Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Byte från PC till Mac i studio.

  1. #1
    Kaskadklippa
    Kaskadklippa är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Byte från PC till Mac i studio.

    Har precis bytt ut min dator i min studio från en stationär PC till en väl uppgraderad Mac mini. Försöker använda mig så gott det går av samma utrustning som innan men när det kommer till ljudkortet har jag verkligen ingen aning om hur jag ska gå till väga.

    Mitt ljudkort är en Motu 2408 Mk3 med tillhörande PCI-424 kort.
    Nu när jag har tänkt använda min Mac mini så har ju inte den någon möjlighet för att koppla interna kort.

    Så min fråga är alltså om det finns någon möjlighet att koppla PCI-kortet ändå? Via en adapter eller liknande? Eller om någon har något bättre tips till hur jag går vidare så hade det uppskattats väldigt mycket.

    Jag bifogar 2 bilder på ljudkortet + PCI kortet
    Tack på förhand!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	0D85C888-2CE4-4FC2-A3A6-19896717B997.png 
Visningar:	51 
Storlek:	524,4 KB 
Id:	78061   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	02704341-5104-443A-AE45-F6BED0911F79.png 
Visningar:	42 
Storlek:	779,1 KB 
Id:	78062  

  2. #2
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Det går möjligen att skaffa dig ett PCIe Thundebolt chassi men den lösningen är ju mycket dyrare än värdet på ljudkortet dessvärre.
    Skaffa nytt ljudkort är den bistra sanningen. MOTU:s nya serie är kanonfina grejjer.
    Tror det blir tveksamt att få igång det på en modern macmiljö överhuvudtaget faktiskt. Det är ju 14 år gammalt men visst superfina grejjer då.

  3. #3
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det går möjligen att skaffa dig ett PCIe Thundebolt chassi men den lösningen är ju mycket dyrare än värdet på ljudkortet dessvärre.
    Skaffa nytt ljudkort är den bistra sanningen. MOTU:s nya serie är kanonfina grejjer.
    Tror det blir tveksamt att få igång det på en modern macmiljö överhuvudtaget faktiskt. Det är ju 14 år gammalt men visst superfina grejjer då.
    +1

  4. #4
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Alternativet är ju att bygga en Hackintosh. Men det är ju inget man vill göra när man redan köpt sig en ny maskin.

  5. #5
    freddy_n
    freddy_n är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Håller med om att det inte funkar. Har själv en 2408mkIii liggande hemma i byrålådan. Däremot är Motus drivisar fantastiskt bakåtkompatibla. Testade nyligen ett gammalt 896 (1) med en ny MacBook. Och det funkade perfekt. Lägre latency och stabilare än många nyare kort....

Liknande ämnen

  1. Byte av encoders till Yamaha A5000
    Av klangkraft i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-11-29, 13:37
  2. Byte från Reason till vad?
    Av prsk i forum Reason Studios
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 10:08
  3. Byte från S90 till controller / rack?
    Av Elamite i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 18:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •