Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Mooer-pedaler på Clabbe

  1. #1
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran

    Mooer-pedaler på Clabbe

    https://www.clasohlson.com/se/view/c...&showTabs=true

    det här var ju lite kul. bra märke ändå va mooer?

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Helt ok. Kinesiskt företag. Funnits ett tag på CO.

    Bara testat några enstaka och de gör väl sitt jobb.

  3. #3
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag har deras Micropreamp 5150 och babybomb-slutsteg... jävligt bra sterkare för de pengarna.

  4. #4
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har deras Micropreamp 5150 och babybomb-slutsteg... jävligt bra sterkare för de pengarna.
    ja de verkar bra! men lite läskigt med vanlig telekabel som högtalarutgång -nån glad besökare kopplar den till vad som helst och spränger nåt?

  5. #5
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    En kompis köpte i stort sett en av varje när dom reades ut av annan importör för runt 200:- styck. Rätt varierande kvalitet, har för mig att ’ds1’-an var rätt sjysst, medans någon annan var helt under isen. Ok för det priset, men skulle aldrig ge över 500 pix, då kan man lika gärna köpa originalen.

  6. #6
    Barthaarschneider
    Barthaarschneider är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja de verkar bra! men lite läskigt med vanlig telekabel som högtalarutgång -nån glad besökare kopplar den till vad som helst och spränger nåt?
    Ingen fara!
    Du kan utan problem koppla utgången från ett bautakilowattslutsteg till ingången på valfritt ljudkort/preamp och maxa slutsteget med valfri dödsdunkadunka.

    Däremot kan man momentant råka kortsluta slutsteget när man trycker in telen.
    (Lite beroende på hur telehonan är konstruerad.)
    Då finns förstås risk att bränna slutsteget.
    (Om det nu inte har skydd mot kortslutning.)

    Ingången är svårare att döda, men det finns garanterat kompetens till det med out there.
    Och å tredje sidan kan man ju också koppla utgång till utgång, då kan det kanske hända grejer?
    ��

    Korrigera mig gärna om jag fått något om bakfoten!
    ��

  7. #7
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Lånade med tre olika dist/overdrive/fuzzpedaler från Mooer hem från 4Sound. Jag kanske är något av en finsmakare när det kommer till gitarrpedaler, men jag har svårt att se att någon människa ska kunna använda dessa till något vettigt.

  8. #8
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bobbski Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lånade med tre olika dist/overdrive/fuzzpedaler från Mooer hem från 4Sound. Jag kanske är något av en finsmakare när det kommer till gitarrpedaler, men jag har svårt att se att någon människa ska kunna använda dessa till något vettigt.
    Vilka var det du provade?

  9. #9
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bobbski Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lånade med tre olika dist/overdrive/fuzzpedaler från Mooer hem från 4Sound. Jag kanske är något av en finsmakare när det kommer till gitarrpedaler, men jag har svårt att se att någon människa ska kunna använda dessa till något vettigt.
    På nya Kontraband är basen re-ampad genom ds1-klonen och en en jäkligt fet gammal Marshal. Om det är vettigt låter jag andra avgöra, brutal fett är det iaf (sen är den mixad med line och och en ampeg också, så det är inte totalt kaos hela tiden)

  10. #10
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Jag har Mooers phaser och flanger och de låter riktigt trevligt tycker jag. Men jag var tvungen att skaffa en reamp för att kunna köra en del av mina synthar genom pedalerna utan distortion. En del synthar räcker att dra ner volymen på medan andra bara vägrar att låta bra hur lågt man än ställer volymen. Reampen har löst problemet.

  11. #11
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På nya Kontraband är basen re-ampad genom ds1-klonen och en en jäkligt fet gammal Marshal. Om det är vettigt låter jag andra avgöra, brutal fett är det iaf (sen är den mixad med line och och en ampeg också, så det är inte totalt kaos hela tiden)
    Avancerat!
    Kontrabandbasen lät brutalt och bra iallafall.
    DS-1 gillar jag starkt. Kör med en moddad sådan själv.

  12. #12
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka var det du provade?
    Det var The Blade, Rage Machine och en tredje som jag inte kan dra mig till minnes vilken det var.

    Jag kanske råkade få med mig Metalzone-avyttringar hem och fick en orättvis bild av Mooer, men just dessa var bara getingdist, brus och stygg resonanspeak rakt igenom.

  13. #13
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bobbski Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var The Blade, Rage Machine och en tredje som jag inte kan dra mig till minnes vilken det var.

    Jag kanske råkade få med mig Metalzone-avyttringar hem och fick en orättvis bild av Mooer, men just dessa var bara getingdist, brus och stygg resonanspeak rakt igenom.
    Ok, jag har en green mile som är trevlig( tubescreamer)

Liknande ämnen

  1. CLABBE ONLINE
    Av PF i forum Skivor & artister
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2021-05-16, 20:32
  2. Mooer - Devin Townsend
    Av bassoprofundo i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-21, 19:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •