Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vad säger ni om p-bas pickupper?

  1. #1
    bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

    Veteran

    Vad säger ni om p-bas pickupper?

    Har börjat samla in delar för att peta ihop en p-bas. Det mesta är beställt/bestämt men funderar på vilken pickup som är lämplig, vill ha fett, mulligt ljud. Har sneglat på Lundgren vintage p. Önskar förslag i samma (eller billigare) prisklass.
    Senast redigerat av bassoprofundo den 2017-12-05 klockan 23:35.

  2. #2
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag tror det mesta blir rätt typ alla pbasar låter bra, Lundgren lindade om ena delen av min 79a och den låter super så jag skulle nog köpa Lundgren om jag ville ha äkta sound. Man får säkert en Fendermik på ebay för dom pengarna å andra sidan... Jag gillar DiMarzio på gitarr och de har säkert nån pmik... men Artec gör äckligt bra budgetmickar, har flera i olika instrument och de är bra, har minihumbucker i en gitarr och en mudbucker-mik på en bas som iofs är mer en egen grej än en klon på orginalet.

  3. #3
    bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror det mesta blir rätt typ alla pbasar låter bra, Lundgren lindade om ena delen av min 79a och den låter super så jag skulle nog köpa Lundgren om jag ville ha äkta sound. Man får säkert en Fendermik på ebay för dom pengarna å andra sidan... Jag gillar DiMarzio på gitarr och de har säkert nån pmik... men Artec gör äckligt bra budgetmickar, har flera i olika instrument och de är bra, har minihumbucker i en gitarr och en mudbucker-mik på en bas som iofs är mer en egen grej än en klon på orginalet.
    Tackar för tipsen!

    Får kolla lite på Artec, låter lovande. Har en Epi eb-0 (som jag gillar) så på mudbucker-fronten är jag nöjd.

  4. #4
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Tips: tror du kanske får fler svar om du döper om tråden till nåt som har med inehållet att göra

  5. #5
    bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tips: tror du kanske får fler svar om du döper om tråden till nåt som har med inehållet att göra
    Bra tips!

Liknande ämnen

  1. Vad säger ni om Kawai K4(m)?
    Av skogge i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-11-17, 15:02
  2. Vad säger bilden?
    Av Volt i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 22:44
  3. Vad säger man??
    Av Mårre i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-07-10, 11:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •