkade det tvärtom, att det var vi som inte kände till dubstep som var i tidsbubblan. Men det kanske bara är min paranoia som lyser igenom.

  17. #17
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det har ju varit "dubstep" i melodifestivalen. Så...

    Men med tanke på att hundbas (vov vov vov) dök upp 2007 på forumet (http://www.99musik.se/showthread.php...undbas-trummor) så borde de flesta här känna till det någorlunda i alla fall.

  18. #18
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av trashkaiser Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ni testat trap?
    Den lilla mängd trap jag hört har inte velat få mig att gräva i det.

  19. #19
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Jag vill hata på jumpstyle också men osäker på om det är för tidigt eller för sent?!

  20. #20
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    haha lever ni i nån tidsbubbla eller?
    Bengt Palmers, kom tillbaka! Allt är förlåtet

  21. #21
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Våga vägra genres istället. Och ignorera dåligt genre-sex.

  22. #22
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    BRO???

  23. #23
    Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har det inte gått ner de senaste åren ändå?
    Det är mycket möjligt, är ingen genre som jag specifikt söker musik i.
    Så det är ju inte omöjligt att låtarna jag hör nu har något/några år på nacken.
    Det jag nog reagerar mest på som sagt är all malplacerad dubstep.
    Typ där låten hade varit 100ggr bättre med en "vanlig" bassline men där man (misstänker jag) ska vara inne och gör det till dubstep.

    Ylvis träffade rätt bra med:


    https://youtu.be/PaEnaoydUUo


  24. #24
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hör mest ett ganska lökigt instrumentalt hiphop-beat?
    Jag hatar hip hop nu efter att ha kollat på askims brygga.

  25. #25
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Haplo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är mycket möjligt, är ingen genre som jag specifikt söker musik i.
    Samma här. Min observation är mest från tv/radioreklam jag påtvingats och där verkar det inte vara lika inne längre. Hurvida det är mer/mindre i faktiska spellistor på radio har jag noll koll på.

    Sen vetefasen om dubsteppuristerna skulle anse det vara dubstep. Det får de slå sig blodiga om utan min inblandning .

  26. #26
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Erkänn att ni har denna på repeat istället


    https://youtu.be/2cXDgFwE13g

  27. #27
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte spännande hur vissa saker bara glöms bort (förlåtet eller inte) typ loafers, medans andra aldrig glöms typ dubstep, Hitler eller Staffan Westerberg. Det är väl ändå värt nånting att det fortfarande berör.
    Hade Hitler levt idag hade han nog dubbat Lillstrumpa med kommers-dubstep och använt som tortyrredskap, och vips så bleknar stackars Guillous Onskan till att bli hemtrevlig söndagssaga för småbarn.

    Men Staffan är förlåten för han sa "godafton herr direktör" till mäklarn på en lägenhetsvisning.

  28. #28
    303 Guilty Spark
    303 Guilty Spark är inte uppkopplad
    303 Guilty Sparks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tråkigt att se folk ha fördomar om dubstep även på det här forumet. Visst att kommersiellt strunt som slängs i ansiktet på en i all möjlig media låter hemskt, men som med all annan musik som är mer underground finns det juveler att finna. Kolla in dubstep-tråden här på forumet för bra tips, slänger snabbt in denna:


    https://youtu.be/rp-uMmPPk8E

    När dubstep är som mest atmosfäriskt och fängslande.

  29. #29
    Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran
    Det är väl inte fördomar, snarare att det är något som överanvänds.
    Ljudmotsvarigheten av ett buzz word.

  30. #30
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Haplo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl inte fördomar, snarare att det är något som överanvänds.
    Ljudmotsvarigheten av ett buzz word.
    Yup, blir lite tjatigt. I samma anda har jag tröttnat på "trap". Trap hit, trap dit, trap skit.

  31. #31
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av symptm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    BRO???
    Dubstep bro! Skrillex bro! Where's the drop bro? Ayy that drop tho lmao

  32. #32
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Stoppa BROn!

  33. #33
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 303 Guilty Spark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tråkigt att se folk ha fördomar om dubstep även på det här forumet.
    Vilka fördomar menar du? Kan du vara vänlig att berätta vilka det är och vilka här som vart fördomsfulla mot dubstep?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av 303 Guilty Spark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tråkigt att se folk ha fördomar om dubstep även på det här forumet.
    Vilka fördomar menar du? Kan du vara vänlig att berätta vilka dessa fördomar är och vilka här som vart fördomsfulla mot dubstep?

  34. #34
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Haha det här blir bara bättre och bättre.

    Wikipedia säger:
    En fördom är ett förutfattat antagande om någon eller något, grundat på tillämpning av en stereotyp uppfattning om en grupp som den, eller det, som är föremål för fördomen anses tillhöra. Vid brist på information om någon eller något kan kunskapsluckor fyllas ut med allmänna stereotyper. En fördom kan exempelvis baseras på sannolikhet och empiri istället för statistik faktakunskap. En fördom kan därför vara antingen korrekt eller felaktig.
    Poängen vissa pekar på är att föreställningen om vad som är vad. Förutsättningen för tråden är tyå "Dubstep är jobbigt för det låter illa", men att jämföra Skrillex med Benga(eh se edit) är lite som att jämföra Slipknot med Led Zeppelin eller Throbbing Gristle med Yazoo kanske, dubstep/hådrock/synth är rätt trubbiga benämningar.

    Edit: Mah, bäst jag säger nåt själv innan nån annan gör det - just Benga var visst ett väldigt korkat exempel här han har tydligen "hängt med" tyvärr, nåväl, vi säger väl Kryptic Minds istället.
    Senast redigerat av kotten den 2017-12-05 klockan 16:10. Anledning: Okunnighet

  35. #35
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stoppa BROn!
    http://www.hiphoptexter.com/text.asp?textid=11889

  36. #36
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hahaha, det enda jag ogillar mer än Rap... Dansk Rap

    Speciellt den danska jul-rappen som flödar ymnigt ur bilradion när man kör genom Danmark under december.
    Jag avskyr det så intensivt & innerligt att jag inte kan sluta lyssna. Lite som att man köper vämjeliga prydnadsföremål.

    https://youtu.be/_4mPkhohDds
    Senast redigerat av gumse den 2017-12-05 klockan 13:56.

  37. #37
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    den danska jul-rappen
    Oj haha wow, känns som ett nyupptäckt sår jag bara måste peta i nu, genrer man inte visste fanns, nu snackar vi specifika genrebeskrivningar!

  38. #38
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hur ligger det till med finsk påsk-rap?

  39. #39
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Det roliga med denna tråden är att jag sitter och lyssnar medvetet på gammal dubstep för första gången på år och dar....

  40. #40
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Stör mig mer på att nån i Skåne sågade synten redan innan synten var uppfunnen, i Skivarp.

  41. #41
    303 Guilty Spark
    303 Guilty Spark är inte uppkopplad
    303 Guilty Sparks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Haplo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl inte fördomar, snarare att det är något som överanvänds.
    Ljudmotsvarigheten av ett buzz word.
    Både och. I och med att den usla sörjan av mainstream dubstep överanvänds till förbannelse förvärras folks uppfattning av dubstep, folk som inte är insatta i genren kväljs av bara tanken på att höra ordet och det gäller även elektronisk musik generellt för att det själlösa skräpet man matas med på radion bland annat har stött bort folk.

    Så visst håller jag med om att det ska petas in billig elektronisk musik överallt, men det är ju inte bara dubstep utan alla möjliga genres har ju dragits i smutsen för detta och det är ju dessutom inget nytt. Men då känns det ju lite sådär att man drar en hel musikstil över en kam med en titel som "våga vägra dubstep" om man bara hört det ytliga genren har att erbjuda.

    Men men, säkert jag som läser in för mycket i detta. Kotten sammanfattade det bra.

  42. #42
    Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran
    Du kanske missade smily’n i titeln?

    Som jag sa så är jag inte emot genren men den ska in överallt och ljudarret är väl mer eller mindre förknippat med dubstep.

    Hade man hört någon sketen acid-slinga i varenda låt så hade man lackat på det med.
    Vilket inte betyder att acid är dåligt utan att det överanvänds.

  43. #43
    303 Guilty Spark
    303 Guilty Spark är inte uppkopplad
    303 Guilty Sparks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Haplo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kanske missade smily’n i titeln?

    Som jag sa så är jag inte emot genren men den ska in överallt och ljudarret är väl mer eller mindre förknippat med dubstep.

    Hade man hört någon sketen acid-slinga i varenda låt så hade man lackat på det med.
    Vilket inte betyder att acid är dåligt utan att det överanvänds.
    Gotcha, då hänger jag med. Är så van vid att hålla på och försvara elektronisk musik i allmänhet då jag stött på allt för många med trångsynta åsikter om att det låter för "själlöst" eller "mekaniskt" (like, really?) och sedan när man frågar vad de lyssnat på så visar det sig ju att de bara hört den massproducerade geggan, därav det lilla missförståndet.

    Men hey, tycker ändå du bör ta en sväng förbi dubstep-tråden här i forumet samt "elektroniskt 90-talsgodis" som är skapa av yours truly, kan behövas lite liv där, trådar dör alldeles för fort på det här forumet tyvärr... Är i behov av tips och kanske du hittar nytt (eller gammalt) att finna där. En uppmaning jag tycker fler här bör följa ;P

  44. #44
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 303 Guilty Spark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gotcha, då hänger jag med. Är så van vid att hålla på och försvara elektronisk musik i allmänhet då jag stött på allt för många med trångsynta åsikter om att det låter för "själlöst" eller "mekaniskt" (like, really?) och sedan när man frågar vad de lyssnat på så visar det sig ju att de bara hört den massproducerade geggan, därav det lilla missförståndet.
    Intressant. Så folk säger så fortfarande? Jag har nog inte hört det resonemanget sedan 80-talet och då främst bland hårdrockare. Möjligen för en och annan övervintrad raggare som ändå inget förstår något om musik.

  45. #45
    303 Guilty Spark
    303 Guilty Spark är inte uppkopplad
    303 Guilty Sparks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det handlar nog främst om att jag tillhör en yngre generation, har ju bara passerat 25 så dagens kids (om jag är tillåten att vara så gammalmodig, bitter och konservativ) och många i min ålder känner jag har hamnat i fällan att i och med att det ytliga tramset hörs mest och tar så mycket plats så får ju för många uppfattningen att det är så elektronisk musik låter och associerar därefter. Allt för många som säger att de avskyr house tex och så slängs det runt med namn som avicci och vad det kan vara vilket får mig att dra en stor suck varje gång. Inte deras fel såklart och min mening är inte att låta elitistisk men då elektronisk musik är en sådan stor passion för mig så sticker det i ögonen för skrapar man på ytan så finner man ett djup som många inte skulle tro finns där vid första ögonkast. Jag skulle ju inte heller köpa det om jag bara lyssnat på despacito eller vad fan låtjäveln nu heter.

    Denna insikt har ju gjort att även jag utforskat andra genres som jag normalt hatar, som hip hop som vid första intryck är det mest tramsiga jag någonsin hört. Nu kommer jag aldrig finna något speciellt i hip hop hur mycket jag än försöker men även jag inser att det kan finnas en del att hämta även där, framförallt instrumental hip hop som Nujabes och de rappare han inkluderade i sina låtar är ju underbart.

  46. #46
    rickardg84
    rickardg84 är inte uppkopplad
    rickardg84s avatar
    Senior
    Bump! Bästa tråden!

  47. #47

  48. #48
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

  49. #49
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj haha wow, känns som ett nyupptäckt sår jag bara måste peta i nu, genrer man inte visste fanns, nu snackar vi specifika genrebeskrivningar!
    Efter att just ha kört fram & tillbaka genom Danmark (för att besöka Tyskland) så får jag tyvärr rapportera om att inte en enda dansk jul-rap spelades på dansk radio det här året. Trenden har tydligen redan peakat.

  50. #50
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Även jag, som i början älskade och omfamnade dubstep, började avsky genren efter några år. Det smutsiga och nyfikna i den brittiska scenen tvättades och kommersialiserades i USA.

    Här är en väldigt spännande dokumentär om just det där. Rekommenderas! Fint också att få höra snuttar av gamla låtar man älskade för 10-15 år sedan men som man glömt igen. Mala, Skream, 2562 (som jag bokade till Uppsala!)


    https://youtu.be/-hLlVVKRwk0

    All My Homies Hate Skrillex | A story about what happened with dubstep.

  51. #51
    pistolpete
    pistolpete är inte uppkopplad
    pistolpetes avatar
    Senior
    Fin video!

  52. #52
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte spännande hur vissa saker bara glöms bort (förlåtet eller inte) typ loafers, medans andra aldrig glöms typ dubstep, Hitler eller Staffan Westerberg. Det är väl ändå värt nånting att det fortfarande berör.
    Haha. Fifan vd bra sagt! x D
    Dagens skratt! x D

  53. #53
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    https://youtu.be/-hLlVVKRwk0

    All My Homies Hate Skrillex | A story about what happened with dubstep.
    Kul.
    Vad jag tycker är märkligt är att det inte hände tidigare.
    När jag bodde i London 2005 var ju låtar som Frozen Solid av Sub-Focus jävligt poppis,
    och det är ju samma sound som sen då Dubstep råkade utför, först 5 år senare.

    Skrikande basgångar med generiskt rockkomp som aldrig släpper taget.

    https://youtu.be/Zpo-srXYaQk

Liknande ämnen

  1. Törs jag våga mig på Windows igen?
    Av Imbecillen i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2015-11-17, 09:09
  2. Våga köra med Traktor Scratch?
    Av Slim Vic i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 22:00
  3. Våga fixa Nord Modular-tangent själv?
    Av M i Gbg i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 20:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •