Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Motu UltraLite mk3 Hybrid hänger sig vid uppstart

  1. #1
    Sun King
    Sun King är inte uppkopplad
    Sun Kings avatar
    Senior

    Motu UltraLite mk3 Hybrid hänger sig vid uppstart

    Så sent som igår kväll funkade mitt ljudkort felfritt. Idag får jag följande meddelande när jag försöker starta upp det :FPGA Problem: SPI Test Failure. Därefter hänger sig kortet totalt och displayen visar "UL mk3 Hybrid Boot v1.03". Har försökt göra en factory reset, men det går inte eftersom kortet som sagt hängt sig helt och hållet. Problemet uppstår oavsett om kortet är kopplat till datorn eller inte.

    Någon som vet vad det beror på? Det lilla jag hittat om det på nätet är ju inte så hoppingivande. http://www.motunation.com/forum/view...hp?f=2&t=57719

    Jag har mejlat deras support, men ännu inte fått något svar.

  2. #2
    Sun King
    Sun King är inte uppkopplad
    Sun Kings avatar
    Senior
    Galet. Provade att dra ut kontakten och starta om. Funkade inte. Testade att plugga in kontakten i annat grenuttag. Funkade. Så, problem solved I guess...

  3. #3
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Måste själv hitta en ny strömadapter som är mer stabil.
    Köpte från Kjell och funkade väl hyffsat fram till i somras då den började hänga sig på märkliga sätt.
    Enda som hjälpte var att göra adaptern strömlös en stund och sen funkade det igen.

    Misstänker att med en bättre AC/DC adapter så får man inte dessa problem.

  4. #4
    Sun King
    Sun King är inte uppkopplad
    Sun Kings avatar
    Senior
    Ah, ok. Så kan det förstås vara. Adaptern i sig är Motu-original, men grenuttaget är något billigt skit... Tack för tips!

Liknande ämnen

  1. Motu Ultralite mk3 hybrid / Motu 828 mk2USB
    Av Grandpianoguy i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 16:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •